Image default
מה חדש

מצלמים את “מה שכולם רוצים לשכוח” – הרגעים המרים בחתונה העליזה

מעשייה למכירה. נטשה קרואנה . 2011. מתוך התערוכה מה שכואב מידי לזכור אנו פשוט בוחרים לשכוח.
מעשייה למכירה. נטשה קרואנה . 2011. מתוך התערוכה מה שכואב מידי לזכור אנו פשוט בוחרים לשכוח.

חתונה היא ההבטחה לעתיד ורוד, פנטזיה של אושר ועושר. ההבדל בין הפנטזיה לבין החיים הוא שבפנטזיה החתונה היא הסוף, ובחיים עצמם היא התחלה. ההבטחה שנושאת החתונה באה לידי ביטוי בערב אחד שכולו מסיבת על אחת גדולה: כלה בשמלה של פעם בחיים, חתן בחליפה, אורחים הלבושים במיטב מחלצותיהם, שמפניה, פרחים , כשכולם שחקנים לפני עדשתו של צלם שתפקידו לשמר את האירוע באמצעות זיכרון מצולם.

תערוכה חדשה במשכן האמנים הרצליה – “מה שכואב מידי לזכור אנו פשוט בוחרים לשכוח” מתמקדת בחתונה ותיעודה כנקודת פתיחה למסעות שונים שעושים שימוש בתבנית הטקס המוכרת ותיעודה, בכדי להעלות סוגיות של זיכרון וטראומה הן במישור האישי והן בפומבי. כל אחד מהאמנים המשתתפים בתערוכה: יערה אורן, דור גז, אלישבע לוי, אור מנירום ונטשה קרואנה יוצא למסע אחר  בעקבות האירוע שנקרא “חתונה”.

בעבודת וידאו חדשה בת שלושה חלקים, Homewrecker,  מציגה אור מנירום את סיפורה של כלה שאיבדה את זיכרונותיה ואת התיעוד של חתונתה, ומנסה להשיבם על ידי צפייה בסרטוני וידאו ויראליים ביוטיוב. העבודה המשלבת תיעוד של חתונות מרחבי הרשת לצד תיעוד של טקסים פומביים אחרים כמו הפגנות והתנגדות אזרחית, מעלה שאלות על מהות טקס החתונה שבו למעשה בני הזוג הנישאים מפגינים בפני הציבור את חוקיות הקשר ביניהם וכן הצהרה משותפת על חיים משותפים.  

חתונה. יותר ממה שחשבתם:

אמנים משתתפים: יערה אורן, דור גז, אלישבע לוי, אור מנירום, נטשה קרואנה

אוצר: רן קסמי – אילן

משכן האמנים הרצליה, יודפת 7

פתיחה: מוצ”ש, 21/5/16 בשעה 20:00

נעילה: מוצ”ש  ב 2/7/16

אולי תאהב\י גם:

פסטיבל ימי הפלמנקו בסוזן דלל השבוע – בסימן צועני

איטו אבירם

AVALANCHE – אלבום חדש לבלקן ביט בוקס, וגם שני מופעים בשוני

איטו אבירם

סרטים על מוסיקה בפסטיבל דוקאביב 2017

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן