Image default
חופשות בחו"ל

חופשה וטיול משפחתי בפארקי השעשועים דיסניוורלד, יוניברסל ובאטרקציות הגדולות באורלנדו, פלורידה ארה”ב.

מצעד הדמויות בפארק של דיסני – התהלוכה מתקיימת כמה פעמים ביום.

התרשם וכתב: אייל שמי

אורלנדו הוא גן עדן למשפחות, אם לומר את האמת – הגשמת חלום למבוגרים ולילדים. באזור מוקף ביצות וצפוף יחסית במרכז פלורידה נבנו עשרות אטרקציות משפחתיות שהגדולות ביניהן הן ללא ספק חמשת  הפארקים העצומים של דיסני, ושני פארקים עצומים של יוניברסל סטודיו.

המשפחות הרבות שזורמות בכל שנה לאיזור, קרצו ליזמים נוספים שהקימו עוד ועוד אטרקציות שאחדות מהן הן seaworld, wet and wild , מלחמות אבירים, פארק לגו ועוד…

לצד כל אלה צמחו גם מרכזי קניות מהגדולים שפגשתי אי פעם! כי יסלחו לי הילדים, אבל כמה רכבות הרים יכולה אימא לסבול בתוך שבוע ימים? לכן המפלט הוא מרכזי חנויות עם חנויות ענק של מיטב המותגים הבין לאומיים במחירים מוזלים. נרחיב בהמשך.

לינה: לאחר שלושה ביקורים באורלנדו הגעתי למספר מסקנות: המלון משמש לשינה בלבד – מאחר והאטרקציות כל כך מושכות החוצה, אתם תראו  את המלון בבוקר ובלילה, לאחר יום שלם של התרגשות והליכה אין סופית בשבילי הפארק. בסוף היום פשוט תפלו למיטה. בלי יוצא מן הכלל. חבל להשקיע בחדר מפואר.

מצד שני – המיקום של המלון מאוד חשוב – במידה והוא לא נמצא בסמוך לפארק תעמדו בפקקים בבוקר ובערב שוב ושוב. אנחנו אהבנו את איזור רחוב INTERNATIONAL RD  ליד ה WET AND WILD. הרחוב עמוס במסעדות לטעמים שונים וקל מאד לרדת בערב ובכוחות האחרונים לבחור מסעדה סמוכה למלון ולאכול. הרחוב רחוק כשתי דקות מהפארק של יוניברסל, ומרחק של 10 ד’ מהפארקים של דיסני.

מאחר והמלון בעיניי פחות חשוב אני ממליץ על האתר   https://www.lastminutetravel.com

כאן תוכלו לבחור מלון בזול, בלי לדעת את שמו אלא את המיקום היחסי שלו. כמובן שצריך לראות תמונות כדי לא ליפול. כך אנחנו שילמנו 50 – 70 דולר ללילה והמלונות היו סבירים מאוד.  יש שפע של מלונות, ולנו היה כיף במיוחד ב- Hampton Inn Orlando .

 מתי עדיף לצאת לחופשה?

התקופות הטובות ביותר בשנה הן באפריל (חופשת פסח) ובחגי תשרי, שאז מזג האוויר בפלורידה יותר נוח, התורים קצרים וניתן ליהנות מהביקור. בתקופת החגים צריך לבדוק שאין סופת הוריקן שמתקרבת, כיוון שסוף אוגוסט וספטמבר הן ה”עונות” של הסופות הנוראיות שמשביתות את החיים בדרום ארה”ב, ולא נעים ליפול על סופה כזו.

אם בכל זאת תצאו לחופשה בקיץ, ונקל להבין מדוע, אתם תבלו שעות (לא מצחיק) בתור לכל מתקן. לכן, אם הגעתם בתקופות לחץ – הטיפ הוא להגיע מוקדם כשהפארק נפתח. האמריקאים מגיעים ב- 11 בבוקר, ואז אתם כבר אחרי סיבוב שלם של מתקנים, זמן מתאים לנצל את אמצע היום לנוח ולאכול באחת המסעדות, שהן יקרות ואפילו מאוד. בכל זאת שווה לנוח, לאזור כוח ולתת מנוח לרגליים.  עכשיו מתחיל החלק המפרך יותר של היום – שיטוט בפארק עד ממש לפני הסגירה, שכן זה הזמן שבו הרבה מהמשפחות עם הילדים הקטנים עוזבות את הפארק והתורים מתקצרים שוב.

לאיזה פארקים כדאי ללכת?

דיסני-לנד דיסני וורלד.

הכל תלוי בגיל הילדים! כרטיס לפארק הוא דבר יקר מאוד! ילדים מתחת לגיל 10 ייהנו מאוד מהביקור. אם הילדים גדולים יותר – אפשר בהחלט לוותר.

השנה נפתח גם הפארק החדש של דיסני, פארק בנוסח העולם של “מלחמת הכוכבים” שגם הוא שווה ביקור לגילאים הגדולים יותר. אנחנו לא ביקרנו בו עדיין.

הפארקים של יוניברסל סטודיו.

ילדים מעל גיל 10 ובני נוער ייהנו יותר בפארקים של יוניברסל כשבמרכזם הכפר המופלא של הארי פוטר אשר מפוצל בין שני הפארקים של יוניברסל.

אפקוט סנטר

מזרח אסיה באפקוט סנטר.

– פארק ששייך לרשת דיסני שבמרכזו אגם ענק שיצרו ובנו סביבו פסיפס של מדינות המציעות מעיין חלון ראווה לכל מדינה ומדינה. כאן תוכלו לרכוש מוצרים מקומיים שמיובאים מהמדינה עצמה, לחזות בהצגות ומופעים טיפוסיים: באזור של איטליה – מופע רחוב של ליצן, סין – מופע אקרובטיקה עוצר נשימה, מקסיקו – כניסה לשוק הומה ושיט קסום לאורך ההיסטוריה של מקסיקו.

בערב, לפני סגירת הפארק, עולה מעל האגם מופע זיקוקי דינור שאסור לוותר עליו, כיוון שהוא מאוד צבעוני ומיוחד.

כשאנו הגענו לאזור היפני בפארק הופתעו הילדים לגלות אוצר בדמות פריטי מנגה שניתן לקנות בדרך כלל רק ביפן, אני מעולם לא ראיתי אותם שמחים כל כך… החיוך קצת דהה כאשר במרכז החנות היפנית, הדגימה בשמחה רבה יפנית נמרצת מצוידת בסכין גדולה, כיצד פותחים צדפה מסכנה ונועצים בה סכין רק כדי לשלוף את הפנינה שבתוכה.

WET AND WILD    (פארק מים)

כיוון שהשיטוט היומי בין שבילי הפארקים הוא קשה ומפרך כדאי לעשות אחרי כל יומיים שלושה יום רגוע יותר. פארק מים הוא פתרון לא רע. המגלשות כאן מהממות גבוהות ומצוידות במתקנים שונים ומשונים, ניתן גם לצאת למסע אבובים סביב כל הפארק מה שיקל על כאבי הגב והשרירים.

SEA WORLD   (מופע בעלי חיים ימיים)

זהו פארק שמוקדש כולו לחיות הים, כולל מופע של דולפינים ולוויתני אורקה, איזור של פינגווינים ועוד ועוד. הפארק עצום אבל זה סוג של מנוחה כיוון שרבים מהמופעים הן בישיבה וזה מאוד מנחם אחרי ימים של הליכה מאומצת.

פארקים פחות שווים:

 PARK HOLLYWOOD STUDIO –  משעמם וחסר אטרקציות יחודיות.

Disney’s Blizzard Beach Water Park – פארק גדול אך מבחינת מספר האטרקציות לא מספיק מגוון. לצערנו, התחזוקה ברמה ירודה יחסית.

מזון ומשקה בפארקים:

מחירי המזון בפארקים גבוהים, ובכל זאת הגעתם עד לפה, הכסף זרם ומי יודע אם תגיעו שוב… לכן שווה לעצור ליד מסעדה או דוכן שיש בהם שולחנות וכסאות המעניקים לכם אווירה נחמדה, אחרת ובעיקר – צל. שתו ואכלו, נוחו ואז תוכלו להמשיך וליהנות מחוויה מוצלחת!

קניית כרטיסים :

כדאי להגיע עם כרטיסים מוכנים מראש, ואותם ניתן לרכוש או באתר הפארק או באתר הישראלי http://www.orlandoparks.co.il/. קיימות הנחות לשוהים מספר ימים באותן משפחת פארקים, כלומר כרטיס למספר ימים בפארקים של דיסני יעניק לכם הנחה גדולה מאוד אבל, אז תפסידו את הפארקים של יוניברסל. ולכן אם אתם לא נשארים תקופה מאוד ארוכה באורלנדו, יקשה עליכם להשתמש בכרטיסים אלה.

איך מתכננים את השהייה בפארק?

תכנון הימים בפארקים: חשוב! להוריד את המפה של הפארק כבר בארץ, ולהקדים ולבחור את האטרקציות המועדפות על בני המשפחה, אין סיכוי שתספיקו את כל השפע שמוצע בפארק וחבל שמישהו יתאכזב כי חלם על מתקן ולא הגעתם לשם בשל תכנון לקוי. הנה קישור לפארקים של יוניברסל סטודיו’ז. לכל פארק יש אתר מושקע, ובו מפה מפורטת של האטרקציות.

קניות – לא להחמיץ בשום פנים ואופן!

מרכז הקניות Orlando international premium outlet  מרכז בתוכו חנויות ילדים, נשים, גברים ספורט, הנעלה, אופנה, חשמל ועוד. יום במרכז הזה, יחסוך לכם את השופינג לאורך רחובות עמוסים. המחירים כאן מעולים!

 

אטרקציות נוספות באורלנדו:

מרכז החלל – נאסא – על שם קנדי בכייף קנברל.

במרחק של שעה מאורלנדו נמצא מרכז החלל קנדי

זהו מרכז החלל של נאסא שהוא עדיין מרכז שיגור פעיל, (כדאי לברר אם צפוי שיגור של  חברת SPACEX באותם ימים) המרכז מרתק!  בין השאר תכנסו למתקן שעושה סימולציה של המראה לחלל, אולמות עצומים המציגים את  החלליות האמריקאיות ששימשו להגיע לחלל, רכבים שנסעו בהם במשימות החלל, ואת ספינת החלל אנדוור שחזרה ממספר טיסות חלל אך הפעילות שלה הופסקה בשל בעיות בטיחות – כיום היא מוצגת בשלמותה בתוך המרכז.

קיר הזיכרון לאילן רמון האסטרונאוט הישראלי והצוות שלו שלא חזרו, נמצא במקום ואפשר להשאיר פרחים לזכרו.

לוח זמנים לבילוי באטרקציות של הפארקים

יומיים בפארק יוניברסלISLAND OF ADVENTURE

יוניברסל פארק – חווית הארי פוטר מתחלקת בין שני פארקים צמודים.

יום ראשון: הילדים שלנו מכורים להארי פוטר והיה ברור שאנחנו עומדים לבלות את היום באותו חלק בפארק המוקדש להארי פוטר. האמת היה שווה!

האזור של הארי פוטר משחזר בדייקנות רבה את העולם שפיתחה ג’י קי רולינג (שגם דאגה לאשר כל פרט בפארק) הסמטאות, החנויות שמופיעות בספרים. המסעדות בחלק הזה מגישות אוכל אנגלי ומשקאות המוזכרים בספר כמו מיץ דלעת ובירצפת (זהירות משקה נוראי).

ניתן לרכוש גם מקל קסמים מיוחד. המקל נכנס לפעולה ברחבי הפארק במידה וביצעתם תנועה נכונה. בתוך התפאורה הנפלאה הזו, קיימות אטרקציות שהמרכזית ביניהן הממוקמת בתוך הוגוווארדז ( הטירה) הלוקחת אותך למסע תעופה על גבי מטאטא אחרי הארי פוטר. אגב, ניתן לשלם עוד כמה דולרים ולנסוע ברכבת של הוגוורדס לצד השני של הפארק ולחזור.

Island of adventure   הוא לא רק העולם של הארי פוטר, בפארק ניתן גם להגיע לעולמות של סרטים אחרים כגון: קינג קונג, קונג פו פנדה, ספיידרמן, פארק היורה ועוד.

יום שני: החלק השני שלקוח מסדרת הארי פוטר נמצא בפאתי הפארק השני, כאן תוכלו לפגוש את הסמטה של הקוסמים מהצד האפל, גם כאן המון פריטים ייחודיים, חנויות וחוויות – אנחנו נהנינו יותר בחלק הראשון, אם צריך לבחור – הבחירה ברורה.

בנוסף, בצד הזה של הפארק, ישנם מופעי רחוב מקסימים של “האחים בלוז” לצד חוויות מפחידות כמו מסרט האימה ה mammies  ומצד שני הסימפסונס ( חוויה מצחיקה שאסור לוותר עליה), בהחלט לא תשתעממו לדקה.

דיסני-לנד דיסני וורלד

דיסנילנד – אטרקציה בעיקר לקטנים שבחבורה.

גם בדיסני כדאי מאוד לתכנן את המסלול של היום, כדי שלא להפסיד את החוויות שתרצו לקחת איתכם הביתה.

דיסניוורלד הוא פארק מושקע, מתוקתק ומתוחזק הייטב, החוויות לקוחות ברובם מהסרטים הקלאסים של דיסני: העיצוב של הפארק הוא דומה לעיירה קסומה בשנות החמישים ובמרכז הטירה המשגעת של סינדרלה, אשר בערב לקראת הסגירה מוקרן עליה מופע אור קולי מרהיב ולאחר מכן אחד ממפגני זיקוקי הדינור היפים ביותר שתראו אי פעם. ( שמרו כוחות, אחרת יהיה לכם קשה להרים את הראש לשמיים).

בזמן התכנון, קחו בחשבון את התהלוכות של הדמויות האהובות מהסרטים, הן עוברות בשעות מסוימות. בנוגע לפגישה עם דמויות מפורסמות כמו מיקי ודונלד ומיני, הם מופיעים ומצטלמים עם הילדים בשעות מיוחדות ובאזורים מסוימים – קחו בחשבון בתכנון.

בדיסני, האטרקציות יותר ילדותיות ופחות מאתגרות, למעט הר הסוכר שלוקח אתכם ברכבת הרים לתוך חוויה בתוך חשכה שהיא מדליקה מאוד, כל השאר עשוי עבור ילדים קטנים. תוכלו לשוט בסירות, לחזות בסרט תלת ממדי ואף לחזות במנהיגי ארצות הברית נואמים.

הפארק מסודר על פי אזורים שונים ובכל אזור תוכלו ליהנות מאופי אחר ומפרטי מזכרות שונות, אנחנו מאוד התחברנו לקפטן ספיירו שהחוויה שצמודה לו מאוד מהנה, יחד עם מופע של שחקן שמאוד דומה לג’וני דאפ.

היום האחרון בחופשה – מנוחה במלון במיאמי ביץ

גראנד ביץ’ הוטל על הגג.

אחרי חמישה ימים, מטורפים שבהם גלשנו, עלינו, ירדנו, התרטבנו, צחקנו , צרחנו ומה לא, נסענו למיאמי ביץ. נסיעה של שלוש שעות והתאכסנו במלון  Grand Beach Hotel

מדובר במלון בן 4 כוכבים, אבל ברמה של אמריקה. בארץ הוא היה נחשב דלוקס. החדר היה ענק, מחולק במרכז על ידי חדר אמבט, כאשר בכניסה לחדר עוד חדר רחצה. מול כל אחת מהמיטות היה מסך 60 אינץ ששידר את כל תחנות הכבלים האפשריות. הנוף מהחלון היה עוצר נשימה, אוקיאנוס שקט ומרגיע.

למלון חוף פרטי, בריכה בקומת הקרקע ובריכה למבוגרים בלבד עם בר משקאות על הגג. בקומה 8 ממוקם חדר כושר ברמה גבוהה מאוד ובשעה 9:00 מתקיים כל יום שעור יוגה מרגיע.

אמנם המלון הזה ממוקם באזור הצפוני שנחשב לפחות פופולארי ויותר רגוע, אבל זה בדיוק מה שאנחנו חיפשנו – שקט ושלווה והמחיר היה לא יאומן 125$ ללילה. צאו והשוו למחירים ששוררים בארצנו הקטנטונת. בערב, אכלנו במסעדת Café Ragazzi   הסמוכה לבית המלון, מסעדה איטלקית משפחתית מעולה עם מבחר גדול של מנות שופעות. פשוט תענוג.

 

הנה עוד כתבות התרשמות והדרכה על חופשה משפחתית בחו”ל:

 

טיול בהולנד – חופשה משפחתית עם לוח זמנים מומלץ, טיפים והאטרקציות שאהבנו במיוחד

“להשכיר דירה משפחתית בלונדון” – מסלול טיול וחופשה בעיר

טיול בצרפת: חופשה משפחתית ושיט נהרות עצמאי בנהר הלואר

טיול וחופשה משפחתית בצרפת: “פארק פוטורוסקופ – Futuroscope” ..

חופשה משפחתית ביוון – מסלול טיול בחצי האי פיליון ובצפון יוון.

 

 

 

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

טיול בהולנד – חופשה משפחתית עם לוח זמנים מומלץ, טיפים והאטרקציות שאהבנו במיוחד

איטו אבירם

סתיו של חופשות בחו”ל

איטו אבירם

טיול וחופשה משפחתית בצרפת: “פארק פוטורוסקופ – Futuroscope” – אטרקציה לכל המשפחה ופעילות ליום-יומיים

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן