Image default
איפה לאכול בדרום מסעדות מסעדות דרום

מסעדת “המחבוא של אדי” באילת – הפתעה במערב העיר

מאת: ליאור אבירם

המחבוא של אדי קינוח

משום מה, תמיד יש לי תחושה שבאילת קשה למצוא “מסעדה איכותית רגילה”. כלומר, כזו שאיננה קפה או ג’נק פוד על הטיילת וגם לא עוד מסעדה של אחד מהמלונות הגדולים. בעצם לא עוד מקום המכוון בעיקר לתיירים, שהרי לפעמים גם לנו, הישראלים, מתחשק בית אוכל ברמה, המיועד גם למקומיים ולא רק לתיירים.

אולם בביקורנו הנוכחי בעיר, שהתקיים לצורך פסטיבל הג’אז בחורף, גילינו מקום בדיוק כזה. איכותי, לא ממוקם בחזית התיירותית, בעצם, סוג של מחבוא, שאף נקרא – “המחבוא של אדי”. המסעדה נוסדה כבר ב- 1979 וקיימת למעלה משלושים שנה, מה שאומר עליה הרבה. אפילו הרבה מאד. זוהי אחת המסעדות היותר ותיקות באילת.

היא הוקמה כשאדי עלה מארצות הברית ופתח את המקום, שאותו מנהל כיום בנו אשלי. המסעדה ממוקמת מערבית לשדה התעופה (כלומר, בתוך העיר, ולא באזור המלונות) אבל במרחק הליכה קצר מבתי המלון והטיילת, כך שההגעה אליה איננה מסובכת בכלל.

אחת המעלות החשובות בכל מסעדה טובה היא האווירה, ובמקרה של “המחבוא” האווירה מקסימה וייחודית. עיצוב פנים חמים ואירופי (תקרה לבנה עם קורות עץ שחורות ותאורה צהובה חמימה) נותנים תחושה של מסעדה בבקתה בהרי האלפים. השולחנות אינם צפופים (מרענן במיוחד לאור “המחלה” הנפוצה במסעדות רבות בארץ לתקוע כמה שיותר שולחנות בתוך חללים קטנים) והמקום אינו רועש (אבל אנחנו הגענו בערך בשש, יחסית מוקדם, ועדיין לא היה מלא במסעדה).

המחבוא של אדילמנה ראשונה, בהמלצת המלצר ואתר האינטרנט של המסעדה, זוגתי לקחה את הפטריות המוקרמות שהיו ממוצעות, לא מיוחדות במינן, אבל בהחלט טעימות. אני הזמנתי את מרק פירות הים המוקרם (מרק היום) שהיה פשוט מעולה. התפריט מאוד אקלקטי ומכיל בעיר מנות בסגנון הצרפתי והאיטלקי, אבל יש גם נגיעות של ארצות הברית והרבה מנות מבוססת סטייקים.

כעיקריות הזמנו ספגטי מרינרה לבת זוגי, ודג עם שרימפס בשבילי. שתי המנות טעמו לנו מאד, אף כי רוטב מנת הפסטה, המתואר בתפריט כרוטב עגבניות ושום, הוא בעצם רוטב רזה (המכיל שמנת), פרט שנעלם מהתפריט ומדבריו של המלצר וחבל, מאחר וזהו מרכיב מהותי ודומיננטי שלא כולם מעוניינים בו. ובכלל, היתה לנו התחושה ששמנת הינה בהחלט מרכיב שולט ברוב המנות במסעדה. חגיגת הים שלי הגיעה עם תפוחי אדמה וכמובן רוטב מבוסס שמנת, ולמרות שהמנה טובה אני ממליץ לא לשלב מנה ראשונה ומנה עיקרית מבוססות שמנת, זה מכביד מאוד על הקיבה.

למנה אחרונה שוב הלכנו על המלצת המלצר, ולקחנו פאי פקאן. אומר בקצרה: אם אתם אוהבים פאי פקאן (אפילו קצת) ובא לכם קינוח מדהים – לכו על המנה הזו. היא שווה כל מחמאה.

והנה דיל לארוחה זוגית, שעשוי לעניין אתכם: המסעדה של אדי מציעה שיתוף פעולה עם כמה ממועדוני הצלילה בעיר. תמורת 110 ש”ח לאדם מקבלים מנה ראשונה לזוג, עיקרית לכל אדם ועשרים וחמישה אחוזי הנחה על אלכוהול וקינוחים. גם לזוג סטודנטים מוצע דיל דומה, הכולל מנה ראשונה לכל אחד, אך ללא ההנחה על האלכוהול והקינוחים.

המחבוא של אדי: טלפון: 08-6371137 פקס: 08-6337850 נייד: 052-4321616

כתובת מייל: ashley_hetz@yahoo.com

הכוונה:אם אתם מגיעים מאזור המלונות תוכלו לפנות שמאלה בשדה התעופה במעלה שדרות התמרים . בכיכר השניה פנו ימינה לרחוב אילות ולאחר כמאה וחמישים מטרים תמצאו את המסעדה חבויה בין הבניינים.

 

 

אולי תאהב\י גם:

רוסו בר בשר – הדוכן של רוסו בקיבוץ נחשולים

איטו אבירם

מסעדת ג’ירף בקניון דרורים בשרון – אסייתי לכל המשפחה.

איטו אבירם

חופשה בגלבוע – טיול, לינה, אוכל וכיף בין פרחים, גבינות, דגים ומים

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן