Image default
אטרקציות ופעילויות צפון איפה לאכול בצפון מהיר מסעדות

מחלבת ברקנית בכפר יחזקאל שבעמק יזרעאל – ארוחת בוקר בטעם של עיזים

מראה כפרי ומבחר מרשים של מוצרי מזון איכותיים. צילומים: א. אבירם
מראה כפרי ומבחר מרשים של מוצרי מזון איכותיים. צילומים: א. אבירם

עמדנו לצאת לחופשה בעמק המעיינות, ליד הגלבוע. בעלי הצימר-בגלבוע, זה שאירח אותנו, השאיר אותנו לדאוג לארוחת הבוקר בעצמנו. היינו נבוכים. אנחנו כל כך רגילים לקבל את סלסלת הנצרים ובתוכה לחמים טריים, ביצי עין או חביתות ירק ושאר ירקות, עד שלרגע קט שקלנו לבטל את הכל…

בוקר מאוחר יותר, בהמלצתה של נעמה עמית מקיבוץ חפציבה, (שהיתה המארחת שלנו בטיול מקסים בגן היפני שבקיבוץ), מצאנו את עצמנו, ארבעת בני המשפחה, מסובים סביב שולחן עמוס בכל טוב במסעדה הצמודה למחלבת ברקנית בכפר יחזקאל.

כן, מסתבר שלא חייבים לנגוס בלחם הטרי ולשסף את בשר החביתה ישר-על-הבוקר. אפשר להרחיק נדוד מהצימר (עשר דקות בדיוק) בשביל החוויה. ומחלבת ברקנית, אכן, מעניקה חוויה נהדרת וטעימה במיוחד. עושות זאת, בעיקר, גבינות הצאן הקשות והחצי קשות האיכותיות שבהן גדשה מיכל, בעלת המקום, את השולחן. מגוון שאינו עולה על גדותיו, אבל מספק כל חיך אנין בשלל טעמים. הוסיפו לכך תערובת ירקות צבעונית, לחמים טריים ומפתים, קפה טוב ומטבלים ראויים – והרי לכם ארוחת בוקר, שגם ילדינו הרכים נהנו לחסל בכל פה. ו… אף מילה על ביצים. אלה אף לא הוגשו לשולחן, ולמרבה הפלא איש לא הרגיש בחסרונם.

חווית הסעודה במקום מתאפשרת גם בישיבה על המרפסת המקורה מחוץ למבנה, המזכיר מעט חנות של פעם במערב הפרוע. בפנים תמצאו את עצמכם ישובים בינות למדפים גדושים בדליקטסים מכל הסוגים, שרובם כלל אינו מיוצר במקום, אבל מובא לכאן מבתי ייצור לא פחות איכותיים ברחבי הגליל. בין השאר: זיתים, ריבות, מטבלים, יינות ושאר מטעמים שיגרמו לכך שעלות הארוחה (הלא יקרה, כשלעצמה) במסעדה תטפס לגובה רב יותר משתכננתם.

מחלבת ברקנית, מהראשונות בישראל, מתמחה בגבינות מחלב כבשים ועיזים. אבינועם, בעלה של מיכל, הוא העומד מאחורי המפעל המשפחתי הקטן, המייצר את הגבינות ומשווק אותן למוקדי מכירה “שווים” ברחבי הארץ. את המסעדה, שהיא גם חנות וגם בית קפה, הם מפעילים גם בסופי שבוע, אבל מכיוון שמדובר בקצהו של כביש נידח במושב בפריפריה שווה להרים טלפון ולוודא שהמקום פתוח.

לאחר הארוחה תוכלו לערוך סיור קצר במחלבה עצמה. שם תמצאו את עצמכם עומדים מול גושי גבינה ענקיים המוצבים על מדפים בחדרי הקירור השונים. תוכלו לראות את האמבטיות והכלים האחרים שבהם נהפך חלב הצאן לגבינה ולקבל הסבר סבלני מאבינועם.

ברקנית - גבינה צהובה

ומשהו על גבינות צאן מובחלות חצי קשות

לאחר תהליך הגיבון, המהווה למעשה את שלב המעבר מחלב לגבינה, גבינות ברקנית החצי קשות מומלחות ונכנסות לחדר הבחלה. בחדר זה נשמרים תנאי לחות וטמפרטורה אידיאליים להבשלת הגבינות והן תישארנה בו שבועיים לפחות. תהליך ההבשלה עצמו אינו מסתיים עם היציאה מחדר הבחלה: לכל אורך חייהן תמשכנה הגבינות להתפתח ולהבשיל, טעמן יישתנה וייהפך אפייני יותר ויותר. הידע הדרוש לייצור גבינות אלה נאסף במהלך השתלמויות וביקורים באיזורי הייצור המקוריים של כל גבינה וגבינה: סנט מור, ולנסיי, סנט מרסלן וכדומה.

הגבינה “הכחולה הנסתרת”, מהבולטות שנמכרות במקום, משלבת פס רוקפורטי בין שתי שכבות הגבינה, שמקבל גוון כחול כשחותכים את הגבינה והרוקפור בא במגע עם האויר. השילוב של מתיקות חלב הכבשים ועזות הטעם הרוקפורטי יוצרים עושר טעמים מורכב בפה.

אביב 15 מרץ גלבוע גן יפני דג דגן ברקנית מגן שאול (240)

עוד גבינה הנמכרת היטב במקום היא גבינת התלתן – גבינת עיזים בנוסח מרסלן מצופה עובש לבן, בעלת מליחות עדינה ומתונה. היא ידועה בעיקר במרקמה הפנימי המיוחד ההופך רך יותר ויותר עם הבשלת הגבינה עד כדי אכילתה בכפית במצב הבשלה מתקדם.

מסעדה/מחלבה ברקנית, כפר יחזקאל, עמק יזרעאל: 050-449-2799

התרשמויות נוספות שלנו הקשורות לאזור: מסלול טיול בגלבוע, חופשה בעמק המעיינות, לינה ואירוח בצימרים ובתי הארחה מומלצים, פעילות משפחתית ואטרקציות קולינריות בסביבה, כולל מסעדות ואוכל מהיר:

הצעה לטיול: חופשה משפחתית בעמק המעיינות – באיזה דרך כדאי לנסוע לשם, איפה כדאי לעצור בדרך, איפה לבלות והיכן לטייל בעמק המעיינות, אטרקציות מומלצות לילדים, באיזו מסעדות תיהנו לאכול ובאיזה צימר או מלון תיהנו לישון. (ההמלצות מבוססות כולן על התנסויות אישיות שלנו!)


טיול בגלבוע – חופשה משפחתית בין פרחים, גבינות, דגים ומים – הגלבוע ועמק המעיינות מציעים מבחר מפתיע של אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. הוסיפו לכך מבחר צימרים ובתי הארחה, מסעדות במגוון עז של טעמים ושפע של מים צלולים, זורמים בעוז, שניתן להשתכשך בהם ביום אביבי או ביום חם – והרי לכם חופשה שלא תישכח!

בית הארחה בית שאן – לא רק בסיס יציאה לטיולים – האכסניה בבית שאן היא בית הארחה נעים ונוח, מאד קרוב לאטרקציות בעמק המעיינות. היה נחמד לצאת לטיולים והיה נחמד לקפוץ לבריכה. בטניס לא הספקנו לשחק…אבל אין ספק שהאכנסייה סובלת מהשכנות לעיר דתיה, לא ידידותית לתיירים ופרובינציאלית

כפר רופין – שלווה בעמק המעיינות – אירוח כפרי מומלץ בעמק המעיינות בכפר רופין. חופשה רגועה עם עופות נודדים, בריכות נסתרות, קיבוצניקים ידידותיים ושדות שטופים הרחק – בקצה המזרחי של המדינה

עז עיז – חוות עיזים במנחמיה. אפשר לצפות בחליבת עיזים, הילדים יכולים להחזיק וללטף, במקום בית קפה ומסעדה למוצרי חלב וכן מתקיימות סדנאות ילדים. – מנחמיה 14945 טלפון: 057-7292996 (פתוח גם בשבת).


בשביל האופן” – טיולי שטח על אופניים בהנהלת ניסים כהן: 050-2022999

ארמונות של נייר – סדנת פיסול בנייר בניהולה של בטי סלינג’ר – 050-7568480

“גני חוגה”, בריכות מים טבעיות לשחיה ולהשתכשכות מוקפות במדשאות עם אפשרות לשהיית לילה באוהל.

הסחנ’ה (גן השלושה)– בריכה טבעית בטמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות, שהיא יצירת מופת של הטבע ואחד הפארקים היפים בעולם. לצידה נמצא “גן גורו” – גן חיות אוסטרלי ובו קנגורו שניתן ללטף, דובי קואלה ישנוניים וגינת מבוכים למשחקים משפחתיים.


גשר הישנה – אתר התיירות של קיבוץ גשר כולל את חווית נהרים, מוזיאון קרבות מלחמת העצמאות, חזיון אור-קולי, תחנת רכבת העמק ועוד…

 

 

אולי תאהב\י גם:

חנדל’ה – מסעדה כפרית בין רעננה להוד השרון

איטו אבירם

כשצריך להירגע – לכו ליער אודם ברמת הגולן – אפלולית, מסתורין, ריח טחב ועלי שלכת

איטו אבירם

מסעדת “קדרת המכשפה והחלבן” באצבע-הגליל – תבשילי קדרה וגבינות מקוריות

איטו אבירם

תגובה אחת

ליהי ברקין מרץ 27, 2015 at 7:14 pm

איטו יקר!
זה היה ביקור נפלא ונעים ומקווים לראותכם שוב בשמחה 🙂
תודה על כל מילה טובה..
הייתה אוירה מאוד נעימה וגם על זה תודה.
שיהיה לסוף שבוע מופלא
מיכל ואבינעם ברקין

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן