Image default
איפה לישון בצפון לינה

מלון מומלץ בגליל המערבי: נס עמים – בטעם של פעם

חדר האוכל, מבט מבחוץ.
חדר האוכל, מבט מבחוץ.

תארו לעצמכם בית מלון לא גדול, שבו אווירה משפחתית, טובל בירק ומוקף פארק ענק ופורח שבקצהו בריכת שחיה. השבילים מזמינים שיטוטים אל פינות נעלמות, האורחים אינם רק ישראלים ובחדר האוכל נשמע בליל בינלאומי של שפות. הוסיפו לכך צוות מלון המורכב בעיקר מחדרניות בלונדיניות מאד אדיבות, דוברות שוויצית או גרמנית, מלצרים צעירים, זקופי קומה וחייכנים ומנהל אדיב, צעיר ומקצוען. רגע… כמעט שכחנו להוסיף: וכל זה בישראל. אצלנו. כאן. בגליל המערבי, מוקף בשדות ובמטעים, בין הרים לים, במרחק 5 דקות מעיר הקיט נהריה. מה, באמת יש דבר כזה?!

יש מקום כזה, ולא בכדי קוראים לו נס עמים. בעיני היה זה נס אמיתי שמקום כזה קיים. ועכשיו אתם מבינים איך יכולתי שלא להתאהב במלון מוקף השדות, בהרים הניבטים מרחוק, בים הנשקף במערב ובשקט הפסטורלי. בית המלון בנס עמים הציע לי ולמשפחתי מדשאות ללא גבול, גן בוטני ובו עצים נדירים, המחוברים בשבילים קטנים, מתעקלים, שהוליכו אותנו אל פינות חמד נשכחות, מוצלות ומכוסות בשמיכת עלים רחבה.

עצם הכניסה של המלון, הניצב בעיבורו של כפר מתנדבים הולנדי קטן הקיים עשרות שנים ומצטנע בקצה המפה, מזמינה ומעודדת. הכביש חולף בין עצים ומסתיים במגרש חנייה קטן ומטופח, ממנו נמתחים שבילים אל כל פינות הגן הגדול, שבתוכו ניטע המלון. חדר האוכל, ממש כמו החדרים והמסדרונות, הינו ספון עץ. זה תודות לנגרייה הגדולה שבעבר תופעלה על ידי ההולנדים המתנדבים, שכיסו את כל מה שרק יכלו – תקרות, קירות ורצפות, בחיפויי עץ אמיתי.

החדר בטעם של פעם, אבל בטעם.
החדר בטעם של פעם, אבל בטעם.

קיבלנו חדר לא גדול בקומה השנייה. החלון נפתח אל הגן, העצים והרי הגליל הרחוקים. בקצהו בנו הצרעות קן קטן, והיה מזל שבינינו וביניהן הפרידה הזכוכית והרשת. קצת מפחיד, אך מסקרן, לעקוב ממש מקרוב, על אורח החיים של החרקים מעוררי הפחד האלה. בתוך החדר מיטה זוגית המורכבת משתי מיטות. חבל, אנו מעדיפים מיטה זוגית. מנורות הקריאה נוחות ופונקציונליות. הארון גדול ובנוי נכון. שני הילדים ישנו בשתי מיטות יחיד, אחת מהן מתקפלת, שהיו נוחות. המיזוג יעיל, אם כי לא הכי שקט. בחדר האמבטיה היתה אמבטיה, והמקלחון פעל כדבעי. היה מתקן לתליית מגבות מול הכיור, מתקן פשוט שלפעמים לא תמצא אותו גם במפוארים שבמלונות, והמגבות היו בשפע.

למשפחות גדולות ישנה אפשרות לפתוח שני חדרים עם דלת פנימית ליחידה אחת, או לבקש דירת אירוח, שהיא גדולה יותר. ארוחת הבוקר בחדר האוכל היתה ממוצעת ברמתה. לא כמו בבתי המלון המפנקים באילת, אך גם לא כמו בבתי מלון קטנים אחרים, שבהם ההיצע ממש קטן. מגוון ירקות וסלטים, ביצים מטוגנות – לא לפי הזמנה אישית – דגים מעושנים, סלט טונה, מיצים לא טבעיים, פירות ושתי עוגות לקינוח. לעומת זאת, הייתי מגדיר את ארוחת הערב שאותה אכלנו בערב שבת כמפתיעה מאד. מבחר הבשרים ואיכות טעמם, מגוון התוספות, מרק העוף ושפע הסלטים. מומלץ ביותר!

בריכת השחייה - למקום מגיעות משפחות מכפרי הסביבה.
בריכת השחייה – למקום מגיעות משפחות מכפרי הסביבה.

יותר מכל הרשימה אותנו האווירה המיוחדת במלון. העובדה שהצוות אינו מורכב מעובדים קשי יום שמשכורתם דלה אלא ממתנדבים צעירים בעלי מוטיבציה, היא שמשפיעה על האווירה הכללית השוררת במקום. הוסיפו לכך אורחים איכותיים, ישראלים ברובם, מהזן שאינו רובץ על האחוריים אלא מטייל, מפגין עניין בסביבה ויודע ליהנות גם ממראה שלכת של עץ, מוזיאון קטן וייחודי וספסל הנטוע מתחת לעץ פיקוס עבות, והרי לכם התשובה.

אורחים נוספים שאהבנו היו משתתפי סדנה אלטרנטיבית של המרכז ה”הומאני-ורסאלי”. חבורה של ישראלים מתחבקים, העוסקים במדיטצייה, תראפיות ואורח חיים אלטרנטיבי, שעשו לנו כל כך טוב, עד שהחלטנו לקבל את הזמנתם ולהתארח בקבלת שבת שהם ארגנו. וכך מצאנו את עצמנו באחד המבנים היותר-מיוחדים שבנס עמים – בית התפילה. בניין בסגנון פאנג שוואי, עם בריכת נוי פנימית, תקרות מוגבהות וקירות נפתחים החושפים חלל תפילה המתאים לכל הדתות כולן. שרנו שירי שבת, שמענו הסברים לפרשת השבוע (אלה הוקראו, באורח מוזר, מתוך מחשב נייד, על ידי המנחה שהיה קצת פזור נפש באותם רגעים, וסיבותיו עמו) ורק בשלב הריקודים ויתרנו ויצאנו אל הגן, לקבל את השבת בינות לירק העלים.

עוד אהבנו את העובדה שבבריכת השחייה ישנה נוכחות בולטת למשפחות מנויות של תושבי יישובים ערבים בסביבה. אין כמו שכשוך בצוותא כדי להסיר חסמים ולהנביט חיוכים ספונטאניים בין ישראלים בעלי אמונות שונות.

נס עמים חדר האוכל

אסור לסיים חופשה במקום בלי לקפוץ לביקור קצר במוזיאון ומרכז המבקרים. זה שוכן בתוך חדר קטן המתחבר אל אוטובוס ישן ומקורה, שבו התגוררו בני הזוג ההולנדי שרכשו את המקום ובנו בו את ביתם. כוונתם היתה לייסד כפר שבו יתגוררו יחד מתנדבים אירופאיים הבאים במיוחד לישראל. זו אולי הסיבה שברדיוס די סביר מהמלון מתגוררים עד היום בקיבוצי ובמושבי הסביבה ישראלים זקופי גו, שעיניהם בהירות ממש כמו שיערם.

ואם לא הבנתם, נוסיף: המלון אידאלי גם לפעילויות קבוצתיות שונות, ימי גיבוש והשתלמויות, בזכות המתקנים הנוספים המוצעים בו. בנוסף מתקיימים במקום מופעי תרבות וקונצרטים.

מחירים: בדקנו מחיר לחופשה מיד עם תום החופש הגדול, שאז המלון בתפוסה מלאה: סופ”ש ראשון בספטמבר, שני לילות למשפחה עם שני ילדים, חדר אחד, לינה וארוחת בוקר – 1650 ש”ח. חצי פנסיון – 2200 ש”ח.

נס עמים. גליל מערבי 25225 טלפון: 04-9950000/99 פקס: 04-9950098
אי-מייל: reservations@nesammim.com אחר: events@nesammim.com

 

אולי תאהב\י גם:

אירוח כפרי ב”גבולות” – חופשה משפחתית בדרום “הקרוב”. ועכשיו מבצע לאורחים חוזרים *

איטו אבירם

צימר בנימרוד “1125” – אירוח על הגובה

איטו אבירם

מלון מג’יק סנרייז – אוכל ובידור מסביב לשעון

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן