Image default
בימה ומחול מה חדש תרבות ובידור

המופע “הדבּרן” ב”ורטיגו” כפר האמנות האקולוגי, קיבוץ נתיב הל”ה

הדברן. מעבדת תרבותורטיגו.  צילום3 מירי שמעונוביץ

“הדברן” מבוסס על סיפורו של מַריוֹ וַרגַס יוֹסָה, על מספר סיפורים נודד רב-השפעה בשבטי האינדיאנים של האמזונס, שתפקידו להעביר חדשות ולשמר את סיפורי-השבט ואת מסורותיו. יצירתה המוזיקאלית של ראלי מרגלית והבימתית של ברוך ברנר המנהל האמנותי של המעבדה יוצרים “חוויה רב חושית”… המופע מורכב מיצירה מוזיקאלית מקורית ועיבוד טקסט ובניית סיפור המבוסס על רעיון “הדברן” והעתקת הזירה הספרותית למדיה תקשורתית כמו רדיו.

במופע משתתפים 3 נגנים מספר סיפור אחד ו2 רקדניות ולכל מופע מוזמן אמן אורח לתוך המעגל הקבוע כדי ליצור אימפרוביזציה אקטיבית תוך כדי המופע ללא חזרות מוקדמות”.

המעבדה שמה לה למטרה לקדם פעילות קהילתית חווייתית תחת המסגרות כתות אמן , סדנאות סופ”ש וקבוצות מחקר במרחב הכפרי אקולוגי בו המעבדה פועלת.

מעבדה לתרבות במרחב אקולוגי פיזי ותרבותי מטרתו לאפשר לאדם זמן של מפגש עם כוחותיו הגלויים והכמוסים. למידה של השפה והכלים האומנותיים פעילות אינטנסיבית המיועדת לאנשי מקצוע מתחום האמנות, מורים ואנשי חינוך, מטפלי בהבעה ולקהל הרחב.

כתות אמן במעבדה הם מרחב יוצר, המאפשר מפגש יצירתי בין האדם לבין השפה, תכנים וטקסטים מתוך התרבות היהודית והישראלית. וזאת מתוך מטרה לייצר ‘תרבות אקטיבית’ המאפשרת לפתח הן את התרבות והן את דרכי המפגש אתה.

(“מאסטרקלאס”) תרגיל באמנות שמטרתו לאפשר לקהל זמן של שהות בתוך תהליכים יצירתיים. הקהל מקבל שיעור בכלים אמנותיים שונים, כך נוצר מפגש יצירתי בין הקהל לבין האמנים המביא למפגש שיש בו הקשבה לחלק היצירתי שבנו דרך כלים של תנועה, שירה ועבודה סביבתית מודעת.

במהלך השנים האחרונות התרכזה המעבדה במחקר הבוחן את האופנים בו הכלי האמנותי יכול להוות אמצעי לתהליכי יצירה וטרנספורמציה. במהלך השנים פיתחה המעבדה שפה ייחודית ודייקה את אופני השימוש בכלים אומנותיים המאפשרים לאדם לעבור תהלכי יצירה וצמיחה.

מועד מופע “הדברן”:        יום ג’, 9/6/2015,    בשעה 20:30

משך המופע: 60 דקות ללא הפסקה

המופע יתקיים ורטיגו כפר האמנות האקולוגי, קיבוץ נתיב הל”ה מחיר כרטיס: למזמינים מראש: 35 ₪, ביום המופע בקופה: 50 ₪

לרכישת כרטיסים ניתן לפנות לטלפון: 02-9900235 או באתר lab.vertigo.org.il

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

הקרנה בחינם של  הסרט “לרקוד את פינה” תחת כיפת השמיים בסוזן דלל

איטו אבירם

“תל אביב דאנס” 2017 במרכז סוזן דלל – 3 חודשים של מחול בינלאומי וישראלי

איטו אבירם

אליפות ישראל בספוקן-וורד  – גם בסלון אצלכם בבית.

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן