Image default
מה חדש

בלט “בז’אר” מגיע לתל אביב עם המופע “בולרו”

בולרו בזאר BBL_Bolero_credits-Ilia-Chkolnik_CAC2633 SBPR

במופע של בלט בז’אר לוזן שיועלה בבית האופרה בתאריכים 4-5 באוקטובר תרקוד הלהקה את יצירת המופת של בז’אר “בולרו” לפי המוסיקה הסוחפת של מוריס ראוול. על הבמה ירקדו 50 גברים, יפים, חשופי חזה באחת העבודות הבלתי נשכחות של המאסטר. בין הרקדנים גם למעלה מ- 20 רקדנים ישראליים שיצטרפו ללהקה במיוחד ליצירה מופלאה זו. אודישנים לבחירתם יערכו בקרוב.

ב- 7-8 אוקטובר יעלו רקדני הלהקה מופע נוסף: יצירתו המונומנטאלית של בלט בז’אר “בלט לחיים” Ballet For Life.

את “בולרו” בז’אר יצר בז’אר בשנת 1960 לרקדנית היוגוסלבית דושקה סיפינוס, על גבי שולחן ענק מוקפת בלהקה גדולה של רקדנים על כסאות שלאט לאט מצטרפים לריקוד. עם השנים בוצעה היצירה על ידי סולניות רבים בהם סילבי גיים בבית האופרה של פריז, הרובלרניה הרוסיה האגדית מאיה פליסצקייה, גרציה גלנטה, ועוד.

כמה שנים אחר כך חורחה דון, סולן להקת בז’אר, שגם היה אהובו של המאסטר, היה הגבר הראשון שביצע את היצירה. את ריקודו הבלתי נשכח ניתן לראות גם בסצנת הסיום בסרטו של קלוד ללוש “אלה ואחרים” משנת 1981 בה דון רוקד את הבולרו למרגלות מגדל אייפל.

מאז מבוצעת היצירה כל ידי סולנים גברים רבים במקביל לביצוע על ידי סולנית המוקפת בכ- 50 גברים על הבמה. מערכת היחסים הסבוכה והאהבה הרבה בין בז’אר לחורחה דון הולידה את היצירה שנייה שתרקוד הלהקה שלוש פעמים,  “בלט  לחיים” למוסיקה של להקת קווין ומוצארט, בז’אר הקדיש את היצירה לזכרו של דון שנפטר מאיידס. שיר אהבה לאמן גדול ואהוב בה משלב בז’אר קטעי מחול מופלאים בוידאו לזכרו הרקדן האגדי והאהוב שהלך לעולמו.

קטע מ”בולרו” של הסולן האגדי המנוח חורחה דון מתוך סרטו של קלוד ללוש:

תאריכים:

תוכנית א’- בולרו, פיאף, בהקטי, אנימה בלוז:

יום שלישי 4.10 21:00

יום רביעי 5.10  20:00

 

תוכנית ב’ – בלט לחיים:

יום שישי 7.10 13:00

יום שישי 7.10 21:00

שבת 8.10 16:00

 

כל ההופעות במשכן לאמנויות הבמה-בית האופרה הישראלית תל אביב-יפו

הפקה בישראל: פנחס פוסטל

 

 

אולי תאהב\י גם:

פסטיבל אושו ישראל השמיני סופ”ש ראשון באוגוסט בגבעת חביבה

איטו אבירם

האופרה הישראלית פותחת את העונה עם: ‘נורמה’

איטו אבירם

“אחד ואחת” – קומדיה עצובה. אב שחקן ובת שחקנית מחפשים קהל

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן