Image default
אטרקציות ופעילויות דרום

אגם המים במאגר עשת – טיול משפחתי קצר בערבה התיכונה

צילום: יונתן נריסנה.

אין יותר נפלא מלראות מים חיים זורמים באדמת החול של המדבר. תיירות ערבה תיכונה, ממליצה על טיול משפחות קליל ויפהפה, לצפייה במי הגשמים שנאגרו לאחר השיטפונות. המשקעים הרבים העונה מאפשרים להביט ממרחק בטוח במאגרי מים ובערוצי הנחלים בשיא זרימתם. מומלץ להזדרז ולהגיע, טרם סיום החורף.

למי מתאים? הטיול הקצר למאגר עשת מותאם למשפחות.

כיצד מגיעים? אחרי מושב פארן, בכביש 90 פונים ימינה בשלט שבו כתוב “ההולכים לפטרה” ומשם ממשיכים מזרחה עד שמגיעים לתצפית הצופה אל “מאגר עשת”, בו נאגרים מי השיטפונות של נחל ערבה. מנקודה זו ניתן לצאת לטיול קצר לאורך הרכס, ליהנות מתצפית גבוהה יותר על מי השיטפונות מבעד לצמחייה הגבוהה המאפיינת את האתר, לצפות בציפורי עופות מים ולהאזין לקולות קטות המדבר היורדות לשתות מהמים הטריים.

במקום תצפית מרשימה על הערבה ואזור ממלכת ירדן. לאחר מכן ניתן לחזור בשביל כקילומטר וחצי צפונה, עד אשר ניתן יהיה לראות את “אנדרטת ההולכים לפטרה” על שלוחת ההר. כמו כן, אפשר לטפס לאנדרטה שהוקמה לזכר הצעירים שיצאו לטייל בסלע האדום בשנת 1953 ולא שבו.

עובדה מעניינת: חלקו של המאגר ממוקם בישראל וחלקו ממוקם בירדן, אין סימן גבול או גדר המחלקת את המאגר לשניים ורק לפי התמונה שהוצבה בתצפית ניתן להבין מתי מסתיים השטח בריבונות ישראל ומתחילה ריבונות ירדנית.

יונתן נריסנה, מנהל מרכז המבקרים “ויידור” בחצבה מוסיף, כי ניתן לערוך פיקניק במצפור, אך לא לשכוח לאסוף את האשפה, בכדי לשמור על ניקיונו וקסמו של המקום.

זמן המסלול: כשעה.

אורך המסלול: ק”מ וחצי לערך (כולל העלייה לאנדרטה).

יש לציין, כי הכניסה למים אסורה בהחלט וכמו כן יש לשמור על החי, הצומח ומקורות המים בכל טיול ולאסוף את האשפה אתכם.

כתבו: “ערבה בהתרשמות” בגוגל ותגיעו אל מגוון כתבות הכוללות הצעות לינה, קולינריה והמלצות לסיורים נוספים.  

 

אולי תאהב\י גם:

WOW SPLASH (וואו!) – מופע הבידור המשפחתי של תיאטרון ישרוטל – בעיר אילת. האם זה עדיין להיט “רטוב” לכל המשפחה?!

איטו אבירם

אטרקציה בנגב: חי-נגב רביבים – אפילו האלפקות ידידותיות

איטו אבירם

מטיילים עם סברה: על הר כרבולת בנגב, ועל חוסר אחריות…

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן