Image default
אטרקציות ופעילויות מרכז תרבות ובידור

ציור מקורי במחיר שפוי – ב”צבע הדברים” – התערוכה השנתית של בוגרי הסטודיו של ברוריה הסנר

 

ציורים: אסנת אבירם.
ציור: אסנת אבירם. (הקלק לצפייה בגדול).

סדנת הציור של ברוריה הסנר היא בהחלט “תופעה”. הסדנה מתקיימת כבר 25 שנה ב”בית שרת” בגבעתיים, ומהווה אבן שואבת לעשרות ציירים יוצרים מרחבי הארץ. בסוף כל שנת פעילות מתקיימת תערוכה שנתית של בוגריה, במגוון סגנונות ציור.

ביוני 2010 התקיימה לראשונה תערוכת סוף השנה המסורתית במתחם האמנות בנמל יפו, במחסן 2, ומיקדה תשומת לב רבה בעשייה האמנותית שעד כה נחבאה מעיני הציבור רחב. ציבור המבקרים לא רק התרשם מהציורים המקוריים, אלא מיהר לרכוש רבות מהתמונות, וכשליש מהן נמכר במקום. רבים מהתלמידים בסדנה של ברוריה הם דמויות מוכרות מתחומי עשייה רבים, הממשיכים בעשייה גם מחוץ לתחומי הסדנה.

לברוריה הסנר, המורה הוותיקה  ובעלת ההשראה, יש הסבר מעניין על הצורך של אנשים לצייר: “הצורך ליצור טבוע בכולנו משחר ילדותנו, מאז לקחנו  דף מזדמן, שרבטנו עליו וחפשנו בו את העולם.  כבר אז גילינו את יכולתנו ליצור “מציאות אמיתית” ומנגד “מציאות דמיונית”. אותו הצורך הבוער ליצור ניבט אליכם מן הקירות שסביבכם.”
זהו מקור היצירה  של למעלה מ- 100 יוצרים המציירים ב- 6 קבוצות בסדנת הציור, בה ה”חדשים” מציירים כבר כמה שנים, ואילו ה”וותיקים” מציירים קרוב ל- 20 שנה. מרבית המשתתפים מציירים אחת לשבוע, משך הבוקר כולו או אחר הצהריים כולו, חלקם מציירים פעמיים או אף שלוש פעמים בשבוע.

חלק מהעבודות פיגורטיביות, חלקן מופשטות עם רמז לנושאים נעלמים היוצרים אשליה של התבוננות בקיים ובנעדר בו זמנית, חלקן קונספטואליות וחלקן מנסות להגיע לחקר היצירה עצמה – ארספואטיקה. עבודות אחרות הן עזות ואקספרסיביות ונותנות דרור לדמיונות פרועים, חלקן מינוריות ומינימליסטיות.

טווח הגילאים של המשתתפים גדול וגם מגוון עיסוקיהם רחב – אך המשותף לכולם הוא העקביות וההתמדה בה הם מפנים לעצמם זמן ומקום פנימי –  ומציירים.  הם מגיעים לסדנה, המתקיימת בגבעתיים, מכל חלקי הארץ (מחיפה בצפון ועד ערד בדרום – וכמובן מכל איזור המרכז).

ציירה: ארנה לוינסון.
ציירה: ארנה לוינסון. (הקלק לצפייה בגדול).

היצירה בקבוצה ובהנחיה מקצועית יוצרת חיבור אישי בין היוצרים וזיקות מעניינות בין העבודות. העבודה המשותפת מאפשרת תמיכה הדדית ודו-שיח בין עבודות. התהליך מתרחש הן בתהליך העבודה עצמו והן תוך התבוננות משותפת ב”תוצר”, כשהביקורת הבונה מייצרת הפריה הדדית והעצמה.

יחד עם זאת לכל אחד מהיוצרים סגנון משלו, “כתב יד” אישי, כיוון משלו המתפתח לאורך השנים עם הצמיחה אישית, הלמידה והחשיפה  לטכניקות נוספות והטמעתן. ניכר כי הקבוצות, המקום וההנחיה של ברוריה הסנר יוצרים נדבכים נוספים ומעשירים – אבל גדולתה של העשייה היוצרת בקבוצה זו היא היכולת להכיל את השונות והייחודי של כל אחד ואחת ממשתתפיה ולאפשר להם את המרחב המתאים.

עבודות שונות של חלק מהמשתתפים הוצגו בעבר ומוצגות גם בימים אלה בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובעולם ובאירועי הביאנאלה באירופה. עבודות קודמות של חלק מהמשתתפים בתערוכה נרכשו בשנים האחרונות ונמצאות באוספים פרטיים ועסקיים בארץ ובעולם.

“צבע הדברים” 2 ביוני עד 18 ביוני. מחסן 2, נמל יפו.

פתיחה: יום ה’, 2 ביוני בשבע בערב, נמל יפו מחסן 2.

שעות פתיחה: יום ה’: 19:00 – 21:00, יום ו’: 10:00 – 21:00, שבת: 10:00 – 21:00.

 

אולי תאהב\י גם:

מסלול בהרי יהודה אל “עין טייסים” – מעיין קריר, רטוב ומומלץ

איטו אבירם

המחזה “השקר” בבית ליסין – כובש לב

איטו אבירם

המחזה “אהבת מוות” – “על החיים ועל המוות”

איטו אבירם

4 תגובות

דרורית אמיתי-דרור מאי 19, 2016 at 5:13 pm

תודה!
כתבה מרשימה!!!

השב
גרוס יבניאלה מאי 20, 2016 at 8:50 pm

תודה על הכתבה . מאוד מאיר עיניים וכל מילה נכונה. אהבתי.

השב
מיכל בנבניסטי גרוס מאי 20, 2016 at 9:58 pm

מבקשת לראות תמונות

השב
דפנה כהן-מינץ מאי 21, 2016 at 10:45 am

מרשים ומרגש לקרוא איך אנחנו נראים מבחוץ!!! תודה, ברוריה.

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן