Image default
לילדים

“בכוורת” של תיאטרון אלמינא – הילדים אהבו, השתתפו ובסוף היו הפתעות מרגשות 

 

שירן מן צפתה בהצגה ביחד עם בתה אלומה. שתיהן נהנו!

ההצגה “בכוורת” מצליחה לעשות טוב לצופים הצעירים בכמה מובנים עקרוניים. ראשית, היא מבדרת וכלל לא משעממת. זאת, בזכות השילוב של ההומור, השירים והריקודים.

אלומה, בתי בת ה(כמעט) חמש היתה מוקסמת מהרגע הראשון. היא בהחלט יודעת מה זאת דבורה, ומהי כוורת, אבל ההמחשה של חיי הדבורים, הפועלות, המלכה, הסכנות האורבות להן והחשיבות של השמירה עליהן – זה היה בכחלט חדש.

ההצגה נמשכה 50 דקות, וזה היה הזמן המדויק. לא יותר ולא פחות. אלא שאז, כשנדמה היה שהכל מסתיים, החל קטע אינטראקטיבי מפתיע ומרגש. השחקניות חילקו לצופים חמניות וכך יכולה היתה בתי, ביחד עם ילדים אחרים, להפוך לכמה רגעים לחלק משדה של חמניות שאינן מרוססות, שהדבורים יכולות לנחות עליהן ללא חשש.

הוסיפו לכך גם את הפרחים שאחת השחקניות עברה וחילקה לילדים, כשאלה ממהרים לנפנף בהם, והרי לכם חוויה שלמה שאלומה תזכור למשך שנים רבות.

העלילה הולכת כך: בחופשת הקיץ, מאיה בת ה-7 מתארחת אצל סבא במושב ומגלה כוורת נסתרת ושוקקת חיים. מאותו רגע מתחיל מסע חברות קסום בין מאיה לבין בּיי – דבורה שובבה ונועזת במיוחד. מאיה נדהמת לגלות שהדבורים אחראיות על מרבית המזון בעולמנו, אך גם שהן נתונות בסכנה גדולה! היא מחליטה לעשות כל שביכולתה לשמור עליהן ויחד עם בּיי הן יוצאות למבצע להצלת הכוורת.

תיאטרון אלמינא שהוקם בשנת 2012 ע”י השחקן והבמאי נורמן עיסא והשחקנית והמחזאית גדעונה רז וצוות יוצרים יהודים וערבים יעלה במהלך חודשי יולי-אוגוסט 5 הצגות במגוון אפשרויות: עברית, ערבית ודו-לשוני במוזיאון תל אביב.

תיאטרון אלמינא הוקם מתוך משימה לעורר השראה, לגשר, לתווך ולפעול להעלאת המודעות לגבי החשיבות של קיום משותף ויכולת להנות מתרבויות שונות דרך תיאטרון, מוסיקה ויצירה.

מחזה: שרון בורשטין  והרצל טובי / דרמטורגיה: גדעונה רז / בימוי: הרצל טובי

שחקניות :הילה הרוש, יערה יהודה, אודיה ירון / תפאורה: זוהר שואף / תלבושות: יסמין וולק

מוזיקה: יאור כהן / כוריאוגרף: עומר שמר / וידאו: גל זיו

גילאים: 4-8

שפה: עברית

**

עדיין יש לכם הזדמנות לצפות בהצגה קיצית נוספת: 

פלא..

דרמה מרגשת בעיבוד אקטואלי לספר פלא של ר”ג פלסיו. רב מכר של הניו יורק טיימס הספר נבחר למצעד הספרים של משרד החינוך.

שבת 27.8.22 בשעה 11:00 – מוזיאון תל אביב

https://www.youtube.com/watch?v=xzaRgeDdkC8&feature=emb_logo

ההצגה מספרת על המסע שעובר אוגוסט, המנסה להסתגל לבית ספר חדש. אוגוסט הוא ילד מיוחד הסובל מעיוות נדיר בפנים, שעד עתה למד רק בחינוך ביתי כי לא רצה שאחרים יראו את פניו. הוא מרגיש שהוא ילד רגיל לגמרי, וגם אחותו ואימו חושבות כך. כשסוף כל סוף אוגוסט הולך לבית הספר, הוא נתקל בדחייה ובדעות קדומות. אוגוסט מתפלל שיפסיקו לנעוץ בו מבטים ויראו בו ילד רגיל. האם הילדים בבית הספר החדש יהיו מסוגלים לראות אותו כמו שהוא – ילד שנון וחבר נאמן? ומה יקרה לכם כשתפגשו את אוגוסט? כיצד אתם תראו אותו?

ההצגה “פלא”, בבימויו של נורמן עיסא, מספרת סיפור אישי וקולקטיבי על החברה שלנו על כל גווניה. היא מציגה באופן מרגש את התמודדותו של השונה בחברה, ומשקפת את כוחה הרב של הסביבה והשפעתה על איכות החיים של אנשים עם צרכים מיוחדים.

עיבוד למחזה – גדעונה רז ושרון בורשטין . במאי – נורמן עיסא .  תפאורה – עדה פדר . תלבושות – נועה דותן . מוזיקה – אילה אשרוב . עיצוב בובה – אופיר צויבל . הדרכת בובה – אביטל דבורי . וידאו ארט – גורג קהוג’י  . שחקנים – ינון כהן, שרון בורשטין/גדעונה רז, ימית גוטמן , עידן שקרוקה , יאור יעקוב , תום שיניצקי
גילאים:
7-12

שפה: עברית

תיאטרון אלמינא

https://www.elminajaffa.com/

03-5335444, 050-2800300

https://www.facebook.com/ElminaTheater

 פלא – עיבוד אקטואלי לספרו רב המכר של ר.ג. פלסיו – יום שבת 27.8.22 בשעה 11:00

מחירי כרטיסים: 40-60 ₪ (40 ₪ לבעלי כרטיס דיגיתל) (רכישת כרטיס מקנה כניסה חינם למוזיאון)

https://4346.kartisim.co.il/ לרכישת כרטיסים

 

אולי תאהב\י גם:

קונצרט סימפוני לילדים בחיפה: “מכחול הצלילים של מוריס”

איטו אבירם

הצגות ילדים בפסח: פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים בחול המועד

איטו אבירם

מבלים עם הילדים בחופש ב”גויאבות” – סרט ילדים ישראלי חדש

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן