Image default
אטרקציות ופעילויות צפון

רוב רוי – שיט נינוח בירדן הדרומי ליד הכינרת

שיט רגוע על מימי הירדן הדרומי

אם שיט בירדן מעורר בכם אסוציאציות של זרם סוחף, שיחים קוצניים הנתקעים בשיער ושורטים את הגוף, מהירות, הרפתקה ואקשן, אם שיט קיאקים בירדן מעורר בכם (ובצדק!) תחושה שאתם חלק מ”מפעל תעשייתי תיירותי” המשנע מאות ישראלים על גבי סירות מתנפחות ביום בשיטת הסרט הנע – כדאי לכם לנסות שיט בירדן שטעמו שונה לגמרי.

שלוש מאות מטרים ממוצא הירדן מהכינרת, על הכביש המוליך אל קיבוץ כינרת, ישנה פנייה קטנה אל שביל דרומי שייקח אתכם באחת אל עולם של מים וצל, על גדתו של הירדן. שם, היכן ששיחי הפטל מתחלפים בעצי איקליפטוס רחבי צמרת והיכן שעוצמות הזרימה הסוחפת של הירדן מתחלפות בגוש מים ירקרק שבקושי נע על מקומו, שם תוכלו למצוא את מעגן סירות הקאנו “רוב רוי” שאותו הקימו בני הזוג גיא ומעיין לפני 13 שנה. השניים לקחו חוף קטן על הירדן והפכו אותו, בשתי ידיהם, למקום שונה, ספק “זולה” ספק מאהל אינדיאני, ברוח החוקר ג’והן מקרגור הסקוטי ששייט כאן ממש בסירת קאנו אינדיאנית למטרות מחקר לפני 160 שנה.

חגיגת מתרחצים בין הקיאקים משווה למקום אווירה של חוף ים אירופאי

הגענו אל החוף כדי לשוט בקיאק, אבל נעצרנו מול פסלי העץ האינדיאנים והבטנו בהם בעניין. סככות צל, זולות ופינות ישיבה קרצו מכל עבר, אבל האקשן הגדול היה בתוך הנחל. כאילו מישהו פתח כאן חוף רחצה, רק בלי סוכה של מציל, כך עמדו משפחות שלמות במי הירדן, נהנים להשתכשך לפני או אחרי השיט. מבט נוסף על הקהל מגלה עובדה מעניינת: מגיעים לכאן בעיקר משפחות מההתיישבות העובדת, קיבוצניקים וישראלים שורשיים. טון הדיבור נמוך, ההתחשבות ההדדית גדולה ותחושת הפנאי והכיף מחליפה לגמרי את התחושה המקובלת בשיט הקיאקים בצפון שהכל חייב להיעשות מהר, באותו הקצב: לקפוץ לקיאק, להיסחף כמו כולם ולחזור באוטובוס מרוט אל המכונית המחכה.

הירדן הדרומי עמוק יחסית, וגדתו תלולה. מי שרוצה לרחוץ במים מוטב שיגיע עם הקיאק אל הגדה, יקשור את הקיאק וייכנס למים בזהירות, כי הם נעשים עמוקים כבר במרחק מטר מהגדה, ואף פחות. המראה המתגלה לעיניך, השייט, בין שדות כינרת וקיבוצי דגניה ועד לסכר אלומות הוא מראה מעט סוריאליסטי של עצי ענק הנטועים בתוך המים ממש ולעיתים נופלים לתוכם ויוצרים “מפלצות” מרובות גפיים המציצות בפוזות מעניינות, ספק חוסמות את מעברך, ספק מתעניינות בך, השיָט, בסקרנות דינוזאורית.

השיט נינוח ורגוע, והשליטה בקיאק בעזרת משוט איננה מסובכת, אף כי הקיאק פחות יציב מקייאקי הגומי המקובלים בירדן הצפוני. גיא ומעיין מציעים הרבה יותר מסתם שיט. כל אחד מקבל כתב חידה ועיפרון ובזמן השיט הוא מוזמן לחפש סביבו עין אינדיאנית המצויירת על גזעי העצים לאורך הגדה ומספקת תשובות לחידות שבכתב החידה. משפחות מוזמנות לבנות ביחד רפסודה משפחתית “קטמראנית” או לשוט בלילה באווירה מיוחדת. אפשר גם לאסוף פסולת טבעית ממימי הירדן וממנה אפשר לפסל, בעזרת אדמת החרסית פסלים מקוריים.

אנחנו שמחנו לגלות, כשחזרנו מהשיט, את קומקומי התה והקפה הענקיים שהתחממו להם על מדורות גחלים וחיכו שנמזוג מהם משקה לוהט אל תוך כוסות הזכוכית הבדואיות – חינם אין כסף.  במקום

השייט מתאים “לילדים מגיל שנתיים עד מאתיים”.

רוב רוי – מתחם הירדנית – קיבוץ כנרת

נייד: 052.2413176, פקס: 04-6750733, דוא”ל:robroy4u@walla.co.il

 

אולי תאהב\י גם:

הצגות ילדים בפסח: פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים בחול המועד

איטו אבירם

מחפשים רעיון למסלול טיול בצפון? לכו אל יוסי בנופי גונן

איטו אבירם

חופשה ב”נהרא” ובילוי ב”בית איל” – שילוב מנצח בעמק הירדן

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן