Image default
לילדים לילדים מה חדש

הסרט “כוח הטיטאנים” – הביקורת ממליצה, המבקרת שלנו וילדיה… קצת פחות.

התרשמה וכתבה: עו”ד שירה חייק*

בין סרטי האנימציה החדשים לחופשת הקיץ נמצא גם הסרט, המבוסס על סדרת האנימציה המצליחה מבית האחים וורנר ודי.סי קומיקס, שמגיעה מערוץ הילדים למסך הגדול. זהו הסרט על רובין -יד ימינו של באטמן ומנהיג כוח הטיטאנים – גיבורי העל הצעירים, נחוש בדעתו להפוך את החבורה לכוכבי קולנוע מפורסמים בהוליווד.

עם כמה רעיונות מטורפים ושיר בלב החבורה יוצאת למסע בעיר המלאכים למצוא במאי שרק ישים אליהם לב, יגשים את חלומם ויהפוך אותם לכוכבי קולנוע. אך בדרך תכניתם משתבשת והטיטאנים חייבים להתמודד עם סלייד -הנבל הגדול ביותר בעיר ותוכניתו המטורפת להשתלט על כדור הארץ. הסרט הנו עיבוד קולנועי ראשון לסדרה האהובה בכל העולם אשר משודרת בחמש השנים האחרונות בהצלחה בקארטון נטוורק ובארץ בערוץ הילדים.

הסרט זכה לביקורות נלהבות של כלי תקשורת נחשבים בארהב (ראו בסוף הכתבה) וגם לביקורתה הפחות נלהבת של שירה תמיר, עורכת דין, עיתונאית חובבת ומגשרת, שלקחה את בנותיה לצפות בסרט בסינמה סיטי גלילות.

וכך היא כותבת:

הלכתי לראות את הסרט – “כוח הטיטאנים – חיים בסרט” עם שתי בנותיי – אלמה ולירי, בנות 10 ו-7. התאכזבנו. ההומור של הסרט  רדוד (איש בלון מוציא אוויר… וזה הופך לנפיחה חה חה, עושים קקי בשירותים חדשים ואומרים בכלל הרבה פעמים “קקי” ו- פלוץ.) זה שיש ילדים בקהל לא אומר שצריך לזלזל באינטליגנציה שלהם.

כחלק מההומור הרע באמת הטיטאנים מעיפים את מי שמפריע להם – “המאותגרים” (כן כן כפי שאני הבנתי הכוונה לנכים). כך וכחלק מההומור הרע סילקו אותם מהשורה הראשונה של סרט. הטיטאנים רוצים להיות גיבורי על אבל לא כל כך הולך להם. אף אחד לא לוקח אותם ברצינות והתעלולים שלהם טיפשיים, כמעט כמו הסרט עצמו. אז הם הוגים את הרעיון שהם צריכים לארגן אויב בנפש כדי להיות גיבורי על באמת. ככה הם מוצאים את סלייד שחושבים שהוא מתאים לתפקיד.

ומה מטרת העל של מי שרוצה להיות גיבור העל? להופיע בסרט ולהיות כוכבי קולנוע. ברור. הרי אין מטרה נעלה מזו כדי להציל את האנושות, במיוחד כשאתה גיבור על. הרי רק כך “יראו לו את הטוסיק תלת מימדית” (לא נגעתי). כדי להיות כוכב קולנוע צריך להיות “מגניב” כמה שיותר. איך עושים את זה? כמה שיותר אורות, רעש ואפקטים שגורמים לסחרחורת. לבסוף כוח הטיטנים מצליח להפוך את סלייד לאויב בנפש, למרות שהוא בכלל לא רצה. שוב המסר שכל האמצעים כשרים  בדרך להפוך לכוכב קולנוע.

לבת הגדולה שלי הפריע שיש הרבה אלימות בסרט ושהכריחו את האויב כביכול להפוך לאויב. רובין מסכים למרוד בחבריו מכוח הטיטאנים רק כדי שיעשו רק עליו סרט, אך לבסוף מבין שחברים יותר חשובים מתהילה. יופי שנזכרנו. במיוחד שזה קרה רק אחרי שהבמאית המרשעת של הסרט בגדה בו. אם היא לא הייתה בוגדת בו כנראה שלא היה צריך להצטער על זריקת החברים תמורת התהילה.

לסיכום – למרות המזגן הקריר בפנים כשבחוץ חום יולי אוגוסט הכבד, הייתי מעדיפה משהו שקצת יחמם לי את הלב ובדרך כלל בסרטי ילדים זה מצליח. לא הפעם.

**

כוח הטיטאנים! חיים בסרט / Teen Titans GO to the Movies

בהפצת Tulip Entertainment

החל מה-02.08.2018

ז’אנר: אנימציה, מדובב

במאי : ארון הורוואת’

בהשתתפות : ניקולאס קייג’, כריסטין בייל, ג’ימי קימל

בדיבוב לעברית!

לינק לטריילר: https://www.youtube.com/watch?v=Vpqt-v6ZHao&t=3s

  • שירה היא עורכת דין בהשכלתה ומגשרת במקצועה.

 

הביקורות בחו”ל מהללות…

“Highly self-aware and amusing.”

Variety (Headline)

 

“You and your kids can both enjoy, a slice of pure escapist fare.”

“The film gleefully skewers the world of superheroes and the film industry itself.”

“The kids will come away with life lessons and the adults will laugh.”

“‘Teen Titans GO! to the Movies’ is the sort of silly film you and your kids can both enjoy.”

Mark Kennedy / Associated Press

 

“It’s a laugh-out-loud, hugely entertaining, action adventure!”

“The perfect summer movie for the entire family!”

“SO funny!”

“Perfect for all ages.”

Dave Morales / FOX-TV

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

מבלים יום כיף עם הילדים ברמלה ב”פסטיבל רמלה” בסוכות

איטו אבירם

האופרה “העטלף” באופרה הישראלית עם תיאטרון האופרטה ההונגרי הממלכתי

איטו אבירם

 יום ירושלים: לבלות. לאכול. ליהנות בירושלים

איטו אבירם

2 תגובות

לירון אוגוסט 29, 2018 at 8:58 am

מסכימה עם כל מילה שכתבת! ההומור נמוך, הסרט רווי באלימות… יצאתי מזועזעת והצטערתי על הרגע שאיפשרתי לילדיי לראות סרט שכזה. (לירון ש.)

השב
ג'רי ספטמבר 25, 2018 at 8:16 pm

לגמרי פיספסת, את הסרט ואת הפרטים.
ספציפית: למאתגרים של הלא נודע אין שום קשר לנכים, מדובר בקבוצה של גיבורים סוג ב’ (אם לא למטה מזה)
כללי: להתייחס לסרט הזה ברצינות הוא פיספוס, כמו שנאמר בביקורת שצוטטה הסרט בעל מודעות עצמית גבוהה. האלימות (המצויירת) היא חלק מסרט גיבורי על, להתלונן עליה מרמז שלא ידעת למה את מגיעה. (ג’רי)

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן