Image default
אטרקציות ופעילויות מרכז מעניין

יום חופשה משפחתי ברמלה ובחוה”מ סוכות – פסטיבל “רמלה עיר עולם”

 

עשרות אמנים, זמרים, מוסיקאים, שחקנים רקדנים, עם עשרות פעילויות, סדנאות, סיורים והפעלות מחכים לכם השנה בפסטיבל ‘רמלה עיר עולם’ 2 שיתקיים בעיר רמלה במהלך חוה”מ סוכות והכל בחינם, או בתשלום סמלי:

משה פרץ * יהורם גאון * שרית חדד * רותם כהן * סטפן  * טברנה יוונית עם טריפונס ושמעון פרנס *  מופעים והצגות לילדים – יובל המבולבל, הדוד חיים, שוקו וניל, מסיבת צעירים עם לילה מלקוס,  תערוכת מורשת קהילות רמלה, הצגות, סיורים באתריה ההיסטוריים של רמלה * כתבי חידה * אמנות רחוב * מתחם אקסטרים לנוער *  סדנאות יצירה * סרטים, הפעלות  ופעילויות לכל המשפחה * מחול ופולקלור *  מופעי קרקס * תערוכות * קונצרטים ווקאלים * שוק קולינרי * מאכלי עדות * מנות מיוחדות בשלל מסעדות העיר ועוד

חוה”מ סוכות 25-27.9.2018 בין השעות 11:00 עד 23:00

רוב האירועים חינם. חלקם בתשלום סמלי

הפסטיבל יתקיים, כאמור, זו השנה השנייה ביוזמת ובהפקת עיריית רמלה במטרה לחשוף את הקהל הרחב לפניני התיירות בעיר הייחודית והמגוונת, אתריה ההיסטוריים, השוק האותנטי היחיד בישראל, הרב תרבותיות, הצבעוניות והססגוניות שאין בשום מקום אחר בארץ, ובנוסף לספק מקום בילוי והנאה לתושבים ולאורחים הרבים שיגיעו לרמלה בסוכות.

לפסטיבל שיתקיים במספר מוקדי תרבות ברחבי העיר מוזמנים הגדולים והקטנים לבלות עם כל המשפחה וליהנות ממגוון אירועים ופעילויות לכל הגילאים: ילדים, נוער, מבוגרים ואף לגיל השלישי.

אורחי ומבקרי הפסטיבל מוזמנים לשוט בסירה בבריכת הקשתות, לעלות לתצפית מדהימה מגג המגדל הלבן, להסתובב בשוק של רמלה, להצטרף לסדנאות, לצאת לסיורים מודרכים ברחבי העיר, לבלות עם הילדים בהפעלות והצגות, לטעום מנות אוכל רחוב ומאכלי עדות מהמשובחים בארץ ולגלות אותנטיות במיטבה.

הכניסה לאירועי הפסטיבל היא ברובה ללא תשלום, חלק קטן מהאירועים והמופעים בעלות סמלית.
בין האירועים הבולטים:

LIVE בפארק עופר ולמרגלות המגדל הלבן: בערב הראשון של הפסטיבל יוכל הקהל ליהנות מהופעה חיה של הזמר משה פרץ   בפארק עופר, בערב השני יופיעו יהורם גאון ושרית חדד למרגלות המגדל הלבן

הצגות בהיכל התרבות: גם השנה יתארחו מגוון הצגות למבוגרים ולילדים במהלך ימי הפסטיבל הבולטות:

‘סוליקא’ של תיאטרון באר שבע. מחזמר ישראלי מקורי בהשראת סיפורה האמיתי של סוליקא, הנערה היהודייה מטנג’יר, שנקרעה בין אהבתה לבין אמונתה ונאלצה להיאבק על עקרונותיה, על אמונתה ועל כבודה. עלות הצגה זו בלבד 50 ₪ לכרטיס.

הילדים יוכלו ליהנות מהופעות של יובל המבולבל והדוד חיים, שוקו וניל, ההצגהמולאן סיפורה של הנערה הסינית – הצגה המשלבת תיאטרון תנועה מוזיקה אקרובטיקה ותיפוף המביא לבמה את העושר והיופי של התרבות הסינית.

טברנה יוונית עם הבוזוקי והבגלמה.

מוזמנים להצטרף לחגיגה יוונית אמיתית. בערב הראשון יתארח טריפונס אצל שמעון פרנס.

 

חוגגים בית השואבה עם להקת שמחות חסידית

על מנת לחגוג את שמחת בית השואבה תוקדש בערב הראשון לפסטיבל פעילות מוסיקלית מיוחדת מותאמת לציבור הדתי/חרדי במהלכו יוכלו המבקרים ליהנות מלהקת שמחות חסידית ומופע בית השואבה.

 

לילדים ולכל המשפחה

הפעלות ואטרקציות לקטנטנים בכל יום החל מהשעה 16:00.

אל מתחם המגדל הלבן  יגיעו בכל יום ליצני רחוב, מופעי קרקס, נגנים, מוסיקאים ופסלי רחוב.

ביום הראשון לפסטיבל תתקיים אחה”צ תהלוכה ססגונית ברחבי העיר בהשתתפות להקות מקומיות, בובות ענק, מתופפים, הולכי קביים ועוד ועוד.

 

הפתעות וקבלת פנים בסוכה הציבורית ברחבת מתחם העירייה –  פתוח לקהל הרחב ומשתתפי הפסטיבל.

קולינריה בפסטיבל:

רמלה היא ללא ספק בירת אוכל הרחוב של ישראל והמסעדות האותנטיות המציעות מנות ממטבחים שונים כמו המטבח הבוכרי, האתיופי, המרוקאי, העיראקי ועוד. מנות כמו פריקסה, בורקס טורקי, לימונדה טרייה, מנות מהמטבח ההודי, תבשילים עיראקיים, מנות מהמטבח הערבי, מלבי ועוד.

במהלך ימי הפסטיבל יוצעו לבאי הפסטיבל עשרות מנות של מאכלי עדות במחירים סמליים ביריד אוכל מיוחד שיוקם במגדל הלבן במיוחד לימי הפסטיבל. מסעדות ברחבי העיר יציעו מנות מיוחדות במחירים מיוחדים.

 

בנוסף מוזמנים המבקרים להצטרף לסיורים בשלל אתריה  ההיסטוריים והמרתקים של העיר:

 

בריכת הקשתות – מאגר המים המפורסם ביותר בעיר החולות (רמל = חול בערבית), שבו גם צולם הסרט “חסמב”ה ונערי ההפקר”. המאגר הוקם בשנת 789, בימי החליף הארון אל ראשיד, ונשמר עד היום. במאגר ניתן לשוט בסירות עץ ולהתרשם מהאדריכלות העתיקה במקום. עלות כניסה לבריכה:  14 ₪ למבוגר, 12 ₪ לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש, 10 ₪ לתושב רמלה.

מוזיאון רמלה – מגולל את סיפורה של העיר, שנבנתה לפני 1300 שנה, מאז הקמתה ועד היום. במוזיאון מוצג אוצר העיר, הכולל  376דינרי זהב בוהקים, בני יותר מאלף שנה. במהלך חול המועד יוכלו ילדים ליהנות מהטבעת מטבעות (5 ₪ למטבע) בעזרת מתקן  משוחזר המטביע מטבעות נחושת באמצעות פטיש ורושמה, בדיוק כמו בעבר הקדום. עלות כניסה למוזיאון: 12 ₪ למבוגר, 10 לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש, 8 ₪ לתושבי רמלה.

המגדל הלבן – התצפית היפה ביותר. המגדל הלבן, שהדעות לגביו חלוקות אם היה צריח או מבצר צבאי עם חרכי ירי, הינו המבנה הגבוה ביותר ברמלה ומתנשא לגובה 30 מ’. הוקם בתחילת המאה ה-14. מעל מרפסת הגג של המבנה ניתן לראות ביום בהיר את נופו של כל גוש דן. מבנה זה מועמד להיות מוכרז כאתר מורשת עולמית ע”י אונסק”ו. עלות כניסה למגדל: 10 ₪ למבוגר, 9 ₪ לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש, 8 ₪ לתושב רמלה

עלות כניסה לשני אתרים: למבוגר, 20 ₪, לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש- 17 ₪, לתושב רמלה 14 ₪.

ל-שלושה לאתרים: 25 ₪ למבוגר, 22 ₪ לילד/ גמלאי/ חייל/ נכה/ סטודנט/ קבוצות מעל 20 איש, 18 ₪ לתושב רמלה.

שוק העיר – ליבה הפועם של העיר רמלה. בעיר, בה חשקו דמויות מוכרות כמו נפוליאון, צלאח א-דין, הארון אל ראשיד, ריצ’רד לב הארי ואחרים, מתקיים פסיפס רב תרבותי בין דתות וקהילות רבות מ-56 מדינות. במקום ניתן למצוא את הסנדוויץ’ הטוניסאי המפורסם של רמלה, את הבורקס הטורקי המוכר ושלל דוכנים קטנים וגדולים של ירקות, פירות תבלינים ועוד.

חומת המנזר הפרנציסקני – הכנסייה נחשבה בנצרות כביתו של יוסף הרמתי. בקומה השנייה של המבנה, אשר הוקם במאה ה-15, התאכסן נפוליאון בשנת 1799. האגדה המקומית מספרת שמחלון חדרו בקומה זאת ירה נפוליאון במואזין שניצב בראש המסגד הסמוך, כי הוא הפריע לשנתו. אל חלון החדר ניתן להציץ מרחוב המסדר הפרנציסקני, המוביל אל הכנסייה. במרכזו של אולם הכנסייה מתנוסס ציור בן 500 שנה של צייר הרנסאנס האיטלקי המפורסם טיציאן.

מרכז היהדות הקראית העולמית – העדה הייחודית, שצמחה במאה ה-8 לספירה, מזמינה מטיילים לסיור בבית הכנסת הגדול של הקהילה בעיר ולחשיפה לאופן אמונתם. הביקור נחשב על פי רבים לפנינה נסתרת בין כל אתרי התיירות וההיסטוריה הרבים הקיימים בעיר. עלות כניסה: 10 ₪ לאדם.
סיורים מודרכים באתרי התיירות (העלות כוללת כניסה לאתרים ומדריך): בכל ימי הפסטיבל – 08:30-13:00, מפגש בריכת הקשתות, רח’ ההגנה  12בהרשמה מראש. לפרטים ולהרשמה 08-9292650  כרטיס לסיור מודרך משפחות : 50 ₪  למבוגר, 30 ₪ לילד.

לפרטים נוספים 08-9292650 או באתר www.goramla.com ובאתר http://www.ramla.muni.il/

אולי תאהב\י גם:

חטיפי “אקסטרה” של תבליני מימון – קראנצ’י, נימוח בפה ותענוג שזה גם בריא

איטו אבירם

הולכים לאכול בירושלים ב”מסעדות פתוחות ירושלים”

איטו אבירם

תיאטרון קליפה מציג: רוחות רפאים בבית ביאליק

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן