Image default
בימה ומחול

הרבה מחול ישראלי ובינלאומי, וגם לילדים בעונת 2021 של מרכז סוזן דלל

בהמשך להסרת המגבלות על עולם התרבות והמופעים, מרכז סוזן דלל מכריז על תוכניותיו  לשנת 2021  בהתבסס על 2 עוגנים מרכזיים:  מופעי מחול איכותיים והפקות מקור  תוכניות ליוצרים חדשים, המיועדות לפיתוחו וטיפוחו של הדור החדש של היוצרים בתחום המחול וכן לאמנים מבוססים

פסטיבל תל אביב דאנס  2021

“יריית הפתיחה של התוכנית האמנותית שלנו היא פסטיבל תל אביב דאנס  2021,  שייערך השנה בין         ה-3 – 15 באוגוסט, ובמסגרתו יוצגו 25 הופעות, מתוכן 8 בכורות ו-13 הפקות חדשות של מיטב היוצרים המקומיים” מציינת ענת פישר לבנטון, מנכ”לית מרכז סוזן דלל, “ולראשונה יכלול הפסטיבל 3 הופעות חדשות המיועדות לילדים ולכל המשפחה.”

ניה בינג’י – צילום רפי דלויה

בין הבכורות:

תיאטרון מחול ענבל בבכורה מאת עמנואל גת, שחוזר לארץ לאחר שלא עבד ויצר בישראל, מעל ל-17 שנה. המופע ייפתח את הפסטיבל בערב חגיגי ב-3/8.

להקת המחול הקיבוצית בבכורה של הכוריאוגרף רמי באר – ‘תעתוע’. יצירתו החדשה של רמי באר נוגעת במתח שנוצר בין המציאות, תפיסת המציאות ובין העולם המוחשי לעולם האשליות.

להקת יסמין גודר בבכורה מרגשת מאת ובביצועה של יסמין גודר – ‘ מתרגלים אמפתיה # 3’. היצירה ‘מתרגלים אמפתיה # 3’,  שנוצרת בתוך התקופה של התפשטות נגיף הקורונה, של התכנסות ובידוד, הנחווים באופן גלובלי, מהדהדת ומתכתבת עם תכנים אילו ועם השאלות הפנימיות על טיפול דאגה עצמי/ת וכיצד אילו פותחים למרחבים חדשים של גילוי. זוהי הפעם הראשונה מזה 25 שנות יצירה ללהקה, שגודר יוצרת ומבצעת מופע באורך מלא לבדה.

מופעים לילדים ולמשפחה:

היוצרת רננה רז תעלה בבכורה  את “ההצגה הכי משעממת בעולם”,  מופע מיוחד לילדים ולמשפחה בהשראת הספר ״הספר הכי משעמם בעולם״ מאת ננה אריאל.

מופע נוסף מאת רייצ’ל ארדוס – ‘הארמון של איתי’  בתוך “ארמון” שעשוי מאורות צבעוניים, שתי הדמויות יבחנו רעיונות ומחשבות בנוגע לחדר, לבית ולמשפחה, יחליפו סיפורים על האנשים שחיים בביתם ומערכות היחסים עמם, על המאכלים שהם הכי אוהבים לאכול ועל הפנטזיות הסודיות שלהם לבתי חלומות שהם מכירים מסיפורים, מאגדות ומסרטים.

אנדריאה מרטיני  יציג בטרום בכורה את PayPer Play, המספר את סיפורה של דמות בודדה, שחיה בחדר, עשוי כולו מארגזי קרטון ומבודדת מהעולם החיצון. הקשר היחיד שלה למציאות: מסך טלוויזיה ואיש מכירות מטורף.

הפקת מקור של ענבל פינטו בבכורה עולמית

במהלך העונה הקרובה, תיצור ענבל פינטו, לראשונה, הפקת מקור עבור מרכז סוזן דלל. ההפקה תעלה  בבכורה ב-9/9 ותקיים  סבב הופעות. ענבל פינטו אשר יצרה מופעי מחול ייחודיים ועטורי פרסים הרחיבה למעשה את גבולות עולם המחול ו”המציאה” עולם ייחודי של תיאטרון מחול, שהפך לחתימתה.

פינטו זכתה בפרסים רבים ביניהם פרס ה”בסי” היוקרתי בנו יורק ופרס מפעל הפיס על שם לנדאו על עשייתה בתחום המחול.

תוכניות לפיתוח וטיפוח  הדור החדש של היוצרים הישראלים

“חרטנו על דגלנו להיות בית חם ומפרה ליוצרים ולרקדנים” מציינת ענת פישר  לבנטון, מנכ”לית מרכז סוזן דלל,  “כזה, שמעודד, מאפשר ומעניק כלים להתפתחות מקצועית. הנושא הזה קריטי בעיקר בתקופה המאתגרת שעברה על כולנו בשנה וחצי האחרונות. לצד הכלים והמנטורינג,  ההשקעה שלנו מתבטאת גם בבניית הנטוורקינג הבינלאומי של היוצרים, על ידי  יצירת קשרי מחול בינלאומיים פנימה והחוצה.”

מרכז סוזן דלל ממשיך ומחזק את מסורת הטיפוח וההשקעה בדור הבא של היוצרים והרקדנים, עם מגוון תוכניות אקטיביות לשנת 2021:

תוכנית “מחול בחוץ”

תוכנית מחול בחוץ של מרכז סוזן דלל הינה תוכנית מקצועית למחול במרחב הציבורי. היוזמה שהחלה במהלך חודשי הקורונה, בשיתוף “המסלול להכשרת רקדנים” – ביכורי העתים, על מנת להביא את יצירות המחול העכשווי למרחב הציבורי ולהנגיש אותן לקהל הרחב, מקבלת תנופה חדשה במהלך חודשי אוגוסט ספטמבר הקרובים.

הפרויקט נתמך ע”י מחלקת האמנויות של עיריית תל אביב-יפו.

תכנית רזידנסי / שהות אמן

תוכנית הרזידנסי של מרכז סוזן דלל, הראשונה מסוגה בישראל, הינה תוכנית שהות אמן לתקופה ארוכה, המיועדת ל-4- יוצרי מחול עכשוויים מידי שנה. הכוריאוגרפים הנבחרים מוזמנים להפוך את מרכז סוזן דלל לביתם האמנותי לצורך מחקר ופיתוח יצירה חדשה. המטרה היא הפרייה הדדית של יוצרים, והתוכנית הפתוחה בפני יוצרים מנוסים יותר לצד יוצרים צעירים עם מעט שנות ניסיון. במהלך 3 חודשים, יזכו היוצרים לתקופה רציפה של סטודיו בחללי המרכז ולתמיכה וייעוץ מצוות מרכז סוזן דלל וכן הם זכאים ליהנות מכניסה חופשית למופעים.

 

אולי תאהב\י גם:

“סוסים בשמיים” – מופע המחול החדש של להקת המחול הקיבוצית

איטו אבירם

מופע המחול “הפנינה” – מרגש!

איטו אבירם

המחזה “אהבת מוות” – “על החיים ועל המוות”

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן