Image default
מה חדש

חליפת משבצות – תערוכה חדשה במוזיאון הנגב: הקומיקס הישראלי מביט פנימה 

מתן כהן, לבד, 2015, איור ידני, צביעה ממוחשבת

מוזאון הנגב לאמנות פותח תערוכה חדשה המציגה יצירות קומיקס ייחודיות, הקהל יוכל ליהנות מחוויה מוזיאלית כשהוא מטייל בין המשבצות של עמודי הקומיקס של 11 אמנים ישראליים, עבודות שיצאו מהמחשב ומהדף ועלו על הקירות.

בתערוכה זו יוצרות ויוצרי הקומיקס עצמם הם גיבורי הסיפור ובסדרת דיוקנים עצמיים הם מפנים את מבטם פנימה ובגילוי לב חושפים בפנינו את עולמם. עבודת וידאו מחברת את כל הסיפורים שלהם על עצמם ועל דרכי היצירה שלהם. בקומה התחתונה של המוזאון תוצג תערוכה של אורי פינק, שיצר קומיקס מרתק המספר את תולדות הקומיקס העברי. אורי ואייבי (העיפרון) יוצאים למסע בזמן ופוגשים דמויות מפתח בתולדות הקומיקס הישראלי.

בנוסף ניתן יהיה לראות תצוגה של מבחר חוברות קומיקס, חלקן נדירות, של מארוול וDC- המציגות גיבורי קומיקס נודעים: קפטן אמריקה, הענק הירוק, גמביט, וונדר וומן, מיס מארוול ואחרים.

המבקרים בתערוכה יוכלו גם להתנסות ביצירת קומיקס בעזרת מספר תבניות של משבצות קומיקס בתוכן יוכלו לצייר ולכתוב קומיקס משלהם. דפי הדרכה איך מציירים דמויות קומיקס מפורסמות יסייעו למתחילים.

משתתפים:

הקומיקס של אורי פינק

  עינת צרפתי, הכוכבת העולה של עולם האיור, יצרה מדריך קומיקס הומוריסטי, “מאמא סוטרה”, על 25 התנוחות שכל אמא חייבת לתרגל, בזמן שהיא מלבישה בבוקר את הפעוט הנמרץ.

אסף חנוכה, אושיית קומיקס, זוכה פרסים בינלאומיים, מחפש “בבריחת מוחות” השראה לסיפור מצוייר חדש,  אך למוח הסורר שלו יש רצונות אחרים.

המאייר הוותיק, מתן כהן, צייר את כל מי שהגיע אליו לדוכן הקומיקס שלו, בקו רגיש הוא מתאר את הקונפליקט בין האמן לקהלו.

עוד משתתפים: דן אלון, עובדיה בנישו, אלון ברייאר, עומר הופמן, אילנה זפרן, הילה נועם, גלעד סליקטר, נמרוד רשף.

בחלק אחר של המוזיאון יוצג רצף עבודות של אורי פינק, יוצר סדרת “זבנג!”, אותן בחרה נירית דהן, יוזמת התערוכה. כאן מוצגים חלקים מפרויקט גדול שלו, “תולדות העיפרון” על התפתחותו של הקומיקס העברי. אורי ואייבי (העיפרון) יוצאים למסע בזמן ופוגשים דמויות מפתח בתולדות הקומיקס הישראלי, בהם אריה נבון שצייר את העמוד השבועי “אורי מורי” במוסף הילדים של עיתון “דבר” – שאת החרוזים לו כתבה המשוררת לאה גולדברג; את דודו גבע, מיכאל נצר (שיצר את גיבור-העל הישראלי הראשון “אורי רון”), מישל קישקה ועוד.

עוד יוצג מבחר, של חוברות קומיקס, (חלקן נדירות) בעיקר של מארוול וDC. התצוגה תכלול חוברת נדירה של “קפטן אמריקה”, עוד גיבורי-על ידועים כמו הענק הירוק, גמביט, פנטסטיק פור, והפנתר השחור (כמחווה לשחקן צ’דוויק בוזמן שמת לא מזמן). ותהיה מחווה לנשים עם וונדר וומן, ומיס מארוול (שהיא דמות הקומיקס המוסלמית הראשונה).

הקהל בתערוכה יוכל גם להתנסות בציור קומיקס בפינת יצירה עצמית ובעזרת תבניות ודפי הדרכה.

על שולחן ימתינו לבאי התערוכה משבצות קומיקס בהם יוכלו לצייר ולכתוב קומיקס משלהם. דפי הדרכה איך מציירים דמויות קומיקס מפורסמות יסייעו למתחילים.

נמרוד רשף, אוצר התערוכה, הוא שחקןקרייןזמר ומנחה טלוויזיה ישראלי. חבר להקות ” שב”ק ס” ו”בויאקה”, אמן קומיקס ויו”ר איגוד הקריקטורה והקומיקס בישראל, מאייר סדרות קומיקס וקריקטורות  עבור העיתונות ופלטפורמות תקשורת שונות משנת 93 וכמו כן הוציא לאור ספרים רבים

החל מ 2015, נמרוד רשף נבחר לכהן כיו”ר אק”י- איגוד אמני הקריקטורה והקומיקס בישראל ופועל רבות עבור התחום ויוצריו.

מוזאון הנגב לאמנות: רחוב העצמאות 60, באר שבע | טלפון:   08-699353
שעות פתיחת מוזאון הנגב לאמנות:


שני, רביעי, שישי 10:00 עד 14:00

שלישי וחמישי 16:00 עד 20:00

חליפת משבצות, 16 בספטמבר-  20 בנובמבר 2020

אולי תאהב\י גם:

“טייק 5” – עם רביעיית ברובק – כי גם לילדים מגיע ג’אז

איטו אבירם

בלט “סקאפינו” מרוטרדאם מגיע לישראל

איטו אבירם

און-ליין איכותי בחינם לילדים: ‘נעים להכיר’ – איך מנגנת התזמורת?

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן