Image default
בתי קפה מסעדות מסעדות דרום

קפה אורסולה – לאכול טוב (וזול) על כביש הערבה

עיצוב פנים פשוט ומזמין, אווירה לא פורמלית ומחירים הוגנים.
עיצוב פנים פשוט ומזמין, אווירה לא פורמלית ומחירים הוגנים.

מאת איטו אבירם

ת’אמת? למרות שהם אהבו מאד את האווירה, הילדים לא כל כך נהנו… אבל זהו, עכשיו כשהוצאנו את האכזבה היחידה שהיתה לנו מ”אורסולה” אפשר להתחיל להלל ולשבח, אף כי גם הילדים היו בוודאי נהנים יותר לא רק היינו מיטיבים לבחור להם מנות מתוך התפריט.

בית האוכל הזה, קצת כמו פטה-מורגנה, מחכה לכם אם רק תואילו להתאפק ולא תסורו לאחד מדוכני המזון המהיר, העשויים לפתות אתכם על כביש הערבה באזור חצבה ועין יהד. אל תרפו מדוושת הדלק, המשיכו בדרככם דרומה עוד כמה דקות, ואז, עם הרבה יותר תיאבון, תוכלו לעצור ולטעום חוויה קולינרית.

אורסולה, הממוקמת ליד תחנת הדלק החדשה בכניסה לצוקים, מאה וקצת ק”מ מאילת ושעה וקצת נסיעה משם, היא מקום טוב לעצור בו בכל שעה משעות היום. (המסעדה נסגרת בשעות הערב, אך לאור הצלחתה יש סיכוי טוב שבעתיד הקרוב היא תישאר פתוחה גם בלילה). המסעדה מציעה לא רק תפריט מזון בסגנון גרמני קלאסי, אלא גם קפה, בירה מקורית המיוצרת במפעל השכן ובקיצור – זהו בית אוכל שבו כל נהג עייף וכל משפחה שבעת תלאות דרך יכולה למצוא פורקן של ממש.

המסעדה שוכנת אמנם בבניין ריבועי, חסר השראה, הנראה מבחוץ כמו מפעל קטן וכמו מפנה את עורפו אל הכביש. אבל כשנכנסים פנימה מגלים חלל נעים ומזמין. שילוב של שולחנות עץ וספסלים כבדים בסגנון המסבאות הברלינאיות המפורסמות, ופינות ישיבה נוחות ומוצנעות יותר. המקום נקי, פשוט למראה ומזמין. רועי שמואלי, השף, מציץ מתוך המטבח הלא גדול, שגם לתוכו ניתן להציץ ללא קושי.

לאוסי וינטר, (היא אורסולה) בעלת המסעדה, יש שורשים עמוקים הנעוצים שם, בארצם של הייקים. את האינטרפרטציה העכשווית לכך היא מייצרת בכל יום בבית האוכל המקורי שהיא פתחה והרווח כולו שלנו – מאות אלפי הישראלים העושים דרכם אל קצה הדרומי של המפה, ובחזרה.

IMG_2444

אם נקניקיות וכרוב חבוש, בתוספת תפו”א עם בצל, שפצל’ה ומטעמים ברלינאיים דומים בראש שלכם – הגעתם ממש למקום הנכון. אבל התפריט מציע הרבה יותר: בבוקר יש מבחר של ‏ארוחותבוקר מושקעות במחיר נמוך במיוחד, מאוחר יותר המקום מציע‏, ‏בראנץ’‏‏‏‏. כל העת ניתן להזמין מבחר מנות בסגנון גרמני,  ‏יווניויםתיכוני. כן, גם מנות צמחוניות ואפילו טבעוניות גילינו בתפריט.

כיאה למטבח הגרמני המסורתי, התפריט מציע בשר, תפוחי אדמה וכרוב מבושל. בין מאכלי הרחוב האופייניים למטבח הברלינאי המסורתי אפשר למצוא את הנקניקייה המוגשת עם רוטבי חרדל מיוחדים וכמובן בירה (טעמנו את הבירה המיוצרת במפעל השכן “בירה קצרה” ואהבנו). אל תוותרו על הצוויבלקוכן (יש בסגנון חלבי ויש בסגנון טבעוני שהוא תאווה לחיך). ועוד מנה מומלצת: נתחי מטיאס ברוטב שמנת ועירית עם “שוט” וודקה.

ומכיוון שלי ישנה חיבה מיוחדת אל אוכל גרמני, כמו זה שהוגש לנו באורסולה, מיהרתי להזמין לי ולילדיי ממגוון המנות בסגנון ברלינאי. אחר כך מיהרתי גם לחסל גם את מה שהשאירו ילדיי בצלחותיהם. והם? הם צריכים לעבור עוד כברת דרך עד שילמדו ליהנות מכרו כבוש, או מסלט תפו”א עם בצל. בינתיים היה עדיף, כנראה, להיצמד למנות הילדים שהמקום מציע, וללכת על בטוח.

ומשהו על המחירים הנמוכים של המזון הנמכר במקום. אורסולה-היא-אוסי מאמינה שלא צריך לקפוץ מעל הפופיק. גם ככה מרוויחים. היא מסתפקת ברווח סביר, ומצפה שתושבי הערבה וגם עם ישראל, בדרכו לאילת וממנה, יגמלו לה בכך שיגיעו, יטעמו, ייהנו מאתנחתא מהנה וימשיכו הלאה, בלי לגלות שארנקם התרוקן, ובלבם ברכה קטנה בלב לאישה הזאת, מהמסעדה הנושאת את שמה.

בית קפה-מסבאה “אורסולה” בכניסה לישוב צוקים, על כביש הערבה – 08-6444421 052-6838449‏ ursula.arava@gmail.com

מה עוד שווה לכם לטעום, לעשות ולחוות בערבה:

אטרקציה על כביש הערבה – מרכז המבקרים של מו”פ ערבה בדרך לאילת עוצרים בחצבה במרכז המבקרים החדש המציע סרטון תלת מימד על הערבה, אולם פעילות אינטראקטיבי חדשני ושיטוט בחממות ובהן ירקות שלא ראיתם בחייכם!

משחק ניווט מדברי ב”נוף צוקים” – פעילות מומלצת לקבוצות וליחידים בדרך לאילת במרכז המדברי שבישוב צוקים בערבה תוכלו להשתתף במשחק טריוויה שלוקח אתכם אל תחנות ניווט במדבר ומעניק לכם רגעים של גיבוש, אתגר וכיף.

נוף צוקים – חוויה מדברית בבקתות אירוח מפנקות מרכז האירוח הכפרי מציע ווילות מרווחות הנטועות על ספו של המדבר וכוללות מטבח מאובזר, אמבט ספא במרפסת, בריכת שחיה, אופני הרים ומשחק ניווט מפתיע ומרתק בתוך נוף הקדומים, המתאים לכל המשפחה.

מסעדת הגמלייה על כביש הערבה – מתרווחים על הכריות ופותחים שולחן מסעדה בסגנון בדואי על הדרך לאילת: יש אוכל, יש אווירה, הילדים משחקים על השטיחים ולהקת נגנים מנעימה ברקע. המחירים?לגמרי שפויים! לא תעצרו לארוחה?!

איך גילינו “מטמון בערבה” – צימר מומלץ בערבה – עין יהב שלא הכרתם… שווה לנפוש בערבה: יש יותר מ- 200 צימרים באזור עין יהב והסביבה מתפתחת במהירות לאטרקציה תיירותית לכל המשפחה. עכשיו – אפילו יותר!

חוות מִדְבָּרא – צימר מדברי בוילה מפנקת עתה הזמן לצאת לנגב ולשלב חופשה בצימר מעוצב ומפנק ביחד עם הצוקים, הלס והמדבר שמקיפים אותו.

ימי מדבר חופשה מדברית בערבה בבקתה בכפר האקולוגי שליד צוקים העברנו שלושה ימים של כיף אמיתי באווירה משוחררת

 

 

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

מסעדת שף ברמות נפתלי: “אלומה בכפר” – אוכלים טאפאס מעל אצבע הגליל

איטו אבירם

מסעדת ג’ירף בקניון דרורים בשרון – אסייתי לכל המשפחה.

איטו אבירם

מסעדת דולפין-ים – כשמתחשק לאכול דג בירושלים…

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן