Image default
בימה ומחול תרבות ובידור

מופע המחול המודרני  “עצקרח” – של להקת פינטו/פולק – לכו לראות!

התרשמותנו:

כתום מחיאות הכפיים החוזרות ונשנות, המסרבות להסתיים, למופע “עצקרח”, קמו הצופים בחוסר חשק. הרי היה כל כך כיף… זאת, בוודאי, היתה גם תחושתנו. מופע מחול מודרני המתחיל לאט ומתפתח כמו יריעה מצוירת, רבת קסם, המגוללת סיפור של קבוצת רקדנים צעירה ועוד רקדן מבוגר אחד, אורח קבוע בכל המופעים, שמצליחים לספר את סיפורם בשפת גוף שיש בה ענווה וצחוק, לייצנות ועצב, רגשנות וסטייתיות, והיא תמיד מרתקת את העין.

הפעם, בניגוד למופעי הלהקה הקודמים, בהם התאורה הנוגה והקצב המאד איטי הצליחו להשרות עלינו תנומה, הפעם נשמרים הקצב והמתח, והעיניים נותרות פתוחות, בוהות ומסוקרנות. המוסיקה המלווה היא, לרוב, פסקול של פעם, זמרים עם קולות שמיימיים השרים בהמון כישרון שירים בשפה הפולנית, כנראה(?). ויש גם חריקות של מכשיר רדיו ישן וכמה תרגילים גופניים המשולבים בריקוד שאינם משאירים את  הצופה אדיש. אהבנו כל רגע.

למה כיוונו היוצרים:

היצירה החדשה של להקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק היא מסע גילוים מרתק בין השכבות הארכיאולוגיות של יצירתם המשותפת. ביחד הם חוזרים אל נופים מוכרים ממרחק מבוקר, כמו קריאה מחודשת של מכתב שנשלח מארץ רחוקה, מזמן אחר ומתפזר על פני הווה והוויה שונים בתכלית וממציאים עצמם מחדש.

בנקודות החיבור בין החלום לקונקרטי, לבין הרוח והחומר, מאירים השניים בפנס קסם את הקרקס האנושי. זהו הנונסנס של הקיום שמניע, הלכה למעשה, את ליבת היצירה. תוך התכתבות עם תיאטרון האבסורד מציצה העבודה על חברה מנותקת שחיה על קצה צוק ומבקשת לייצר לעצמה סדר בתוך הכאוס.

בנבכי עולמם הפנטסטי של פינטו ופולק  הכסאות של יונסקו מרקדים והאבסורד נדמה באחת כהגיוני מפגש קומי-טראגי בין דמויות שמחפשות מחבר, הוויות שנשכחו במקום שהוא שומקום וכל מקום ויצרו לעצמם עולם שעשוי מחלומות שבורים.

כוריאוגרפיה, עיצוב פסקול, עיצוב תלבושות וחלל : ענבל פינטו, אבשלום פולק

עיצוב תאורה: יואן טיבולי

משתתפים: ג’רמי אלברז’, אריאל גלברט, נוגה הרמלין, אופיר ינאי, מרתה לואיזה ינקובסקה, קורדליה לאנגה, מורן מולר, עמית מרסינו, צבי פישזון.

מנהלת חזרות: דינה זיו, ומשך המופע הינו כשעה ללא הפסקה.

הופעות באוקטובר:

יום חמישי-5.10.2017 בשעה 21:00

יום שישי -6.10.2017 – בשעות 14:00, 21:00

כל המופעים יתקיימו בסוזן דלל  מחיר כרטיס 150 ₪ , קופה – 03-5105656

 

אולי תאהב\י גם:

שמח בסגנון יווני בצ’לסי הוטל עם דיוניסוס (לא אל היין)

איטו אבירם

“עלובי החיים” בתיאטרון הבימה. האם כדאי ללכת?

איטו אבירם

קומדיה בקאמרי: “לא לריב” – הקרב על הדירה…

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן