Image default
מה חדש

פסטיבל הסופרים הבינלאומי בירושלים – שלושה ימים דיגיטליים במאי, הצפייה חופשית

לאוני סוואן – כתבה את “גריי”

פסטיבל הסופרים הבינלאומי ה-8 של משכנות שאננים, ירושלים, ייערך השנה לראשונה במתכונת דיגיטלית. הפסטיבל מציג תכנית מגוונת בהשתתפות סופרים, כותבים ויוצרים מהארץ ומכל רחבי העולם, שיעלו לשיחות ולמפגשים מרתקים על המסכים. הפסטיבל, שיתקיים במהלך ארבעה ימים רצופים בתאריכים  13-10 במאי 2020, יזמין את הקהל הרחב להצטרף לאירועי ספרות מקוריים, מפגשים חד פעמיים מרתקים וסדנאות ייחודיות.

את פסטיבל הסופרים מנהל מוטי שוורץ, מנכ”ל משכנות שאננים, והמנהלת האמנותית הסופרת לירן גולוד. הפסטיבל מתקיים בתמיכה ראשית של קרן דנגור לחינוך ובסיוע הקרן לירושלים, קרן ברכה, משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, פרס סמי רוהר לספרות יהודית ושותפים נוספים.

בין  האורחים הבינלאומיים שישתתפו בפסטיבל: טום פרוטה (ארה”ב – “הנותרים”), מת’יו ויינר (ארה”ב – “מד מן”, הסופרנוס”), ניקול קראוס (ארה”ב -“תולדות האהבה”, “יער אפל”), מייקל פולן (ארה”ב -“דילמת השפע”), הסופר והראפר גאל פיי (צרפת/רואנדה – “ארץ קטנה”), לאוני סוואן (גרמניה – “גלנקיל, מותחן כבשים”), מרקו בלצאנו (איטליה -“לא אזוז מכאן”), פרופ’ דן אריאלי (ישראל-ארה”ב, “לא רציונלי ולא במקרה”).

הם יעלו על המסכים לשיחות עם יוצרים, סופרים, חוקרים ואנשי תקשורת ישראלים, ביניהם: אתגר קרת, רון לשם, דרור משעני, נועה ידלין, צרויה שלו, בועז לביא, פרופ’אבן פלנברג, רנה ורבין, איילת צברי, הסופר והעיתונאי מתי פרידמן, היסטוריון האמנות והעיתונאי ד”ר ספי הנדלר, השף והעיתונאי הדיי עפאים, העיתונאים איתי אנגל, גילי איזיקוביץ’, איילת שני, יובל אביבי ורונית ורד. השיחות יתמקדו בשינויים הטכנולוגיים המשנים את פני החברה והתרבות בעולם שסגר את גבולותיו, בעתיד הספרות, ביחסים המורכבים בינה לבין הטלוויזיה והקולנוע ועוד.

פסטיבל הסופרים מזמין את הקהל לקחת חלק ברצועות תוכן ופעילות דיגיטלית בניהולה של שרי שביט שיכללו סדנאות כתיבה וכיתות אמן עם מיטב הכותבים בישראל ביניהם: אשכול נבוענת עינהראלי אליהואתגר קרת וליאת קפלן, חדר בריחה ספרותי בעקבות ספריו של דויד גרוסמן, רצועת סטוריז ספרותיים מהמרחב הביתי של הסופרים ואירועים נוספים. המשוררת עדי קיסר והמוסיקאית אליוט יפעילו אולפן הקלטות און ליין, בו יקריאו וילוו בסאונד יצירות כתיבה של גולשים ויעלו אנתולוגיית פודקאסט זמינה ברשת. הסופר והמוסיקאי גון בן ארי יקיים מפגש מוסיקלי רוחני עם רותם בר-אור מלהקת האנג׳לסי וחברי מקהלת זולת.

מוטי שוורץ – מנכ”ל משכנות שאננים ומנהל הפסטיבל: “אני נרגש וגאה להוציא לדרך את פסטיבל הסופרים השמיני של משכנות שאננים, ירושלים. הפסטיבל העביר את המודל שלו לרשת ויתקיים במתכונת מלאה ובאותם תאריכים כפי שתוכנן מראש. אני מקווה כי רבים יצטרפו לחגיגה הספרותית וייהנו מהמהדורה הדיגיטלית של הפסטיבל. אני מודה לצוות המסור שהצליח להעלות לאוויר תכנית מרתקת ומגוונת בזמן קצר כל כך,  לכל הסופרים והיוצרים המשתתפים מהארץ ומהעולם על הבעת האמון, ולתורמים שהתגייסו לתמוך גם בזמן של משבר עולמי. גם בזמנים כאלו משכנות שאננים תמשיך לתמוך בעשייה הספרותית, לעורר דיונים ולהשמיע קולות שונים של סופרים מהארץ והעולם.”

לוח אירועי הפסטיבל – 13-10 במאי 2020

מתיו ויינר: “מד-מן” ו”סופראנוס”.

יום א’ 10.5

17:30-17:00 בין שלוש ערים: ניקול קראוס וצרויה שלו בשיחה עם רנה ורבין

ניקול קראוס (ארה”ב) וצרויה שלו, מן הסופרות האהובות ביותר בישראל, ייפגשו עם הסופרת והמתרגמת רנה ורבין לשיחה אינטימית בין ברוקלין, תל אביב וחיפה.  הן ידברו על השראה ועל שגרת הכתיבה, בימים כתיקונם ובימי טלטלה, ועל השינויים בעולם הספרותי ובעולם הגשמי שאולי נכונו לנו.

  • השיחה תתקיים בשפה האנגלית

18:30-18:00 המבוגר האחראי: טום פרוטה ואתגר קרת בשיחה עם גילי איזיקוביץ

הסופר והתסריטאי טום פרוטה (ארה”ב) הוא אחד מן היוצרים המוערכים ביותר כיום בארה”ב. הסדרה המצליחה “הנותרים”, שזכתה למעריצים רבים ברחבי העולם, היא עיבוד שיצר פרוטה לספרו המדובר, וגם ספריו “בחירות” ו”ילדים קטנים” עובדו לסרטים שזכו למועמדות לאוסקר. אתגר קרת הוא מחשובי הסופרים והקולנוענים בישראל וזוכה פרס ספיר לשנת 2018. עיתונאית “הארץ”, גילי איזיקוביץ, תשוחח עמם על עיבוד יצירותיהם לטלוויזיה ולקולנוע, ועל הסופר כ”מבוגר האחראי” בעולם שהופך כאוטי יותר מיום מיום.

  • השיחה תתקיים בשפה האנגלית

21:00-19:00 השיר שמוטב שלא (היה) נכתב: סדנת הייקו עם ליאת קפלן

המשוררת והעורכת ליאת קפלן במסע בין שירי הייקו ישנים ועכשוויים, מתורגמים ומקוריים, קלאסיים ופורצי דרך. בסדנה נעמוד על איכותיה השונות של שירת הייקו ונתנסה בכתיבת שירי הייקו ראשונים, כאן ועכשיו.

  • לא נדרש ניסיון קודם בכתיבה
  • מספר המקומות מוגבל
  • ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש

 

21:00- 20:30 תעצרו את העולם, אני רוצה לרדת: פרופ’ אבן פלנברג בשיחה עם איילת צברי ומתי פרידמן

הסופר והמתרגם פרופ’ אבן פלנברג ישוחח עם מתי פרידמן ואיילת צברי, זוכי פרס סמי רוהר לספרות יהודית, על המציאות האבסורדית בה אנו חיים ויוצרים כעת. שלושת הסופרים הם ישראלים שכותבים באנגלית, בתוך ומחוץ לישראל, והם ידונו בקיומה של “אזרחות ספרותית”, יהודית וישראלית, בתקופה שבה הגבולות סגורים, הדרכונים הפכו למיותרים, ורק השפה נותרה חסרת גבולות.

בתמיכת פרס סמי רוהר לספרות יהודית

  • השיחה תתקיים בשפה האנגלית

 

22:00-21:30 “הצ’אט האחרון”: שיחה אינטימית עם אשכול נבו

אשכול נבו, מחבר “הראיון האחרון”, “שלוש קומות” ו”משאלה אחת ימינה”, ישוחח בערב חד-פעמי עם קהל הקוראים. אתם שואלים שאלות, ואשכול נבו עונה לכם בכנות מוחלטת. או בסיפור.

  • המפגש יתקיים ב-ZOOM
  • מספר המקומות מוגבל
  • ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש

 

 

יום ב’ 11.5

 

 

REMIX 18:00-16:00   – עדי קיסר ואליוט אולפן הקלטות און ליין

עדי קיסר, משוררת ועיתונאית, ואליוט, מוסיקאית ודיג’יי, מציגות אולפן הקלטות און ליין – הנרשמים לפרוייקט יוזמנו לשיחה אישית עמן, שבה יקריאו מיצירותיהם בפרוזה, שירה או ספוקן וורד. יצירות אלה יזכו לעריכה ולליווי סאונד, ויעלו באנתולוגיית פודקאסט שתהיה זמינה ברשת לקהל המאזינים.

בתמיכת קרן ברכה

  • מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש
  • על כל משתתף לשלוח מראש שלושה קטעים שכתב, שאורכם לא יעלה על מאתיים מילה, ומתוכם ייבחר אחד
  • הפרויקט הוא חלק מתכנית הרזידנסי של משכנות שאננים, הפועלת גם במסגרת פסטיבל הסופרים הבינלאומי

 

17:30-17:00 על בלשים וחיות אחרות: לאוני סוואן בשיחה עם דרור משעני

איך כותבים ספר מתח מוצלח בימים אלו? הסופרת לאוני סוואן (גרמניה) היא מחברת רבי המכר “גלנקיל, מותחן כבשים” ו”גריי”, שזכו להצלחה רבה בישראל ובעולם. סוואן תשוחח עם דרור משעני, המועמד לפרס ספיר על ספרו “שלוש”, על כבשים שפותרות תעלומות ותוכי שמקרקר את שירי ליידי גאגא ומפענח מקרי רצח. הם ישוחחו על הנסיון לחדש בתוך הז’אנר, על מקומו של הבלש בחיינו, ועל התפקיד שיכול להיות לו בעתות משבר.

  • השיחה תתקיים בשפה האנגלית

 

19:00-18:00  לברוח אל הספרים: חדר בריחה ספרותי בעקבות ספריו של דויד גרוסמן

 

ערב מיוחד שבו נצא למסע בין ובתוך ספריו של הסופר האהוב. מ”יש ילדים זיג-זג” דרך “מישהו לרוץ איתו” ועד ל”אישה בורחת מבשורה”, נתקדם בין חדרי הלב והדמיון הווירטואליים, ניזכר בפרטים, נענה על חידות ונחזור אל הדמויות והסצנות האהובות.

 

  • חדר הבריחה יתקיים ב-ZOOM
  • מספר המקומות מוגבל
  • ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש

 

 

19:30-19:00 “ארץ קטנה”: גאל פיי בשיחה עם איתי אנגל

 

גאל פיי (צרפת/רואנדה), סופר ומוסיקאי צעיר בעל שם עולמי, זכה בפרס גונקור על “ארץ קטנה”: רומן המבוסס על אירועים אמיתיים, שמכר בצרפת כמיליון עותקים ותורגם מאז לשפות רבות. העיתונאי איתי אנגל, זוכה פרס סוקולוב לעיתונאות ומי שתיעד את הטבח ברואנדה, ישוחח עם פיי על ילדותו בבורונדי, כבן לאב צרפתי ולאם בת רואנדה מקבוצת הטוטסי, ועל הטבח שבו נהרגו רבים מבני משפחתו.

בתמיכת קרן ברכה והמכון הצרפתי

  • השיחה תתקיים בשפה האנגלית

 

21:00-19:00 כתיבה כחיטוט מטאפורי באף – עשר עצות לכותב המתלבט: כיתת אמן עם אתגר קרת

מנחה: שרי שביט

אמן הסיפור הקצר והתסריטאי אתגר קרת, ישוחח עם שרי שביט על עצות הכתיבה הכי טובות שאסף עם השנים. איך מתחילים סיפור, איך מסיימים אותו, מה חשוב לדעת, ובעיקר מה חשוב לשכוח. כיתת האמן תכלול תרגילי כתיבה ושיחה חופשית עם הסופר.

 

  • לא נדרש ניסיון קודם בכתיבה
  • מספר המקומות מוגבל
  • ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש

 

 

21:00- 20:30 הספרות כמרחיבת תודעה: גון בן ארי

אורחים מיוחדים: רותם בר אור ומקהלת זולת

מפגש ייחודי עם הסופר והמוזיקאי גון בן ארי, שיספר על הרומן החדש שלו SWIM, שיראה אור בקרוב. הספר מתעד את המסע שהוביל את בן ארי להקמתה של מקהלת זולת, שהפכה לתופעה תרבותית בשנה החולפת. המקהלה יוצרת שילוב חדש בין מוזיקה שאמאנית פרואנית, היפ-הופ מודרני וטרופיקליה. בן ארי ידבר על הקשר בין ספרות, מוזיקה, פסיכדליה וקהילתיות וידגים מהי מוזיקה שמאנית, ישוחח עם רותם בר-אור מלהקת האנג׳לסי ומומחה בטיפול בעזרת קול, ויבצע מספר שירים עם חברי המקהלה, המבודדים בביתם. לפני שנפרדים, הקהל יוזמן לתרגיל מחשבתי מסוג קצת אחר.

 

יום ג’ 12.5

 

REMIX –  18:00-16:00עדי קיסר ואליוט אולפן הקלטות און ליין

עדי קיסר, משוררת ועיתונאית, ואליוט, מוסיקאית ודיג’יי, מציגות אולפן הקלטות און ליין – הנרשמים לפרוייקט יוזמנו לשיחה אישית עמן, שבה יקריאו מיצירותיהם בפרוזה, שירה או ספוקן וורד. יצירות אלה יזכו לעריכה ולליווי סאונד, ויעלו באנתולוגיית פודקאסט שתהיה זמינה ברשת לקהל המאזינים.

בתמיכת קרן ברכה

  • מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש
  • על כל משתתף לשלוח מראש שלושה קטעים שכתב, שאורכם לא יעלה על מאתיים מילה, ומתוכם ייבחר אחד
  • הפרויקט הוא חלק מתכנית הרזידנסי של משכנות שאננים, הפועלת גם במסגרת פסטיבל הסופרים הבינלאומי

 

17:30-17:00 לא אזוז מכאן: מרקו בלצאנו בשיחה עם ספי הנדלר

ספרו של מרקו בלצאנו (איטליה) “לא אזוז מכאן”, מתאר את סיפורם האמיתי והנוגע ללב של תושבי כפר איטלקי קטן במלחמת העולם השנייה, שהוצף ונעלם מן המפה. מביתו שבמילאנו, אחת הערים שנפגעה יותר מכל מהתפרצות הקורונה, ישוחח בלצאנו עם היסטוריון אמנות איטליה והעיתונאי ספי הנדלר על איטליה בעבר ובהווה, על ייחודה של השפה ועל נאמנות וגבולות, נושאים הרלבנטיים כיום יותר מאי פעם.

בתמיכת המכון האיטלקי לתרבות בישראל

  • השיחה תתקיים באנגלית

 

18:30-18:00 שלכם באי רציונליות: פרופ’ דן אריאלי בשיחה עם איילת שני

פרופ’ דן אריאלי הוא מן החוקרים החשובים בעולם כיום בתחום הפסיכולוגיה והכלכלה ההתנהגותית, ומחבר רבי מכר בינלאומיים שתורגמו לעשרות שפות. עתונאית “הארץ” איילת שני תשוחח עמו על המוטיבציה האנושית, על ציות לסמכות בימים אלו של בידוד וסגר, ועל האופן בו אנו מושפעים כעת מפייק ניוז.

 

21:00-19:00 בגוף אני מבינה: סדנת כתיבה עם הסופרת ענת עינהר

דווקא עכשיו, כשנגזר על כולנו להסתגר ולשמור מרחק, זה הזמן לכתוב בלי מעצורים: בתעוזה, בתשוקה, במיניות – אפילו בחוצפה. נכתוב על כוח המשיכה שלנו, החולשות שלנו, ועל מה קורה כשאדם אחד מורד במוסכמות, פורץ את כל המחסומים, ופושט מעליו את השריון. והכי חשוב: נדבר על הכל, בלי בושה.

  • לא נדרש ניסיון קודם בכתיבה
  • מספר המקומות מוגבל
  • ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש

 

 

 

יום ד’ 13.5

 

17:30-17:00 לכתוב את מד מן: מתיו ויינר בשיחה עם רון לשם

 

מתיו ויינר (ארה”ב), מן היוצרים החשובים ביותר בהוליווד כיום, הוא התסריטאי והמפיק של “מד מן”, הנחשבת כאחת הסדרות הטובות ביותר בתולדות הטלויזיה, כתב עבור “הסופרנוס” וזכה בפרסים רבים. ב-2017 פרסם ויינר את הרומן הראשון שלו, “הת’ר, הטוטאליות”. ויינר ישוחח עם הסופר והתסריטאי עטור הפרסים רון לשם (“אם יש גן עדן”, “אופוריה”, “ימים נוראים”) על האקלים המשתנה של היצירה הספרותית, ואיך ישפיע המשבר הנוכחי על האופן בו אנו מספרים סיפורים ועל היחסים בין מדיום הספרות  לטלוויזיה.

  • השיחה תתקיים בשפה האנגלית

 

19:00-18:00 לכתוב עם מכונות: מפגש עם נעה ידלין, יובל אביבי ובועז לביא

מפגש מיוחד יתקיים במלאת 100 שנה להולדתו של סופר המדע הבדיוני אייזק אסימוב, ובו נבדוק מה יקרה אם סופרים ייעזרו בבינה המלאכותית כדי ליצור? מגיש הרדיו יובל אביבי והסופר בועז לביא יפגישו בין הסופרת נעה ידלין לבין האלגוריתם הכותב GPT-2 כדי לראות האם יצירתיות היא תכונה אנושית בלבד, כיצד המחשב יכול לסייע בפתרון מחסום כתיבה ושאלת השאלות – האם האלגוריתם מסוגל לכתוב את רב המכר הבא?

 

21:00-19:00 “למה הדבר דומה?”:  סדנת שירה עם המשורר אלי אליהו

באמצעות קריאה בדימויים מנצחים בשירה העברית והמתורגמת, נעמוד על סוד כוחו של דימוי עוצמתי בשירה, ונלמד מה הופך דימוי למוצלח.

  • לא נדרש ניסיון קודם בכתיבה
  • מספר המקומות מוגבל
  • ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש

 

 

21:00- 20:30 קיצור תולדות האכילה: מייקל פולן בשיחה עם רונית ורד

הסופר והעיתונאי פרופ’ מייקל פולן (ארה”ב) הוא אחד מהחוקרים החשובים בעולם בתחום תרבות האוכל (“קיצור תולדות הבישול” “דילמת השפע” ו”הבוטניקה של התאווה”), ומי שניסח מחדש את האופן בו אנחנו חושבים על אכילה ועל הדרך בה מגיע המזון לצלחת שלנו. פולן יצטרף לעיתונאית האוכל של מוסף “הארץ”, רונית ורד, לשיחה על ייצור וצריכת מזון בעידן שנע בין המקומי לגלובלי, בצל שינויי האקלים ומשבר הקורונה.

  • השיחה תתקיים בשפה האנגלית

 

רצועת סטוריז:

בין השמיכות, סביב מדפי הספרים, על הספה, במטבח או במרפסת – סופרי ישראל בסטוריז ספרותיים מהמרחב הביתי ישירות אליכם. מוזמנים לעקוב.

לתכנית המלאה של הפסטיבל ולהרשמה לסדנאות באתר משכנות שאננים

http://fest.mishkenot.org.il/

אולי תאהב\י גם:

תיאטרון האימפרוביזציה: הפסטיבל הבינלאומי “אימפרוב” השבוע בתל אביב

איטו אבירם

פסטיבל רחוב “אורבנגב” בבאר שבע – אמנות הרחוב והקהילה

איטו אבירם

המעשה הטוב של “הברווזון המכוער”

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן