Image default
בימה ומחול מעניין תרבות ובידור

“החור” – מופע המחול של בת שבע – סחרחרת של הפתעות

צילום גדי דגון
צילום גדי דגון

מאת: איטו אבירם

כשיצא המופע, כתבנו על “החור”, שהוא אחד ממופעי המחול המלהיבים והייחודיים יותר שבהם צפינו בשנים האחרונות. וזה הרבה, כי להקת בת שבע יצרה אצלנו רף ציפיות גבוה, אם לא רצון נסתר “להתאכזב” – סוף סוף מופע של להקה, שלרוב מצליחה לרגש אותנו בכל פעם מחדש. אחרי הפסקה ארוכה הלכנו שוב, רצינו להיווכח כי המופע, בכל גרסה שהיא, נישאר איכותי, מסקרן ומפתיע כשהיה, ועדיין מספק חוויה אמיתית גם לי שצופה בו פעם שנייה.


זה מתחיל עם עיצוב הבמה, התפאורה יוצאת הדופן ושפע הגימיקים שאינו מסתיים אלא בסוף המופע ממש. זה נמשך בעצם ההופעה, בתנועה המקורית וביכולות הגבוהות של הרקדנים, שדומה כי מתעלים אף מעבר ליכולת הגבוהה שלהם בדרך כלל, ושוברים שיא של עצמם.

כשהגענו, מצאנו סביבנו צופים, שהיו נרגשים לפחות כמו הרקדנים. הישיבה במעגל רחב בסטודיו ורדה שבסוזן דלל בתל-אביב, מגבילה את מספר הצופים (ואולי אף הופכת את המופע לבלתי כלכלי, אך למי זה משנה…). המופע מתקיים סביב קונסטרוקציה ייחודית שנבנתה לצורך המופע: במה מתומנת בת 360 מעלות המוגבהת מהקהל, מרפסת מיוחדת המקיפה את האולם מאחורי הצופים במעגל ותקרה מרושתת צינורות.

 

המופע התנהל הן מאחורי גבינו והן על הבמה. הבנים הפתיעו מאחור, כשנצמדו אל חלונות המרפסת, קפואים וממתינים. הבנות חוללו על גבי הבמה. לא אנסה לתאר את הריקודים, לבאר אותם או לבקר אותם, זה מיותר. אודה – ההתרגשות רבה. המוסיקה חוברת לתנועה, הקירבה האינטימית אל גופותיהם המיוזעים של הרקדנים יוצרת אינטראקצה מפתיעה אתם, והצופה משתנה מרגע תחילת המופע, והופך לשותף פאסיבי ביצירה עצמה, בעצם קרבתו, תנועת ראשו קדימה, אחורה ולצדדים, תוך ניסיון בלתי מספק שלא להפסיד את כל מה מתרחש סביבו ולוכד את כל חושיו.

החור איטו אבירם

אחד הרגעים הגדולים במופע הוא “זליגתם” של הרקדנים הבנים מתוך פתח נסתר בתקרה אל מעל הצינורות, המרשתים אותה. שם הם נאחזים, שכובים בפוזות בלתי אפשרויות, מחכים להזדמנות להישפך מטה ולהימהל במחול המתנהל על הבמה.

ואם זה לא מספיק, הנה, לקראת סיום המופע, שופכים הרקדנים המסתתרים בין הצינורות למטה, על הבמה, גשם של נפצים המתפוצצים ויוצרים אפקט רב רושם וכמעט מבהיל. זהו ה”קרשצ’נדו” שבו מסתיימת הופעה סוערת המותירה הן את הרקדנים והן את הקהל חסרי נשימה.

הקאסט של שנת 2018-2019 הואאיתי אקסלרד (ישראל), אימרה ואן אופסטל (הולנד), בילי בארי (ארה”ב), יעל בן-עזר (ישראל), בן גרין (ארה”ב), צ’יאקי הוריטה (יפן), ארז זוהר (ישראל), מתן כהן (ישראל), רני לבצלטר (ישראל), הוגו מרמלדה (פורטוגל), ארי נקמורה (יפן), יוני סימון (ישראל), חני סירקיס (ישראל), אמליה סמית’ (קנדה), צ’אנוונג קים (קוריאה), ניצן רסלר (ישראל), קייל שוריך (ארה”ב), מעיין שיינפלד (ישראל), עדי זלטין (ישראל)  

להקת מחול בת-שבע:

החור

מאת אוהד נהרין

מופעים ראשונים לעונה:

20-22 בינואר ימים ראשון-שלישי, בשעות 19:00 / 21:00

24 ו-26 בינואר ימים חמישי ושבת, בשעות 19:00 / 21:00

25 בינואר יום שישי בשעות 14:00 / 16:00

29-31 בינואר ימים שלישי-חמישי, בשעות 19:00 / 21:00

עיצוב תאורה: אבי יונה בואנו (במבי)

עיצוב חלל ובמה: זוהר שואף

עיצוב תלבושות: אריאל כהן

עריכת ועיצוב פס קול: מקסים וואראט

אסיסטנט לאוהד נהרין ומקסים וואראט: גיא שומרוני

עיצוב גרפי: רוני עזגד

ביצוע חלל ובמה: טכארט, טכנולוגיות במה בע”מ

 

60 דקות ללא הפסקה

מחיר: 150 ₪ אולם / 20 שח הנחה קבועה לחברי מועדון

כרטיסים באתר הלהקהwww.batsheva.co.il  או בטלפון: 03-5171471

למידע נוסף על המופע באתר להקת מחול בת-שבע:http://batsheva.co.il/he/repertory?open=the_hole

לתשומת לבכם: קאסט החור מתחלף כך שבחלק מהמופעים הבנים במרכז ובחלק אחר הבנות במרכז. לרשימה המלאה של הקאסטים לחצו כאן

אולי תאהב\י גם:

מייקל ג’קסון “FOREVER  KING OF POP” – מופע בינלאומי בהיכל התרבות עם עשרות זמרים ורקדנים

איטו אבירם

“פיניטה לה קומדיה” – סרט ישראלי חדש, או ניסוי קולנועי מוזר?

איטו אבירם

להקת הפלמנקו הישראלית מציגה בחנוכה: ‘שלגיה ושבעת הגמדים’

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן