Image default
מה חדש

פסטיבל ניו-אורלינס הראשון ביוני במתחם מוזאון תל-אביב לאמנות

להקת  סול בראס בנד
פסטיבל ניו -אורלינס הראשון ייפתח במוזאון תל אביב לאמנות ב- 21-23 ביוני, ביוזמתו ובניהולו האמנותי של זיו בן. מוסיקת הג’אז העליזה והקצבית של ניו-אורלינס, שעיצבה את עולם הג’אז, עושה עלייה לרגל עם עשרות מופעים והרכבים בינלאומיים וישראליים, שיופיעו בשלל סגנונות מוסיקליים שצמחו בניו אורלינס: ג’אז, ג’אז צועני, בלוז, סווינג, בוגי ווגי, ה”ביג בנד”, ועוד.

בדומה לפסטיבלים נפלאים ברחבי העולם שמוקדשים לתרבות הג’אז שצמחה בדרום ארצות הברית, גם בישראל מעריכים ואוהבים את המוזיקה שצמחה בה, שמקרינה הרבה חום, שמחה וקצב אבל גם תוגה ועצב.

במשך שלושה ימים, יתמלא המוזאון והרחבה מחוצה לו, בשלל מופעים, בתכנית אמנותית עשירה הכוללת, 25 מופעי מוסיקה, שירה וריקוד בסגנון ניו-אורלינס. זיו בן המנהל האמנותי של הפסטיבל מספר כי זו הגשמת חלום ישן, “שנים אני חולם על הבאת המוסיקה המשמחת והעליזה שאני כה אוהב ומתחבר אליה לתל אביב. ניו אורלינס, זו מוסיקה ניו אורלינס, זו המסורת שעיצבה את כל עולם הג’אז – ומגיע לה מקום של כבוד. אני שמח שהודות לשיתוף הפעולה עם עיריית תל אביב יפו, הצלחנו השנה להביא מופעים בינלאומיים וישראלים – לחגיגות הפסטיבל הראשון”.

למעלה מעשרים אמנים בין- לאומיים יגיעו לחגוג, עם באי הפסטיבל:

Dutch Swing College Band הלהקה המיתולוגית מהולנד, תנגן שלוש תכניות שונות בפסטיבל: ערב מחווה ללואי ארמסטרונג , מחווה לבני גודמן  וערב מיוחד ‘100 שנים של סווינג’.

Sugarpie & The Candymen, מאיטליה תקפיץ את הקהל בשלושה מופעים שנצבעו בצבעים עכשוויים, וינגנו ‘ביטלס’, שירי רוק ופופ בסגנון ניו-אורלינסי מלהיב וערב מחווה לאלה פיצג’רלד.

בנוסף יופיעו  הלהקה ניו- אורלינסית Soul Brass Band ,  הזמר והפסנתרן Kenny  Blues Boss Wayne  במחווה ל “אבי הרוק’נרול” פאטס דומינו,  “שגריר הבוגי ווגי”סילבן זינג (שוויץ) במופעי הצדעה לסווינג, לבלוז, ללואי ארמסטרונג ולאמני ניו אורלינס.

מהסצנה הישראלית, צפויים בפסטיבל שיתופי פעולה מסקרנים, סווינג דה ג’יטאן בג’אז צועני יארחו את הזמרת פנטין, מיקה קרני תופיע עם הניו-אורלינס פאנקשן ג’אז בנד,ולהקת “ביג בנד של אייל וילנר” תארח את האחיות לוז. ערב מיוחד יוקדש לחובבי ריקוד, עם מסיבת ריקודים בסגנונות הסווינג, ג’ייבס, לינדי הופ – שהיוו נדבך חשוב להשתלבות זירת הסווינג והריקודים בתוך הג’אז.

אולי תאהב\י גם:

“תלבושת ברשת” – קונים תלבושת אחידה באינטרנט

איטו אבירם

חנוכה עם הילדים: פעילויות בעמק המעיינות

איטו אבירם

 “גחליליות” עם להקת הבלט של האופרה הלאומית של ריין בסוזן דלל

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן