Image default
מעניין ספרים פרוזה

ספר מתח: “לילה ארוך בפריז” – סינים, צרפתים וחיילי יחידת 8200

לילה ארוך בפריזלקחתי את הספר ליד, בעיקר בגלל הסקרנות. מעניין להכיר את צידו הספרותי של מי שהיה בעברו עורך עיתון “הארץ” והוא עיתונאי מוכר, המתגורר בשנים האחרונות בפריז. הסקרנות הזו תדלקה את היכולת להמשיך ולקרוא את הספר עד תומו. סקרנות לדעת מה באמת קורה שם, באגפי המודיעין, במחילות הסייבר ובקובות איסוף המיידע שבחצרות הגופים הצבאיים השונים בישראל. להתמלא גאווה, ובה בעת ליהנות מעלילה מותחת.

טוב, אז לא מדובר בספרות גבוהה. הדמויות שטוחות וחסרות עומק, אבל מתוארות בחן. הדיאלוגים אינם חושפים תובנה מיוחדת או זווית ראיה מקורית, אלא שבלונות של ישראליות. כאילו נאספו הסטריאוטיפים מתור הנוסעים באולם ההמראות בנתב”ג ונלקחו לצורך כתיבת הספר. הוסיפו לכך דמיון מכמיר לדמויות אמת של מנהיגים מסוימים שכולנו נאלצים לחיות עמם כבר שנים, וקיבלתם מרקחת בטעם חמוץ מתוק, עם ניחוח סיני.

אבל מתח יש, ויכולת הבעה יש, ועלילה שנתפרה בתפרים, לעיתים גסים, יש, ולפעמים זה גם מה שאתה, אדוני הקורא מחפש. לא יותר.

עלילת הספר עוסקת בסטרט-אפיסט ישראלי שנחטף מיד אחרי שהוא נוחת בשדה התעופה ״רואסי שארל דה גול״, וגורמת לסגן אוריאנה טלמור שהיא קצינת ביטחון צעירה ומבטיחה של יחידת המודיעין 8200, שעליה נופלת חקירת המקרה, לפתוח במרוץ נגד הזמן, נגד הממונים עליה ונגד כוחות פוליטיים וכלכליים חסרי מעצורים. כאשר נחטף בפריז צעיר ישראלי נוסף, חלקי הפאזל מתחילים להתחבר ובריתות אפלות בלשכת ראש הממשלה בירושלים מתחילות לקרוס.

כשמפרידים ביניהם מפקח משטרה צרפתי אובד עצות, יועץ תקשורת אמריקאי נכלולי, יחידת קומנדו סינית נטולת רחמים ואיל הימורים אוסטרלי מושחת, אנשי ״המדור המיוחד״ חייבים למצוא דרך לשתף פעולה מתחת לרדאר של כל אויביהם, משני צדי קו טלפון לא מאובטח אחד.

לקראת סיום קריאת הספר, אני מצהיר בזאת: סבך האירועים וזירות הפעולה הצליח לבלבל אותי, תיאור העלילה לא הצליח לשכנע אותי, במיוחד דרך הפעולה של ה”קומנדו” הסיני המתברר ככמעט “כל יכול”, ועם זאת – נותרתי מתוח ותאב קריאה עד לשלב זה, שבו אני נמצא בפרק 111 וממשיך לקרוא במרץ עד הסוף, שיהיה כנראה טוב,  לאלה שהצליחו להישאר  בחיים מבין הגיבורים…

מכיל 345 עמודים, יצא לאור בשנת 2016 בהוצאת כינרת זמורה ביתן.

אולי תאהב\י גם:

“טיולים ואתגרים” – קורעים את השבילים, לא את הכיס!

איטו אבירם

מופע הרוק: “אפר ואבק” של פוליקר – טלטלה רגשית!

איטו אבירם

ספר לילדים: “דודה לאה” על חייה של לאה גולדברג

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן