Image default
מעניין

מה לעשות בפסח: פעילויות, אטרקציות, טיולים ואירועים לכל המשפחה – בתשלום ובחינם!

אם אתם באשדוד בפסח: פסטיבל “תור הזהב” במוזיאון לתרבות הפלשתים

חושפים את העבר ב"חולות הזמן" במוזיאון באשדוד.
חושפים את העבר ב”חולות הזמן” במוזיאון באשדוד.

 

בחול המועד פסח יתקיים (בחינם!) מגוון אירועים ופעילויות במוזיאון לתרבות הפלשתים ע”ש קורין ממן באשדוד, במסגרת פסטיבל תור הזהב.

בין האירועים במוזיאון: “חבל על הזמן”- סדנת יצירה ופעילות לכל המשפחה, “שש-בש יהודי- ערבי”- קונצרט בין תרבותי, סיור בבתי הכנסת בעיר, סדנת בישול והרצאה של ד”ר אורי מאיר צ’יזיק ופתיחת התערוכה “בשביל הזהב” המציגה תכשיטים עתיקים, מטבעות וממצאים היסטוריים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות .

המוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד, יקיים במהלך חול המועד פסח, אירועים מגוונים לכל המשפחה, במסגרת פסטיבל תור הזהב, המתקיים באשדוד זו השנה החמישית.

ביום רביעי ה-12.4.17 בשעה 19:00 יתקיים קונצרט בין תרבותי עם ההרכב המוסיקלי “שש-בש” .

ההרכב המוסיקלי “שש-בש” הוא הרכב יהודי-ערבי שנוסד מתוך אמונה כי מוסיקה היא שפה המקשרת בין הלבבות וביכולתה לבנות גשר אמיתי בין העמים. הנגינה ההרמונית ושיתוף הפעולה בין הנגנים, מבטאים את הכבוד ההדדי שהם רוחשים זה לתרבות של זה. הקונצרט בהשתתפות נגנים מהתזמורת הפילהרמונית: פרופ’ יוסי ארנהיים – חליל, סמי חשיבון – כינור, מיכאל מארון – עוד

עלות כניסה למופע: 40 ₪

כרוך בהרשמה מראש: בטל’ 089568111 (המשכן לאמנויות הבמה) / 086224799 (במוזיאון לתרבות הפלשתים)

 

התערוכה ” בשביל הזהב”   Golden Waze (אוצרת: יעל ויזל) היא תערוכה ארכיאולוגית מיוחדת שתפתח בהשראת  הפסטיבל החל מ- 12.4.17. בתערוכה יוצגו תכשיטים עתיקים, מטבעות וממצאים היסטוריים אשר נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות שנערכו בארץ ישראל. כל המוצגים בתערוכה עשויים מזהב והם מציגים פן תרבותי של העולם העתיק, העשיר בדימויים ובבעלי מקצוע עם יכולות טכניות ברמת גימור גבוהה, עד כי חלקם נראים בני זמננו. המבקרים בתערוכה ילכו “בשביל הזהב” הממוספר ויגלו את המוצגים הזהובים אשר יוצגו בחללים שונים. התערוכה תשתלב עם התערוכות הקיימות במוזיאון (“חולות הזמן” ו”עולמם של הפלשתים”). המוצגים בתערוכה באדיבות רשות העתיקות. (תאריך נעילה סוף יוני, 2017). כניסה חופשית

בימים רביעי וחמישי 12.4.17-13.4.17 בשעות 11:00-13:00 תתקיים הפעילות“חבל על הזמן” הכוללת סדנת יצירה ופעילות משותפת לכל המשפחה בהשראת התערוכה “חולות הזמן” המוצגת במוזיאון.

הנושא המרכזי של הסדנה הוא הזמן, ובאמצעות יצירה חווייתית של שעון חול מחומרים מזדמנים ושעונים אישיים מחומרים מן הטבע, ננסה להבין מהו הזמן? כיצד ידעו בעבר מה השעה? ובאילו שעונים השתמשו?

בנוסף תתקיים בתערוכה “חולות הזמן”- הדרכה תיאטרלית עם מדריך שחקן המיועדת לכל המשפחה. “חולות הזמן”, תערוכת המחווה לעיר אשדוד, מסירה את מעטה חולות העיר, חושפת גילויים חדשים מחפירות ארכיאולוגיות עכשוויות ומציגה אתרים וממצאים ארכיאולוגיים משנת 20,000 לפנה”ס. אלו פורשים את עברה העתיק והעשיר של אשדוד שהיוותה ציר מרכזי לתרבות וחיים מאז ועד היום. אוצרת גלית ליטני.

עלות כניסה למוזיאון, הדרכה תיאטרלית וסדנה – 35 ₪ לילד (הורה מלווה ללא עלות )

מתאים לגילאי 4-12

כרוך בהרשמה מראש: בטל’ 089568111 (המשכן לאמנויות הבמה) / 086224799 (במוזיאון לתרבות הפלשתים)     

ביום חמישי ה-13.4.17 בשעות 17:00-20:00, יתקיים סיור בבתי הכנסת בעיר.בית הכנסת הוא מקום להתכנסות ותפילה, אך בעיצובו ובמנהגיו שונה הוא מקהילה אחת לאחרת. במהלך הסיור יעלו סוגיות מעניינות הקשורות לקהילות השונות בעיר. לעת ערב נעבור במונומנט הפיסולי “עין השמש”. משך כל סיור כשלוש שעות, בליווי מדריך מהמוזיאון.

איסוף ופיזור במוזיאון לתרבות הפלשתים.
עלות השתתפות 10 ש”ח בלבד (עלות מסובסדת)

כרוך בהרשמה מראש: בטל’ 089568111 (המשכן לאמנויות הבמה) / 086224799 (במוזיאון לתרבות הפלשתים)    

ביום שישי ה-14.4.17, בין השעות 10:00-13:00, יתקיים המפגש “מה זה עושה בצלחת שלי- מה אכלו כאן ואיך, לאורך ההיסטוריה” עם ד”ר אורי מאיר צ’זיק,הכולל הרצאה וסדנת בישול.

ד”ר אורי מאיר צ’יזיק, מומחה להיסטוריה ולפוליטיקה של הרפואה והתזונה, יספר בהרצאה על התפתחות התזונה האנושית מימי המהפכה החקלאית ועד ימינו ויסקור את הרגלי התזונה של האדם בעבר, לעומת הרגלינו היום. הסדנה כוללת בישול וסעודה על פי מסורת האוכל הקדומה, המציעה תפריט עשיר המורכב מלביבות עדשים מונבטות, בצלים ממולאים, חביתת עלי בר ועוד (המאכלים בסדנה יהיו בהתאם לזמינות המרכיבים).

10:00-10:45  הרצאה לקהל

11:00-13:00 סדנת בישול

עלות כניסה להרצאה בלבד: 20 ₪

עלות כניסה להרצאה, סדנא ולארוחה: 80 ₪

סדנת הבישול מיועדת ל- 20 המשתתפים הראשונים להירשם.

***המטבח כשר לפסח***

כרוך בהרשמה מראש: בטל’ 089568111 (המשכן לאמנויות הבמה) / 086224799 (במוזיאון לתרבות הפלשתים)

ביום שבת ה-15.4.17 בשעות 11:00-12:00 יתקיים שיח גלריה עם גלית ליטני, אוצרת התערוכה “חולות הזמן”.  “חולות הזמן”, תערוכת המחווה לעיר אשדוד לרגל 60 שנה להיווסדה, חושפת את עברה של אשדוד ומעניקה נקודת מבט חדשה ומרעננת על העיר המסתתרת תחת הרחובות המוכרים. מעטה החולות הוסר מעל עברה והמבקרים מוזמנים להביט הרחק לאחור, היכן שהכל התחיל.

כניסה חופשית.

חול המועד פסח הכניסה לתערוכות במוזיאון חופשית, בחסות בנק הפועלים

שעות פתיחת המוזיאון בחוה”מ פסח

ימים רביעי וחמישי – 9:00-21:00

יום שישי ושבת – 10:30-13:30

המוזיאון לתרבות הפלשתים ע”ש קורין ממן, רח’ השייטים 16 אשדוד | 08-6224799 |  www.phcm.co.il

בפייסבוק – המוזיאון לתרבות הפלשתים

**

ה"קמבק" של "תיסלם" בפסח בחולון.
ה”קמבק” של “תיסלם” בפסח בחולון.

    פסטיבל “ימי זמר” בחולון והשנה: בסימן “אני ממשיך לשיר” – 15-12 באפריל חוה”מ פסח 2017

“אני ממשיך לשיר” -מחווה לנחום היימן, “גשש באופרה” מחווה לשירי “הגשש החיוור”, “תיסלם” במופע פתיחה לפסטיבל,

ברי סחרוף מארח את שי צברי, “כשהיינו ילדים” – מופע שירי הילדות האהובים- למבוגרים, דן שפירא – במופע מחווה לזמרים הגדולים שהיו פה., שרי, במופע מלהיטיה הגדולים, להיטים בינלאומיים ושירים מבית אבא, רוני וייס בשירים וסיפורים על הומור וסאטירה.

בין משתתפי הפסטיבל: מיקי קם, טוביה צפיר, ניצה שאול, אורי בנאי, בועז בנאי, זמרי האופרה הישראלית, נתן דטנר, שלומית אהרון,       ששי קשת, קרן הדר, משה ועומר דץ, סי היימן, תיסלם, ברי סחרוף, שי צברי, שרי, דן שפירא, רוני וייס, נתן סלור, נעה ארגוב, גבי ארגוב ועוד.

פסטיבל ימי זמר של תיאטרון חולון 12 – 15 באפריל חוה”מ פסח   2017

מרכז שטיינברג – רח’ גבעת התחמושת 21, חולון /מחירי כרטיסים: 50 – 180 ₪. טל לרכישת כרטיסים: 035023001

www.hth.co.il

 **

אליס קרדיט צילום אלון ארשוב חגיגת אביב תיאטרלית  ביפו לכל המשפחה ללא תשלום

 

במסגרת האירועים יתקיימו מספר מופעים תיאטרליים ססגוניים וצבעוניים.

המבקרים ביפו העתיקה יוזמנו לקחת חלק במסיבת התה הידועה מסיפורו של לואיס קרול “עליסה בארץ הפלאות” וכמו כן, לצאת למסע בתקופות היסטוריות שונות בשני מופעים מלאי הומור הכוללים בובות ענק ובובות על קביים  בהפקת “תיאטרון מסתורין” ללא תשלום.  לצד מופעים אלו יתקיימו בכיכר קדומים שתי הצגות של “תיאטרון המפתח”: “הנעל הכתומה” ו”אי המטמון” ללא תשלום ופעילויות יצירה לילדים בהשראת האביב (בתשלום סמלי)

החל משעות הערב יוכלו המבקרים ליהנות ממיצגי רחוב של תאטרון “מסתורין” הכוללים דמויות ענק סוריאליסטיות וייחודיות “מפלצות האור”. כמו כן, במרכז המבקרים “תמונות יפואיות” בכיכר קדומים יתקיימו שתי הצגות ילדים של תיאטרון “באמבולה”- “פיטר פן” ו”בת הטוחן” שהכניסה אליהם היא חינם למחזיקי כרטיס דיגיתל.

**

טיול לילי - אלדד מאסטרו.

 פעילות לילית במוזיאון הפתוח בגן התעשייה עומר

 

המוזיאון הפתוח בגן התעשייה עומר, מזמין ילדים והורים לחוויית פסח לילית במוזיאון וליהנות מהצגה “טיול לילי”, סיור פנסים בין כלי רכב עתיקים, מחפשים את האפיקומן בגן הפסלים, סדנאות יצירה ממגוון סיפורי ערב ולילה של ילדים. הקהל מוזמן להגיע עם סלסלות פיקניק ושמיכות לדשא בגן הפסלים.

13.4, יום חמישי, בשעה 17:30 – הצגת הילדים- “טיול לילי“- תיאטרון הקרון. ילדה אחת קטנה הולכת לישון. אבא מקריא לה סיפור, מנשק אותה ללילה טוב ויוצא. לפתע, מגיע לחדרה אורח מפתיע. על במה פלאית, משתנה תדירות, נפרש טיול חלומה: מים ליער, מעל פני האדמה ומתחתיה. הצופים מוזמנים לקחת חלק במסע בין ערב לבוקר. טיול לילי בו ילדה אחת מחפשת את אבא שלה ומוצאת את עצמאותה. מתאים לגילאי 4-8. מחיר כולל סדנת יצירה אחת- 35 ₪ לילד, 20 ₪ למבוגר מלווה. סדנת יצירה נוספת בעלות 8 ₪.

עוד במוזיאון- “סיפורים עגלגלים“- מתחם פעילות יצירתית חדש לילדים בגיל הרך, בנושא עיגולים וגלגלים המשלב אמנות, סיפור ודמיון. מיועד לילדי הגיל הרך בגילאי 2-5, מגוון פעילויות בעקבות ספרי ילדים אהובים, חדר אמנות מדע “בין מציאות לדמיון”- אמצעי המחשה מעוררי מחשבה: קלידוסקופ, ציור באמצעות מראה ועוד.

לגילאי 6-15, חדר “המצאות על גלגלים”- מתקן המחשה- גלגלי שיניים, מתקן מכונית גדולה מעץ המאפשרת פרוק והרכבה של גלגלים, אוסף מכוניות קלאסיות, תערוכה של האמן ארדין הלטר, ציורי שמן והדפסים, תערוכת צילום “זיכרונות ממשלתיים” של הצלם משה מילנר, גן פסלים ועוד.

ימים ושעות פתיחה בחג: 12/4, 17/4, בין השעות  10:00-15:00. 13/4 בין השעות 10:00-21:00. כניסה בתשלום: מבוגר-20 ₪, ילד/סטודנט-15 ₪, פנסיונר-10 ₪, חיילים-חינם. ניתן לרכוש כרטיסים גם באתר המוזיאון. למידע והזמנות – המוזיאון הפתוח בעומר- 08-9908128/1, www.omuseums.org.il

 ** 

מולן - צילום כפיר בולוטין
מולן – צילום כפיר בולוטין

  כרטיסיית סרטים והצגות בשת”פ תיאטרון אורנה פורת והסינמטק

 

לקראת האביב וחופשת הפסח תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער וסינמטק תל אביב משתפים פעולה ומציעים כרטיסייה משולבת במחיר מיוחד, עם מבחר הצגות, סרטים ומפגשים, שיופיעו במהלך חודש אפריל, לגילאי שנה עד 12.

השילוב הייחודי מהווה הזדמנות יוצאת דופן להורים ולילדים ליהנות במהלך חופשת הפסח מחוויה תרבותית ואיכותית במחיר משתלם במיוחד.

רוכשי הכרטיסייה יוכלו לבחור ממגוון הצגות התיאטרון, ביניהן ההצגות החדשות ‘מולאן’, ‘פרצוף חמוץ’ ו’טרופותי’- העיבוד המוזיקלי של תיאטרון Tall Stories לונדון לספר עטור הפרסים מאת ג’וליה דונלדסון ואקסל שפר, לצד מגוון הצגות אהובות וותיקות, כגון: ‘שרלוק הולמס’, ‘זהבה ושלושת הדובים’, ‘מחסן השטוזים של דתיה’, ‘גיבורה’, ועוד.

בסינמטק יוכלו ליהנות ממגוון מפגשים בשילוב הקרנות סרטים לכבוד יום כדור הארץ, ביניהם: מפגש על חוקרי הטבע הגדולים והקרנת הסרט “משפחת הקיסרים”, מפגש על מאחורי הקלעים של הסרט והקרנת הסרט “ארץ בראשית” עם מפיקת הסרט, מפגש בנושא חיות בקולנוע והסרט “לשחרר את ווילי”, מפגש בנושא טבע בקולנוע עם הקרנת “מלך הפינגווינים” ועוד.

סוג כרטיסייה מחיר מיוחד
4 כרטיסים- 2 לאורנה פורת + 2 לסינמטק 190 ₪
6 כרטיסים- 3 לאורנה פורת + 3 לסינמטק 260 ₪

 

לוח הצגות, מפגשים וסרטים

תאריך שם ההצגה/סרט אולם גילאים שעה
שבת 1.4 מרק כפתורים בית ציוני אמריקה 7-4 11:00
שבת 1.4 מבצע סבא- מחזמר בית ציוני אמריקה 8-5 11:30
שבת 1.4 אשליות בקולנוע- מפגש + הסרט אגדת ויפלאלה סינמטק ת”א 8+ 10:30
רביעי 5.4 שרלוק הולמס תיאטרון יהלום ר”ג 12-7 17:30
שבת 8.4 צוציקים- הצגה לפעוטות תיאטרון גבעתיים 2.5-1 11:00
שבת 8.4 הנעליים של אדון סימון תיאטרון גבעתיים 7-4 11:00
שבת 8.4 פסטיבל החיות- הצגה מוזיקלית תיאטרון גבעתיים 7-4 11:30
שבת 8.4 חוקרי הטבע הגדולים- מפגש+ הסרט משפחת הקיסרים סינמטק ת”א +5 10:30
ראשון 9.4 טרופותי תיאטרון יהלום ר”ג 6-3 10:00, 11:30
ראשון 9.4 זהבה ושלושת הדובים תיאטרון יהלום ר”ג 6-3 16:00
רביעי 12.4 פרצוף חמוץ תיאטרון יהלום ר”ג 9-4 11:30
רביעי 12.4 מולאן תיאטרון יהלום ר”ג 12-9 17:30
רביעי 12.4 בגן של ביאליק בית ציוני אמריקה 7-3 17:30
רביעי 12.4 מפגש + הסרט ארץ בראשית סינמטק ת”א +5 11:00
חמישי 13.4 מסדרת טלויזיה לסרט- מפגש + הסרט הדבורה מאיה סינמטק ת”א +5 11:00
שישי 14.4 חיות בקולנוע- מפגש + הסרט לשחרר את ווילי סינמטק ת”א +8 11:00
שבת 15.4 צוציקים- הצגה לפעוטות מוזיאון ת”א לאמנות 2.5-1 10:00, 11:00
שבת 15.4 גיבורה- מחזמר מוזיאון ת”א לאמנות 12-8 11:00
שבת 15.4 אלאדין ומנורת הקסמים מוזיאון ת”א לאמנות 9-5 11:30
שבת 15.4 טבע בקולנוע- מפגש + הסרט מלך הפינגווינים בתלת מימד סינמטק ת”א +8 11:00
שבת 22.4 הרצל- חלום שהתגשם מוזיאון ת”א לאמנות 11-7 11:00
שבת 22.4 מיכאל מוזיאון ת”א לאמנות 9-6 11:00
שבת 22.4 מחסן השטוזים של דתיה מוזיאון ת”א לאמנות 6-3 11:30
שבת 22.4 דינוזאורים- מפגש + הסרט המסע לעמק החלומות סינמטק ת”א +5 11:00
שבת 29.4 האוצר שאינו נגמר בית ציוני אמריקה 8-5 11:00
שבת 29.4 הצמיד של אופירה בית ציוני אמריקה 12-8 11:30
שבת 29.4 קרקס החיות של הטבע- מפגש +הסרט דלהי ספארי סינמטק ת”א +5 11:00

 

**

מחול בעין הוד - ללא תשלום!
מחול בעין הוד – ללא תשלום! (הקליקו להגדלת הצילום)

בחינם: פסח בכפר האמנים עין הוד: חגיגה של אמנות רב-תחומית, מוסיקה ונגני רחוב, סדנאות לילדים וסיורים בכפר, ביקורים בבתי אמנים ועוד…

 

לראשונה בכפר האמנים עין הוד, יתקיימו בחוה”מ פסח (12.4.17 – 14.4.17) אירועים ייחודיים לכפר הפתוחים לקהל הרחב ללא תשלום וייחתמו בטקס המסורתי הידוע “עגל הזהב”- טקס שריפת העגל המסורתי שמעוצב מידי שנה ע”י אמן אחר.

הקהל הרחב יוכל לבקר בבתי האמנים, בתערוכות חדשות בגלריות השונות, להשתתף בסדנאות של הדפסי ליטוגרפיה, צילום, זכוכית ויטראז’, קרמיקה, חימר ולהשתתף בסיורים תיאטרליים המודרכים ע”י שחקנים מרחבי הכפר בסמטאות הכפר הקסומות וגני הפסלים. מופעי מחול, תיאטרון רחוב, מעגלי קפוארה אנגולה ונגני רחוב יתקיימו בפינות שונות בכפר.

במסגרת אירועי החג יופיעו נגני רחוב באתרים השונים ברחבי הכפר שינגנו וישירו מוסיקה עממית מהבלקן ויוון עם נגיעות של ג’אז ישן ושירי ארץ ישראל ואמני הקפוארה יקיימו מעגלי קפוארה אנגולה במשחק, ריקוד, מוסיקה ושירה בהשתתפות קהל הילדים וכל המשפחה.

במסגרת “מחול עכשווי בכפר” בניהולו האמנותי של הכוריאוגרף ליאור לב רקדני הסדנה למחול עכשווי חיפה יופיעו בקטעים מתוך המופע “בננעות”-מופע מחול אינטראקטיבי מאת דנה רוטנברג ובקטע מתוך “Step Count” מאת ליאור לב ולהקת האולפן למחול מרכז מירב חוף הכרמל יופיעו בריקוד “סכיזופרניה” מאת גל בר תור-רינגל, “אח שלי” מאת ורדית לוי זמיר, “בקצב הלב” מאת רעות ויינברגר וקטע מתוך “Step Count” מאת ליאור לב.

גיל בכר וליסה ג’יקובסון מתיאטרון ארמא, תיאטרון רחוב שפיתח שפת תיאטרון פיזי-ויזואלי רב-תחומי יפזרו דמויות תיאטרליות ברחבי הכפר ויקיימו ג’אם ליצירה בהשראת כפר האמנים עין הוד בשיתוף מורי ותלמידי הבית לתיאטרון פיזי של בית הגפן בחיפה.

הקהל יוכל לבקר בגלריה המרכזית של עין הוד בתערוכה הקבוצתית החדשה “לא הכל שחור או לבן”, בתערוכת היחיד של האמן צבי גרטי ובתערוכה מעבודותיה של אלה רעיוני ממייסדי הכפר. הגלריה, פועלת בעין הוד עם הקמת הכפר ושותפים לה כל אמני הכפר ואורחיהם, ומוצגים בחלליה השונים כל תחומי האמנות והאמנויות: ציור, פיסול, צילום, ויטראז’, קרמיקה\ תכשיטים ואובייקטים אמנותיים שונים.

מוזיאון ינקו דאדא יהיה פתוח לקהל הרחב בחסות בנק הפועלים ויוכל לבקר ב-4 התערוכות הפוליטיות של האמנים איתי זלאיט, עמוס רוג’ר, גונטר קרייבסקי ופס דיי דין המציגות במוזיאון ויוכל לקבל הדרכה בתערוכת הקבע של מרסל ינקו ובתערוכה “החיים הבלתי אפשריים” של הלית מנדלבליט. בתוספת תשלום סמלי יוכלו המבקרים גם להינות ב”מעבדאדא”- מרחב ייחודי של הפעלה לכל המשפחה ברוח הדאדא.

כפר האמנים עין הוד – 04-9842029 http://www.ein-hod.org / www.facebook.com/einhodvillage

**

זה עז או תיש? זה בכלל אייל!
זה עז או תיש? זה בכלל אייל!

 חולבים עזים ומפריחים יונים ב”חווה של חווה”

במיוחד לחג הפסח “החווה של חוה” (שמסתתרת בקיבוץ חפץ חיים, ליד קריית מלאכי), חוגגת את האביב עם המון חיות ומגוון פעילויות והכל הכל כלול במחיר הכניסה!

אז מה תמצאו בחווה? חוץ ממרחבים רבים ומגוון בעלי חיים יש גם חליבת עזים , חצר ליטוף , רכבת לרפת והפרחת יונת דואר, רכיבה על חמורים , מתנפחים , ג’ימבורי, עמדת יצירה ובועות סבון וכמו שכבר כתבנו כל פעילויות החווה כלולות בכרטיס הכניסה ! מוזמנים בשמחה

ימי ושעות פעילות : טרום פסח :

3/4-6/4 : 9:00-14:00

חול המועד פסח :

13/4-12/4 : 9:30-18:30

14/4 , 16/4 : 9:00-14:00

איסרו חג 18/4 : 9:30-16:00

**

סיורים מודרכים ללא תשלום (3) סיורי משפחה מסביב לכינרת בחול המועד פסח, 12-15.4.17

ברשות הכינרת מזמינים את המטיילים במהלך חול המועד פסח ליהנות מסיורים מודרכים על ידי צוות מדריכים מקצועי של הרשות- ללא תשלום בשביל “סובב כינרת”- מעיינות, פריחות האביב, תצפיות עוצרות נשימה אל הכינרת ואתרים היסטוריים.

יום רביעי, 12 באפריל: מחוף גרין למגדלא + ביקור באתר ‘מגדלא’

נפגשים בשעה 14:00 בחניית מגדלא, שם ימתין אוטובוס שייקח אותנו לתחילת המסלול בחוף גרין. נצעד צפונה לאורך קטע שופע מעיינות, נחלוף על לפי ימק”א והמנזר הרוסי, נטבול רגלינו במים ונמשיך לעבר המושבה מגדל. במהלך הסיור נבקר גם במבאר אנטליה מהתקופה העותמאנית, במוביל המלוח וכדומה. הסיור הינו ללא תשלום אך לקראת סיומו נבקר במבנים העתיקים שבאתר מגדלא- נתרשם מהחפירות שם, בית הכנסת העתיק מתקופת בית שני ובכנסיה המודרנית- עלות ביקור באתר מסובסדת- 10 ₪ למשתתף.

אורך המסלול- 3 ק”מ, כ-3 שעות הליכה. דרגת קושי- בינונית, מתאים למטיבי לכת.

יום חמישי, 13 באפריל: היסטוריה ותצפיות מרשימות- מטבחה לכפר נחום

נפגשים בשעה 10:00 בחניון כפר נחום שם ימתין אוטובוס שייקח אותנו לתחילת המסלול בטבחה. את הסיור נפתח בביקור בכנסיית הלחם והדגים שעל שפת הכינרת, שם אמנים וחובבי ציפורים מהתקופה הביזנטית יצרו רצפת פסיפס מרשימה.

נצעד לעבר עין איוב הנובע מבאר ארטזית במפל מרשים הישר לכינרת, נמשיך לאורך שביל סובב כינרת לעבר כפר נחום כשבהדרך נעצור במספר תצפיות מרשימות על האגם הלאומי ועופות המים.

אורך המסלול כ-2 ק”מ, כשעתיים הליכה. דרגת קושי- בינונית, מתאים למטיבי לכת.

יום שבת, 15 באפריל: מארמון ברניקי לבאר מרים

נפגשים בשעה 10:00 בחניה של חוף חמי טבריה, שם ימתין אוטובוס שייקח אותנו לתחילת המסלול בהר ברניקי. המלכה ברניקי אולי לא גרה מעולם על שפת הכינרת אבל דמותה וסיפור חייה המרשים דבקו בהר שמעל לטבריה העתיקה. לאחר תצפית מרהיבה מהארמון נרד לשפת הכינרת דרך שרידיה הקדומים של טבריה ונתחבר לשביל סובב כינרת לקטע קצר מבאר מרים לחוף חמי טבריה אגב, באר מרים על פי האמונה היהמקור המים של בני ישראל במשך ארבעים שנות הנדודים במדבר ועד בואם לארץ ישראל. מיקומה של הבאר אבד אך המסורת שעברה מדור לדור מלמדת, כי מקומה על שפת הכינרת.

אורך המסלול- 2 ק”מ, כשעתיים וחצי הליכה. דרגת קושי- קשה, ירידות תלולות.

הסיורים פתוחים לקהל הרחב והינם ללא תשלום!. לכל המסלולים נדרשת הרשמה מוקדמת בכוכבית כינרת- 55477*, באתר: www.kineret.org.il ובדף הפייסבוק – “זורמים לכינרת”.

לכל הסיורים יש להגיע עם נעלי הליכה סגורות, כובע ומים. הסיורים מתאימים למשפחות וילדים (ללא עגלות תינוקות), הסיורים כוללים הסעה חינם.

**

אין כמו בבית צילום אלי פוזנר
אין כמו בבית צילום אלי פוזנר

  המומיה היחידה בישראל מחכה לכם בפסח במוזיאון ישראל . הכניסה לילדים חינם!

בפסח הזה חוזרים אל תרבות מצרים העתיקה ונפרדים מהמומיה היחידה בישראל, רגע לפני שהיא חוזרת אל שנת הנצח שלה ● בסיורים מיוחדים לכל המשפחה ישובו הילדים אל ימי המומיה וילמדו להכין פפירוסים ● חוברת הפעלה לכל המשפחה תחשוף את סוד החניטה המצרית ● המוזיאון יציע סדנאות אמנות ושעת סיפור בעקבות התערוכה המדוברת “אין כמו בבית” שמציגה חפצי יומיום שהפכו לאמנות – ובחזרה ● הכניסה חינם לילדים עד גיל 17 וב-16.4 המוזיאון יפתח את שעריו בחינם לקהל הרחב ללא הגבלת גיל.

מלבד המומיה, חג הפסח הוא גם ההזדמנות האחרונה לבקר בתערוכות המדוברות “פרנסיסקו גויה: מדריד של יום ולילה” הסוחפת את המבקרים אל החיים בספרד במאה ה-18 ותערוכת “זה האיש: ישו באמנות הישראלית” המציגה כיצד לאורך 150 שנה אמנים ישראלים ויהודים אימצו את ישו כחלק מהותי מעבודתם ומהרעיונות שניסו להעביר.

11 באפריל עד 18 באפריל 2017. פרטים נוספים באתר מוזיאון ישראל

**

ספינת השייט בעין גב  פסח בנמל עין גב, עם אטרקציות לכל המשפחה ופסטיבל הזמר העברי בעין גב.

 

יום חמישי, 13.4, בשעה 17:00- הצגת הילדים – ‘אינדי אינדי’, של תיאטרון הקוקיה- בסלון של סבתא אריקה המתגעגעת לז’אקו בעלה, סורגת הסבתא סיפור לנכדתה אנני, שלא יכולה להיפרד מהשמיכי שלה, על ילד אינדיאני המתגבר על פחדיו ומוצא סוס, אותו הוא רוצה יותר מכל דבר אחר. בהשראת ספר הילדות האהוב ‘אינדי אינדי’.

מתאים לגילאי 4-12 ולכל המשפחה. מחיר- 40 ₪ לילד, 15 ₪ להורה מלווה.

בתאריכים 12-13.4 מהשעה 16:00 עד 19:00 – שרהל’ה שרון מארחת חבורות זמר ואמנים בבימת הטיילת- ללא תשלום.

ביום שישי 14.4 מופע זמר ישראלי עם שרהל’ה שרון ואביבה אבידן בשעה 21:00 בבימת הטיילת בעין-גב- הכניסה חופשית ללא תשלום.

מבצע: ארוחה ושייט חופים בנמל עין גב- כל סועד המזמין מנה עיקרית במסעדת הדגים ,ייהנה משייט חופים חינם. השובר ניתן במסעדה וכולל גם ילד שהזמין מנת ילדים. תקף להפלגות הקיימות בין התאריכים 10-16.4 לא כולל שבת וחג (כן כולל ימי שישי וערב חג) משך ההפלגה 30 דקות. מחיר שייט בלבד: 25 ₪.

“סיורכבת” מרתק- דרך הקיבוץ, סיור ברכבת העובר בנקודות חשובות בהוויה הקיבוצית. משך הסיור כחצי שעה. ביום שני 10.4 בשעה 12:00, ביום שלישי 11.4 מהשעה 12:00-17:00, בכל שעה עגולה. בימים רביעי וחמישי 12-13.4 בין השעות 11:00-17:00, בכל שעה עגולה. בימי שישי וערבי חג  בין השעות 11:00-15:00, בשבת וחג 12:00-17:00 בכל שעה עגולה. מחיר לאדם: 20 ₪ (תשלום מגיל 3 ומעלה).

סדנאות יצירה בעץ ב”נגרייה של סבא יוסי”- במסגרתן הילדים צובעים, משייפים, מחברים, מדביקים ויוצרים צעצוע מעץ, אורזים ולוקחים הביתה. בתאריכים 10.4, 14.4 ו- 16.4 בין השעות 10:30-15:00, בשאר הימים בין השעות 10:30-17:00. במקום גם משחקיית עץ מופלאה וקסומה לילדים.

הפלגת שייט דייגמפליגים על גבי ספינה של חברת “שייט כנרת” מהמזח בנמל קיבוץ עין גב אל שדה הדייג בכנרת. תוך כדי השייט חוברים לספינת דייג, צופים בדייגים בפעולה ומקבלים הסבר. בימים רביעי-שישי, 12-14.4, בשעה 10:00, ביום ראשון 16.4 בשעה 10:00. מחיר: 30 ₪ לילד (מגיל 3-12), 35 ₪ למבוגר.

“מפגש הדייגים” הכשר, של הדייג מנחם לב, בתאריכים 12-13.4 ו- 18.4, מהשעה 12:00 ועד אחרון הסועדים, בתאריכים 14.4 ו- 16.4 מהשעה 11:00 ועד כניסת שבת וחג ויגיש מטעמי דגים טריים מהכינרת, צ’יפס ועוד. 

מופעים בערבי פסטיבל הזמר העברי בעין גב של המועצה האזורית עמק הירדן:

12.4 בשעה 20:30- מופע “פרח הלילך”- הצדעה לנורית הירש, במעמד ח”כ יצחק הרצוג יו”ר האפוזיציה, בהנחיית יהורם גאון ובהשתתפות תזמורתסימפונטרעננהבעיבודווניצוחושלדודיזבה, יהורם גאון, רוני דלומי, קובי אפללו, רבקה זהר ולירון לב, רותי רוזנפלד (הבת של נורית), נורית הירש ועוד.

13.4 בשעה 20:30- מופע “הכל זהב” הצדעה לנעמי פולני בת ה- 90, במעמד ח”כ מירי רגב, שרת התרבות והספורט, בהנחיית יואב גינאי ובהשתתפות יהורםגאון, רונהקינן, ליאורייני,יותםייני, בועזבנאי, אוריבנאי,מיטל טרבלסי, משהבקר, חנינחמיאס ועוד.

עוד בנמל עין-גב: מסעדת הדגים עם מנות דגים מגוונות ומרעננות, ב”בית הפרי”, ניתן לשבת על מרפסת יפה מול נוף הכנרת הנפלא וליהנות משייקים על בסיס פירות, קפה ומאפים, חנות המתנות (בכניסה למסעדת הדגים) ובגלריית האמנים “מינוס מאתיים”, בניהולו של האמן סלו שאול, בה תצוגת עבודות של שישה אמנים העוסקים בסוגים שונים של אומנות ויצירה, מרכז מבקרים’ olea eesence  קפה בנמל ועוד.

לפרטים נוספים אודות אטרקציות בנמל- תיירות עין גב- 04-6659800, www.eingev.co.il

*הכניסה והחניה במתחם הפסטיבל- חופשיים. כרטיסים לאטרקציות ניתן לרכוש במקום.

**

 

 

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

פסטיבל המשוררים במטולה – ציפי שחרור הופיעה, התרשמה וכתבה

איטו אבירם

אוולין יפרח על “אנטו – ANTU” הפקת המחול של אבשלום פולק

איטו אבירם

למי שאכפת מכוכב הלכת שלו… ב- 15 למרץ יוצרים שינוי!

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן