Image default
איפה לאכול בצפון מסעדות מסעדות צפון

מסעדת דג-דגן בעמק יזרעאל – גם הילדים אוכלים דגים!

מאת: איטו אבירם

מלצריות חביבות, נמרצות ובקיאות ילוו אתכם בתהליך בחירת המזון מהתפריט
מלצריות חביבות, נמרצות ובקיאות ילוו אתכם בתהליך בחירת המזון מהתפריט

שלוש פעמים היינו במסעדת דג-דגן עם הילדים. בפעם הראשונה, לפני שנים, בשעת ערב מוקדמת, הם היו פעוטות בני ארבע. לא היו לנו ציפיות גדולות מהם, מעבר לרצון עז שאיכשהו יחזיקו מעמד בלי לפרוץ בבכי עד שעת סיום הארוחה. להפתעתנו הרבה, הקטנים התעקשו לטעום מהמנות השונות ובמיוחד מהדגים, ואף “העזו” ליהנות מהם. הנאתם התאפשרה אז, בין השאר, בגלל שהם טעמו ממנות פילה שלא היו בהם עצמות. אגב, הביקור “ההוא” נותר חרוט בזיכרוננו כ”פעם הראשונה שבה ילדינו נהנו לאכול במסעדה”.

כשהגענו בפעם השנייה. שש שנים נעדרנו, ורומי ואדר, ילדינו, כבר בני עשר. הם טיפחו במהלך השנים טעם קולינרי, לא מעט ניסיון וגם לא מעט גחמות ופינוקים שלא היו להם בעבר. והנה הפתעה: השניים “העזו” שוב ליהנות מהארוחה. הם טעמו, נשנשו ואכלו מעבר למצופה. אנו, הוריהם הגאים, מה מאושרים היינו לראותם אוכלים מנות דגים, שהן, כידוע, לא רק טעימות אלא בעיקר בריאות!

 

כשהגענו בפעם השלישית, היתה זו שעת ערב מוקדמת. אור שקיעה רך ליטף את שדות הקמה, צללים גלשו במורד הגלבוע, מכסים לאיטם את בתי הקיבוץ חפציבה, ובכל היתה שרויה שלוות ערב שבת, שהרי זה הרגע שבו “באה מנוחה ליגע ומרגוע לעמל…” הכניסה למסעדה, שבנויה בתוך רפת משנת 1925, הראשונה בעמק, מוקפת בצמחייה ונמצאת בכניסה לקיבוץ. המכוניות שחנו בחוץ אימתו את השערתנו, שלא נהיה בודדים במסעדה. ואמנם, בתוך החלל המרכזי, ובחדרים האחרים הנפתחים בתוך המסעדה הכפרית וספונת העץ, גילינו לא מעט משפחות (ביניהן לא מעט מקומיות!) שבאו לסעוד והקדימו אף אותנו.

קסמה של דג-דגן נעוץ ברוחב הלב וביכולות המוכחות של השף, שהוא גם הבעלים. רוחב הלב מתבטא במגוון גדול של סלטים וטעימות, שמוגשים לשולחן כבר ברגע הישיבה. הסלטים השונים, המטבלים והלחם מדגדגים היטב את בלוטות הטעם ומהווים ארוחה בפני עצמה. אחר כך, כשמגיעים הדגים למיניהם, הם מגיעים על גבי צלחות גדולות הממלאות את השולחן ומאדירות את התחושה שמכאן לא תצא בשום אופן רעב.כל דג מגיע לצלחת עם רוטב מיוחד שהותאם לו.

לא נמעיט בחשיבות אשתו של השף, קרן החביבה, שהיא המנהלת הנמרצת שאינה בוחלת במלצרות ברגעי חירום, ובוודאי האחראית על בחירת המלצרית החביבה שביחד עם חברותיה שרתה את שולחננו במסירות רבה, הפגינה ידע רב בסוגי המנות ובדרך הכנתן. עובדה חשובה זו יצרה אצלנו אמון מלא בהמלצותיה, ובאמת לא התאכזבנו. מבחר הדגים גדול, וכולל בעיקר דגי בריכות. כן, אלו שממלאות את עמק המעיינות ויזרעאל. הוא כולל אדמונית, דניס, פורל, באס וסלמון, אשר מוגשים הן כשהם אפויים בתנור, או מעושנים, או על הגריל או בשמן עמוק. הרשו לנו להמליץ על הפילה לברק ביין לבן, סטייק סלמון (המוגש עם שיפודי ירקות) ופילה מוסר המטוגן בחרדל.

המסעדה נמצאת היכן ששכנה הרפת הראשונה בעמק, שהוקמה בשנת 1925
המסעדה נמצאת היכן ששכנה הרפת הראשונה בעמק, שהוקמה בשנת 1925

אגב, המסעדה מציעה תפריטים צמחוניים מגוונים לקהל הגדל והולך של שוחרי בריאות וטבעונות. בין המנות סטייק שמפיניון, מוסקה, לזניה, רביולי ומרקים מיוחדים. מאידך, גם אוהבי הבשר יכולים ליהנות מסטייקים דשנים, כך שאין אחד שיוצא מופסד.

כמובן שלא ויתרנו על עוגת השוקולד החמה לקינוח, אף כי הותרנו ממנה, בגלל הארוחה הדשנה שקדמה לה. לעומת זאת, קרם הבורולה נבזז מפנכתו במהירות הבזק.

המסעדה מציעה “עסקיות” שוות במרוצת השבוע, ואנו רק נוסיף שגם ביקור בעמק המעיינות, בפארק, בסחנה, או על הגלבוע עצמו שווים פי כמה מאשר ביקור בסופי השבוע הלחוצים, ומומלצים בכל פה.

דג-דגן – בר מסעדה, בשרים, דגים, כפרי, צמחוני טלפון: 04-6534359 נייד: 054-6634444 . קיבוץ חפציבה בסמוך לקיבוץ בית אלפא, דואר אלקטרוני : dag_dagan1@walla.co.il

רוצים לדעת עוד? הנה קישורים אל כתבות התרשמות ממגוון פעילויות, אטרקציות, בתי אוכל ומקומות לינה שווים באזור עמק המעיינות, הגלבוע ועמק יזרעאל, שניסינו בעצמנו:

הצעה לטיול: חופשה משפחתית בעמק המעיינות – באיזה דרך כדאי לנסוע לשם, איפה כדאי לעצור בדרך, איפה לבלות והיכן לטייל בעמק המעיינות, אטרקציות מומלצות לילדים, באיזו מסעדות תיהנו לאכול ובאיזה צימר או מלון תיהנו לישון. (ההמלצות מבוססות כולן על התנסויות אישיות שלנו!)

טיול בגלבוע – חופשה משפחתית בין פרחים, גבינות, דגים ומים – הגלבוע ועמק המעיינות מציעים מבחר מפתיע של אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. הוסיפו לכך מבחר צימרים ובתי הארחה, מסעדות במגוון עז של טעמים ושפע של מים צלולים, זורמים בעוז, שניתן להשתכשך בהם ביום אביבי או ביום חם – והרי לכם חופשה שלא תישכח!

בית הארחה בית שאן – לא רק בסיס יציאה לטיולים – האכסניה בבית שאן היא בית הארחה נעים ונוח, מאד קרוב לאטרקציות בעמק המעיינות. היה נחמד לצאת לטיולים והיה נחמד לקפוץ לבריכה. בטניס לא הספקנו לשחק…אבל אין ספק שהאכנסייה סובלת מהשכנות לעיר דתיה, לא ידידותית לתיירים ופרובינציאלית

כפר רופין – שלווה בעמק המעיינות – אירוח כפרי מומלץ בעמק המעיינות בכפר רופין. חופשה רגועה עם עופות נודדים, בריכות נסתרות, קיבוצניקים ידידותיים ושדות שטופים הרחק – בקצה המזרחי של המדינה

מחלבת ברקנית בעמק יזרעאל – ארוחת בוקר בלתי נשכחת בטעם של עיזים טעמנו במסעדה הקטנה, שהיא גם חנות מעדנים, הצמודה למחלבת גבינות הצאן האיכותית בכפר יחזקאל. המסעדה מציעה סעודות בוקר ובראנץ, בצד מדפים עמוסי מוצרי מזון מחקלאי העמק והגלבוע.

עז עיז – חוות עיזים במנחמיה. אפשר לצפות בחליבת עיזים, הילדים יכולים להחזיק וללטף, במקום בית קפה ומסעדה למוצרי חלב וכן מתקיימות סדנאות ילדים. – מנחמיה 14945 טלפון: 057-7292996 (פתוח גם בשבת).

בשביל האופן” – טיולי שטח על אופניים בהנהלת ניסים כהן: 050-2022999

ארמונות של נייר – סדנת פיסול בנייר בניהולה של בטי סלינג’ר – 050-7568480

“גני חוגה”, בריכות מים טבעיות לשחיה ולהשתכשכות מוקפות במדשאות עם אפשרות לשהיית לילה באוהל.

הסחנ’ה (גן השלושה)– בריכה טבעית בטמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, שהיא יצירת מופת של הטבע ואחד הפארקים היפים בעולם. לצידה נמצא “גן גורו” – גן חיות אוסטרלי ובו קנגורו שניתן ללטף, דובי קואלה ישנוניים וגינת מבוכים למשחקים משפחתיים.

גשר הישנה – אתר התיירות של קיבוץ גשר כולל את חווית נהרים, מוזיאון קרבות מלחמת העצמאות, חזיון אור-קולי, תחנת רכבת העמק ועוד…

 

 

אולי תאהב\י גם:

“בטי ונחי” מבשלים לכם חוויה קולינרית מעל הכינרת

איטו אבירם

הטרקלין – מסעדת בשר ויין בנווה צדק – מתאימה לרגעים שרוצים לזכור

איטו אבירם

מסעדת פוקצ’ה בגן הצפון, האיטלקיה הכי טובה באצבע הגליל!

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן