Image default
מה חדש

האופרה “לוצ’יה די למרמור” מגיעה לאופרה הישראלית אחרי דחייה.

 

 האופרה, בניצוחו של קרלו מונטנרו, היא סמל למאבקן של נשים בכל העולם לחופש ולזכותן להיות אחראיות על גורלן האישי ותעלה ב- 5-13.1.24 בבית האופרה ע”ש שלמה להט צ’יץ’ בתל – אביב

 

את “לוצ’יה די למרמור” כתב המלחין האיטלקי גאטנו דוניצטי, וסוף סוף היא עולה בתאריכים 5-13 בינואר בבית האופרה ע”ש שלמה להט בתל אביב. האופרה האהובה היתה אמורה לעלות בחודש נובמבר, אולם המופעים נדחו עקב המלחמה. זוהי ההפקה הראשונה שתעלה בישראל מאז פרוץ המלחמה בהשתתפות צוות גדול של אמנים מחו”ל.

על האופרה ינצח מאסטרו קרלו מונטנרו. ומשתתפים בה, צוות סולנים בינלאומי וישראלי, תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ומקהלת האופרה הישראלית בניצוחו של איתי ברקוביץ’.

הבמאית עומר בן סעדיה שהחלה את דרכה המקצועית באופרה הישראלית ומביימת בשנים האחרונות בבתי אופרה בכל רחבי ארה”ב, חוזרת לביתה האמנותי ליצירת גרסה חדשה להפקה המרהיבה של הבמאי הספרדי אמיליו סאחי.

למרות שמדובר באחת הקלסיקות האהובות של עולם האופרה ואחת מאבני היסוד המשמעותיות של המוסיקה הרומנטית, לוצ׳יה די למרמור נשארה אופרה רלוונטית, בועטת וחיונית.

לדברי עומר בן סעדיה:” הסיפור של לוצ׳יה חג סביב הסיפור הטרגי של אישה צעירה שהעולם שסביבה משתמש בה ככלי פוליטי וחברתי עד לכדי תוצאה הרסנית. לוצ׳יה נאבקת בכל דרך אפשרית להשמיע את הקול שלה כנגד כוחות דורסניים ובמחיר כבד לעצמה. מההפקה הגותית הזו שמתכתבת עם הרומן המקורי של וולט סקוט עד לתל אביב של ימינו, לוצ׳יה הופכת לסמל של מאבקן של נשים בכל העולם, לחופש, לאהבה על פי רצונן ולזכותן להיות אחראיות על גורלן האישי”.

דוניצטי (1797-1848) היה אמן הבל קנטו (“שירה יפה”)  המצריכה שליטה קולית עילאית ומנעד וגמישות קוליים רחבים. לוצ’יה די למרמור נחשבת לאחת משיאי סגנון הבל קנטו, לצד אופרות פופולריות אחרות של דוניצטי (ובהן: “שיקוי האהבה”, “אנה בולנה”, “בת הגדוד” ו”מריה סטוארדה”).

לאורך האופרה אנחנו חווים יחד עם לוצ’יה את התלאות אותן היא נאלצת לעבור וחשים כלפיה אמפתיה כשהיא מאבדת את דעתה, רוצחת את בעלה הטרי במיטת כלולותיהם ומסיימת את חייה. את כל זה היא עושה תוך כדי שהיא שרה את אחד התפקידים הווירטואוזיים והמאתגרים ביותר שנכתבו אי פעם, ששיאו מגיע באריה המוכרת כ”ארית השיגעון”. האריה הנמשכת כ-15 דקות היא שיאה המרגש של היצירה, ומבחנה הגדול של הסולנית המגלמת את התפקיד.

גם לקולנוע של המאה ה-20 וה-21 נכנסה ארית השיגעון כהשראה ליוצרים ששילבו אותה בפס הקול של סרטיהם ובהם: מרטין סקורסזה ב’שתולים’, פול קוקס האוסטרלי ב’איש הפרחים’ ובמאי הקולנוע לוק באסון ששילב בסרטו ‘האלמנט החמישי’ את האריה בקולה של הזמרת האלבנית אינווה מולה שבקע מקולה של זמרת חייזרית על המסך.

צוות הזמרים הישראלי והבינלאומי שישתתף בהפקה הם – לוצ’יה: הילה פחימה ולאורה אולואה הקובנית; אדגרדו: זמרי הטנור אורסטה קוזימו וג’ורג’יו מיזרי; אנריקו: זמרי הבריטון יונוץ פאסקו ועודד רייך; ריימונדו: זמרי הבס דוד ג’אנגרגוריו ואלכסיי בירקוס; ארתורו: זמרי הטנור ליביו אינדריקאו ואנתוני ווב, אליסה: תמרה נבות וגל כוכב; נורמנו: אנתוני ווב ואנטון טרוטוש.

האופרה הישראלית מציגה:
“לוצ’יה די למרמור”
מאת גאטנו דוניצטי

מנצח: קרלו מונטנרו.

במאי מקורי: אמיליו סאחי

בימאית: עומר בן סעדיה

תאריכי מופעים:

יום שישי|05/01/2024|שעה 13:00

יום ראשון|07/01/2024|שעה 19:00|בכורה

יום שני|08/01/2024|שעה 18:00

יום רביעי|10/01/2024|שעה 18:00

יום חמישי|11/01/2024|שעה 19:00

יום שישי|12/01/2024|שעה 13:00

יום שבת|13/01/2024|שעה 19:00

מחירי כרטיסים: 195-455

לינק לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים:

https://www.israel-opera.co.il/?CategoryID=1354&ArticleID=6025

 

אולי תאהב\י גם:

בואו לצפות ב”הממלכה” בחינם בסינמטק תל אביב

איטו אבירם

מוסיקה הודית בחג ההולי-הודי עם הכנריות האחיות אקאראי

איטו אבירם

“מיומנה” – חוזרים אל המופע המקורי

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן