“אל מול מציאות משתנה והצרת הגבולות שאנו חשים כמעט בכל תחום בחיינו, אנחנו גאים עד מאד בכך שפסטיבל ישראל ממשיך להיות מעוז של עשייה אמנותית חסרת פשרות המתקיימת במרחב חופשי שבו דמיון, יצירתיות וחופש אמנותי הם ערכים עליונים”, אומר מנהלו של הפסטיבל בשנים האחרונות, אייל שר. “המהלך האמנותי שאנחנו מקדמים בפסטיבלים האחרונים, הוביל בשנת 2018 לתכנית אמנותית מלאת כל טוב, חגיגה של יצירה ישראלית מקורית, תכנית בינלאומית עשירה, התרחשויות מגניבות במרחב הציבורי ושיתופי פעולה מסקרנים. אנחנו נרגשים מאד לקראת המפגש בין הקהל לבין האמנים והיצירות”.
המנהל האמנותי של פסטיבל ישראל, איציק ג’ולי מוסיף: “המוטיב שמוביל השנה את הפסטיבל באופן חופשי הוא המילה “התחדשות” ובמסגרתה התהליך הכרוך במהלך זה על כול חלקיו… המתח בין המוכר והחדש, הגלוי והנסתר מהווה קרקע פורייה לחקירה אמנותית מרתקת ומרגשת. את פסטיבל ישראל 2018 יפתח אירוע מוזיקלי מקורי שמחבר את סצנת ההיפ הופ הצעירה עם מגילת העצמאות. החיבור בין היפ הופ לבין מגילת העצמאות, מעניק הזדמנות להגיב באופן פתוח על הערכים הבסיסיים עליהם עומדת מדינת ישראל. אירוע הפתיחה, שנבחר בכוונת מכוון, מסמן חגיגה של חופש הלשון וקצב הזמן”.
לוח אירועי פסטיבל ישראל 2018
23 במאי – 9 ביוני בירושלים
שבוע ראשון
23.5.18, יום רביעי
היפהופלנד – אירוע פתיחה – אקו | ג’ימבו ג’יי | נצ’י נצ’ | סיסטם עאלי | פלד | קפה שחור חזק | קרולינה | שאנן סטריט וגיא מר
אירוע מוזיקה מקורי שבו מיטב אמני היפ הופ, ברייקדאנס, ספוקן וורד, וידאו-מאפינג ודיג’ייז, יתכנסו לערב אחד במתחם מוסכים בתלפיות. בערב שהוא חגיגה לתרבות ההיפ הופ המקומית יגיבו אמנים שונים על הטקסט שהכי ראוי להגיב לו במסגרת חגיגות ה-70 למדינה – מגילת העצמאות.
הערב יתחיל בפואטרי סלאם של לייבל בדיבור מבית היוצר של תיאטרון האינקובטור עם אריק אבר, פדרו גרס ויעל טל, ימשיך לבאטלים ולדואטים בין ה-Mc’s טל לאנגר ו-B.O.G ל-DJ אחיה ולמתופף אמיר ברנט, יימשך בסשן של להקת פארקור דימונה, ויסתיים על הבמה המרכזית עם חומרים שמתכתבים עם המגילה ועם שילובים מקוריים של יוצרי ההיפ הופ אקו, ג’ימבו ג’יי, נצ’י נצ’, סיסטם עאלי, פלד, קפה שחור חזק, קרולינה, שאנן סטריט וגיא מר.
(23.5 רביעי, שעה 19:30 רחוב פועלי צדק 2, תלפיות, ירושלים).
קופים– עמית דרורי, הזירה הבין תחומית. לאחר 5 שנים של בנייה ידנית מדוקדקת מציג היוצר והבמאי עמית דרורי יצירה שעוסקת בעל-אנושי, ומציבה על במה אחת שנים-עשר פרפורמרים – שלושה אנשים ותשעה קופים רובוטיים. כשהוא מדלג על קו התפר שבין אדם-טבע-מכונה, דרורי בורא בווירטואוזיות יצירתית נדירה קהילה פסאודו-אנושית שהיא מיקרו קוסמוס שבמסגרתו מוצג מעגל חיים שלם – לידה, נעורים, התבגרות, חיים ומוות.
(סטודיו זיק, בית נקופה, 24.5 חמישי, 21:00)
שבוע שני מה 25.5.18 – 31.5.18
25.5.18 , יום שישי
באך בעין כרם– פסטיבל ישראל, המארח כבר מעל 40 שנה סדרות קונצרטים בניהולו האמנותי של אלכסנדר תמיר – מלחין, מורה ומרצה – יארח בשלושת ימי השישי בתקופת הפסטיבל קונצרטים בעקבות יצירותיו של יוהאן סבסטיאן באך בביצוע טובי המוזיקאים והנגנים הישראלים.
באך: המנחה המוזיקלית רי”ב 1079- בביצוע אנסמבל פניקס בכלים עתיקים – ניהול מוזיקלי: מרינה הרצוג, חליל בארוק: זנבייב בלנשאר, כינור בארוק: יעקב רובינשטיין, ויולה דה גמבה: מירנה הרצוג, צ’מבלו: מרינה מינקין
(שישי, 25 במאי, שעה 12:00 מרכז עדן תמיר –עין כרם)
קופים- עמית דרורי, הזירה הבין תחומית. לאחר 5 שנים של בנייה ידנית מדוקדקת מציג היוצר והבמאי עמית דרורי יצירה שעוסקת בעל-אנושי, ומציבה על במה אחת שנים-עשר פרפורמרים – שלושה אנשים ותשעה קופים רובוטיים. כשהוא מדלג על קו התפר שבין אדם-טבע-מכונה, דרורי בורא בווירטואוזיות יצירתית נדירה קהילה פסאודו-אנושית שהיא מיקרו קוסמוס שבמסגרתו מוצג מעגל חיים שלם – לידה, נעורים, התבגרות, חיים ומוות.
(25.5 שישי, 21:00, סטודיו זיק, בית נקופה)
26.6.18 , שבת
מופע פתיחה תחת כיפת השמיים – דיקלה, מירי מסיקה, נסרין קדרי – דיקלה, מירי מסיקה ונסרין קדרי נפגשות על במה אחת, ומציגות מופע שחוזר אל שורשי יצירתן ושבו הן שרות ביחד ולחוד שירים מתוך הרפרטואר העשיר של כל אחת מהן.
( 26.5 שבת , בריכת הסולטן, שעה: 21:30).* מומלץ להצטייד בלבוש חם. * פתיחת שערים: 20:30
קופים- עמית דרורי, הזירה הבין תחומית. לאחר 5 שנים של בנייה ידנית מדוקדקת מציג היוצר והבמאי עמית דרורי יצירה שעוסקת בעל-אנושי, ומציבה על במה אחת שנים-עשר פרפורמרים – שלושה אנשים ותשעה קופים רובוטיים. כשהוא מדלג על קו התפר שבין אדם-טבע-מכונה, דרורי בורא בווירטואוזיות יצירתית נדירה קהילה פסאודו-אנושית שהיא מיקרו קוסמוס שבמסגרתו מוצג מעגל חיים שלם – לידה, נעורים, התבגרות, חיים ומוות.
( סטודיו זיק, בית נקופה, 26.5 שבת, 17:00, 26.5 שבת, 21:00).
יוסף ברנדשווילי ועוד
פסטיבל ישראל יארח השנה לראשונה את סדרת “פועם בלב” שתתקיים מדי בשבת בשיתוף מרכז פליציה בלומנטל – מרכז למוזיקה המציג יצירות שנכתבו ונכתבות בארץ על ידי מלחינים ומוזיקאים מקומיים שסללו את דרכם כמובילי דרך בתחום המוזיקה האמנותית הישראלית.
הקונצרט הראשון בסדרה: יוסף ברנדשווילי ועוד
בתכנית: שתי יצירות מאת ברנדשווילי – שלישיית פסנתר מס’ 1 (לזכרו של ביזה) וקטעים מתוך הכול הוא מראה – יצירה חדשה לקול ולפסנתר, ויצירה מאת המלחין הצעיר גיא ראושר לשלישיית פסנתר. כל הביצועים בבכורה ישראלית.
מצו סופרן: זלטה חרשברג | טריו אפסיונטה: הדס פבריקנט (כינור), איריס יורטנר (צ’לו), עינת פבריקנט (פסנתר)
(שבת, 26 ביוני, 11:00, כ-70 דק’ ללא הפסקה, מרכז עדן תמיר, עין כרם).
29.5.18 , יום שלישי
לורי אנדרסון –שפת העתיד- לורי אנדרסון, האגדה המוזיקלית והאמנית הרב-תחומית, מגיעה לפסטיבל ישראל במופע סולו אייקוני שבו היא צוללת עמוק לתוך הנרטיב האמריקאי ולשורשי התרבות העכשווית.
במופע, אנדרסון מתיכה סיפורים, מוזיקה ווידאו אינטראקטיבי לכדי מופע מולטי-דיסציפלינרי מרתק, ומציפה שאלות על-זמניות, אישיות וקולקטיביות.
( 29.5 שלישי, 21:00, אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים).
רימיני פרוטוקול– קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.
(29.5 שלישי, 17:00 30.5, רביעי, 17:00)
*נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
30.5.18, יום רביעי
גופים במרחבים אורבניים – וילי דורנר
הכוריאוגרף וילי דורנר מזמין אותנו לסיור של התערבות פיזית זמנית במרחב העירוני של ירושלים.
בסיור פרפורמטיבי שנערך בערים רבות בעולם, משתף דורנר פעולה עם חמישה-עשר רקדנים מקומיים, ותופר עמם מסלול תלוי-עיר שבו הם יוצרים קומפוזיציות גופניות שמאירות את הארכיטקטורה האורבנית באור חדש. מבית אנה טיכו, אל תוך הסמטאות של נחלת שבעה ואל הבניינים המרשימים שעל רחוב המלך דוד – הרקדנים ישבצו בגופם כתמים של צבע בין האבנים הירושלמיות, וייצרו ארכיטקטורה פיזית שתדגיש את המסגרות שדרכן אנו מתבוננים בעולם שסביבנו.
הקבוצה של וילי דורנר הוקמה בווינה בשנת 1999, ומאז פועלת בה. פרט ליצירות המחול שיוצר דורנר לבמה, הוא משתף פעולה עם מדענים ואמנים משדות שונים ויוצר אירועים שבהם הוא מספק לקהל הזדמנות להביט על המציאות היומיומית באופן אחר. גופים במרחבים אורבניים מזמין אותנו להרחיב את המחשבה לגבי האופן שבו העיר משרטטת לנו גבולות ופורשׂ בפנינו את אפשרויות המשחק הגלומות בין הגבולות הללו.
ניהול אמנותי: וילי דורנר / ניהול קבוצה: סטפני רייצ’ל / ניהול הפקה: עמנואלה פנוצ’י / ע’ כוריאוגרף: אסתר שטיינקוגלר ואיאן דלואן / מבצעים: רקדני המסלול להכשרת רקדנים בניהולם האמנותי של נעמי פרלוב, אופיר דגן.
(30.5, יום רביעי, 15:30, 18:30, כ – 60 דקות ללא הפסקה ברחבי ירושלים. הפרפורמנס יצא מבית אנה טיכו, רח’ הרב אגן 10. הסיור בהליכה קלה. בשיתוף “המסלול להכשרת רקדנים” – תל אביב-יפו. ללא תשלום).
רימיני פרוטוקול- קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.
(30.5 רביעי, 17:00 30.5, רביעי, 17:00)
*נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
31.518 , יום חמישי
מיקרו-ספוטניק, Mir Theatre (צ’כיה). מעבר לצוהר קטנטן, במופע לצופה אחד, נגלה עולם שלם של תיאטרון חפצים מיניאטורי, ובו אנו מתחקים אחר סיפורה של ספוטניק – המעבורת הראשונה שנשלחה ב-1957 לחלל ואבדה בו. קבוצת Mir Theatre בנתה תיאטרון זעיר שמספר סיפורים גדולים, ובאמצעות סטים מתחלפים שמופעלים בזמן אמיתי, צופה אחד מוזמן לחוויה קסומה של שיוט בין כוכבים. חדר עריכה, ליד אולם מיקרו תיאטרון ירושלים
(31/5 החל משעה 16:00 מידי רבע שעה) חדר עריכה, ליד אולם מיקרו תיאטרון ירושלים. משך המופע: רבע שעה (15 דק’). * המופע מיועד לצופה אחד בלבד.
שלומי סרנגה- בעקבות האגדה סטליוס קזנג’ידיס– הזמר שלומי סרנגה סוגר מעגל. במופע שהוא פסיפס יוצא דופן המשלב בין קטעי וידאו נדירים, סיפורים אישיים ושירים, הוא חוזר אל דמותו של סטליוס קזנג’ידיס, גדול זמרי יוון ומי ששיריו הם חלק בלתי נפרד מהפסקול היווני, ואף רבים מהם תורגמו לעברית – אלינור, זינגואלה, הכול בגלל האהבה ועוד.
(31.5 חמישי, 21:30, אולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים).
ניב מצהיב 3- להקת מחול בת-שבע כוריאוגרפיה: מרלן מונטירו פריטאס. בעקבות הופעתה בפסטיבל ישראל 2016 עם עבודתה על שנהב ובשר – גם פסלים סובלים, הזמין אוהד נהרין את מונטירו פריטאס, הכוריאוגרפית המוערכת ופורצת הדרך, ליצור יצירה חדשה ללהקת בת-שבע.
רקדני להקת מחול בת-שבע, נתונים כמו בטרנס בקיום שמורכב מסתירות: בנייה ופירוק, מלאכה ובטלה, פעלתנות והזדחלות. מונטירו פריטאס היא זוכת פרס אריה הכסף היוקרתי בתחום המחול בביאנלה בוונציה, 2018.
(31.5 חמישי, 20:301.6 שישי, 13:30 (אולם שרובר, תיאטרון ירושלים)
הריקוד השלישי, ניב שינפלד ואורן לאור חוזרים לפסטיבל ישראל והפעם עם עיבוד חדש ליצירה הריקוד השלישי (1990) מאת ניר בן גל וליאת דרור וזאת 6 שנים לאחר שהעלו את דירת שני חדרים מאת בן גל ודרור.
השניים, זוג בחיים ועל הבמה, מספקים לנו הזדמנות לשוב עמם אל טקסט מחולי מכונן בתוך היסטוריית המחול הישראלית, ולהביט בו באופן חדש
(האולפן, תיאטרון ירושלים, 31.5 חמישי, 22:00 )
הנסיך הקטן, ביצירה מקורית ומרגשת לכל המשפחה הנסיך הקטן העל-זמני מקבל חיים חדשים: הבמאי יונתן לוי חובֵר לאמנית החול אילנה יהב כדי ליצור עיבוד מוזיקלי-תיאטרלי מקורי לסיפור המוכר. הסיפור נפתח כמו מניפה, ומציג את דמויותיהם של הנסיך הקטן (בכיכובה של כרמי זיסאפל) והטייס (בכיכובו של דורון תבורי) על רקע מוזיקה חיה ומקורית שהלחין יהודה זיסאפל, ובליווי דימויי החול המהפנטים שנוצרים על הבמה בזמן אמת.
(אולם מיקרו, תיאטרון ירושלים, 31.5 חמישי, 17:00, 31.5 חמישי, 19:00, *לבני 6 ומעלה).
קופים- עמית דרורי, הזירה הבין תחומית. לאחר 5 שנים של בנייה ידנית מדוקדקת מציג היוצר והבמאי עמית דרורי יצירה שעוסקת בעל-אנושי, ומציבה על במה אחת שנים-עשר פרפורמרים – שלושה אנשים ותשעה קופים רובוטיים. כשהוא מדלג על קו התפר שבין אדם-טבע-מכונה, דרורי בורא בווירטואוזיות יצירתית נדירה קהילה פסאודו-אנושית שהיא מיקרו קוסמוס שבמסגרתו מוצג מעגל חיים שלם – לידה, נעורים, התבגרות, חיים ומוות.
( סטודיו זיק, בית נקופה, 31.5 חמישי, 21:00)
חמסה חמסה חמסה– במסגרת אירוע פתיחת התערוכה חמסה חמסה חמסה במוזיאון לאמנות האסלאם, -ערב שכולו לחשים, אמונות תפלות, פולקלור, קמעות והגנה בפני עין הרע. בוגרי בית הספר החזותי יציגו במהלך הערב חמש עבודות פרפורמנס מקוריות שמתכתבות עם היצירות המוצגות בתערוכה. את האירוע ינעלו אנסמבל אלייב – חמולה בוכרית שחברים בה שלושה דורות של נגנים – והופעת אורח של לירז צ’רכי שביחד יסחפו אותנו ללב המנהגים והפולקלור של טג’יקיסטן. ( ללא תשלום, המוזיאון לאמנות האיסלם, 31.5 חמישי, שעה: 20:00).
רימיני פרוטוקול- קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.
( 31.5.18 יום חמישי, 17:00)
*נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
גופים במרחבים אורבניים – וילי דורנר
הכוריאוגרף וילי דורנר מזמין אותנו לסיור של התערבות פיזית זמנית במרחב העירוני של ירושלים.
בסיור פרפורמטיבי שנערך בערים רבות בעולם, משתף דורנר פעולה עם חמישה-עשר רקדנים מקומיים, ותופר עמם מסלול תלוי-עיר שבו הם יוצרים קומפוזיציות גופניות שמאירות את הארכיטקטורה האורבנית באור חדש. מבית אנה טיכו, אל תוך הסמטאות של נחלת שבעה ואל הבניינים המרשימים שעל רחוב המלך דוד – הרקדנים ישבצו בגופם כתמים של צבע בין האבנים הירושלמיות, וייצרו ארכיטקטורה פיזית שתדגיש את המסגרות שדרכן אנו מתבוננים בעולם שסביבנו.
הקבוצה של וילי דורנר הוקמה בווינה בשנת 1999, ומאז פועלת בה. פרט ליצירות המחול שיוצר דורנר לבמה, הוא משתף פעולה עם מדענים ואמנים משדות שונים ויוצר אירועים שבהם הוא מספק לקהל הזדמנות להביט על המציאות היומיומית באופן אחר. גופים במרחבים אורבניים מזמין אותנו להרחיב את המחשבה לגבי האופן שבו העיר משרטטת לנו גבולות ופורשׂ בפנינו את אפשרויות המשחק הגלומות בין הגבולות הללו.
ניהול אמנותי: וילי דורנר / ניהול קבוצה: סטפני רייצ’ל / ניהול הפקה: עמנואלה פנוצ’י / ע’ כוריאוגרף: אסתר שטיינקוגלר ואיאן דלואן / מבצעים: רקדני המסלול להכשרת רקדנים בניהולם האמנותי של נעמי פרלוב, אופיר דגן.
(31.5, יום חמישי, 15:30, 18:30, כ – 60 דקות ללא הפסקה ברחבי ירושלים. הפרפורמנס יצא מבית אנה טיכו, רח’ הרב אגן 10. הסיור בהליכה קלה. בשיתוף “המסלול להכשרת רקדנים” – תל אביב-יפו. ללא תשלום).
שבוע שלישי : 1.6.18 – 7.6.18
1.6.18 – יום שישי
רימיני פרוטוקול– קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.
(1.6 יום שישי, שעה 10:00 )
*נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
מיקרו-ספוטניק, Mir Theatre(צ’כיה). מעבר לצוהר קטנטן, במופע לצופה אחד, נגלה עולם שלם של תיאטרון חפצים מיניאטורי, ובו אנו מתחקים אחר סיפורה של ספוטניק – המעבורת הראשונה שנשלחה ב-1957 לחלל ואבדה בו. קבוצת Mir Theatre בנתה תיאטרון זעיר שמספר סיפורים גדולים, ובאמצעות סטים מתחלפים שמופעלים בזמן אמיתי, צופה אחד מוזמן לחוויה קסומה של שיוט בין כוכבים.
(1/6 החל בשעה 10:00 מידי רבע שעה. חדר עריכה, ליד אולם מיקרו תיאטרון ירושלים. משך המופע: רבע שעה (15 דק’). * המופע מיועד לצופה אחד בלבד
הנסיך הקטן, ביצירה מקורית ומרגשת לכל המשפחה הנסיך הקטן העל-זמני מקבל חיים חדשים: הבמאי יונתן לוי חובֵר לאמנית החול אילנה יהב כדי ליצור עיבוד מוזיקלי-תיאטרלי מקורי לסיפור המוכר. הסיפור נפתח כמו מניפה, ומציג את דמויותיהם של הנסיך הקטן (בכיכובה של כרמי זיסאפל) והטייס (בכיכובו של דורון תבורי) על רקע מוזיקה חיה ומקורית שהלחין יהודה זיסאפל, ובליווי דימויי החול המהפנטים שנוצרים על הבמה בזמן אמת.
(אולם מיקרו, תיאטרון ירושלים, 1.6 שישי, 13:00. *לבני 6 ומעלה).
באך בעין כרם- פסטיבל ישראל, המארח כבר מעל 40 שנה סדרות קונצרטים בניהולו האמנותי של אלכסנדר תמיר – מלחין, מורה ומרצה – יארח בשלושת ימי השישי בתקופת הפסטיבל קונצרטים בעקבות יצירותיו של יוהאן סבסטיאן באך בביצוע טובי המוזיקאים והנגנים הישראלים
באך בכינור ובפסנתר- יצירות: סונטה מס’ 3 לכינור ולמקלדת במי מז’ור, רי”ב 1016, פרטיטה ברה מינור לכינור סולו רי”ב 1002 (עם השאקונה המפורסמת), קטעים נבחרים מתוך המחברת לאנה מגדלנה באך, הקונצ’רטו האיטלקי בפה מז’ור, רי”ב 971, סונטה מס’ 4 לכינור ולמקלדת בדו מינור, רי”ב 1017. כינור: אייל קלס, פסנתר: רון רגב.
1.6.18, יום שישי , שעה 12:00 מרכז עדן תמיר –עין כרם.
הריקוד השלישי, ניב שינפלד ואורן לאור חוזרים לפסטיבל ישראל והפעם עם עיבוד חדש ליצירה הריקוד השלישי (1990) מאת ניר בן גל וליאת דרור וזאת 6 שנים לאחר שהעלו את דירת שני חדרים מאת בן גל ודרור.
השניים, זוג בחיים ועל הבמה, מספקים לנו הזדמנות לשוב עמם אל טקסט מחולי מכונן בתוך היסטוריית המחול הישראלית, ולהביט בו באופן חדש,
(האולפן, תיאטרון ירושלים, 1.6 שישי, 15:00)
קופים– עמית דרורי, הזירה הבין תחומית. לאחר 5 שנים של בנייה ידנית מדוקדקת מציג היוצר והבמאי עמית דרורי יצירה שעוסקת בעל-אנושי, ומציבה על במה אחת שנים-עשר פרפורמרים – שלושה אנשים ותשעה קופים רובוטיים. כשהוא מדלג על קו התפר שבין אדם-טבע-מכונה, דרורי בורא בווירטואוזיות יצירתית נדירה קהילה פסאודו-אנושית שהיא מיקרו קוסמוס שבמסגרתו מוצג מעגל חיים שלם – לידה, נעורים, התבגרות, חיים ומוות.
( סטודיו זיק, בית נקופה, 1.6 שישי, 21:00)
2.6.18 , שבת
פועם בלב. מרכז עדן תמיר, עין כרם- פסטיבל ישראל יארח השנה לראשונה את סדרת “פועם בלב” שתתקיים מדי בשבת בשיתוף מרכז פליציה בלומנטל – מרכז למוזיקה המציג יצירות שנכתבו ונכתבות בארץ על ידי מלחינים ומוזיקאים מקומיים שסללו את דרכם כמובילי דרך בתחום המוזיקה האמנותית הישראלית. הסדרה תארח שלושה מלחינים שיצירתו של כל אחד מהם מחדשת בתחומה
שירי ארץ. בתכנית: מבחר שירים ישראליים מהשנים המוקדמות של מדינת ישראל, בהם אורחה במדבר, כיבוי אורות, מה אוצרות עינייך בעיבודים חדשים מאת מנחם ויזנברג. לחנים מאת מרדכי זעירא, דוד זהבי, נחום נרדי, סשה ארגוב ואחרים למילים מאת יעקב פיכמן, אלכסנדר פן, אלתרמן ואחרים. מצו סופרן: אנה שפיץ | בריטון: גיא פלץ | פסנתר ועיבודים: מנחם ויזנברג
(שבת 2.6., שעה 11:00 , מרכז עדן תמיר , עין כרם)
בזמן שהגחליליות נעלמות. להקת המחול ענבל. לקראת שנת ה-70 לייסודה של להקת מחול ענבל, הכוריאוגרף מור שני וחברי הלהקה יצרו מחווה למייסדת הקבוצה – הכוריאוגרפית וזוכת פרס ישראל שרה לוי-תנאי. בזמן שהגחליליות נעלמות הוא הזמנה לדמיין מחדש את יצירתה של לוי-תנאי ואת השפה הכוריאוגרפית שייחדה אותה בקונטקסט תרבותי-עכשווי.
(אולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים 2.6 שבת, 21:30).
קופים– עמית דרורי, הזירה הבין תחומית. לאחר 5 שנים של בנייה ידנית מדוקדקת מציג היוצר והבמאי עמית דרורי יצירה שעוסקת בעל-אנושי, ומציבה על במה אחת שנים-עשר פרפורמרים – שלושה אנשים ותשעה קופים רובוטיים. כשהוא מדלג על קו התפר שבין אדם-טבע-מכונה, דרורי בורא בווירטואוזיות יצירתית נדירה קהילה פסאודו-אנושית שהיא מיקרו קוסמוס שבמסגרתו מוצג מעגל חיים שלם – לידה, נעורים, התבגרות, חיים ומוות. (סטודיו זיק, בית נקופה, 2.6 שבת,17:00, 2.6 שבת, 21:00).
הדיבוק 1937 – 2017, קבוצת סלה-מנקה, עדי קפלן ושחר כרמל בשיתוף תזמורת הרחוב הירושלמית- המחזה “הדיבוק – בין שני עולמות״ מאת ש’ אנ-סקי נכתב בתחילת המאה ה-20, והצליח להפוך לטקסט קאנוני שבהשראתו נכתבים עד היום מחקרים, עיבודים ויצירות. בהדיבוק 2017-1937 מבצעים היוצרים מספר התערבויות בסרט הפולני דובר היידיש, דער-דיבוק, שבוים ב-1937 על ידי מיכאל ושינסקי: הפסקול המקורי מושתק, ובמקומו ניצבים על הבמה התזמורת בניצוחו של עידו שפיטלניק, שמנגנת את יצירה מאת בדז’יך סמטנה, חברי קבוצת סלה-מנקה, שמדבבים ביידיש את הדמויות הראשיות, קפלן, כרמל ורוטמן-מאואס שמבצעים אפקטים מיוחדים וקולות רקע, והזמרת אן-אליזבט ששרה את שירתם של הדמויות.
(2.6 שבת, 21:00, אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים).
3.6.18 , יום ראשון
רימיני פרוטוקול– קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.
(3.6.18 יום ראשון שעה 10:00 , 3.6.18, יום ראשון שעה 17:00)
*נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
4.6.18 , יום שני
רימיני פרוטוקול- קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.
(4.6.18 יום שני , שעה 17:00)
*נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
GUIDE – ורה אונדרסיקובה והקולקטיב. (צ’כיה) מופע אודיו-ויזואלי קסום לכל המשפחה. הכוריאוגרפית ורה אונדרסיקובה חוברת בו לאמן הדיגיטל דן גרגור ולמוזיקאי פיליפ מיסק, ומייצרת חוויה שבה גבולות הזמן מיטשטשים והופכים נדיפים בדיוק כמו האלמנטים שמרכיבים את המופע – קול, תנועה ואור.
(האולפן, תיאטרון ירושלים. 4.6 שני, 18:00. *לבני 9 ומעלה)
BY HEART, טייגו רודריגז. המחזאי, השחקן והבימאי טייגו רודריגז הוא לוחם של תרבות. ב-By Heart הוא מזמין עשרה אנשים אקראיים מהקהל ללמוד בעל-פה שיר. הם מעולם לא נכחו במופע ואין להם מושג באיזה טקסט מדובר, אבל בערב אחד ולפני הקהל שבאולם הם הופכים חברים בתנועת התנגדות פואטית שבה מילים ורעיונות מוברחים באמצעות הזיכרון והלב. בין שורות השיר שאותו הוא מלמד את עשרת האנשים וכשלצדו שלושה ארגזי ספרים, הוא שוזר במהלך מבריק ונוגע חוט שמקשר בין זוכה פרס הנובל בוריס פסטרנק, לטבחית מצפון פורטוגל ולתכנית טלוויזיה הולנדית בשם יופי ונחמה Beauty and) Consolation), והמסתורין שאופף את בחירתו בשיר הספציפי הולך ומתבהר.
(4.6 שני, 20:00, אולם מיקרו, תיאטרון ירושלים).
5.6.18 , יום שלישי
GUIDE– ורה אונדרסיקובה והקולקטיב. (צ’כיה) מופע אודיו-ויזואלי קסום לכל המשפחה. הכוריאוגרפית ורה אונדרסיקובה חוברת בו לאמן הדיגיטל דן גרגור ולמוזיקאי פיליפ מיסק, ומייצרת חוויה שבה גבולות הזמן מיטשטשים והופכים נדיפים בדיוק כמו האלמנטים שמרכיבים את המופע – קול, תנועה ואור.
(האולפן, תיאטרון ירושלים. 5.6 שלישי, 18:00 *לבני 9 ומעלה)
רימיני פרוטוקול– קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.
( 5.6.18 יום שלישי , שעה 17:00)
*נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
SORRY- Monster Truck & The Footprints– במופע שמהווה שיתוף פעולה בין תיאטרון גרמני לכוריאוגרף ניגרי, משולבים זה בזה אכזבות ואשמה פוסט-קולוניאליסטיים. חמישה נערים ניגריים פוגשים בגבר גרמני לבן ומדושן שמציע להם שוקולד ומכאן, מתחיל מהלך בין-תרבותי מבעית ומרתק שמציג מחול עכשווי ניגרי על במה לבנה ללא גבולות.
( אולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים, 5.6 שלישי, 20:00).
BY HEART, טייגו רודריגז. המחזאי, השחקן והבימאי טייגו רודריגז הוא לוחם של תרבות. ב-By Heart הוא מזמין עשרה אנשים אקראיים מהקהל ללמוד בעל-פה שיר. הם מעולם לא נכחו במופע ואין להם מושג באיזה טקסט מדובר, אבל בערב אחד ולפני הקהל שבאולם הם הופכים חברים בתנועת התנגדות פואטית שבה מילים ורעיונות מוברחים באמצעות הזיכרון והלב. בין שורות השיר שאותו הוא מלמד את עשרת האנשים וכשלצדו שלושה ארגזי ספרים, הוא שוזר במהלך מבריק ונוגע חוט שמקשר בין זוכה פרס הנובל בוריס פסטרנק, לטבחית מצפון פורטוגל ולתכנית טלוויזיה הולנדית בשם יופי ונחמה Beauty and) Consolation), והמסתורין שאופף את בחירתו בשיר הספציפי הולך ומתבהר. (5.6 שלישי, 21:45, אולם מיקרו, תיאטרון ירושלים).
6.6.18, יום רביעי
רימיני פרוטוקול– קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.
(6.6.18, יום רביעי , שעה 17:00 *נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
7.6.18 , יום חמישי
קינג סייז, כריסטוף מרטהאלר. תיאטרון בזל / תיאטרון וידי-לוזאן). מרטהאלר, שמגיע לארץ לראשונה, הוא הילד הרע של עולם התיאטרון השווייצרי ומגדולי היוצרים שפועלים בתחום התיאטרון המוזיקלי ב-40 השנים האחרונות. בקינג סייז הוא שואב השראה מהמושג “אנהרמוניה” שלקוח מעולם המוזיקה המודרנית ומגדיר טכניקת קומפוזיציה שבה צליל אחד מקבל שני שמות שונים בהתאם לסולם שבו הוא ממוקם. בחדר מלון שמעוצב בסגנון בורגני-מצועצע עם טפטים פרחוניים ומיטת קינג סייז, ניצבים שני גברים ושתי נשים, ומתוך החלל הנינוח לכאורה הם פוצחים במופע מוזיקלי פרוע ואקלקטי שקורץ למופעי הווֹדְווִיל ונע בין שירים מסורתיים למוזיקה קלאסית ולמוזיקת פופ.
(אולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים. 7.6 חמישי, 20:00).
(ללא כותרת) (2000). טינו סגל. סגל מקים בגופו של הרקדן היכל מוזיאלי ובו הוא אוצר ציטוטים תנועתיים מעבודות מחול שיצרו כוריאוגרפים אייקוניים במאה ה-20 החל באיזדורה דאנקן, דרך פינה באוש, קורט יוס ועד מרס קנינגהם – ומציב שאלות שעולות ברבות מיצירותיו – האם האובססיה לאובייקטים ולערכים חומרניים הגיעה לסיומה? ומה היה קורה אילו החברה היתה מתארגנת סביב ערכים של מחול וכוריאוגרפיה?
(אולם מיקרו, תיאטרון ירושלים, 7.6 חמישי, 20:00, 7.6 חמישי, 23:00). המופע בעירום מלא.
שירים על מות ילדים, ג’יזל ויאן (צרפת), בתוך תמונת נוף ציורית, בעלת אסתטיקה רומנטית וקרירה, מציבה הבימאית והכוריאוגרפית ג’יזל ויאן שני נערים מתבגרים, בובות בגודל אדם, רקדנים ואת חברי KTL – הרכב הדום-מטאל והאמביינט האפל. שלג ואפלה עוטפים את הבמה, ואנחנו צוללים למבוך רגשי סוער שבו מיטשטשים הגבולות שבין מציאות לבדיה.
קבוצה של נערים מתאספת לקונצרט אשכבה מהפנט. אחד מהם צופה בהלווייתו שלו; האחר הוא חברו הטוב ביותר, הרוצח. שלושה קוויי עלילה המייצגים פרספקטיבות שונות: נקודת מבטו של הקורבן, נקודת מבטו של הרוצח, ונקודת מבט חברתית. מופע/מיצב המשלב בין תיאטרון, בובנאות, מחול ומוזיקה, ומייצר שפה בימתית ייחודית.
(אולם שרובר, תיאטרון ירושלים, 7.6 חמישי, 21:45, המופע כולל עירום).
SOUL DOCTOR. מחזמר בעקבות שלמה קרליבך. מסע מוזיקלי היישר מברודוויי בעקבות סיפורו של הרב שלמה קרליבך, מגדולי הזמרים החסידיים של המאה ה-20 ואחד ממבשרי המוזיקה היהודית המקורית, והחברות הייחודית שהיתה לו עם הזמרת האגדית נינה סימון. את דמותו של קרליבך יגלם השחקן האמריקאי, מועמד פרס הטוני (ישו כוכב עליון, אוויטה), ג’וש יאנג, ואת דמותה של נינה סימון תגלם לא אחרת מאשר אסתר ראדה. מופע שכולו חגיגה של גרוב לנשמה, ומחווה לשתי אגדות מוזיקליות שדרכיהן הצטלבו באופן מפתיע ומרגש.
(7.6 חמישי, 20:30, 8.6 שישי, 13:00, 9.6 שבת, 21:15 ,בית שמואל, ירושלים).
מוזיקה לנוף דיגיטלי- נולאב- צלילה עמוקה וקסומה אל קונצרט-דיגיטלי שמשלב מוזיקה חיה והקרנות ענק. תוכנה מיוחדת שפיתחו חברי נולאב יוצרת חוויה מהפנטת שבה אפקטים דיגיטליים-ויזואליים מגיבים באופן חי ודינמי לאפקטים מוזיקליים. הקהל מוזמן לעלות לבמה ולהתרווח כשמהתקרה עד לרצפה עוטפות אותו הקרנות שישתנו תדיר בתגובה ליצירות מאת סטרבינסקי, ליגטי, רייך, גלאס ועוד שינוגנו על ידי פסנתרן על הבמה.
(7.6 חמישי, 18:00. 7.6 חמישי, 20:30, 7.6 חמישי, 23:00. אולם הנרי קראון, תיאטרון ירושלים. * הצפייה במופע בישיבה או בשכיבה על הבמה)
מאדאם בטרפליי, פסטיבל ישראל גאה לארח את האופרה הישראלית בהפקה מרהיבה של מאדאם בטרפליי, אחת האופרות המפורסמות והאהובות ביותר.
האופרה תעלה בעיבוד חדש ומרגש בבימויו של גדי שכטר, וישתתפו בה התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור, בניצוחו של ישי שטקלר ומקהלת האופרה בניצוחו של איתן שמייסר. / סולנים: אליסה צ’ו (צ’ו צ’ו סאן), ולנטין דיטיוק (פינקרטון), יונוץ פאסקו (שרפלס), שי בלוך (סוזוקי), איתן דרורי (גורו), נח בריגר (ימדורי, בונזה), אנסטסיה קלוואן (קייט), פניני גרובנר (נציב קיסרי)
(7.6 חמישי, 20:00, בריכת הסולטן, ירושלים).
רימיני פרוטוקול- קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.,( 7.6 חמישי, 17:00נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
שבוע רביעי – 8.6.18 – 7.6.18
8.6.18, יום שישי
באך בעין כרם- פסטיבל ישראל, המארח כבר מעל 40 שנה סדרות קונצרטים בניהולו האמנותי של אלכסנדר תמיר – מלחין, מורה ומרצה – יארח בשלושת ימי השישי בתקופת הפסטיבל קונצרטים בעקבות יצירותיו של יוהאן סבסטיאן באך בביצוע טובי המוזיקאים והנגנים הישראלים.
באך – וריאציות גולדברג, אריה ו-30 וריאציות רי”ב 988. פסנתר: דרור זמל.
(שישי 8 ביוני, שעה 12:00, מרכז עדן תמיר ,עין כרם)
קינג סייז, כריסטוף מרטהאלר. תיאטרון בזל / תיאטרון וידי-לוזאן). מרטהאלר, שמגיע לארץ לראשונה, הוא הילד הרע של עולם התיאטרון השווייצרי ומגדולי היוצרים שפועלים בתחום התיאטרון המוזיקלי ב-40 השנים האחרונות. בקינג סייז הוא שואב השראה מהמושג “אנהרמוניה” שלקוח מעולם המוזיקה המודרנית ומגדיר טכניקת קומפוזיציה שבה צליל אחד מקבל שני שמות שונים בהתאם לסולם שבו הוא ממוקם. בחדר מלון שמעוצב בסגנון בורגני-מצועצע עם טפטים פרחוניים ומיטת קינג סייז, ניצבים שני גברים ושתי נשים, ומתוך החלל הנינוח לכאורה הם פוצחים במופע מוזיקלי פרוע ואקלקטי שקורץ למופעי הווֹדְווִיל ונע בין שירים מסורתיים למוזיקה קלאסית ולמוזיקת פופ.
(אולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים., 8.6 שישי, 15:00).
SOUL DOCTOR – מחזמר בעקבות שלמה קרליבך. מסע מוזיקלי היישר מברודוויי בעקבות סיפורו של הרב שלמה קרליבך, מגדולי הזמרים החסידיים של המאה ה-20 ואחד ממבשרי המוזיקה היהודית המקורית, והחברות הייחודית שהיתה לו עם הזמרת האגדית נינה סימון. את דמותו של קרליבך יגלם השחקן האמריקאי, מועמד פרס הטוני (ישו כוכב עליון, אוויטה), ג’וש יאנג, ואת דמותה של נינה סימון תגלם לא אחרת מאשר אסתר ראדה. מופע שכולו חגיגה של גרוב לנשמה, ומחווה לשתי אגדות מוזיקליות שדרכיהן הצטלבו באופן מפתיע ומרגש.
( 20:30, 8.6 שישי, 13:00, בית שמואל, ירושלים).
רימיני פרוטוקול- קולקטיב התיאטרון האוונגרדי והוותיק רימיני פרוטוקול חוקר את חוויית הניווט החדשה באמצעות Remote X – סיור תלוי-עיר שהופך את המרחב האורבני למגרש משחקים חי. קבוצה של 50 אנשים מצוידת באזניות ומוּבלת ברחובות ירושלים על ידי קול מלאכותי שמבקש ממנה להתמסר למסע אודיו-ויזואלי שמתחיל בבית קברות ומסתיים במיקום לא ידוע. וכשאנחנו מלוּוים בפסקול שכמו לקוח מתוך סרט, רחובותיה של ירושלים הופכים לסט של תיאטרון, ואנחנו לפרפורמרים שבו.
(8.6.18, יום שישי , שעה 10:00 )
*נקודת המפגש: הכניסה לבית העלמין גבעת רם. *הסיור כ-2 ק”מ בהליכה קלה. *בסוף הסיור תצא הסעה מנקודת הסיום לנקודת ההתחלה).
9.6.18, שבת
פועם בלב. מרכז עדן תמיר, עין כרם- פסטיבל ישראל יארח השנה לראשונה את סדרת “פועם בלב” שתתקיים מדי בשבת בשיתוף מרכז פליציה בלומנטל – מרכז למוזיקה המציג יצירות שנכתבו ונכתבות בארץ על ידי מלחינים ומוזיקאים מקומיים שסללו את דרכם כמובילי דרך בתחום המוזיקה האמנותית הישראלית.הסדרה תארח שלושה מלחינים שיצירתו של כל אחד מהם מחדשת בתחומה
מאקאם אל חוב. בתכנית: יצירות מקוריות מאת סמי חשיבון ומיכאל מרון לצד עיבודים ליצירות מתוך רפרטואר המוזיקה הערבית הקלאסית. מלחין ומנהל מוזיקלי: סמי חשיבון | רביעיית אלפאראבי: מיכאל מארון (עוּד), נעם קריבין (קונטרבס), עזיז נדאף (תוף מרים), סמי חשיבון (כינור)
( שבת, 9 ביוני, שעה:11:00, מרכז עדן תמיר שעה:1100).
SOUL DOCTOR, מחזמר בעקבות שלמה קרליבך. מסע מוזיקלי היישר מברודוויי בעקבות סיפורו של הרב שלמה קרליבך, מגדולי הזמרים החסידיים של המאה ה-20 ואחד ממבשרי המוזיקה היהודית המקורית, והחברות הייחודית שהיתה לו עם הזמרת האגדית נינה סימון. את דמותו של קרליבך יגלם השחקן האמריקאי, מועמד פרס הטוני (ישו כוכב עליון, אוויטה), ג’וש יאנג, ואת דמותה של נינה סימון תגלם לא אחרת מאשר אסתר ראדה. מופע שכולו חגיגה של גרוב לנשמה, ומחווה לשתי אגדות מוזיקליות שדרכיהן הצטלבו באופן מפתיע ומרגש.
(9.6 שבת, 21:15 ,בית שמואל, ירושלים).
10000 מחוות, בוריס שרמץ– “אני מדמיין גשם, מבול רציף ובלתי ניתן לעצירה של מחוות”, כך מתאר בוריס שרמץ, מהכוריאוגרפים הנועזים והמרגשים ביותר שפועלים כיום באירופה, את יצירתו האחרונה 10000 מחוות – יער כוריאוגרפי שמאוכלס ב-18 רקדנים שלכל אחד מהם אוסף תנועות סינגולרי, והוא לעולם אינו חוזר על אותה תנועה יותר מפעם אחת
( 9.6 שבת, 21:00, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים)
*המופע כולל קטעי עירום
הזמנת כרטיסים באתר הפסטיבל:
או בטל’: 5239 *