Image default
מה חדש

“השקת השנה” לספר השירה מעגל המתופפות מאת ציפי שחרור

ציפי כתבה, רוני סומק אייר את העטיפה – בהשקת “מעגל המתופפות”.

בצהרי יום השישי   נאספו כ-150 איש לחגוג עם המשוררת את ספרה החדש “מעגל המתופפות”, שראה אור לאחרונה בהוצאת ספרא מבית איגוד הסופרים הכללי בישראל. קהל מגוון של שוחרי שירה, משוררים, סופרים, שחקנים, אמנים, חברים ובני משפחה גדשו את  אולם בית היוצר לשתות בצימאון את שירתה של ציפי שחרור, מתוך ספר השירה ה-13 במספר, ובמניין ספריה כולם הוא הספר ה-35.

ספר שהשירים בו מדויקים, עמוקים, מגוונים, מעוררים ומרתקים. את הספר ערך ד”ר חיים נגיד, עורך בספרא שאף שילב בתוכו מאמר מרתק מאת  פרופ’ זיוה שמיר אודות שירתה של ציפי שחרור. משוררת וותיקה ומוערכת. את עטיפת הספר צייר המשורר והאמן רוני סומק. ציור עז ועוצמתי.

יחד אתם חגגו את הוצאת הספר זמרים, שחקנים, נגנים, משוררים וסופרים, כשציפי שחרור מנצחת על הכול ומנחה את ההשקה בהומור ובחן. הפעם בניגוד להשקות קודמות, היא אירחה גם כמה מבני משפחתה, שאף הם לא נטולי כשרון, בנה דקל שחרור העיתונאי הוא  אף זמר יוצר שר משיריו ומשיריה לבמה גם עלתה ירונה כספי, זמרת ויוצרת ששרה שניים משירי המשוררת אותם הלחינה ורגשה את הקהל.

הפנטומימאי והשחקן עמירם אטיאס שעשע את הקהל בקטעי פנטומימה מצחיקים והזמרת והיוצרת, פאוסטינה אבד רגשה בקול הפעמונים. אחריהם עלה גם אח של ציפי, ד”ר שמעון בן יאיר, הזכור לשוחרי השירה, כמי שהקים את אתר פואמה, מאתרי השירה הראשונים בישראל.

הוא דיבר על שירתה של ציפי וריגש את הקהל כשהשווה אותה ואת שירתה לדמויות מיתולוגיות מרתקות. וכן עלו ודברו בעניין ובטעם בנה  אמנון ואחיה הצעיר שי, נכדתה ואחייניתה. משוררים וסופרים מהשורה הראשונה, עלו לבמה קראו מיצירותיה ודברו עליה ועל שירתה באהבה, בחום וניכר שהם מעריכים אותה ואת שירתה המיוחדת ואף מלווים אותה במשך שנים.

בין הדוברים: המשורר רוני סומק, המשורר מירון איזקסון, חוקרת הספרות פרופ’ זיוה שמיר, המשוררת ד”ר ליליאן דבי גורי ועורך הספר ד”ר חיים נגיד. הם קראו, דברו, שבחו וההתרגשות הייתה גדולה. בתום הערב נשמעו מכל עבר מחמאות וקריאות התלהבות, כי אירועי שירה כאלה כבר לא נראו במחוזות השירה בארץ כבר זמן רב וציפי השיבה עטרה ליושנה.

לסיום נודה ל…ציפי שחרור על ההפקה וההנחייה המוצלחים של האירוע שלה עצמה, וכן לאיגוד הסופרים בישראל  ולבית היוצר, שהעניקו אכסניה מפוארת ומקצועית למעגל המתופפות של ציפי שחרור.

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

חוגגים שבועות/ביכורים עם הילדים: הפנינג משפחתי בקיבוץ רמת רחל

איטו אבירם

פסטיבל הצגות הילדים הבינלאומי בחיפה בפסח והשנה – גם הצגות לנוער!

איטו אבירם

מוסיקה הודית בחג ההולי-הודי עם הכנריות האחיות אקאראי

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן