Image default
בימה ומחול מעניין

ג’אז בינלאומי באמפי שוני: מייק סטרן ודניס צ’יימברס להופעה אחת בזאפה!

 

לכל אורך הדרך זה נראה כמו “דז’ה-וו”, כאילו כבר קרה הכל, והנה זה קורה שוב. החנייה מעלת האבק בשעת דמדומים סתווית מוקדמת במורדות הכרמל, הטיפוס המואץ במעלה הדרך המובילה אל חירבת שוני, בתקווה להגיע למקום ישיבה סביר לפני האחרים, אלה שפחות בכושר.

ואז, כשמתגלה האמפי, עם האורות הרכים, ריח נקניקיות קל באוויר, לאף אחד לא בוער, כולם מחייכים אל כולם ולהקת הג’אז המחממת מתחממת על הבמה, מגיעה האנחה הקלה, כשהעכוז מושב על מדף הסלע ביציע, ואתה כבר יודע שאתה הולך ליהנות, ולא צריך לדאוג, והנה, הכל קורה לך מול העיניים. אז קח אוויר, מייק סטרן כבר עלה על הבמה, בדיוק בזמן…

מייק מודה לקהל, ואומר שהוא אוהב אותו בטון משכנע, כשהוא מוסיף כפות ידיים משולבות בקדמת החזה, מלוות בקידה עמוקה. אנחנו מאמינים לו, זה הרי הדדי, האהבה הזאת. איך הוא שומר על התסרוקת הזאת, עתירת השיער, בגילו המתקדם, חולפת המחשבה, אבל עוד מעט הוא יתפרע במעלה ובמורדות הסולמות, ואנחנו ניתן לצלילי הגיטרה הקשים, התובעניים, להבקיע לנו לתוך הנשמה. זה לא יעבור בשקט, כי הרי ישנו שם, ברקע, גם דניס צ’יימברס המתופף הגדול, שממחיאות הכפיים של הקהל מתברר שהוא הכוכב האמיתי, ועוד סקספוניסט אחד – בוב פרנצ’סקיני מבוגר, קצת חסר סבלנות, מאלה שכשנגמר הסולו שלהם הם נעלמים אל הצללים שבירכתי הבמה, אבל הוא וירטואוז והכל נסלח.

המתופף הזה הוא מכונת תיפוף שמולה הקהל קופא על מקומו בפה פעור, אף כי הסולואים שלו נדירים למדי, כי מייק לוקח לעצמו את הנתח העיקרי ולפעמים, קצת שוכח לסיים ולהעביר את השרביט אל חברי הלהקה האחרים, שגם הם יודעים לומר מילה או שתיים בשפתם המוסיקלית.

הא. כמעט שכחנו, לצידם עומד גם כריס מיו דוקי, גיטריסט מעולה, צעיר יחסית, ולגמרי לבד, מול כל האחרים, בצידה האחר של הבמה, נמצאת לני, אשתו של מייק, שגם היא אוחזת בגיטרה, וכוכב הערב מפרגן לה, כמו שמעט מאד אמנים מפורסמים – מאלו המעטים שנשואים לאישה – יודעים לפרגן לנשותיהם.

בערב כזה אין הפתעות. הקהל יודע היטב מה הוא הולך לקבל, שהרי מייק הוא אורח מוכר בישראל. ובאמת, מייק נותן בדיוק את מה שהקהל מצפה שיתן – ג’אז פיוז’ן במינון גבוה, עם סולואים בלתי נגמרים ופה ושם הוא מלווה את הגיטרה שלו בצלילי קולו ואי אפשר שלא להיזכר בפט מתיני, גיטריסט ג’אז אחר, שגם הוא מבקר מדי פעם בישראל.

מייק סטרן ניגן עם מיילס דייויס, דם יזע ודמעות, ג׳אקו פאסטוריוס ועוד ענקי ג’אז רבים. דניס צ׳יימברס הופיע עם כל השמות הגדולים בהופעות שנעו בין פיוז’ן, פאנק לג’אז. מסנטנה, ג’ון מקלפלין, ג’ון סקופילד וביל אוונס, להקת “פרלמנט” ואחותה “פ’אנקדליק”, ג’ורג’ דיוק, מייסיו פארקר ועד לסטנלי קלארק, האחים ברקר, בילי שיאן והרשימה עוד ארוכה.

צ’יימברס, שנחשב בצדק לאחד המתופפים הווירטואוזיים והמקצועיים ביותר בעולם, מחזיק בקטלוג כל כך מרשים, יזכה במופע לחשיפה נאותה לכל היצירות הנפלאות שלו, שלעיתים נשכחות מאחור,  בזכות מייק סטרן שמשלב בתוך המוסיקה שלו אינספור אלמנטים מוזיקליים המתאגדים לכדי סגנונו האישי, אותו ניתן לזהות ממרחק קילומטרים רבים.

ספטמבר. שוני. הופעה אחת בלבד.

 

 

מייק סטרן – גיטרה | לני סטרן – גיטרה, שירה | בוב פרנצ’סקיני – סקסופון |

כריס מיו דוקי – בס | דניס צ’יימברס – תופים

 

מייק סטרן ודניס צ’יימברס בישראל !

18 בספטמבר  בשעה 21:00 זאפה אמפי שוני

מחירי כרטיס:

239 ₪ מכירה מוקדמת | 269 ₪ מחיר רגיל

כרטיסים בקופות זאפה

https://bit.ly/3R6fRMf

אולי תאהב\י גם:

חופשת אביב בגליל: מתחם האירוח בקיבוץ בית העמק מציע אוהלים ממוזגים, אופניים וסדנאות אתגר בטבע

איטו אבירם

קימל בגלבוע – לבלוע את הנוף, ליהנות מהאוכל

איטו אבירם

הסרט “פרא אציל” – מרתק, מאתגר וכואב

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן