Image default
מהיר מסעדות מסעדות צפון

מסעדת יקינטון – הפסקה טעימה בדרך לטבריה

8525050

שורה תחתונה: מסעדה קטנה של של אוכל תאילנדי ואסייתי על כביש 71 בין עפולה ובית שאן. מקום קטן, אינטימי ומכניס אורחים, שווה לאכול שם בדרך לטבריה, או כשאתם מגיעים לסחנה ולעמק המעיינות.

יש מסעדות שמאלצות אותך, המטייל, לשבץ אותן בתוך מסלול הטיול שלך, גם אם אינך מתכוון כלל לעבור לידן. כזו היא מסעדת יקינטון בצומת בית השיטה. קטנה, מצטנעת, אבל מציעה אוכל תאילנדי ואסיאתי טעים במחירים כל כך שפויים, שחובה לפקוד אותה, עם הסתייגות אחת – רוב האוכל מטוגן ומי שנזהר ממטוגן עדיף שייזהר מהמסעדה.

צומת בית השיטה, ככלל, הוא מקום מוצלח על הדרך. זאת איננה הדרך הראשית לרמת הגולן או לגליל, אבל זו בהחלט דרך מפתיעה ואופציה “מעוררת תיאבון” לגמרי, למי שרוצים להגיע לבית שאן, לקיבוצי עמק המעיינות, לים הכינרת וסובב כינרת ולחמת גדר ורמת הגולן. מדוע “מעוררת תיאבון”? כי בדרך אפשר לסור ל”יקינטון” ולשלב ארוחה בכיף במסלול הנסיעה. מעניין מי לחש לבעלים של יקינטון באוזן, שעדיף מסעדה לא מזרחית ולא פלצנית. היה זה טיפ חשוב מאד, כי כך מוקמה על אם הדרך מסעדה קטנה ומתמחה, המספקת נקודת עגינה קבועה לכל אוהבי האוכל האסיאתי.

אגב, יש במקום גם אלונית עם בורקסים, נקניקיות בלחמניות וצרכנייה קטנה, ברגר קינג, מסעדה מזרחית ובית קפה סגפרדו – מומלץ. אבל הפעם אנחנו ביקינטון, שהיא הפנינה שבכתר המקומי. עצם האומץ והתעוזה, לפתוח בלב הפרובינציה מקום קטן של אוכל אסייתי, שאינו מתיימר להמציא אותו, או לרוקן את כיסך, אלא רק להטעים אותך בכמה מעדנים מהמזרח הרחוק – כל אלה שווים מחמאה. אבל כאן האוכל גם טעים, גם לא יקר, וגם עם אופי. את זה המסעדה משיגה בזכות הבעלים, זיו, שהיא אישה המתעקשת לעבוד קשה ולקיים עסק פרטי כנגד כל הסיכויים, וגם בזכות המלצריות, שהן, בדרך כלל, קיבוצניקיות מהסביבה ומפגינות כלפי האורחים שפע של קסם וחן.

עם הישיבה קיבלנו לשולחן סלט סיני זעיר, שכלל גזר, כרוב ושומשום. הזמנו מנת אגרול (14 ₪) ומנת שיפודי סאטה (34 ₪) הכוללים 4 שיפודי עוף ברוטב חמאת בוטנים וקארי. יאמי!. עוד הזמנו, כמנה ראשונה, קלמארי מטוגן (34 ₪) שאותו מקבלים בנדיבות בתוך קערה עמוקה, עם רוטב סמיך ולימון, והוא תמיד כל כך קראנצ’י…

המנות העיקריות, כולן על בסיס אטריות ביצים או אורז, מתומחרות בגבולות ה- 30 עד 40 ₪, ושוות כולן טעימה. ישנה “השנונה”, אטריות ביצים עם חזה עוף ונבטים, גמבה גזר וכרוב, וישנה “השונה” עם רסיסי בוטנים וכוסברה, שאותה אנו תמיד מזמינים. יש מנה מעושנת עם בייקון, יש  וייטנמית עם בצל ירוק, ויש סלמון, פירות ים ועוד… ישנן גם שלוש מנות יקרות יותר: מנת נתחי אנטריקוט עם פטריות ושתי מנות על בסיס שרימפס. אבל אותן לא טעמנו.אפשר להזמין אורז או מנת ירקות מוקפצים, וטעימה במיוחד מנת השניצלונים הנפרדת, זו שניתנת גם לילדים.

יקינטון נודלס בר בצומת בית השיטה. טלפון: 04-6537196

שעות פעילות: ב’-ש’ (כולל): 12:00-22:30 בימי א’ סגור.

אולי תאהב\י גם:

בית-קפה בדרך לצפון: “מקום יפה לקפה”… אכזבה מתמשכת!

איטו אבירם

מקום בלב – מסעדה כפרית בשרון

איטו אבירם

מסעדת לינק בירושלים – שבת בצהרים עם כל המשפחה

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן