איטו אבירם

השקדיות פורחות בצד המסילה לירושלים

הפריחה המרהיבה בתוואי הקו המהיר לירושלים באה אחרי פרויק שיקום נופי שבצעה רכבת ישראל.

הקטן גודל גופן הגדל גודל גופן גודל גופן הדפס עמוד הזה

פריחת השקדיות בדרך לירושלים, שהיתה לרוב נחלתם של הנוהגים בכבישים הצדדיים, בואכה הבירה, היא עתה גם נחלתם של נוסעי הרכבת המהירה. מזה כמה שנים, שלצד הפרויקט בקו המהיר, שותלת רכבת ישראל מדי שנה עצים ושיחים בשטחים נרחבים בהיקף של מאות דונמים במסגרת הקמת מסילות ותחנות חדשות וקיימות. כך למשל נשתלו בקטע אשקלון-נתיבות כ-25 אלף עצים ושיחים, לצד מאות אלפי פלגים (שתילונים) מסוגים שונים.

בתוואי המסילה שבין לוד לבאר שבע נשתלו כ-1,000 עצים, לצד 30 אלף שיחים שונים ונזרעו שני טון זרעים. מצפון למחלף אשדוד בחיבור מסילה מרחובות ומראשון לציון בוצע שיקום נופי בשטח משולש פלשת.

פעולות אלה עונות על מספר מטרות: שיקום נופי -אקולוגי של סוללות המסילה ושטחים שהופרו בזמן הביצוע (כמו דרכי גישה ואתרי התארגנות זמניים), ייצוב מדרונות הרכבת בצמחיה לצורך הגנה מפני סחף, וכן לנוי ולצל היוצרים יצירת סביבה נעימה והצללה לנוסעים בתחנות.

לאחר עשור של פרויקט שיקום נופי שביצעה רכבת ישראל, ובזכות החורף העז שפקד את אזורנו, ניתן עתה לחזות בפריחות מרהיבות של שקדיות, רקפות, כלניות, חצבים, נרקיסים ועוד.

אגב, העבודה נמשכת, ועדיין מוחזרות  עשרות אלפי פקעות, ובהן – רקפות, כלניות, חצבים , נרקיסים ועוד, שהוצאו מהשטח לפני כ- 11 שנים והוטמנו למשמרת במשתלת “זרעים מציון” בליווי ופיקוח  של אנשי המנהלת בחטיבת בפיתוח של רכבת ישראל.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *