Image default
מה חדש

“או לה לה!” – פסטיבל הקומדיה הצרפתית ה-6 והפעם – ברשת

סרטי הקאלט של הקומיקאי לואי דה פינס

כמדי שנה בתקופה הזו אנחנו, בעדן סינימה מזמינים אותכם לצחוק עם ההומור הצרפתי והקומדיות הצרפתיות, שאהובים כל כך על הקהל הישראלי.

לאחר התלבטויות רבות החלטנו שלא נוותר על החגיגה השנתית הזו ולמרות שאולמות הקולנוע בישראל סגורים אנחנו מזמינים אותכם להשתעשע, לשכוח מן היום יום ולהנות מהומור ולצחוק עם כל הלב.

הפסטיבל מאורגן על יד חברת עדן סינמה ובתמיכת המכון הצרפתי בישראל ויוני פרנס פילמס. בתוכנית שעצרה קרולין בונה, 24 סרטם שונים חלקה של התוכנית מציג מבחר של קומדיות מן השנים האחרונות ובהן כמה מן הקומדיות המצליחות ביותר בצרפת.

וכן חטיבה של סרטים בהם אנחנו מצעים לכם להתאהב מחדש בקומדיות הטריקולור, קלאסיקות וקומדיות מצליחות שכבר הפכו לסרטי קאלט.

את סרטי הפסטיבל ניתן יהיה לראות בפלטפורמות ה vod  של סינמטק תל אביב https://www.cinema.co.il/

סינמטק ירושלים https://jer-cin.org.il/he

סינמטק שדרות http://www.sderot-cin.org.il/

באתר של בתי קולנוע לב . https://www.lev.co.il/

וב vod של יס

הצפייה היא בתשלום

 

על הסרטים המשתתפים השנה:

“משפחת טוש שולטת” 

כמו בפסטיבלים  הקודמים תוכלו  לצפות על המסכים אצלכם בבית, בכל כוכבי הקומדיה הצרפתיים הגדולים לדורותיהם מלואי דה פינס וקולוש האגדיים ועד לבני דור הביניים של הקומדיה ככריסטיאן קלבייה, מישל בלאן, מישל סרו, ז’וזיאן בלאסקו ועוד

ועד לקומיקאים האהובים של ימינו, המצגים את הרבגוניות של צרפת העכשווית, כעומר סי, קד מראד, ג’יל ללוש קלאודיה טגבו, איזבל ננטי ועוד

הקומדיה הצרפתית עוסקת בשלל נושאים ולא חוששת מלעסוק גם בנושאים חברתיים, וכך נמצא סרטים העוסקים באהבה, חברות, בגידות, פוליטיקה, גזענות וגם קומדיות שלא חוששות להיות לא הכי פוליטקלי קורקט , כדרכם המשוחררת ובטוחה של הצרפתים.

 

בין שלל הסרטים שנעשו בשנים האחרונות נוכל למצוא כמה פנינים אמיתיות

כמו “משפחת טוש שולטת”. זה הוא החלק השלישי בסדרת הסרטים העוקבת אחרי המשפחה המטורללת הזו, והפעם היא מגיעה לארמון האליזה  כשמר טוש הופך לנשיא צרפת. ואיך לומר נשיא קצת אחר, והגברת טוש לא מצליחה להבין איך הדברים עובדים, למה מישהו צריך לכבס את הכביסה שלה ולמה זה מוזר שהיא תולה אותה בעצמה בחצר הארמון. סאטירה מצחיקה על הנשיאות ועל נשות הנשיאם שתזכיר בוודאי לכולנו נשיאים ראשי ממשלה ונשות נשאים וראשי ממשלה מן העולם וגם מן האזור שלנו

הקומדיה בכיכובם של ז’אן פול רוב ואיזבל ננטי זכתה פרס הסזאר לסרט החביב ביותר על הקהל והביאה לבתי הקולנוע מיליוני צופים

החלק הרביעי כבר בדרכו לבתי הקולנוע

 

קד מראד – הקומיקאי הנפלא ממוצא אלג’ירי יזהר בשלושה סרטים

“האיטלקי מאלג’יר”, על איש מכירות המציג את עצמו כבחור ממוצא איטלקי ולא ממוצא צפון אפריקאי, מה שיוצר את כל התסבוכת

ו”החתן האידיאלי’, על גבר המאוהב בבחור שבתו מסרבת להתחתן איתו, ויעשה הכל שהשניים יחזרו אחד אל השני ובעיקר שהבחור יישאר בחייו שלו.

וכן בסרט “המשימה”, המשעשע מאד.

 

נוכל לראות גם את הסרט המיוחד “בלוז ערבי” שיצרה הבמאית מנאל לבידי והמתרחש בין פריז לטוניס

עוד אישה במאית היא ג’יזבל מרקז- שיצרה קומדיה מרגשת העוסקת במערכות יחסים במשפחה. ג’זבל למדה קולנוע בישראל,  היא רעייתו של הבמאי אוליבייה נקאש, וגיסתה של ג’רלדין נקש יוצרת קומית נפלאה כשלעצמה, והקרבה המשפחתית הזו זולגת גם לסרטה המשלב בין הומור רב לאנושיות רבה.

 

“כל אחד בשביל כולם” סרטו של ויאני לבסק , הוא קומדיה לא הכי פוליטיקלי קורקט , שאפשר לעשות רק בצרפת. כשמאמן כדורסל רוצה להגיע למשחקים הפרה אולימפיים באוסטרליה הוא מרכיב נבחרת המורכבת מתשושי נפש, אלא שכל השחקנים שלו הם מתחזים. הומור בוטה ולא מתנצל.

 

ועוד סרטים משעשים רבים נוספים

 

אנחנו ממשיכים במסורת אותה התחלנו בפסטיבל הראשון והיא להציג בכל שנה קומדיה של מאסטר ההומור הצרפתי לואי דה פינס. והפעם הסרט “רבע עוף” של היוצר קלוד זיזי. קומדיה מטורפת על מומחה מזון גורמה שנאלץ להתמודד עם כניסתו המזון המתועש לעולם, לצידו של לואי דה פינס, אחד הקומיקאים הגדולים בהיסטוריה של צרפת קולוש. הנאה צרופה המביאה למסך את הטרוף המיוחד של דה פינס

 

“השזופים”, סרטו של פטריס לקונט הפך כבר לקאלט. לקונט וחברי קבוצת התיאטרון ספלנדיד, כריסטיאן קלבייה, תיירי לרמיט , מישל בלאן ג’וזיאן בלאסקו יצרו  לפני כמעט 50 שנה, קומדיה שהצרפתים נהנים עד היום לצחוק ממנה. והולידה סדרה של סרטים, הומור מושחז לעיתים מטופש לעיתים בוטה אבל תמיד עם חן, הזדמנות לחוות את אחד הסרטים המצליחים בעולם הקומדיה הצרפתית

 

עוד במאי שמעולם לא חשש להיות לא פוליטלקי קורקט,  הוא אטיין שאטלייה,

אנו נציג את הסרט משנת 95 “אושר מעבר לפינה” , סרט מצליח על גבר שרוצה לברוח מהכל ומגלה בטלוויזיה אישה המחפשת את בעלה הדומה לו באופן מפתיע, הוא מחליט לצור איתה קשר ולחיות חיים חדשים, אבל הדשא של השכן מתברר לא יותר ירוק, מישל סרו ואדי מיטשל זוכה הסזאר על תפקידו בסרט זה ,מבריקים ולצידם כרמן מאורה הספרדייה הנפלאה באחד הסרטים הראשונים בהם הופיע בצרפת.

 

ועם מדברים על קלאסיקה עכשווית איך אפשר בלי הסרטים של טולדנו ונקאש

אנחנו ניתן לכם הזדמנות נוספת לצפות ב”מחוברים לחיים” עם עומר סי ופרנסואה קלוזה , הלהיט הגדול שלהם שהפך לסרט הצרפתי השני המצליח ביותר בהיסטוריה ולסרט הצרפתי המצליח ביותר בישראל וכן ב”סה לה וי” הקומדיה המרירה שלהם על חתונות, כלות חתנים ומשפחות .

 

ועם מזכירם את עומר סי, אזי הפסטיבל מעניק הזדמנות לצפות בסרט שעומר סי עשה מיד לאחר הצלחת “מחוברים” קומדיית הפשע, “הצד השני של פריז”. שלא הוצגה בארץ, ומשלבת בין הומור ומתח, הסרט היה גם נקודת הפריצה של אחד השחקנים הבולטים בקולנוע ובתיאטרון הצרפתי לורן לאפיט .

 

לוח הסרטים המשתתפים

“השזופים” 2

6TH EDITION COMEDY FILM FESTIVAL OH LA LA (22/11-22/12/2020)

FILM SELECTION

SOL/ סול 

 

במאי: ז’יזאבל מרקז

תסריט: ז’יזאבל מרקז

שחקנים: שנטל לאובי, קמיל שמו, ג’ובאני פוצ’י

קומדיה – 98 דקות

באדיבות בתי קולנוע לב

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/iTiVzR4BFwo

 

סול, רקדנית טנגו ארגנטינאי מפורסמת, מתגוררת בבואנוס איירס שנים רבות. מאחורי המזג המופרז וחיוכה הזוהר, מסתירה הדיווה פציעה ממנה מעולם לא התאוששה: אובדן בנה היחיד, רפאל, איתו ניתקה את כל הקשרים. סול חוזרת לפריז בתקווה לפגוש את ג’ו, נכדה בן השבע, בנו של רפאל.

 

“סרט מרגש ומדויק ” CLOSER

 

ARAB BLUES / בלוז ערבי 

 

במאי: מאנל לבידי

תסריט: מאנל לבידי

שחקנים: גולשיפטה פרהאני, מאג’ד מאסטורה

דרמה קומית  88 דקות

באדיבות בתי קולנוע לב

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/I5U9PPASfGQ

 

אחרי עשור בפריז, סלמה חוזרת לעיר הולדתה, טוניס, להפתעת כל מי שסביבה. לסלמה, פסיכולוגית בהכשרתה, יש מטרה ברורה מאוד – לפתוח קליניקה בעיר הולדתה, שם, היא חושבת, היא יכולה להביא לשינוי אמיתי. הרשויות שמקשות עליה לפתוח את העסק ותושבי העיר לא מבינים למה הם צריכים לחלוק פרטים אישיים על חייהם עם אישה זרה. הסרט הוקרן בפסטיבל טורונטו ובפסטיבל ונציה.

 

“חוש קומי מצוין של צוות השחקנים” Hollywood Reporter

 

CHACUN POUR TOUS /

כל אחד בשביל כולם 

 

במאי: ויאני לבסק

תסריט: ויאני לבסק

שחקנים: אחמד סיללה, ז’אן-פייר דרוסין, אוליבייה בארת’למי

קומדיה – 94  דקות

באדיבות Eden Cinema

כצרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/uVqBeyoieys

 

כדי שיוכל לטול חלק במשחקים הפראולימפיים באולימפיאדת סידני 2000, מחליט המאמן הלאומי הצרפתי להקים קבוצה שמורכבת בעיקר מחבורה של מתחזים לתשושי נפש, המתחזים צריכים להציג את הלקות שלהם תוך כדי החיים עם אתלטיים נוספים בכפר האולימפי. ולהתייצב למסיבות עיתוניהם לאחר כל משחק, האם יצליחו ב”משימה” שלהם.

 

“סרט מלא הומור וקצבי” Ouest France

 

LES EX /  מסיבת האקסים

 

במאי: מוריס ברתלי

תסריט: מוריס ברתלי

שחקנים: ז’אן פול רוב, מוריס ברטלמי, קלאודיה טאגבו

קומדיה -84 דקות

באדיבות Eden Cinema

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/eXjPvMmTqsg

 

אם פריז נחשבת לעיר של הנאהבים היא גם העיר של כל האקסים. אנטואן לא מעז לקיים קשר עם אף אחת, דידיה מתחרט על כך שנפרד מאשתו לשעבר, לורן נאלץ לחגוג את הנישואים החדשים של האקס שלו, סרג’ מוטרד על ידי ליז האקס של החברה הנוכחית שלו בעוד שגרג מוצא נחמה עם הכלב של האקסית שלו. המון דמויות שהחיים שלהם מתערבבים בבלבול מענג ושאולי יתאהבו מחדש שוב. אבל השאלה הגדולה במי?

גם אם אנחנו מפתחים אובססיה כלפיהם, או שאנחנו אוהבים לשנוא אותם עמוק בפנים אנחנו מגלים שקשה לשכוח את האקסים שלנו

 

“קומדייה מרעננת ותוססת.” Premiere

 

LES TUCHE 3 / משפחת טוש שולטת    

 

במאי: אוליבייה בארו

תסריט: אוליבייה בארו, ז’אן פול רוב

שחקנים: ז’אן פול רוב, איזבל נאנטי, קלייר נאדו

קומדיה – 92  דקות

באדיבות Eden Cinema

צרפתית. כתוביות לעברית

זוכה פרס הסזאר לסרט החביב ביותר על הקהל.

 

Trailer: https://youtu.be/lolGIZ66G1c

 

ג’ף טוש מאושר מכך שהרכבת המהירה תעצור מעתה גם בכפר שלו, אבל מגלה שהיא רק חולפת על פני התחנה ולא עוצרת בבוזול, הכפר שלו.  מאוכזב קשות הוא מנסה לצור קשר עם נשיא הרפובליקה כדי שהכפר לא יהיה מנותק מכל צרפת. וכשלא מגיעה תשובה מארמון האליזה. ג’ף מוצא פתרון אחד בלבד לרוץ בעצמו לתפקיד הנשיא. כשהם מנצלים מצבים פוליטיים בלתי צפויים מוצאת את עצמה משפחת טוש בארמון האליזה כשעליהם מוטלת משימה עם סיכון גבוה מאד, לשלוט ברפובליקה.

 

“ברוח הסרטים הקודמים בסדרה  גם הסרט הזה שומר על המתכון שמביא חוש הומור משוחרר מתסביכים. ”

Le Parisien

 

MA FAMILLE T’ADORE DEJA /

   ברוכים הבאים למשפחה שלנו

 

במאי: ג’רום קומנדר, אלן קורנו

תסריט: ג’רום קומנדר

שחקנים: ארתור דופונט, דבורה פרנסואה, תיירי לרמיט

קומדיה -85 דקות

באדיבות Eden Cinema

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/UNErjxHTlnM

 

ג’וליאן הוא בחור עדין וטוב לב עובד כמתכנן אפליקציות לטלפונים חכמים הוא מאוהב מעל לראש באוה, עיתונאית. לאחר שהיא מקבלת את הצעת הנישואין מגו’ליאן אוה נאלצת להציג אותו בפני הוריה המתגוררים באי רה  במהלך סוף שבוע של הרפתקאות מטורפות ג’וליאן חושף את המחותנים העתידיים שלו שמה שחיבר ביניהם היה רק שקרים והעמדת פנים .

 

“סרט עם גלריה של דמויות , מלא אופי ודיאלוגים נהדרים”

CNEWS

 

LE DINDON/ הפתי 

 

במאי: ג’אליל לספר

תסריט: ז’ורז’ פיידו, ג’אליל לספר, גיום גליאן

שחקנים: דני בון, גיום גליאן, אליס פול

רומנטיקה, דרמה, קומדיה – 85 דקות

באדיבות סרטי נחשון

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/B3Njioc0UOE

 

פונטאנק, גבר נשוי, מנסה לפתות את ויקטואר, אשתו של חברו הטוב. מעט הוא יודע, לויקטואר יש תוכניות משלה להעניש את בעלה הבוגד.הרומן הפוטנציאלי מדליק רשת סיבוכים מסחררת כשהדמויות מסדרות פגישות, מנסות לחשוף זו את רמאותיה של זו ובסופו של דבר נאלצות להתוודות.

 

“לפעמים אתה פשוט צריך לחזור לקלאסיקות כדי להמציא אותן מחדש.” L’Écran Large

 

L’ITALIEN / האיטלקי באלג’יר 

 

במאי: אוליבייה בארו

שחקנים: קד מראד, ולריה בן גיגי, רולן  גי’רו

קומדיה –

באדיבות Eden Cinema

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/AfoV1elRLq0

 

דינו פבריזי הוא איש מכירות מספר אחת .בסוכנות של מזרטי בניס . הוא בן 42  ונמצא על פרשת דרכים בחייו. משרת המנהל מוצע לו והלן האישה איתה הוא מבלה בשנה האחרונה מצפה להינשא לו . עבור דינו החיים יפים, אבל החיים היפים האלה בנויים על שקר. דינו הוא למעשה מורד בן סאוד, לא הבוס שלו ולא הלן וכמובן שלא הוריה מודעים לזהות המזויפת שלו.

 

“לאורך כל הסרט ניתן לחוש בנדיבות אמיתית ”

Ouest France

 

LE DOUDOU/ המשימה

 

בימוי: ג’וליאן הרווה, פיליפ משלן

שחקנים: קד מראד, מאלקי בן טהא,

קומדיה – 82′

באדיבות Eden Cinema

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/I79JWXM50W8

 

מישל מאבד את הדובי של בתו בשדה התעופה דה גול. הוא תולה שם מודעות, ומציע פרס למוצא הישר. סופיאן מזהה את ההזדמנות להרוויח קצת כסף וטוען שמצא את האבדה. השקר שמתגלה מוביל את מישל וסופיאן למסע של חיפושים. מה שמסתבר כמשימה מורכבת בהרבה ממה שנראה להם בהתחלה.

 

“הסרט הבולט בפסטיבל הקומדיות אלפ ד’הוז, התמודדות בלתי נמנעת נגד השעון, דיאלוגים שנונים ומצחיקים ביותר בקולנוע לאחרונה” Le Parisien

 

LE GENDRE DE MA VIE / חתן אידיאלי

 

בימוי: פרנסואה דסניה

שחקנים: קד מראד, ג’ולי גייט, פאולין אטיין

קומדיה -100′

באדיבות Eden Cinema

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/Ehq6YoFEY2M

 

לסטפן וסוזן שלוש בנות צעירות. על פניו הכל מושלם, אלא שסטפן תמיד חלם על בן. על מנת להתגבר על התסכול, הוא נאחז בבני זוגם של בנותיו ולא מסוגל להרפות. כשאלכסיה בתם השלישית מחליטה לעזוב את תומאס, שחקן רוגבי חתיך והגיבור של אביה, בשביל רופא צעיר אותו הוא לא סובל, סטפן יוצא למאבק.

 

BON RETABLISSEMENT /  !לבריאות 

 

במאי: ז’אן בקר

תסריט:  ז’אן בקר

שחקנים: ג’ראר לנוין, פרד טסטו , ז’אן פייר דארוסיין.

קומדיה – 81′

באדיבות Eden Cinema

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/qDRKy7pj1mg

 

פייר הוא בן 60 , לאחר תאונה הוא מוצא את עצמו תקוע במיטה עם גבס על רגלו. פייר הוא מיזנתרופ עם אישיות חזקה וכל מה שהוא רוצה זה שקט ולהיות לבד. פתאום הוא מוצא את עצמו מוקף אנשים . הוא לא מצליח לעצור את המחול היומי של רופאים , אחיות, צוות בית החולים וכל הקרובים והיקרים לו. בהם אחיו הרווה הנדבק למיטתו. המפגשים הללו חלקים משעשעים חלקם מרגשים גורמים לפייר לחשוב מחדש על הדרך בה התנהל.. האשפוז בבית החולים הופך עבורו סוג של לידה מחדש

 

“לבריאות!” לא רק מביא צחוקים בלי מרשם רופא אל גם אנשויות ורגישות” Le Parisien

 

להתאהב מחדש בקומדיות הטריקולור

 

L’AILE OU LA CUISSE / רבע עוף

 

במאי: קלוד זידי

תסריט: קלוד זידי. מישל פאברה

שחקנים: לואי דה פונס, קולוש, אן זכריה

קומדיה –  104 דקות

באדיבות Eden Cinema

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/kvIkUTpr9Ng

 

לואי דה פינס (רבי יעקב) מגלם את דמותו של מומחה מזון גורמה ומוציא לאור של מדריך מסעדות יוקרתי. כל עולמו חרב כשלשוק נכנסת רשת מזון מהיר בלתי נסבלת והוא מכריז מלחמה טוטאלית על התופעה (עם הרבה רעש וצלצולים). אבל אם זה לא הספיק, אלוהים מחליט להעניש אותו באובדן חוש הטעם. האיש על סף התאבדות, בעיקר כשבנו מבשר לו שהוא רוצה להיות ליצן במקום טועם מקצועי. עכשיו הוא גם רוצה לקחת את כולם אתו לגיהנום!

 

“רבע עוף, הצלחה ענקית של צחוק סוחף בצרפת לואי דה פינס וקולוש מבאים קומדיה על ההתפתחות והסכנות של התעשייתיות באוכל . מטעם אמיתי.” Le Point

 

LES BRONZÉS / השזופים

 

במאי: פטריס לקונטה

תסריט: הצוות ה “Splendid”

שחקנים: כריסטיאן קלייר, תיירי לרמיט, מארי אן שאזל, מישל בלאן, ז’וזיאן בלאסקו

קומדיה -98 דקות

באדיבות Eden Cinema

צרפתית כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/h74i8AGyWIM

 

הסרט שהביא לפטריס לקונט (הנערה על הגשר) את ההכרה המיוחלת (ושני סרטי המשך). לקונט מגייס את להקת הקומדיה המצליחה L’Equipe du Splendid ולוקח את חבריה לואקאנס בחוף השנהב, לאחד ממועדוני קלאב-מד האופנתיים. הנופשים מכריזים על התנתקות מחייהם האפורים והקדשת כל זמנם להדוניזם מוחלט, שכולל, חוץ מרביצה על החוף, שיזוף אינטנסיבי וזלילה חסרת עכבות, גם פעילות מינית עם כמה שיותר מבני המין הנגדי. לכמה זה בא בקלות וחלק יוצא קצת מתוסכל מכל העסק.

 

“אנרגיה אמיתי ומטורפת , השזופים של פטריס לקונט הוא סרט קאלט , שהחל את הגל החדש הל ההומור הצרפתי”

À voir à lire

 

INTOUCHABLES/ מחוברים לחיים

 

במאי: אריק טולדנו, אוליבייה נאקש

תסריט: אריק טולדנו, אוליבייה נאקש

שחקנים: פרנסואה קלוזה, עומר סי, אן לה ניי

דרמה, קומדיה – 116 דקות

באדיבות סרטי נחשון

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/SGxbgZnJ50Q

 

סרטם של אוליבייה נקש ואריק טולדנו, על אריסטוקרט נכה ששוכר את שירותיו של מטפל מהצד הפחות סימפטי של פריז. בניגוד לכל הציפיות, כשדריס מגיע מהצ’כונה כדי לטפל בפיליפ הנכה בכל גפיו, מתפתחת לה מערכת יחסים חמה, שכוללת גם הרבה אי-הבנות תרבותיות. על פערים גזעיים, אתניים ומעמדיים בצרפת של ימינו. בתפקידים הראשיים מופיעים פרנסואה קלוזה ועומאר סיי, שזכה על הופעתו בפרס סיזאר. הסרט השני המצליח בצרפת בהסטוריה של הקולנוע הצרפתי

 

“סרט קורע מצחוק , הרבה זמן לא ראינו קומדיה צרפתית באיכות  הזו “Figaroscope

 

 

UN HOMME À LA HAUTEUR/ להתאהב מעל הראש

 

במאי:לורן טיראר

תסריט: לורן טיראר,

שחקנים: וירז‘יני אפירה, ז‘אן דוז‘ורדן

קומדיה – 98 דקות

באדיבות סרטי נחשון

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/19GjwJ-HOyA

 

דיאן היא עורכת – דין יפה ומבריקה. היא שמה קץ לנישואים לא מאושרים וחופשייה כעת לפגוש את גבר חלומותיה. מאחר ואין דבר כזה יד המקרה, היא מקבלת שיחת טלפון מאלכסנדר, שמצא את הנייד שאבד לה.

משהו קורה במהלך השיחה ביניהם. אלכסנדר הוא אדיב, שנון ומצחיק, ודיאן נופלת בקסמו. הם קובעים להיפגש. דרמה־קומית רומנטית עם ז׳אן דוז׳ארדן  (זוכה האוסקר על “הארטיסט“) ווירז׳יני אפירה (“נפלאות החושים“) על איש קטן המתאהב באישה גדולה

 

“קומדיה מקסימה ועדינה שמספקת זווית מצחיקה להתבוננות בשונה ובאחר” Le Point.

 

“קומדיה רומנטית מרעננת” Closer

 

GUILLAUME ET LES GARÇONS À TABLE! / אני, עצמי ואמא שלי

 

במאי: גיום גאליין

שחקנים: גיום גאליין, אנדרה מרסון

קומדיה – 88 דקות

באדיבות סרטי נחשון

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/aJvIJUFqY08

 

“הזכרון הראשון מאמא שלי הוא מגיל 4 או 5: היא קראה לשני אחיי ולי לשולחן: “בנים, גיום, ארוחת־ערב!“  ובפעם האחרונה שדיברתי איתה בטלפון, היא סיימה את השיחה מילים “תשמרי על עצמך ילדה גדולה שלי“. בין לבין, היו כמה אי־הבנות…

“ על בסיס מופע היחיד שלו מגיש גיום גאליין קומדיה מעולה שזכתה בפרס הראשון במסגרת “השבועיים של הבמאים“ בפסטיבל קאן 2013. גאליין מוכיח כשרון, דימיון, יצירתיות ותעוזה כשהוא מציג את התבגרותו הסוערת לצד אם שתלטנית ומגלם במקביל הן את עצמו מילדות ועד בגרות והן את אמו.

 

“ערבוב מוצלח של הומור, עולב ורגישות“ (וראייטי). (צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית).

 

“גיום גליון מביא למסך בעזרת טלנטים רבים את הסיפור האישי שלו קומדיה מרגשת ומצחיקה מאד”

Closer

 

DE L’AUTRE CȎTÉ DU PERIPH / הצד האחר של פריז 

 

בימאי: דוויד שרון

שחקנים: עומאר סיי, סברינה וואזני, לורן לאפיט

קומדיה-96 דקות

באדיבות סרטי נחשון

‘צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/cpfiTgg9OSg

 

קומדיית פשע שנונה, סקסית ומשוחקת להפליא בכיכובו של עומר סי. כאשר נמצאת גופתה של קונסטנס צאליני, רעייתו של יושב ראש איגוד העובדים הלאומי, בצד הדרך בשכונה האלימה בוביני במזרח פריז. אוסמן, שוטר במשטרת המקומית במחלקה הכספית, נמצא בחקירה על חדר הימורים באזור. עם גילוי הגופה מגיע לאזור מפקד המשטרה המפורסמ של פריז – קפטין פרנסואה מונג’. אוסמן ומונג’ נאלצים לצאת יחדיו לחקירה שנכפתה עליהם, וזאת במטרה לחשוף שחיתות והרבה לכלוך בחלונות הגבוהים.

 

“חיבור בין חוש הומור חברתי ופוליט רגעים מוצלחים  של קולנוע.”

Le Parisien

 

  1. KNOCK

/ דר קנוק

 

בימוי: לורין לוי

שחקנים: עומר סי, אנה ג’ירורדו

קומדיה, דקות 113

באדיבות נחשון ,Red Cape

צרפתית, תרגום לעברית

 

 Trailer: https://youtu.be/e34yB9xJo-o

 

עומר סי (“מחוברים לחיים”) הוא ד”ר קנוק, נוכל מבריק שהפך לרופא ויורש קליניקה באלפים הצרפתיים. לאכזבתו הוא מגלה שאוויר ההרים הצלול מעניק לתושבי הכפר בריאות מצוינת. בנחישותו להתעשר וכמומחה באומנות הפיתוי, הוא מאבחן את הפונים אליו כחולים במחלות אמיתיות או מדומות והופך לסיפור הצלחה. “ד”ר קנוק” מבוסס על מחזה שזכה לכמה עיבודים במהלך המאה האחרונה. הגרסה שלפנינו מצמצמת את המימד האפל של המקור לטובת הומור יעיל והתוצאה היא דרמה קומית שצוברת בהדרגה מימד רגשי.

 

עושים שכונה / JUSQU’ICI TOUT VA BIEN

 

בימוי: מוחמד חמידי

שחקנים: ז’יל ללוש, מאליק בנתאלה, קאמי לו, אן-אליזבת בלטו

קומדיה חברתית נוספת של הבמאי מוחמד חמידי (“הפרה ז’קלין”), בכיכובו של ז’יל ללוש (“בידיים טובות”).

קומדיה, דקות 90

באדיבות Eden Cinema

צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית

 Trailer: https://youtu.be/JIOkymckvJo

 

פרד ברטל הוא המנהל הכריזמטי של משרד פרסום פריזאי. אחרי שבפשיטה של רשויות המס נתגלו  אי סדרים בחברה נאלצים להעביר את המשרדים בן לילה לפרבר הידוע לשמצה La Courneuve. פרד מוביל את משימת המעבר לשכונה החדשה, שם הצוות פוגש את סמי, צעיר שגדל בפרברים, שמציע להם להדריך אותם וללמד את החוקים הבלתי כתובים של הסביבה החדשה.

 

“קומדיה בעלת משמעות חברתית הנישאת על ידי שני שחקנים מצוינים מהשורה הראשונה”

5 כוכבים Ouest France

 

אושר מעבר לפינה/ LE BONHEUR EST DANS LE PRÉ

 

במאי: אטיין שאטלייה

תסריט: אטיין שאטלייה, פלורנס קנטן

שחקנים: מישל סרו , אדי מיטשל, סבין  אזמה כרמן מאורה

קומדיה –

באדיבות Eden Cinema

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/ek-PNc0mmz4

 

פרנסיס עובר סדרת משברים בביתו ובעסק שלו. הוא רוצה לעזוב הכל ולברוח, עד שבזמן צפייה בטלוויזיה, הוא מגלה אישה המבקשת למצוא את בעלה שנעלם, גבר הדומה לו דמיון מדהים. הוא מחליט להיפגש עם האישה ובנותיה ולהציג עצמו כבעלה הנעדר, אבל החיים החדשים שהוא מתחיל לבנות אתן אינם מבטיחים שכשוך קל. מישל סרו (כלוב העליזים), סבין אזמה (החיים הם שיר) וכרמן מאורה (נשים נשים) בקומדיה של אטיין שאטיליה (טאטי דניאל)

 

“הסרט המוצלח ביותר של אטיין שאטלייה עם תסריט מבריק שכתב עם פלורנס קנטן ”

Les Sens Critiques

 

 

הפרה ז’קלי / LA VACHE

 

בימוי: מוחמד חמידי

תסריט: אלן מישל בלאן

שחקנים: פטסה בויאחמד, למברט וילסון, ג’מל דבוז

קומדיה, 92 דקות

באדיבות

באדיבות Eden Cinéma

צרפתית, תרגום לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/j0Qk4CgJpyE

 

פתח הוא איכר אלג’יראי פשוט המגדל באהבה רבה את פרתו ז’קלין. פתח חולם לקחת את ז’קלין יום אחד לתערוכה חקלאית בפריז. כשהוא מקבל סוף סוף את ההזמנה הנכספת, להפתעתם הרבה של כל יושבי הכפר, פתח עוזב אותו בפעם הראשונה בחייו, נוסע במעבורת למרסיי ומחליט להגיע לתערוכה בפריז ברגל יחד עם ז’קלין. מפגשים משעשעים והפתעות שונות ומשונות מחכים לו בדרכו. זהו מסע בלתי צפוי ומאוד מרגש על פנייה של צרפת בת זמננו .

 

“מוחמד חמידי שולח אותנו לסרט-מסע תוסס, מצחיק ופואטי המוגש דרך דיאלוגים חצופים וליהוק מושלם.” Le Journal du Dimanche

 

LA FAMILLE BÉLIER/ משפחת בלייה

 

במאי: אריק לארטיגו

תסריט: סטניסלס קארה דה מלברג

שחקנים: לואן אמרה, קארין ויארד, פרנסואה דמיאן

קומדיה –  106 דקות

באדיבות סרטי LEV

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/S5ta3eA83F0

 

קומדיה צרפתית שוברת קופות. כל בני משפחת בלייה הם חירשים, פרט לפאולה בת ה-16, שמתפקדת כמתווכת ומתרגמת להוריה ואחיה הצעיר. יום אחד היא מחליטה להצטרף למקהלת בית הספר, שם היא מגלה כי יש לה כישרון שירה לא נורמלי. המורה שלה מפציר בה לגשת לאודישנים לבית הספר למוזיקה הנחשב ביותר בצרפת, אלא שאותו בית ספר ממוקם בפריז – והקבלה אליו מותנית בעזיבת הכפר ומשפחתה הזקוקה לה. מרגש ומצחיק.

 

“הסרט גורם לצופה לבכות מרוב צחוק, מאד מרגש, מלא רגעים שהופכים לקלט ועם שחקנים מבריקים”

Paris Match

 

LE SENS DE LA FÊTE/ סה לה וי!

 

במאי: אריק טולדנו, אוליבייה נאקש

תסריט: אריק טולדנו, אוליבייה נאקש

שחקנים: ז’אן פייר בכרי, ז’יל ללוש, עין האידארה

קומדיה – 114 דקות

באדיבות סרטי LEV

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/rFWO3my9vAI

 

היוצרים אוליבייה נאקש ואריק טולדנו (מחוברים לחיים, סמבה) חוזרים בדרמה קומית  ,המתרחשת מאחורי הקלעים של חתונה מפוארת בין החבורה המגוונת של צוות ההפקה של האירוע. הסיטואציות המשעשעות שעוטפות את הנושאים הטעונים של המתחים בין נציגי הקבוצות השונות, יאפשרו לצמד היוצרים המוכשר להפוך את הסרט לסאטירה שנונה ומהנה. הסרט היה מועמד ל-10 פרסי סזאר.

 

“קומדיה נהדרת וגם סיפור של סולידריות  מלא אנושיות ורגישות”

Le Parisien

 

TOUT LE MONDE DEBOUT / כל הדרך אלייך

 

במאי: פרנק דובוסק

תסריט: פיליפ דה שאוברון

שחקנים: פרנק דובוסק, אלכסנדרה לאמי, אלזה זילברשטיין

קומדיה – 109 דקות

באדיבות סרטי LEV

צרפתית. כתוביות לעברית

 

Trailer: https://youtu.be/dW6uRUU2dUc

 

ז’וסלן הוא איש עסקים מצליח, גבר נאה שמנהל חברה גדולה, שומר על כושר, רגיל לקבל כל מה שהוא רוצה, אוהב להגיד ולעשות כל מה שצריך בשביל שתשים לב אליו. סדרה של צירופי מקרים משעשעים מובילה אותו להעמיד פנים שהוא מרותק לכסא גלגלים, ונדמה שמסע הכיבוש שלו מצליח – עד שהוא פוגש את אחותה, שמגיעה בכסא גלגלים בעצמה…

 

“כל הדרך אלייך” הוא סיפור אהבה פריזאי מצחיק ומפתיע, שמוכיח שלפעמים אהבה מגיעה בדרכים הכי לא צפויות. קומדיה שמצליחה להצחיק ולרגש באותו זמן, והפכה במהרה ללהיט ענק ואהוב.

 

“קומדיה רומנטית מלאת חן והומור ” Femme Actuelle

 

 

 

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

קיץ של “יום הולדת” לילדים במוזיאון ישראל

איטו אבירם

“פסטיבל מסרחיד 2019” חגיגת תיאטרון בשפה הערבית בעכו

איטו אבירם

סיפורה של החיטה – בגן הבוטני בשבועות

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן