Image default
אטרקציות ופעילויות דרום

אטרקציה על כביש הערבה – מרכז המבקרים “יאיר” לכל המשפחה ועכשיו: התערוכה החקלאית הגדולה בישראל בחינם!*

 

סלפי עם חציל - אורחות מרכז המבקרים מנציחות רגע של התפעלות עם חציל ידידותי.
סלפי עם חציל – אורחות מרכז המבקרים מנציחות רגע של התפעלות עם חציל ידידותי.

בחצבה עצרנו. לא, לא בתחנת הדלק עם דוכני המזון המהיר, אלא כמה מאות מטרים דרומית יותר, היכן שנמצאת הכניסה לישוב. הלכנו בעקבות השלט אל מגרש חנייה קטן, ומצאנו את עצמנו בפתחו של מרכז מבקרים מצוחצח השייך לתחנת יאיר, הוא מרכז הפיתוח והמחקר של משרד החקלאות בערבה. בפנים מזנון קטן עם אפשרות לקפה וחטיפים וחנות מזכרות. מעבר להן – אולם קולנוע חדיש שבו מוקרן סרטון תלת-מימד על הערבה ועל מרכז הפיתוח, אחת לשעה.

חווית הצפייה בתלת מימד היא אתנחתא מרגיעה ומרגשת. מראות היעלים, הנופים, הפלפלים וכל “שאר הירקות” עושים חשק להמשיך ולגלות, אף כי הסרטון קצר מדיי, וקהל הצופים נפרד אך בקושי מהכיסאות הנוחים. הלאה, אל אולם התצוגה האינטראקטיבי של המרכז לפיתוח. הילדים שהיו עמנו לא ידעו היכן לעצור קודם. האם ליד תאי הצפייה המדמים את התפתחותם של זרעי העגבנייה שנהפכים לגברת האדמדמה השמנמנה, או ליד המוצגים המפגינים את צפונותיה של הערבה. אלא שאז גילינו את “שולחן החול”, ושם נתקענו שעה ארוכה.

רומי ואדר נהנים לשחק את אלוהים ומשנים את תבנית ארץ הערבה במוצג חדשני במרכז המבקרים.
רומי ואדר נהנים לשחק את אלוהים ומשנים את תבנית ארץ הערבה במוצג חדשני במרכז המבקרים.

מדובר במוצג חדשני, המורכב משולחן “הערבה” המלא בחול זך שניתן לטבול בו את הידיים וליצור בו בהינף כף יד הרים ובקעות. תצוגה המוקרנת על משטח החול מוסיפה קווי גובה בגווני אור שונים, ממש כמו במפה טופוגרפית. הצללה בכף היד על מקור האור, והנה נוצר ענן המתחיל להמטיר גשם. זה נאסף במורד הגבעות שיצרנו ונקווה בשלוליות ובביצות היכן שקודם לכן חפרנו את העמקים. ניתן להמשיך לחפור, להערים ושחק את אלוהים הכל יכול, המשנה תוואי ארץ. העננים ממטירים והמים נקווים היכן שאיפשרנו להם לעשות כן. מממממכר!

השלב הבא בביקור הוא בחממות ההדגמה. שם, בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות של עולם הירק, נגלים כל החצילים הבלתי אפשריים, העגבניות מפתיעות הגוון וסוגי ירקות חדשים שמציצים מתוך שיחים והם כולם מעשה ידי אדם. יותר נכון, חוקרי המו”פ החרוצים והבלתי נלאים. אלה מבטיחים בכל שנה, בדרך כלל לקראת ט”ו בשבט, מגוון ירקות חדש ומפתיע, שחלק קטן ממנו מוצע גם לקהל הרחב במסגרת התערוכה החקלאית המתקיימת במקום. בתערוכה נמכרים מוצרים חקלאיים מגוונים המיוצרים בערבה במחירים משתלמים וללא פערי תיווך.

לצערנו, חווית הביקור הפרטית שלנו במקום נפגעה לא במעט בגלל שהיינו, בעל כורחנו, חלק מקבוצה גדולה של סוכני נסיעות שהגיעו גם הם לבקר במקום בשני אוטובוסים גדולים. אף כי אולם הקולנוע מותאם לקליטת עשרות רבות של מבקרים, הרי שהאופי האינטימי של אולם התערוכה המציע את החוויה האינטראקטיבית, ממש אינו מתאים לעשרות אורחים סקרניים, המעוניינים כולם להתנסות בכל החוויות המוצעות – בעת ובעונה אחת. מסקנה – לפני שאתם מגיעים וודאו בטלפון שקבוצה גדולה אינה נמצאת בתערוכה ביחד אתכם. בעצם, אפשר לזהות את האוטובוסים הגדולים מהכביש הראשי, ואז להמשיך הלאה…

מדי שנה מתקיימת  בתחנת יאיר בחצבה התערוכה החקלאית הגדולה בישראל. בתערוכה המשתרעת על פני יותר מ- 15 דונם של ביתני תצוגה וחממות, אפשר לצפות במיטב מוצרי הטכנולוגיה והחקלאות בישראל ובעולם. אלה הובאו לתערוכה על ידי עשרות חברות שיציגו את חידושיהן בתחומי אנרגיה סולארית, איכות הסביבה, חקלאות מים, גן, שינוע, חקלאות היי-טק ועוד. הכניסה חופשית.

חקלאי הערבה מקיימים במקום מדי פעם שוק חקלאות חברתית ישירה למכירת ירקות מובחרים המטופחים בערבה התיכונה – בין השאר: מלונים, טריות אנרג’י, חצילים, תמרים, עגבניות שרי, קייל, קישואים ועוד…

הכניסה ליריד ולתערוכה החקלאיית – ללא תשלום. הביקור במרכז המבקרים בתשלום (30 ש”ח).

מרכז ויידר, מו”פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית– 08-6581083, http://www.vidor-center.co.il/

התערוכה החקלאית הגדולה בישראל ב- 20 – 21 בינואר. הכניסה בחינם! *

 

תערוכה חקלאית בערבה1

התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, אטרקציה תיירותית בפני עצמה, תתקיים סמוך לט”ו בשבט, בין התאריכים 20-21 בינואר 2016, במו”פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, בתחנת “יאיר” בחצבה, בה יוכלו הילדים וההורים ליהנות מפלאי עולם החקלאות ומשלל אטרקציות תיירותיות לכל המשפחה.

בביקור משפחתי בערבה התיכונה, ניתן לחגוג את אהבת הטבע והחקלאות, להזכיר לילדים את חשיבות הנתינה לטבע, חקלאות ידידותית לסביבה ועוד.

לאורך ימי התערוכה יתקיימו סיורים מודרכים (ללא תשלום) בתחנת “יאיר”, בהם יוכלו הילדים וההורים ליהנות מפלאי עולם החקלאות, שוק איכרים ואמנות, מתחמי מזון, הופעה של יהודה פוליקר ושלל בילויים לכל המשפחה באתרי התיירות והנופש (בתשלום).

שוק ירקות מובחרים מהערבה ללא פערי תיווך- ישירות מהחקלאי לצרכן

צוות “חקלאות חברתית ישירה”(“מחאת הפלפלים”) בהנהגת כרמית משיח, חקלאית ממושב פארן, בערבה התיכונה, המגדלת במשק החקלאי שלה פלפלים, יקיימו שוק ירקות מובחרים, ללא פערי תיווך, ישירות מהחקלאי לצרכן.

לפרטים- מו”פ ערבה תיכונה- 08-6581083, www.aravaopenday.co.il

* מטיילים בערבה? איפה ללון, היכן לאכול, מה לעשות – בכתבות אתר התרשמות *

 

 

אולי תאהב\י גם:

אטרקציה לאירוע – שרון ציפיס. להטוטן

איטו אבירם

אגם המים במאגר עשת – טיול משפחתי קצר בערבה התיכונה

איטו אבירם

מסלול טיול משפחתי אל נחל גוב בערבה, עם קצת עקרבים ותנינים לקינוח…

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן