Image default
אטרקציות ופעילויות צפון

מסביב להר (שהיה) הגבוה בישראל

הר מירון שביל הפסגה אביב 15 (2)מאת: צוות התרשמות

נוף פנוראמי של הגליל ב- 360 מעלות ממבט הציפור, הליכה בתוך שבילים מוצלים בין סבכי עצים, קרחות יער נפלאות שבהן השמש, פתאום, מאירה – וכבר נעלמת – לא לחינם נחשב המסלול הזה לאחד המסלולים היפים ביותר בארץ. פשוט חייבים לעשות אותו פעם אחת לפחות. הפעמים הבאות יבואו גם הן שוב ושוב.

בעצם, הטיול סביב פסגת הר מירון הוא טיול ל”עצלנים” אוהבי טבע, וגם, כמובן, לילדים קטנים, שאינם יכולים ללכת מרחק גדול. צריך רק להגיע הכי קרוב שאפשר אל פסגת הר מירון, ולשם כך ישנו כביש טוב שמעלה אתכם כמעט עד למוצב של צהל. מחנים את הרכב במגרש החנייה ויוצאים להקפה סביב כיפת ההר. בתוך המעגל שאותו אתם מקיפים נמצאות, כל הזמן, האנטנות האימתניות שבעזרתן פוקח הצבא את עיניו על כל תנועה מאיימת במדינות ערב השכנות לנו.

את הטיול הזה ניתן לעשות לאורך כל השנה, ותמיד הוא מענג. צריך רק להגיע לגליל העליון, ולהיות מוכן לצעוד כשניים וחצי קילומטרים בזמן של שעתיים, או אפילו פחות. אין עליות וירידות, והטיול מתאים לקטנים וגם לזקנים.

הר מירון שביל הפסגה אביב 15 (3)

אל הר מירון מגיעים כשנוסעים בגליל העליון על כביש 89, סמוך לקיבוץ סאסא. עד 1967 נחשב הר מירון להר הגבוה בישראל. גם כיום הר מירון הוא הפסגה הגבוהה ביותר בישראל ממערב לירדן – 1,208 מטר מעל פני הים. תחילה קראו לג’בל ג’רמק הר עצמון – עד שנתברר כי ההיסטוריון היהודי יוספוס פלאביוס, שהזכיר אותו, התכוון להר סמוך ליודפת (ג’בל דיידבה), ואז קבעו לג’רמק את השם הר מירון. ההר הוא שיאו של גוש הרים, מעין “רכס הימלאיה של הגליל העליון”.

נקודת ההתחלה סמוכה מאוד לחניון ומסומנת גם בסימון שבילים אדום (מס’ 2332 במפה) ובסימון התלת-צבעי של שביל ישראל. הגובה בנקודת היציאה לדרך הוא 1,115 מטר. השלט במקום מספר שהשביל נפרץ ב-1969. אל המצפור הראשון, מצפור צפת, מגיעים כבר אחרי 300 מטרים של הליכה: נוף נשקף לכיוון הכנרת, צפת, יער בירייה, דלתון ועוד. אחרי כמעט קילומטר מגיעים אל מצפור לבנון, שמשקיף צפונה. שביל הפסגה נוח וידידותי – מדרגות נוחות, סימונים ותצפיות משולטות. את רובו של המסלול תעשו בצל העצים הרבים שתחתיהם אתם צועדים, בעיקר אלונים מצויים. בסוף החורף ובאביב יש שפע פרחים: רקפת יוונית, יקינתון מזרחי, סחלבים שונים ועוד.

אחרי הטיפוס אל הפסגה אדר מטפס גם על עץ
אחרי הטיפוס אל הפסגה אדר מטפס גם על עץ

כעבור כקילומטר של הליכה מגיעים אל הגדר הסמוכה לבסיס הצבאי. עוד 300 מטרים, ואתם חוצים את השביל השחור (מס’ 2345) – “שביל ההר” שעולה לכאן מבית ספר שדה הר מירון. ממשיכים עם האדום המעגלי שמושך עכשיו לכיוון דרום-מערב. בהמשך חוצה השביל דרך עפר שעולה לבסיס ומשלים את הסיבוב ההיקפי. מכאן רואים יפה את הים התיכון, צפונה לחיפה, ומבינים היטב את הבדלי הגובה בין “הגליל העליון” לבין “התחתון”, על סדרת רכסיו המקבילים.

דווקא בסוף, כשמגיעים לכביש, ההליכה נעשית קצת משעממת. אבל מדובר בחצי קילומטר, שאותו ניתן לגמוא במהירות, וכבר הגעתם לחנייה.

כתבות “התרשמות” יעזרו לכם להחליט מה לעשות, היכן ללון, באיזה מקום לאכול ואיך לבלות כשאתם מגיעים לחופשה בגליל העליון:

מלון רות רימונים, מלון מיוחד במינו בצפת, בנוי בתוך חאן עתיק, מוקף גן פורח, צמוד אל מושבת האמנים וצופה אל הר מירון. 

חוות בת יער – במרחק  דקות נסיעה ספורות צפונה מצפת, בלב היער, נמצאת מסעדת הבוקרים המפורסמת בת יער הפתוחה גם בשבת. בצד המסעדה אורוות סוסים, היכן שאפשר לקחת סיורי רכיבה בין שבילי היער, וגם לתת לילדים אפשרות להתנסות ברכיבה על פוני. במקום ישנם גם מתקני משחק וחברה, ולעיתים גם הופעות רודיאו ואירועים מיוחדים.

שביל הפסגה בהר מירון – פחות מחצי שעה נסיעה מהמלון, ואתם ניצבים בתחילתו של מסלול הליכה מעגלי בן כשעה, המתאים גם לילדים קטנים. ההליכה היא בתוך סבכי היער המוצלים, הנפתחים לנופים מסחררים ממעוף הציפור. אסור להחמיץ.

שיט קיאקים בירדן – אלפי נופשים ביום עוברים את המסלול בירדן ויוצאים בסיומו רטובים ומאושרים. שיט קיאקים הוא, בעיני רבים, האטרקציה האולטימטיבית של הקיץ בצפון. אתר השיט הגדול, המציע גם סולמות חבלים, אומגה ומתקני משחק נוספים נמצא ליד קיבוץ כפר בלום.

פעילות אתגרית בצוק מנרה – בין קריית שמונה וקיבוץ מנרה, שעל ההר, נמתחים הכבלים המציעים מסע בקרונות הרכבל של הצוק. למטה ולמעלה מחכות לכם פעילויות אתגריות נוספות וביניהן: קיר טיפוס, חץ וקשת, רכיבת אופניים במורד, מגלשות לנהיגה עצמית, אומגה לאמיצים ברוחם ועוד…

רכיבה עצמית ב”רייזרים” בכפר בלום – פעילות אקסטרים המתאימה לזוגות, וגם לכל המשפחה. ובקיצור, אטרקציה שמשדרגת כל חופשה – נהיגה עצמית ומודרכת בין נופים ירוקים ונחלים מפכים באצבע הגליל. אנחנו נהנינו מכל רגע.

מרכז קנדה במטולה – בקיץ הלוהט או בחורף המקפיא – במרכז קנדה שבמטולה תיהנו משעות של פעילות משפחתית שתעזור לכם להשלים חופשה משפחתית מוצלחת. במקום בריכת שחיה מקורה, משטח החלקה על הקרח, אולם באולינג גדול וחווית סרטים בתלת-מימד.

אגמון החולה ושמורת הטבע  – שתי אטרקציות באצבע הגליל הסמוכות זו לזו. בשתיהן אפשרות לסייר בחיק הטבע, להתקרב אל הבריכות, לפגוש מגוון של בעלי חיים ועופות, לרכוב באופניים או לשכור רכב חשמלי, לצפות במופע תלת-מימד וליהנות משעות של פעילות משפחתית מהנה.

מסעדות ובתי אוכל שניסינו ואהבו בגליל, אשר פתוחים גם בסופי שבוע.

 

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

רוב רוי – שיט נינוח בירדן הדרומי ליד הכינרת

איטו אבירם

מסלול טיול משפחתי מהגלבוע אל עמק המעיינות

איטו אבירם

אגם מונפורט – קמפינג ואטרקציות בגליל המערבי

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן