Image default
איפה לאכול בצפון בתי קפה מסעדות מסעדות צפון

קפהדרציה – יש בית קפה בדרך לצפון!

המרפסת מתאימה לשעות הערב בקיץ ולבקרים של חורף.
המרפסת מתאימה לשעות הערב בקיץ ולבקרים של חורף.

ביקרנו בבית הקפה “קפהדרציה” בכפר תבור בשעת צהריים, והמקום שבה את ליבנו. הגענו למקום של אוכל וקפה שיש לו לב פועם ותפריט מעודכן, עיצוב מזמין ואווירה קורצת ונכונה. כזו, שתחזיר אותנו לשם בהזדמנות הבאה שבה נמצא את עצמנו נוסעים לחופשה באצבע הגליל, או לסקי בחרמון.

קפה טוב בדרך לצפון איננו דבר מובן מאליו. ואנחנו לא באים בבקשות מוגזמות. רוצים מקום שפתוח גם בסופ”שים, למשל. שיהיה ריהוט נוח ואלגנטי, לא מפואר מדי ולא זרוק לגמרי. שהמלצריות תדענה מה האורחים רוצים, שהקפה יהיה כמו שעושים אותו במקומות של קפה ו… כן, שיהיו גם כריכים טעימים, רצוי כאלה שבאים גם בחצי או “מיני”, ולא במחירים קורעים.

טוב, אז אם אתם מקווים לסיים את הביקור ב”קפהדרציה” בקפוצ’ינו + כריך קטן ב- 25 שקלים או פחות, זה עדיין לא קורה. אולי בעקבות הכתבה הזו. אבל אם באתם רעבים יותר, ואתם רוצים לאכול משהו על הדרך, לשתות קפה, ללקק ת’לשון מקינוח מוצלח ולהמשיך הלאה, זה המקום שלכם. לצערנו, הכריכים המצוינים שהם מגישים מתומחרים ב- 38 – 54 ₪, לא כולל קפה. זהו, בכך סיימנו, למעשה, עם הטענות שיש לנו כלפי המקום, שבו נהנינו – זוג הורים וזוג ילדים – מארוחת צהריים מהנה וטעימה במיוחד.

בר משקאות ולוח של "מיוחדים" שהם... אכן, מיוחדים!
בר משקאות ולוח של “מיוחדים” שהם… אכן, מיוחדים!

הר תבור נשקף ממול, ענק, כיפתי וסמכותי. למטה עוברת הדרך שפעם כולנו נסענו בה צפונה, עד לצומת לגולני ומשם הלאה. היום “וייז” מכוון אותך, הנהג היוצא מאזור המרכז, אל כביש 77 דרך מחלף הסוללים, ובכך עקפת את עפולה וכפר תבור. כדי להגיע ל”קפהדרציה” צריך לנסוע דרך כביש 65 (כביש הסרגל) ולהמשיך משם צפונה דרך עוקף עפולה. בתוך כפר תבור עליך לפנות באפשרות הראשונה ימינה (שדרות קק”ל) ומשם תגלגל אותך הדרך, בין הבתים הפרטיים הנאים, אל רחוב המייסדים שבו מרכז קטן ליד בית העם, שבעיבורו שוכן בית הקפה, שיש לו גם מרפסת ישיבה, חלונות גדולים והרבה אווירה.

הכניסה לקפה מפתיעה, ומעוררת חיוך. העיצוב מודרני ואקלקטי. יש בו אופי גלילי, אך גם מגע אירופאי. במרכז הקפה ניצב בר גדול, שמדפיו גדושי אלכוהול, וסביבו מסודרים השולחנות בצורת האות “ח”. החלונות הגדולים מאפשרים לנוף (בית הקפה, לצערו, מפנה את עורפו אל הר תבור) שבעיקרו רחוב כפרי עם שמיים גליליים, לחדור פנימה.

בעלי המקום מעידים על עצמם שתפריט בית הקפה מבוסס על תוצרת מקומית ואיכותית מכל משקי האזור, מהגבינות הגליליות והיין ועד לשמן הזית המובחר. ההתנסות שלנו הוכיחה שכל זה נכון. התפריט אכן, כלל ארוחות בוקר מיוחדות, סלטים טריים, פסטות, תבשילים ומרקים מחממים לימים הקרים, מאפים משובחים, מנות אחרונות מפנקות שמותירות אתכם עם טעם מתוק לסיום הארוחה, וכמובן, קפה משובח. אגב, כל הכריכים, הפסטות והמנות העיקריות האחרות מתומחרים בפחות מ- 50 ₪ למנה.

דג מלוח של צביקה. מנה למזכרת.
דג מלוח של צביקה. מנה למזכרת.

בניגוד למצופה, ולשמחתנו, התברר שהמקום איננו חלבי. על לוח ה”מיוחדים של היום” שהיה תלוי במקום בולט, מצאנו גם מנת המבורגר ומנת נקניקיות, וכך גם התברר לנו כי המטבח של המקום מייצר מעדנים כמו: כבד על פירה שכולל כבדי עוף ברוטב יין ובלסמי, בצל, ערמונים ופירה, מנת סינטה, ירקות גריל, שום קונפי ופסטו זעתר ואפילו מנת ספיישל “יאסו בורגר”, שיש בוה צזיקי, פרנה, עגבניה גריל, חציל גריל, פלפל חריף, בצל ירוק וביצת עין.

שתי מנות ראשונות בחרנו מתוך התפריט (32 ₪): דג מלוח של צביקה, וחגיגה בלקנית. הגיעה צלחת שהיתה עמוסה בנתחי דג מלוח ורדרד ופרוסות בצל כבושות, שהיו מהטובים שטעמנו. שווה להגיע לכאן רק בשביל המנה הזאת. החגיגה הבלקנית התבררה כנשנושי טורטייה במילוי קרם חציל, ממרח פסטו ביתי, פלפל קלוי, עלי בייבי וגבינת פטה. טעים, ללקק ת’אצבעות!

רביולי. שמרו את הלחם בשביל הרוטב...
רביולי. שמרו את הלחם בשביל הרוטב…

שתי המנות הבשריות שבהן בחרנו (המבורגר ונקניקיות) היו בהחלט בטעם הנכון ובגודל הנכון. שתי נקניקיות “בוטיק – של אלן” (62 ש”ח) שהוגשו עם תבשיל כרוב כבוש, חרדל גרגרים ותרד – טעמן היה מעולה, אף כי עלה התרד היחיד שמצאנו נדרש לייצג את התוספת של עלי תרד והתקשה לעמוד במשימה. ההמבורגר הבשרני, התפצח בנגיסה וחשף בעליצות את הליבה האדמדמה הטחונה גס, שייצרה את הטעם הנכון כל כך לחיך.

והיו שתי מנות ללא בשר: מנת הרביולי תרד-עגבניות הצהבהבה התעלתה בזכות הרוטב המצוין. דווקא מחבת ירקות השורש בחלב קוקוס התגלה כמנה נדיבה אך לא מאוזנת מבחינת הטעם. מתיקותה, כנראה בשל העובדה שרוב ירקות השורש היו כתומים, היתה בולטת מדי. לא הייתה בה חריפות מספקת והרוטב הסמיך לא חיבר מספיק טוב את כמות האורז הגדולה שעליה ישבו ירקות השורש.

הקינוח שהוגש עם סיום הארוחה היה גרסה של “סופלה”, ושימשו בו בערבוביה מוצלחת שוקולד סמיך, גלידה ועוגייה גדולה במרכז.

אגב, במקום אינטרנט אלחוטי וחניה בשפע, לנוחיותכם.

נקניקיות בוטיק עם "סירות" תפו"א ומחית. עלה אחד של תרד מייצג את העלים הצרובים.
נקניקיות בוטיק עם “סירות” תפו”א ומחית. עלה אחד של תרד מייצג את העלים הצרובים.
קפהדרציה” – המייסדים 82, כפר תבור. טלפון: 04-6766233 פתוח כל השבוע עד חצות, בשישי עד כניסת השבת ובשבת מעשר בבוקר ועד חצות.

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

רעיון לפעילות בדרך לאילת – גלידה בפונדק יוטבתה וסיור משפחתי בקיבוץ

איטו אבירם

מסעדת בית שלום במטולה – קלאסית וחגיגית. ואחרי האוכל – סיור שלכת סתווי *

איטו אבירם

7 מסעדות משפחתיות מדליקות במרכז השרון או: איפה לאכול בין הוד השרון לפרדס חנה?!

איטו אבירם

תגובה אחת

חזי רז אוגוסט 28, 2020 at 12:16 pm

הנדון: מיזם להפחתת פסולת מטיילים נטושה

שמי חזי רז ואני עוסק פטור, המתפרנס מרעיונותיי ובמקביל כשכיר מזה שנים רבות. בין היתר מדפיס שלטים לרכב.

בימי שבת, רעיתי ואני נהנים לצאת לפיקניק בנחלי הצפון וממשיכים לשתות קפה ומאפה בצומת כח.
כמו כולם, אנו מצטערים לראות את ערימות האשפה שמשאירים אחרים.

אני מבקש לנסות לסייע בעניין ולהציע “פרס” לטובים המשאירים נקי אחריהם.

לצורך מימוש הרעיון שלי, אני זקוק ל ” דו”ח טוב ” מפקח בשטח או פשוט תמונה של לפני ואחרי אתו יגיעו ה”טובים” שהשאירו נקי, אל האחמ”ש במסעדה.

אני מבקש לפנות באמצעותך בשיתוף פעולה, לבתי הקפה והמסעדות ולסכם עם מי מהם שעניין איכות הסביבה קרוב אליו ורוצה למשוך את הטובים אליו, להעניק הנחה נאה לציבור הטוב הזה.

בנוסף,
אני אספק שלט אזהרה לרכב, כמו “נהג חדש” בדיוק ואדפיס ” השארנו נקי ” עם שם המסעדה / בית הקפה והטלפון וכמובן קרדיט לך. ( אוסיף את לוגו המשרד להגנת הסביבה במידה ונשיג הסדר “דו”ח טוב” מהפקח )
השלט בטיחותי ומבטיח שמירת מרחק וגם מבדיל את המשפחה היפה.

אשמח לתגובתך
תודה
חזי רז 050-8524221
**

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן