Image default
מה חדש

פסטיבל “מקודשת” בירושלים – לוח המופעים

בסוף הקיץ, בין סוף החופש הגדול לראש השנה, פסטיבל מקודשת יציע מירושלים ובירושלים שורה ארוכה של אירועי אמנות שנובעים מהעיר ומבקשים להשפיע עליה.

בין היתר תוכלו להצטרף ל-5 הצעות להמסת גבולות – מסעות דוקו-תיאטרליים בעקבות האנשים שממיסים גבולות בעיר בכל אחד מימי הפסטיבל, להקשיב למזרח התיכון שכולנא חולמים עליו במופע ענק עם דיקלה, לונא אבו נאסר, שי צברי, מוחמד מוגרבי ועוד,  לדלג בין אמנות, חלומות וקיימות בתערוכה מעל ומעבר על גגות מרכז העיר והעיר העתיקה, לשכב לישון עם המוסיקה שהכי מתאימה ללוות חלומות, לזנק למופע חי בריצה קלה מאת רננה רז וגל פרידמן, להשתתף במופע שהוא ניסוי וניסוי שהוא מופע ולחגוג את המגוון ואת הקול הפתוח שעולה מירושלים בשורה ארוכה של הפקות מקור מוסיקליות מכאן ומכל העולם.

בין היתר יתארחו על הבמה המרכזית במגדל דוד: אביתר בנאי במופע שקיעה, דודו טסה במופע זריחה, הצמד סליי & רובי מג’מייקה בערב הרגאיי המסורתי ואסתר רדא, מרינה מקסימליאן, יעל דקלבאום וחיירה עראבי (מאלי) בחגיגת הנעילה.

ירושלים 2017 היא הכוכבת הראשית של פסטיבל מקודשת. בתוך המציאות המורכבת של החיים בה, מסתתרים תהליכים מרתקים של בני אדם ושל סביבה המשפיעים זה על זה. הפסטיבל אוצר את עבודות האמנות השואבות השראה מהמציאות הירושלמית העשירה – ומבקש, במידת האפשר, גם להשפיע על אותה המציאות בדיוק.

מקודשת שאופת לבחון בכל פעם מחדש את המציאות במחשבה פתוחה, ומנסה להחליף את נקודת המבט המקובעת בהסתכלות נטולת שיפוט. נקודת מבט שמזכירה כי ירושלים כובשת אותנו, משחררת אותנו ומאפשרת לנו להתאחד סביבה באהבה.

ירושלים עוטה שמלה של קדושה, בפסטיבל שבין קיץ לסתיו.

לוח מופעי ואירועי הפסטיבל:

כולנא- הפקת מקור מיוחדת למקודשת

7 בספטמבר, גן מיטשל הסמוך לחוצות היוצר,  70/80 ₪

משתתפים: תזמורת ירושלים – מזרח ומערב בניצוחו של תום כהן | נסרין קדרי | דיקלה | כאמל סולימאן | זיו יחזקאל | לונא אבו נסאר | שי צברי | מוחמד מוגרבי | Apo and the apostles

לילה אוטופי בלב הלבנט. ניסיון להציע לירושלים כבר עכשיו ערב שלפעמיים קשה אפילו לחלון. שאיפה להניח על הקרקע את היסודות של הדבר הזה שהוא בעת ובעונה אחת גם הכי טבעי וגם הכי מופרך – מזרח תיכון מוצלח…

ללילה אחד נתכנס כולנו בגן מיטשל, במקום שפעם עבר בו הגבול, ונחגוג את מה שיוכל וצריך להיות כאן. נציע מקום מפגש, מכיל ופתוח, שבו השכונה שלנו מרשה לעצמה לחגוג את הפוטנציאל של עצמה. נשמיע לילה שבוחר להאיר את הטוב, המוצלח והיפה, בלי לשכוח את מה שעדיין לא כזה.

הערב של כולנא מורכב משלושה חלקים.

המנה הראשונה היא הצצה לכל הדברים הכי חמים שקורים במזרח התיכון. המעצב הירושלמי איתם טובול יחשוף בפנינו את מסעו האישי בחיפוש אחר מעצב האופנה הכי רענן בעמאן, המעצב הגרפי הכי מדויק מטהראן והלהקה הכי נכונה בביירות. נכון, היינו רוצים להביא אותם פיזית לירושלים – לצערנו זה עוד לא אפשרי… אבל גם להביא אותם לתודעה של כולנו זו צעד חשוב בכיוון הנכון.

המנה המרכזית של האירוע היא מופע מוסיקלי שבו השכונה שלנו חוגגת את עצמה. את השרביט הפקדנו בידיו של תום כהן, המנצח של תזמורת ירושלים – מזרח ומערב(לשעבר האנדלוסית ירושלים), שבחר יחד עם הסולנים את היצירות החדשות והישנות שיושרו על הבמה. צפו לאנרגיה מטורפת, המון ערבית ועברית ואופטימיות מדבקת – כשזו שזולגת מהמוסיקה ישר אל הלב.

את הקינוח נגיש לאמיצים שבכם באפטר פארטי רועש וקצבי במיוחד, שירקוד את המוסיקה של הכאן והעכשיו. את הליין מוביל רם שפינוזה, מחוזק בנבחרת DJ’sעדכנית, מחצות ועד שעות הבוקר המוקדמות.

מנהל מוסיקלי: תום כהן

 

5 הצעות להמסת גבולות –  מסעות דוקו-תיאטרליים מרחיבי תודעה

 23 באוגוסט- 15ספטמבר, משתתפים שונים, מיקומים שונים, שעות מתחלפות. 80-120 שקל

 

בכל אחד מימי מקודשת יוצא מסע ברגל או במיניבוס, מסע יוצא דופן שמשלב אמנות ומציאות ברחבי ירושלים. הזדמנות להכיר אנשים שלא ידעתם שמתהלכים בינינו,לגלות מקומות רחוקים מהעין ונסתרים מהלב ולהיפגש עם המציאות הירושלמית – כפי שמעצבים אותה האנשים שממיסים גבולות יום יום.

כל מסע הוא עבודת אמנות מבוססת מציאות שנמשכת כחמש שעות. כל מסע הוא הזמנה להרפתקה מוקפדת ומטופלת אך גם לגמרי פתוחה. כל מסע הוא חוויה אינטימית ואישית שמתבססת על סיור קבוצתי בכל רחבי העיר – ברגל או במיניבוס. כל מסע דורש מכם, הצופים, לתת בנו את האמון באופן מוחלט ומלא.

אנחנו לא מספרים מראש מי הם ממיסי הגבולות שתפגשו וגם לא לאן נגיע, אנחנו רק מבטיחים מסע מעורר השראה ומעודד מחשבה. אתם צריכים לבחור תאריך, שעה ואת סוג המסע ולסמוך עלינו ובעיקר על עצמכם.

ניהול אמנותי : מורן אביב

מעל ומעבר

 

23-31 באוגוסט, 16:00 עד 23:00, על גגות מרכז ירושלים והעיר העתיקה, הכניסה חופשית

 

אנחנו מזמינים אתכם לשנס ברכיים ולטפס על שורת גגות מפתיעים במרכז ירושלים (בניין כלל וכיכר ספרא) ובעיר העתיקה. לצאת למסע גילוי של מרחבים עירוניים שנמצאים ממש מעלינו, אך רובם המכריע נזנח ונשכח. להביט מזווית אחרת על העיר שמתחת ולהתעמק בעבודות אמנות מקוריות שנוצרו והוצבו במיוחד על הגג.

התערוכה תחולק לשלושה מוקדים:

בניין כלל – עם המרפסת של מוסללה שתפעל באופן מוגבר בכל ימי התערוכה, עבודת אדמה נושמת של שרון גלזברג ועבודת שטיחים של איילה לנדאו שתגדל ותתרחב על הגג הפתוח בקומה ה-14.

כיכר ספרא – שורת גגות שעל כל אחד מהם תוצב עבודת אמנות משנת פרספקטיבה ופורצת תודעה. רפרם חדד יחכה לכם בתוך שדה חיטה ויכבד אתכם באוכל שאותו הוא ייבש על הגג ותום פניני יציב הר געש פעיל ומבוקר שצופה אל העיר העתיקה. אתם מוזמנים גם לסטות לגג של ביקור חולים ברחוב הנביאים ולהקשיב לעבודת הסאונד של עלית קרייז.

העיר העתיקה – כאן אנחנו מציעים לבקר איתנו במקום שבו החיים על הגג הם חלק מההיסטוריה ומהווה. אתם תוזמנו לישון בעיר העתיקה, לסייר בין גגות בעיר העתיקה ולהביט במיצג הזמני שיבצע גילי אבישר על גג הגגות.

מיועד להרפתקנים שרוצים חוויה ייחודית בעיר העתיקה.

כל הפרטים ומפת הגגות המלאה ממתינה לכם באתר.

מנהלים אמנותיים: מתן ישראלי, יהודית שלוסברג ואיתי מאוטנר

 

הנחת יסוד

24 באוגוסט, אולם הספורט ימק”א, 70/80 ₪

 מופע שהוא ניסוי מדעי וניסוי מדעי שהוא מופע. אמנית הפרפורמנס עינת עמיר וחוקר ההתנהגות יוסי חסון חוברים יחד בהנחיית פרופ’ ערן הלפרין לשילוב פעולה יוצא דופן וראשון מסוגו שבו מיצג אמנותי הוא גם ניסוי מדעי תקף לגמרי.

למשך 10 שעות, בליבה של ירושלים, יהפוך אולם הספורט של ימקא לזירת התרחשות שעל התפר שבין מדע לאמנות. הקהל יהיה הנסיין, המציגים יחוללו את הניסוי והחוקרים יצפו יחד עם כולנו במופע שהוא גם מחקר מדעי תקף לגמרי. החדרים הפנימיים של חדר הכושר הישן יהפכו למעין מעבדה מאולתרת ומבודדת בתנאי שדה ובתוכם יתרחש מיצג שהוא ניסוי וניסוי שהוא מיצג.

מה בדיוק שאלת המחקר? מי קבוצת הניסוי ומי קבוצת הביקורת? מה בדיוק קורה במיצג? אם נגלה לכם מראש הניסוי כבר לא יהיה תקף… אנחנו כן יכולים לרמוז שהניסוי ממש תפור על ירושלים ולהבטיח שאחרי שתצאו מהאולם כבר תבינו הכל.

הנחת יסוד” הוא שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין יוסי חסון, פסיכולוג חברתי שחוקר רגשות, ועינת עמיר, אמנית פרפורמנס שחוקרת אינטראקציות אנושיות והוא נולד במעבדה לחקר רגשות בקונפליקט במרכז הבינתחומי הרצליה, שם עובדים השניים יחד בשנה האחרונה.

חוקרים/ יוצרים: עינת עמיר ויוסי חסון

 

מוסיקה מקודשת – חגיגה חוצת גבולות ואמונות 

7 בספטמבר- 15 בספטמבר, מגדל דוד, גן מיטשל, נבל דוד- הר ציון – מחירים שונים בהתאם למופע 

תחת כיפת השמיים, ברוח המלטפת של סוף הקיץ, בלב האגן הקדוש עמוס השכינה, נזמין אתכם להשתחרר, לשיר, לרקוד, לגלות ולהתחבר – זה אל זו, ובעיקר אל עצמכם. לשבוע אחד, קסום ומכושף, נמלא את ירושלים בערב רב של צלילים וקולות מכל העולם. כל אחד ואחת מהאמנים יציג בגאווה את קולו ושירו הייחודי, אבל כולם יחד ישתלבו להרמוניה משותפת ששרה שיר הלל לחיבור הבסיסי והעמוק ביותר בין כל בני האדם – המוסיקה שמתעלה מעל לכל ההבדלים של שפות, גבולות ואמונות.

אנחנו מזמינים אתכם לגלות יחד איתנו מאסטרים מכל העולם, הפקות המקור שהוכנו במיוחד בשבילכם ואתרים מרחיבי תודעה בליבה של ירושלים. אנחנו מציעים לכם לשוטט כל הלילה בין חלליו השונים של מגדל דוד, להדליק את היום עם דודו טסה וכוויתים במופע הזריחה או לקבל את השבת עם אנרגיה נשית מתפרצת ועוצמתית במיוחד. אנחנו קוראים לכם לנדוד יחד איתנו בין הצלילים של הודו, גרמניה, טורקיה, אתיופיה, ג’מייקה ומאלי רק כדי לחזור תמיד אל ליבתה של ירושלים, זו שקוראת לכל אדם לבוא בשעריה ולחגוג את כל מה שמקודש עבורו.

בין הפקות מקור בולטות: אבטה בריהון מארח את אהוד בנאי, טרילוק וארמון בזמן, שוטטות לבנה – לילה שלם של 13 הופעות בכרטיס 1, אביב בכר ועדי רנרט מבצעים באך בעיבודים מזרחיים ועוד ועוד ועוד.

פירוט המופעים המלא מופיע באתר.

מנהלים אמנותיים:  איתי מאוטנר, גיל קרניאל, גיל רון שמע 

 

הדים – חווית סאונד לילית במורד הוואדי

31 באוגוסט, עמק המצלבה, החל מ 20:00, חינם, בהרשמה מראש

לילה מלא צלילים וקולות בעוצמה נמוכה בלב העמק הכי אורבני שיש בסביבה. ללילה אחד, קסום ומכושף, נשתלט על החורשה שבין הצופים, מוזיאון ישראל ומנזר המצלבה ונציע חווית הקשבה בלתי נשכחת. בשנה שעברה הדים כישף את הוואדי של עין כרם והשנה הוא זולג לכיוון המרכז (של העיר)…. אתם מוזמנים להגיע אל העמק אחרי שיחשיך, לצאת למסע בעקבות עבודות הסאונד או פשוט לתפוס פינה ולתת למוסיקה ולקולות להגיע אליכם.

מנהל אמנותי: אמיר בולצמן

 

טקסים חדשים  

4 ריטואלים אורבניים מומצאים שתלויים בעיקר בכם 

ירושלים מלאה טקסים. טקסים לאומיים וטקסים דתיים. טקסים ציבוריים וטקסים פרטיים. טקסים בני 3,000 שנה וטקסים שרק נולדו.

טקסים, על כל סוגיהם, הם מעורקי החיים החיוניים לירושלים. ב”טקסים חדשים” ביקשנו לערבב בין הטקס לבין האמנות ולהציע לירושלים ארבעה טקסים אורבניים חדשים וממוצאים. ארבע עבודת אמנות שונות זו מזו ששואבות מאיכויותיו המחוללות, המטלטלות ומשיבות הנפש של הטקס. ארבעה מופעים שמבקשים מכם להיות שותפים על מלא. ארבע הזדמנויות לעצור את שצף היומיום ולהצטרף לקהילה רגעית שבה אתם מחוללים את הטקס החדש.

מנהלת אמנותית: מיכל ואעקנין 

אלה הטקסים:

פעולה פשוטה 

6 בספטמבר, מיקום מדויק יימסר בהמשך, 70/80 ₪

מופע של הכוריאוגרפית והיוצרת יסמין גודר, שממיס את ההפרדה בין הרקדנים לקהל. למשך כשעה עגולה תהיו שותפים לפעולה אחת פשוטה של העברת משקל ומעבר מישיבה לשכיבה – כצופים וכמשתתפים בפועל. מופע שיגרום לכם לחשוב, להרגיש ולהרהר בפעולות הבסיסיות ביותר. מופע שדורש אמון, אימון ואמונה.

מנהלת אמנותית: מיכל ואעקנין 

 

מצאתי 

24 באוגוסט, 19:00, גן הסוס, כניסה חופשית 

מופע חינם, אינטימי וחכם, בלב ירושלים. שחזור חופשי ובכלל לא נאמן למקור של טקס עתיק שהיה נהוג בירושלים ונשכח כמעט לחלוטין. מופע מרגש, מצחיק, מעורר מחשבה ומעודד השתתפות שבו יעלו בזה אחר זה דוברים לבמה הקטנה של האמפי הצנוע של גן הסוס ויספרו על דברים שמצאו או איבדו.

המופע מבוסס על מסורת יהודית עתיקה, שלפיה על הר הבית ניצבה גם אבן הטוען – שאליה התקבצו בני ישראל בשלושת הרגלים כדי להשיב ולמצוא דברים שהלכו לאיבוד.את המופע, מובילה היוצרת מיכל ואעקנין, שכבר יצרה עבורנו את ההיפך מחי, טוק טוק ווידויים.

יוצרים: אוהד ורדי ומיכל ואעקנין

 

ריצה בים 

29-31 באוגוסט, 5-7 בספטמבר, 18:00-21:00 , מתחם התחנה הראשונה, 70/80 ₪ 

מופע שכולו מתקיים במהלך ריצה קבוצתית מאורגנת. ניפגש במתחם התחנה, נעשה מתיחות, נקבל אוזניות ונצא יחד לריצה קלה קלה קלה, למשך כשעה. את הטקסט באוזניות כתבה רננה רז, את האימון יעביר גם בגופו וגם בקולו היוצר גל פרידמן מציפורלה, שילווה אותנו במחשבות על הדת החדשה של הריצה, על ירושלים בעליות וגם בירידות ועל כושר וכשירות המחשבה. אם יש לכם נעלי ריצה, אפילו עמוק בארון, המופע הזה ממש בשבילכם.

חלומות פאר

24 באוגוסט, 7 בספטמבר, 23:00 , המפעל, 90/100 ₪ 

תקלוט לאנשים ישנים. חוויה בלתי נשכחת שבה אנחנו מזמינים אתכם ללכת לישון על מזרן בחלל הקסום של המפעל, בלב העיר, כשברקע גילי דה קיד ואורחים מנגנים עבורכם סט מוסיקלי שהותאם במיוחד ללוות חלומות ולהבטיח שינה ערבה.

חוויה של לילה שלם שבו המוסיקה מנגנת ואתם בוחרים אם להקשיב ערים או ישנים. נוחרים? ההנהלה שומרת לעצמה את הזכות לנדנד אתכם קלות…

 

ימי חמישי הגדולים 

23,31 באוגוסט, 9-14 בספטמבר

בכל יום חמישי נציע לקהל חוויה מרחיבת תודעה ומעוררת השראה שכוללת אירועי תרבות יוצאי דופן, מופעים שנמשכים כל הלילה ומסעות ממיסי גבולות בשישי שאחרי. אנחנו מציעים גם הנחות בבתי מלון ודרכים לא שגרתיות להעביר את הלילה, בעיר העתיקה או במפעל להלחנת חלומות…

חפשו את חבילות חמישי באתר. 

 

למידע נוסף ולרכישת כרטיסים: http://www.mekudeshet.co

אולי תאהב\י גם:

הזמרת והשחקנית שרה ברייטמן מגיעה בקיץ להופעה אחת בישראל

איטו אבירם

שבוע של קולנוע אוסטרי עכשווי בסינמטקים

איטו אבירם

חופשה בירושלים ב”יום ירושלים” – לבלות. לאכול. ליהנות

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן