Image default
מה חדש

מה עושים בפורים? תחפושות, אטרקציות, הצגות ופעילויות לכל המשפחה בחינם ובתשלום

תחפושות של הרגע האחרון ורעיונות מקוריים ביו-טיוב

אז למה נתחפש? האם בפורים ירד גשם ויהיה קר, או שיהיה שרב (כן, השנה יהיה חם בפורים). אפשר לשבור את הראש על תחפושת, ואפשר לתת ליו-טיובריות הצעירות והמוכשרות לעשות בשביל ילדיכם את העבודה. רעיונות מקוריים לתחפושות, רעיונות של הרגע האחרון, שימוש בבגדים ובאבזרים שיש לכל אחד מאיתנו בארון בשביל תחפושת מקורית – בשביל כל אלה צריך רק מילת חיפוש קצרה ב”יו-טיוב” כמו: “תחפושות קלות ומהירות לפורים”, וים של סרטונים נופל עליכן מכל הכיוונים.

רומי קליפסטר (Romi clipstar) היא אחת היותר מתוקות מבין הילדות השחקניות שמציפות את הרשת. הנה היא כאן בסרטון ללא מילים. רק רעיונות לעשר תחפושות מהירות של הרגע האחרון:
**

5  מכשפות הלכו לטייל צילום ניסים מזון
5 מכשפות הלכו לטייל צילום ניסים מזון

 עדלאדאדא בפורים במוזיאון ינקו דאדא

חגיגה בשילוב אמנים עולים של הצגות, סדנאות ופעילויות לכל המשפחה ב- 11.3.17 – 13.3.17

במהלך שלושת הימים יוכלו ילדים והורים ליהנות ממבחר הצגות:

תיאטרון המטמון –  “חמש מכשפות הלכו לטייל – עפ”י ספרן עטור הפרסים של רונית חכם ואורה אייל, מההצגה “סיפורי צמר” סיפור המסופר בעזרת כדורי צמר, מסרגות וסריגה, מההצגה “שכנים” של שוש יערי – כיצד חבורה עשירה בצבעוניות לומדת לחיות בשלום, שלווה ואהבה, סדנת הכנת חיות מבד, סדנת מסיכות צבעוניות לפורים ופעילות במעבדאדא – מרחב יצירתי חווייתי וייחודי.

 

 

 

**

כמויות - מופע המחול לכל המשפחה של אנסמבל בת שבע.
כמויות – מופע המחול לכל המשפחה של אנסמבל בת שבע.

 אנסמבל בת-שבע – הלהקה הצעירה מציג: כמויות

בעבודה זו בודק אוהד נהרין את יחסי הקהל-רקדנים, את מימד הזמן וחלל הבמה. במופע מדויק, בגובה העיניים, רווי בהומור אך לא מתחנף ולא מתפשר, נותן נהרין לקהל הילדים כלים חדשים להשתמש בכוח הדמיון.’כמויות’ נוצר בהשראת “ממותות” ו”משה” עבור אנסמבל בת-שבע.

לוח הזמנים:

יום שבת – 11 במרץ,  בשעה 11:00

יום שבת – 11 במרץ, בשעה 12:30

יום ראשון – 12 במרץ, בשעה 16:00

יום ראשון – 12 במרץ, בשעה 17:30

מרכז סוזן דלל (אולם ורדה), נווה צדק, תל אביב

 

**

ההצגה "הדבר העגול הזה". צילום: בני גם זו לטובה.
ההצגה “הדבר העגול הזה”. צילום: בני גם זו לטובה.

 פורים בתיאטרון המדיטק בחולון עיר הילדים

בילוי משפחתי בפורים עם מבחר ההצגות של תיאטרון המדיטק,זוכה 42 פרסי הבמה לילדים ולנוער. בפורים הקרוב מציע תיאטרון המדיטק בחולון –את הבחירה האיכותית לבילוי משפחתי עם הילדים שהקו המחבר ביניהן הוא הנאה לילדים ולהורים ורמת הפקה בלתי מתפשרת.

ההצגות יתקיימו בתאריכים 11-13 במרץ 2017

במהלך פורים יועלו ההצגות והמופעים הבאים :

חתול תעלול

מי לא שמע על חתול תעלול? ביום אחד גשום, כשטלי ואני נשארנו בבית לבד, משתגעים משעמום, הוא הופיע פתאום, כך משום מקום! והפך את היום המשעמם ליום מלא הפתעות, יום עם המון תעלולים והמצאות, הוא הביא עוד חברים ושיחקנו המון, אבל אני לא כל כך בטוח אם זה היה באמת או רק בדמיון …

שבת 11.3.17 בשעות: 10:30, 12:30

לגילאי 3 ומעלה, מחיר: 75 ₪

הדבר העגול הזה

מופע ליצנות לילדים המגולל את סיפורם של שני חברים טובים אשר בטעות מפילים את השמש לים. הצמד יוצא להרפתקה בלב ים בחיפוש אחר השמש מעל ומתחת לפני המים… בדרכם צוברים חוויות, ויכוחים, פרידה ולבסוף איחוד מרגש! אבל לאן נעלמה השמש? כיצד ימצאו אותה? הצטרפו להרפתקה שובת לב המעניקה חוויה אותנטית של תאטרון פיזי ללא מילים, ליצנות תיאטרלית והרבה הומור בה שני השחקנים מעבירים מסע חווייתי עשיר בדמיון המשלב מוסיקה, צבע, אביזרים ותנועה.

ראשון 12.3.17 בשעה 17:30

לגילאי 4 ומעלה, מחיר: 55 ₪ 

ילדי בית העץ

אבא של ערן בנה את בית העץ עוד כשהיה בגן חובה ומאז זה הבית שלו ושל חבריו. מעבר לגבעה הולכת ונבנית השכונה החדשה, ובקרוב יסללו אליה כביש. לשם כך עומדים לכרות את חורשת האלונים ואיתה גם את עץ האלון של ילדי בית העץ. הצטרפו למאבקה של החבורה להצלת החורשה ובית העץ!

שני 13.3.17 בשעה 10:30

לגילאי 8 ומעלה, מחיר: 75 ש”ח

תיאטרון המדיטק, חולון, שד’ גולדה מאיר 6 (מול קניון חולון) טל’ לרכישת כרטיסים: 03-5021552   www.mediatheque.org.il

**

איפה חוגגים ומה עושים בירושלים, בפורים, עם ילדים:

 

רכבת הילדים בגן הבוטני בירושלים.
רכבת הילדים בגן הבוטני בירושלים.

פורים בפתח , וזה בדיוק הזמן לצאת עם הילדים לחגוג במגוון פעילויות וסדנאות לכל המשפחה, בירושלים והסביבה : סיור וסדנה של חן ואלון קורן, מגוון פעילויות בקיפצובה, סדנאות שוקולד באווירת פורים, סדנאות במוזיאון המדע, ועוד… אל הכתבה המורחבת.

**
הנמר וראובן - מתאים במיוחד לפורים!
הנמר וראובן – מתאים במיוחד לפורים!

 פעילות משעשעת לילדים במוזיאון האדם והחי ברמת-גן

גם בעלי החיים מתחפשים ולא רק בפורים…. הדרכות ופעילות יצירה, בפורים, לילדים ולכל המשפחה.

לא רק בני אדם אוהבים להתחפש, גם בעלי חיים אוהבים להתחפש. לפעמים הם אוהבים להתחפש לבעלי חיים אחרים. בפעילות הפורימית של מוזיאון האדם והחי נחפש אחר החיות המתחפשות, שהן  בעלי חיים החיים בהסוואה. נכיר זבוב שנראה כמו צרעה, נחש לא מסוכן שמתחפש לנחש ארסי. עץ משמש להסוואה של בעלי חיים רבים, החל מהחרק מקלון, דרך הזיקית ועד לנמר החברבורות.

אחרי הפעילות אפשר להמשיך ולהינות מהתערוכות במוזיאון :

“בעקבות ההולכים על שתיים.. האדם הקדמון” – תצוגת קבע.  
” אגד פרחי בר וחרקים בארץ ישראל” בתערוכה מוצגים  דפים מתוך יומן הרשמים של האמן המוערך אליעזר זוננשיין ובו קומפוזציות של פרחי בר וחרקים שהאמן ליקט מרחבי הארץ.

בעקבות חיות הפרא של נחום גוטמן. תערוכה מקורית זו מציעה חלופה ידידותית לציד: במקום לצוד חיות בעזרת רובה, האמן יכול לצוד אותן בעזרת האמנות, ממש כפי שהציע נחום גוטמן. האמנים ה”ציידים” משתמשים באמצעי ציד שונים: דיו וצבע, עדשת המצלמה, חוט ברזל ונייר:

יום ראשון – פורים 12.3.17 ויום שני – שושן פורים 13.3.17

בשעות 10:00, 11:00, 12:00

**

מוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח
מוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח

 פעילויות ו”חגיגת צבעים” במתחם מוזיאוני הנגב בפורים

פעילות פורים תתחיל בהדרכות בתערוכות שבמוזיאון הנגב לאמנות ובמוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, ותמשיך עם סדנאות אמנות מקוריות מהנות:
סדנת “באבן ובחבל”, יצירה מקורית בהשראת תערוכת האמן יאניס קונליס, הילדים בסדנה יצרו עבודת אמנות בהדבקת אבנים צבעוניות וטבעיות ובשילוב חבלים וחוטים.
סדנת “ערברית”, הכנת שלט לדלת החדר, בכתיבה קליגרפית מקורית בהשראת תערוכת “מכתוב”. וסדנת פורים, בה יכינו הילדים מסכות מקוריות, יצבעו, ידביקו ויגזרו מסכה האישית
איתה הם יוכלו להתחפש במהלך החג .

הפעילות מותאמת לכל המשפחה ותתקיים בימי החג: ראשון ושני, 12-13.3.2017.
בין השעות: 10.00-16.00. **הפעילות תחל בכל שעה עגולה, בין 10.00-15.00 ותמשך כשעה וחצי.

מחיר מיוחד לחג: 25 ₪ לכל. לפרטים נוספים:  www.negev-museum.org.il כתובת: רחוב העצמאות 60, באר שבע | טלפון:   08-6993535

**

אגדה מוזיקלית- סדנת יצירה . במוזיאון ראשלצ קרדיט עידן גרוס (1)

חגיגת פורים מוזיקלית לכל המשפחה במוזיאון ראשון לציון, בסימן שושנה דמארי

מוזיאון ראשון לציון מזמין את הציבור ל “אגדה מוזיקלית” – אירוע אמנות פורימי שמח ומבדר החוגג את המורשת המוזיקלית והתרבותית של הזמרת האגדיתשושנה דמארי. האירוע מיועד לכל המשפחה ויתקיים ביום שני, שושן פורים,  13 במרץ בין השעות: 10:00-14:00 במוזיאון ראשון לציון. הכניסה חופשית.
במסגרת האירוע אגדה מוזיקלית, שיריה האהובים של דמארי “כלניות” “אור”, “לשיר איתך” ואחרים יהוו השראה למיצגים ופעילויות מרתקות ומשעשעות ויזכו למחווה אמנותית על ידי שחקנים ומוזיקאים. הקהל מוזמן למסע מוזיקלי תיאטרלי , להתהלך בין המיצגים, לקחת חלק בפעילויות ולהאזין לשירים.

בין השאר יוכלו באי האירוע לחזות במיצג חזותי מרהיב של פרחי כלניות אדומים המתפרסים על הרחוב בהשראת השיר “כלניות”, ליהנות מתזמורת רחוב שתנגן מחרוזת מוסיקלית משיריה של דמארי,  ולהצטרף לפלאש מוב הכולל ריקוד הורה סוער וספונטני ברחבת הבאר ההיסטורית, סדנת יצירת עגילים וכובעים בהשראת סגנון הלבוש הססגוני של דמארי, מיצגים המשלבים תנועה, מחול, אור, מוסיקה, מופע קומי ברוח שיריה של דמארי.

**

מתוך ההצגה פרצוף חמוץ של תיאטרון אורנה פורת. צילום יוסי צבקר.
מתוך ההצגה פרצוף חמוץ של תיאטרון אורנה פורת. צילום יוסי צבקר.

 פסטיבל הצגות הילדים של תיאטרון אורנה פורת במוזיאון ת”א לאמנות 

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער גאה להמשיך את הצלחתו של הפסטיבל ע”ש הצנחן ירון ירושלמי ז”ל, ולקיים זו הפעם ה-14 פסטיבל הצגות לילדים ולכל המשפחה.

בפסטיבל, שיתקיים בפורים במשך 3 ימים  במוזיאון ת”א לאמנות בין התאריכים 11-13 במרץ יועלו 19 הצגות שונות לילדים מבית היוצר של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, בתוכן שלוש בכורות ‘פרצוף חמוץ’, ‘טרופותי’ ו’מולאן’.

בין הצגות הפסטיבל: שרלוק הולמס, אי המטמון, מלך סיאם, מחסן השטוזים של דתיה, זהבה ושלושת הדובים, למה רק כבשים? ועוד.

באי הפסטיבל ייהנו מחוויה תרבותית שתכלול גם הפנינג ומגוון פעילויות לכל המשפחה ברחבת המוזיאון – מתחמי יצירה, דוכני משחקים והפתעות נוספות. לאחר הצפייה בהצגות יוכלו המבקרים לסייר בין תערוכות האמנות במוזיאון, ללא תשלום נוסף. לפעוטות יוקם במיוחד מתחם פשוש, הכולל מתקנים ופעילויות ייעודיים לגיל הרך וכן הצגות ייחודיות לגילאי שנה עד שנתיים וחצי- ‘צוציקים’, ‘תיאטרון פצפון’וההצגה האורחת ‘בלונים’. (ראה ידיעה מורחבת הכוללת את לוח ההצגות במדור “מה חדש”).

**

סדנת פירטים במוזיאון בחיפה
סדנת פירטים במוזיאון בחיפה

 הפנינג פורים בסימן פיראטים וסמוראים בחיפה

הפנינג פיראטים לכבוד פורים- לכל המשפחה!

איפה: המוזיאון הימי הלאומי, שדרות אלנבי 198, חיפה

מתי: 12.03.17 | 11:00-13:00

פירוט: 10:00-11:00 הדרכה בתערוכת הפיראטים ופינת תחפושות פורימית ברוח ימאים ופיראטים.

11:00-12:00 הצגת ילדים ‘הפיראט באמבט’, סדנת יצירה ופינת תחפושות

תיאטרון הקרון מציג – “הפיראט באמבט”- הצגה משעשעת, נוגעת ללב ומרגשת על הרפתקאות פיראט יחיד ומיוחד, העושה שימוש מפתיע בסביבה היומיומית ביותר – חדר האמבטיה, על חפציו השונים ומוציאה את קהל הצופים למסע הרפתקאות מותח ורב דמיון.

12:00-13:00 סדנת יצירת אביזרי פיראטים בעזרתם נהפוך בעצמנו לפיראטים הרפתקנים: בנדנה, רטיה, משקפת ותוכי שיושב על הכתף.

טווח גילאים: ילדים בין הגילאים 3-7 מחיר: 45 ש”ח לילד I הורה מלווה: 35 ש”ח

לפרטים והרשמה: 04-8536622 | www.hms.org.il מומלץ להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל

הפנינג חרבות יפני-  לכל המשפחה!

איפה: מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, שדרות הנשיא 89, חיפה

מתי: 13.03.17 | 11:00-13:00

פירוט: הפנינג לילדים ולכל המשפחה הכולל בתוכו מופע חרבות יפני וסדנת יצירה לילדים:

ה’קטאנה’- היא החרב היפנית המפורסמת ביותר וידועה בשיטת הייצור הייחודית והמוקפדת שלה. הקטאנה היא חרב מעוקלת מעט, בעלת להב אחד אשר בעבר, החל מהמאה ה-15 שימשה את הסמוראים- החיילים היפנים.

בתכנית- מגוון סדנאות יצירה ברוח פורים- עמדת איפור וקעקועים, לבישת קימונו ומגוון סדנאות יצירה:

סדנת חרבות-  נבקר בתערוכות החדשות במוזיאון ונראה זוג חרבות סמוראי אמיתיות, נלמד על חלקי החרב השונים וניצור חרב יפנית משלנו בסדנת היצירה.

מופע חרבות יפני מעת אייל וייס, אמן לחימה יפנית אשר מתמחה בשתי אמנויות לחימה- קנדו- אמנות הלחימה בחרב היפנית ואיאיידו- אמנות השליפה והשימוש בחרב. אייל, בעל תואר ‘דאן 3’ בקנדו ואיאיידו יספר וידגים באופן חווייתי ומצחיק איך נוצרו אומנויות הלחימה הללו ביפן העתיקה, וכיצד מתבצעים האימונים כיום.  בסוף המופע הקהל מוזמן להתנסות בשימוש בחרב האימונים.

טווח גילאים: ילדים 5+

מחיר: 40 ש”ח לילד I הורה מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון

לפרטים והרשמה: 04-8383554 | www.hms.org.il

**

 

 

אולי תאהב\י גם:

סדנת יצירת סמלים ישראלים  לילדים במוזיאון נחום גוטמן ביום העצמאות

איטו אבירם

מתחם בריכות חדש במלון רימונים בעכו

איטו אבירם

“לומר זאת אחרת” – מופע שיריו של נתן זך במדיטק חולון

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן