Image default
ללא קטגוריה מה חדש

פסטיבל “חלום של תיאטרון” בקאמרי: בוחרים את הצגות הילדים והנוער הטובות ביותר

שווה להגיע עם הילדים אל תיאטרון הקאמרי בת”א, שבמסגרתו מתקיימת “פרס הבמה לילדים ונוער” בה משתתפים  תיאטרוני הילדים המובילים בארץ.

אסיטז’ ישראל – המרכז הבינלאומי לתיאטרוני ילדים ונוער, בתמיכת משרד התרבות והספורט מקיים זו השנה השמינית ברציפות את חגיגת הקיץ של תיאטרוני הילדים והנוער ולכל המשפחה. ומתארח בפעם השנייה בתיאטרון הקאמרי.

השנה יתקיים הפסטיבל בשלושת סופי השבוע (בימי חמישי, שישי ושבת) האחרונים של החופש הגדול. בפסטיבל  יועלו  26 הצגות איכות מהתיאטרוני הילדים והנוער המובילים בארץ וכן הצגות נבחרות של יוצרים עצמאיים ותיאטרוני בובות. בסיום הפסטיבל  יוענקו פרסי תיאטרון  להצגות נבחרות וליוצרים. דנה דבורין ותמר  רצאבי מנהלות אומנותיות ומפיקות הפסטיבל.

במהלך הפסטיבל יתקיימו פעילויות וסדנאות שונות באכסדרת התיאטרון וברחבה החיצונית חלקם בעלות סמלית וחלקם ללא תשלום להנאת כל המשפחה.

בין ההצגות המשתתפות:

אוזו ומוזו מכפר קאקרוזו

תיאטרון השעה תאריך: 15.8 שעה: 10:30 גילאים:5-10

מחזה: אפרים סידון| בימוי: יעל טילמן| | שחקנים: טלי ביק, נועה הר ציון, ערן לחמן, איתי חיון, אדי אלתרמן, אביה ברוש.

הצגה  מלאת דמיון והומור, על פי ספרו האהוב והידוע של אפרים סידון. זהו ספור על שני אחים ההופכים, בעקבות ויכוח טיפשי, מאחים אוהבים לאויבים הבונים חומה ביניהם כדי שלא יתקלו איש ברעהו. במהלך הדורות, מטפחים בניהם ובני בניהם פחד נורא מפני האנשים הגרים מן העבר האחר של החומה, מסרבים להתפייס, לשאול, לחקור והופכים אט אט את “היריבים” מבני אדם למפלצות. וכך הולכת וגוברת היריבות ואיתה הפחד, עד אשר ילד קטן מבקש לראות מעבר לחומה.  זו היא הצגה שנונה על דעות קדומות, היחס לאחר ועל  חוסר הנכונות לקבל את מי שחושב שונה מאיתנו.

לינק:https://www.youtube.com/watch?v=XnTPSejPzzo

השחר של גאיה

תיאטרון המדיטק תאריך: 23.8 שעה: 12:30 גילאים: 11-14

בימוי: תום ווליניץ| מחזה: שגית אמת|

משתתפים: תום אנטופולסקי, יובל גנות, נדב זילברמן, עמית סידי, מורן רוזן

שחר של גאיה, הספר האהוב כל כך על בני הנעורים, זוכה פרס זאב ופרס לאה גולדברג לספרות, זוכה לעיבוד בימתי מחודש בידי הסופרת שגית אמת.

גיבורת המחזה היא גאיה – נערה המתמודדת עם מחלת הסרטן. הסיפור של גאיה הוא גם סיפורה של  משפחתה, חבריה לכיתה ובמיוחד – שחר, הנער שהיא אוהבת. יחד צולחים גאיה וחבריה את הקושי ומקבלים שיעור חשוב על משמעות, התבגרות וחברות עמוקה.

הנסיכה וסוד הדרקון

תיאטרון BLACKBOX תאריך: 24.8 בשעה 10:30 גילאים: 6-12

יוצרת ובמאית: יעל סלור| יוצרת שותפה: דנה אייזן| מחזאית: ענבל גנצר

שחקנים: דורון רכליס, הדס ריינוולד, טל אידיסיס, יגאל סלקובסקי/תומר שאו, יניב סגל, ישי בן משה, מירב צברי, נועה פרומרמן, ענבר חלה, קרין קורט-הופמן, שלינה צפניה, תמיר ביידר, תמר אבן חן, תמר מלאכי.

זהו סיפור על הנסיכה אלתיאה, החיה בממלכה מבוצרת בחומה המגנה עליה מפני דרקון איום. יום אחד, בעקבות מתקפת דרקון, נופל הנסיך שלה, אדם, מחוץ לחומה ונעלם. בצעד אמיץ, אלתיאה מחליטה לצאת להצילו. בעולם שמעבר לחומה היא מגלה סוד אפל.

סיפור מותח ומפתיע עם מסר חשוב על התמודדות עם פחדים וחתירה לאמת. חוויה סוחפת המעבירה את הצופים מסע מרתק שבסופו יצאו עם דיון פורה והמון חומר למחשבה.

לינק:https://www.youtube.com/watch?v=4WqpsOZwjLA

נראתה לאחרונה

תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער תאריך 31.8 שעה:  12:30

על תופעת האלימות ברשת

מחזה ומשחק: אור רותם, גל סרי, בר אליקים| בימוי: מור פרנק|

פר, דניאלה ושקד מוצאות את עצמן בחדר חקירות משטרתי. הן חשודות בצילום והפצת סרטון חושפני של חברתן לכיתה, סרטון שתפס תאוצה, הופץ בקבוצות ווטסאפ בבית הספר ומחוצה לו והוביל את גאיה, קורבן המעשה, לניסיון התאבדות. בעקבות התוצאה הטרגית של מה שקרה, הן מבינות כמה אכזרית היא תופעת האלימות ברשת, כמה חמור המעשה, וכי האחריות מוטלת על… כולם!

גילאים: 13 – 18

לינק: https://www.youtube.com/watch?v=ini3JMlzMZ0

אולי תאהב\י גם:

המחולות “השווים ביותר” נבחרו במסגרת שבוע המחול הבינלאומי

איטו אבירם

הצגה חדשה לקטנטנים במדיטק: נשיקה בכיס

איטו אבירם

אוגוסט בספארי ר”ג: חוויות והפתעות מהבוקר ועד הלילה

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן