Image default
איפה לאכול במרכז מהיר

טעמתי, הרחתי ואכלתי ב”ריחות וטעמים” שברמת השרון

צילום: גל בן זאב
צילום: גל בן זאב

מאת יוכי שיין

מצאתי את עצמי בתוך חנות רחבת-ידיים מקושטת במיטב הפרי והירק, כל צבע זן וסוג, כל ניחוח כל מרקם וטעם. ערימות של ירקות מתוקים ופירות מרירים. צנצנות של דבש, ריבות תוצרת בית, בקבוקי שמן זית ממסיק אחרון, קטניות וחמוצים.

הכי חשובים היו צלחות הענק ובהן סלטים בכל צבע צורה ומרקם סירי ענק ובהם תבשילי קדירה מעוררי תיאבון, חמין עם שעועית סגולת גוון, קטעי גזר ממולאים באורז ופיסות שמיר, תבשיל של דלעת ושזיפים שחורים נושא עימו ניחוח לא מזוהה של תבלין מוכר לאף. אורז מנוקד בקוביות מדויקות של ירקות שונים, כופתאות קובה ברוטב כתום זרחני ופיסות דלעת , ירקות צלויים בתנור שחומים מגירי ריר, קוסקוס של סולת לבן כשלג ולידו שני סוגי מרק מהבילים ומטריפים את בלוטות הטעם והריח.

כדי לטעום מכל התכשיטים יפי הגוון, הצורה והצבע צריך היה לצום יומיים. בכל זאת הצלחנו לטעום גזר ממולא, חמין, קובה דלעת וקובה בורגול דקיקת דופן ממולאת בבשר ומתובלת בעדינות בעלת פיצוח נעים ונימוחות מענגת. סלט של סלק מתקתק עם אפונה מיובשת מתפצחת –  טעים להפליא.

הירקות הקלויים, אנטיפסטי, לא הרשימו אך גלדי הבצל הממולאים באורז קטיפה מתובל ביד אוהבת עשה את דרכו אל ליבנו. קינחנו בשזיפים אפויים עם קראמבל וקצפת סמיכה ובתפוחי עץ חמים בגלידת וניל. שמחנו להווכח שהגברת הראשונה של המטבח הישראלי, רות סירקיס, התמודדה עם הגלידה כאחד האדם וחשנו שזהו כבוד גדול.

לא יצאנו משם בידיים ריקות, מילאנו את הסל בזיתים יווניים כבושים ביין, בתפוחי נאשי יפניים בטעם אגסים, בצנצנות של ריבות תוצרת בית, פטריות חורש שמנמנות וגויאבות. גולת הכותרת של הקניות היה בקבוק קטן של חומץ בלסמי מצומצם בטעם מנגו להזלפה על גלידות וגבינות בקיץ.

**

שוק האיכרים ברמת השרון ריחות וטעמים גל בן זאב

“ריחות וטעמים” נבנה במודל ייחודי המשלב השראות משווקי האיכרים בתאילנד, רומא, ברצלונה, לונדון ואף שוק לוינסקי בתל אביב וחנויות המתמחות במזון איכותי וביתי והכל תחת קורת גג אחת. השוק פועל תחת המוטו “כמה שיותר קרוב לאדמה, כמה שיותר קרוב ליצרן, כמה שיותר קרוב לטבע” ובהתאם, ניבנו כלל החללים והדוכנים ב”ריחות וטעמים” מעץ ממוחזר. השוק מציע, בניגוד לשווקים האחרים, תוצרת חקלאית מגוונות, במחירים הוגנים, ללא פערי תיווך. השוק כולל למעלה מ-1000 מוצרים , דוכנים  וברים של אוכל. בין היתר הוקם בו לראשונה בישראל אזור גידול הידרופוני (גידול ירקות על מים)  לקטיף במקום. עוד מציע השוק-

דוכני פירות וירקות, מחלקת תבלינים, מחלקת חמוצים ,מחלקת יין, מחלקת שמנים, מחלקת טחינה וחלווה, מחלקת עוגות ועוגיות, מחלקת שימורים, מחלקת קטניות, גבינות , עמדת שייקים , עגלת פירות חתוכים, מחלקת ריבות תוצרת בית ועוד. השוק מתוכנן בהמשך דרכו גם לפעול כשוק לילה ( יתחיל בימי חמישי )ולשלב הופעות מוזיקה עם הפתעות קולינריות מתחלפות, סדנאות שף למבוגרים וילדים, אירוח שפים מובילים ועוד.

“ריחות וטעמים” כולל מספר יתרונות לצרכן- לראשונה בישראל יעניק השוק תעודת אחריות על הפירות והירקות שימכרו, אשר תאפשר החזרת מוצרים שנקנו פגומים. יזמי השוק מבטיחים אסטרטגיית מחיר הוגנת, אשר תמנף עבור הלקוח את ניסיונם הרב של היזמים בתחום הקמעונאות ותציע מחירים ללא פערי טיווח; טעימות בכל דוכני השוק; מגוון המוצרים; טריותם; אפשרות של הכנת הזמנות מראש; אפשרות למשלוחים.

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

מלון אמריקן קולוני – קסמו של הלבאנט

איטו אבירם

סעודת סילווסטר “טעימות מהספרים” בגלריה La Brocante du village* בשרון

איטו אבירם

מסעדת טאיה בקדימה שבשרון – אוכל מדליק לכל המשפחה ועכשיו: הופעה של “בית הבובות” והרצאה נועזת ב”קופינס”

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן