Image default
סרטים תרבות ובידור

סטיבן הוקינג בסרט “התיאוריה של הכל” – מרגש!

מסוקרן מאד, אפילו מאד-מאד, הלכתי לסרטו של ג’יימס מארש, הבמאי זוכה האוסקר – “התיאוריה של הכל”, המספר את סיפור חייו של המדען הדגול, המשותק בכל גופו. את סקרנותי העזתי לחלק עם אדר בני בן ה- 11 שמגלה עניין בריא בגרמי שמיים, חורים שחורים ותיאוריות קוסמולוגיות אפלות אחרות. הוא רצה לדעת רק דבר אחד, לפני שהסכים להצטרף: האם הסרט מפחיד? הבטחתי לו שלא.

יצאנו מהסרט נרגשים, ואדר מחה דמעה. מאחורינו השארנו סרט מרגש, מאד הוליוודי, אבל במינון מדויק שאינו גולש לסכריניות. סיפור חייו של האיש שדיבורו מתוך המכונה הפך לסמלו הבינלאומי ופרסומו חורג מעבר לפרסום של כמעט כל איש מדע אחר, נפרש לפנינו באחת.

סטיבן הוקינג סרט

הסרט מבוסס על ספרה של ג’יין הוקינג “מסע אל האינסוף: חיי עם סטיבן”. ג’יימס מארש,  הבמאי זוכה פרס האוסקר, מביא את סיפור האהבה המופלא הפיזיקאי הנודע סטיבן הוקינג ואשתו ג’יין. הסרט עוקב אחרי התאהבותם חסרת הגבולות, מסירותה הבלתי נלאית של ג’יין, גילוי מחלתו של הוקינג, פריצות הדרך הפיזיקאיות והאופטימיות הטמונה באישיותו.

בשנת 1963 הוקינג (אדי ריידמן המצוין), סטודנט לקוסמולוגיה באוניברסיטת קיימברידג’, עובד על הדוקטורט שלו המציג הסבר פשוט להקמת היקום.  אולם כאשר מלאו לו 21 שנים, מתקבלת אבחנה רפואית קשה מנשוא המגלה כי הוקינג חולה במחלה נדירה בשם נוירון מוטרי (ALS) .

הרופאים העריכו כי תוחלת חייו הנוכחית תהייה לכל היותר כשנתיים. אולם הוקינג מסרב לקבל את האבחנה ויחד עם  אשתו ג’יין (פליסיטי ג’ונס) הנלחמת יחד איתו במכת הגורל הם מצליחים להמשיך קדימה למרות המחלה. ובעזרתה של אישתו  ג’יין ומסירותה  הוקינג מסיים את הדוקטורט שלו בהצלחה, מתחתן ומקים את משפחתו.  בהמשך הסרט, אחרי שהביא עם אשתו שלושה ילדים בריאים, מחליט הוקינג להעדיף את חברתה של המזכירה האישית שלו, ומשחרר את אשתו המסורה, לאהבתה האסורה אל כומר, שאותו הכירה כשהחל לעזור למשפחה.

הרבה על התיאוריות של הוקינג לא הצלחנו ללמוד. אבל בהחלט עמד שם, בחלל אולם הקולנוע, ניחוח של חורים שחורים, המפץ הגדול וכגון אלה. אלה די נבלעו בסיפור החיים של מדען צעיר ומאוהב, שביום בהיר אחד מתמוטט ונופל בחצר הקמפוס ומשם, בפרק זמן קצר, נהפך למשותק בכל גופו.

אדר, בני, התרגש ואהב, אך נעצב אל לבו בשל הפרידה של הוקינג מאשתו ג’יין, שקשרה את חייה בחייו. אני ניסיתי להסביר לו שהסוף הוא דווקא אופטימי, וזו דרכו של עולם. סטיבן קיבל מזכירה שהיא גם אהבה חדשה, וג’יין שוחררה לאהוב מישהו בריא, שאיננו נכה ושיכול להיות אבא מסור ומתפקד לשלושת ילדיה…

גיימס מארש הבמאי והמפיק הברטי ידוע בכישרונו כבמאי עוד משנת 2008, בה זכה לפרס האוסקר על הסרט התיעודי הטוב ביותר “איש על חוט”. את תחילת הקריירה שלו החל בסרטים התיעודיים שביים עבור ה – BBC, שלאחריהם הספיק לביים סרטים רבים הידועים בשמם:” הטיול ויקונסין המוות”, “המלך”, “פרויקט נים” ועוד. ידוע שאת השראתו לסרט “פרויקט נים” שאב מהסרט ET .

THE THEORY OF EVERYTHING

בהפצת גלובוס מקס

במאי:ג’יימס מארש.

משתתפים: אדי ריידמן, פליסיטי ג’ונס, צ’רלי קוקס.

ז’אנר: תיעודי, דרמה.

“However bad life may seem, where there is life there is hope” – Stephen Hawking

אורך הסרט: 123 דק’.

 

אולי תאהב\י גם:

הסרט “סיפור אחר” של אבי נשר: חומר למחשבה.

איטו אבירם

‘מארינה מקסימיליאן, שלומי שבן והקאמרטה’ – חיבור מנצח.

איטו אבירם

ליצן החצר – הצגת ילדים מומלצת

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן