Image default
אטרקציות ופעילויות דרום

פארק גולדה – פיקניק משפחתי, צל, דשא ומים בנגב המערבי

מאת: צוות התרשמות

כל עונה מומלצת, חוץ מקיץ. אז מגיעים האורחים הקבועים: זבובים.
כל עונה מומלצת, חוץ מקיץ. אז מגיעים האורחים הקבועים: זבובים.

פארק גולדה הוא חזיון תעתועים. מעין פאטה מורגנה. קשה להאמין שבין גבעות הנגב המערבי, בואכה קיבוץ רביבים, הצמיחה האדמה החריבה משטחי דשא, אגם ירקרק, זך מים, נבע מהכלום ומתקני משחק לילדים צמחו לפתע בין השבילים.\

המקום איננו גדול. מזכיר יותר גן ציבורי עירוני. הוא גם איננו נקי מדי, וזה חבל. אבל מגע הדשא – שלא צמח מעצמו, כמובן, והעובדה שהילדים יכולים ליהנות על מתקני המשחק, תשכנע אתכם ששווה להוריד את הציוד מהאוטו ולתת למקום כמה דקות.

הפארק משתרע על פני כ- 540 דונם משני צידי ערוץ נחל רביבים. יש בו מקום לפיקניק ואגם בלב מדבר. בעבר פעלה במקום מחצבה, ולאחר שננטשה ניטעו בה עצים. למרות צחיחותו של האזור שעונת הגשמים בו היא קצרה ביותר, אין שטח הפארק יבש לחלוטין. במרכזו עובר התוואי של נחל רביבים האכזב, ובאותה נקודה נוצר אגם קטן בשנים הגשומות, כאשר מפלס מי התהום עולה וממלא גם את הבארות שבשטח הפארק. האגם מקבל גם את מימיו ממי שטיפת המסננים של מרחצאות “נווה מידבר” הסמוכות, ובעת שיטפונות מי נחל רביבים זורמים אליו. למרות התמרור המזהיר כי הרחצה והדיג באגם אסורה, הרי שהמים בהחלט ראויים לרחצה ולשחיה, אם יש לכם אומץ לנסות.

חורף 2013 בנגב-רביבים פארק גולדה ילדים וכלב(55)

החלק המעניין יותר של הפארק נמצא ממזרחו, היכן שמתרוממות הגבעות התוחמות את נחל רביבים. שתי דקות טיפוס בשביל צר, או על צלע הגבעה, וכבר אתם גבוהים, על פסגת הגבעה, מקום ממנו תיפתח בפניכם פנורמת הנוף של כל האזור.

הפארק שוכן ליד צומת משאבים. סמוך לצומת שכן עד למלחמת העצמאות הכפר הבדווי ביר עסלוג’. כיום נקרא המקום באר משאבים. אגדה מספרת שאברהם גר בבאר שבע ושילח משם את הגר אמתו. היא נטלה גמל ואת ישמעאל בנה וכשהגיעה לכאן כלו המים אשר עימה. הגר הניחה את בנה בוואדי והילד הצמא חפר בעקביו. בכל מקום שחפר יצאו מים. סביב באר המים, ביר עסלוג’, התפתח מרכז בדווי של מטה שבט הבדואי העזאזמה. על המבנה נבנתה מגלשה מסתחררת שילדיכם יאהבו במיוחד.

לא היינו שולחים אתכם לכאן במיוחד. אבל ממש ממול, מעבר לכביש, נמצא “נווה מדבר” – חמת גדר של הנגב המערבי. בהמשך נמצא קיבוץ רביבים על ה“חי נגב” המקסים ובמשאבי שדה, שקצת לפני, תוכלו לנפוש ולבלות את הלילה בכפר נופש שמציע יותר מתמורה הוגנת לכסף.

אולי תאהב\י גם:

בילוי קרוב לבית: מה לעשות עם הילדים בשבת גשומה!

איטו אבירם

7 הצעות לטיולי יום עם ילדים (גם קטנים): מסלולי הליכה וטיפוס ברחבי הארץ

איטו אבירם

אטרקציה בדרום: איך כבשנו את גבעת חרוט – כל המשפחה מטפסת על הר בנגב

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן