Image default
מה חדש

סופ”ש של מחול ליטאי עכשווי בסוזן דלל

חשיפה ראשונה של מחול ליטאי עכשווי מוביל על במות המחול הישראלי. הצופים יפגשו יצירות שונות במגוון גישות כוריאוגרפיות ואמנותיות, כולל שיתופיפעולה עם מוזיקה קאמרית וריקודי רחוב. המופעים יתקיימו בין התאריכים 23-25 במאי במרכז סוזל דלל בתל אביב , במסגרת פסטיבל “סיפור ליטאי” ובשיתוף המרכז הליטאי למידע על מחול.

בין המופעים: “THE SEASONS” – מופע מחול ומוזיקה חיה של להקת המחול שייקו המבוצעת ע”י רקדנים וארבעה נגניי צ’לו. “Somaholidays”  מופע מחול החוקר את נושא האסקפיזם מאת להקת המחול WE/וילמה פיטרינייטה. “Game Changer יצירה עם עשרה רקדנים המציגה תלבושות מרהיבות בעיצוב אדריכלי מאת הכוריאוגרפית בירוטה לטוקייטה מתיאטרון מחול אאורה.–  Game Over שני רקדנים אינטנסיביים ומהפנטים ומתופף וירטואוזי אחד מביאים אותנו לעולם הזוי, אקסטטי ורטוב של פנטזיה. מאת תיאטרון מחולLOW AIR.

**

לוח המופעים:

THE SEASONS

מופע מחול ומוזיקה חיה – להקת מחול שייקו

ביצירה The Seasons ניכרת הרמוניה מעוררת השראה בין מחול למוזיקה. היצירה, המבוצעת על ידי ארבעה אמנים בני גילאים שונים ופלסטיות שונה וארבעה נגני צ’לו, משלבת אלמנטים של בלט קלאסי, מחול מודרני, פנטומימה ואמנות פרפורמטיבית. יצירתו של אנטוניו ויוואלדי לכינור ותזמורת, אחת היצירות הקלאסיות הפופולריות ביותר, עוברת דקונסטרוקציה מקורית ונשמעת, בפרשנות עכשווית זו, בלתי צפויה. האמנים מתקשרים באמצעות תנועות שונות ויוצרים מכלול פרפורמטיבי, שצליליהם של ארבעה צ’לים מנחים אותו מעונה לעונה.

להקת המחול “שייקו” (תיאטרון מחול Papi Dapi Fish לשעבר) מורכבת מרקדנים הפועלים בתחום המחול העכשווי והיוצרים מיצגי מחול ומוזיקה, תיאטרון השתתפותי, מופעים תלויי מקום, הופעות מהלכות, פרויקטים של חינוך דרך מחול ומעבדות תיאטרון. הקבוצה, שזכתה בפרסים הגבוהים ביותר בתחום המחול, עובדת בקלייפדה מזה שש שנים והופיעה ברבות ממדינות העולם.

הצצה למופע: https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=6SNUvJ5y_rg

יום חמישי, 23 במאי בשעה: 21:00 בסטודיו זהבה וז’אק דלל.

**
Somaholidays

להקת מחול WE/וילמה פיטרינייטה

על פס יצור של 120 ביט לדקה, שלושה רקדנים בני דורות שונים חוקרים את נושא האסקפיזם. סרטונים חובבניים מטיולי תיירות משולבים בטכסי מועדוני ריקודים בחיפוש אחר פתח כניסה למצב של ”somaholidays“, כמתואר ברומן הדיסטופי ”עולם חדש מופלא“ מאת אלדוס האקסלי. שלישיית הרקדנים מפלסת דרך אל קתרזיס מלאכותי, מעבר למציאות אמיתית יותר ללא אשמה, בושה או אחריות אזרחית.

הקריירה של וילמה פיטרינייטה (ליטא/בלגיה) החלה בתיאטרון המחול ”אאורה“,שיתפה פעולה כרקדנית ושחקנית עם קבוצות כגון La Zampa, Mitia Fedotenko, François Verret, Philippe Grandrieux, Karim Bel Kacem, Hubert Colas, Vincent Thomasset, cie Mossoux-Bonté et cie Dame de Pic. בשנת 2016 חזרה פיטרינייטה לתיאטרון ”אאורה“ ככוריאוגרפית של יצירת המחול ”פנדורה“.

יום שישי, 24 במאי בשעה: 13:00 באולם ירון ירושלמי

**

Game Changer
תיאטרון מחול אאורה
דיכוי עשוי להיראות בטוח, ברור ומָתמיד, אך הוא אינו מתיישב עם הטבע האנושי – ככל שהדיכוי מכביד עלינו את עולו, כך גדלה כמיהתנו הנסתרת לחופש. יצירה עבור 10 רקדנים המציגה תלבושות מרהיבות בעיצוב אדריכלי המגבילות את הרקדנים ומשקפות בצורה מושלמת את האיפוק שעל החברה להתגבר עליו, ומאלצת אותם להתמקד בתנועות עדינות לפני שהפראות מתחילה. רוח החופש והרצון לפרוץ מן המערכת תמיד קיימים במחשבותיו של האדם .

תיאטרון מחול אאורה. הסטודיו למחול מודרני הוקם על ידי בירוטה לטוקייטה בקובנה בשנת 1995 כתיאטרון המחול העירוני “אאורה”, והיא עדיין עומדת בראשו. לטוקייטה, המנהלת והכוריאוגרפית של התיאטרון, זכתה בפרסים חשובים רבים ובהם שני פרסיי “צלב זהב הבמה”, הפרס הממשלתי בתחום התרבות והאמנות. בשנת 2018 עיטר משרד התרבות של מדינת ליטא את בירוטה לטוקייטה באות הכבוד “האירי והאמיני” בשל תרומתה יוצאת הדופן לתרבות ואמנות בליטא.

להצצה למופע:  https://www.youtube.com/watch?v=ex7u5x9zXj8

יום שישי, 24 במאי בשעה: 21:00 באולם דלל

— 

Game Over
תיאטרון מחול 
LOW AIR

שני רקדנים אינטנסיביים ומהפנטים ומתופף וירטואוזי אחד מביאים אותנו לעולם הזוי, אקסטטי ורטוב של פנטזיה. המופע סובב סביב משחקי פרספקטיבה; הוא מזמין את הצופים להיות עדים להתנגשות שבין מציאות לחלומות. הצופה, החש כמי שנמצא בסיטואציה מסוימת, מנסה לנתח את קשריו עם אחרים ועם עצמו. רגשות סמויים מתערבבים בבדיה ובקסם, אך הופכים לחלק בלתי נמנע מן התנועה והנוף. הריאליזם המאגי של קורטאסר מאתגר את דמיון האמנים מזה שנים רבות. סיפוריו, הססגוניים במיוחד, הם המקור לתנועתנו ולכוריאוגרפיה שלנו, לצד קו עלילה אפשרי של חלום ומציאות.

LOW AIR ,תיאטרון מחול חדשני של הדור הליטאי הצעיר, משלב אלמנטים של מחול אורבני ומודרני. התיאטרון מביא צורות מחול ייחודיות וסינתזה של תנועה ושפה פיזית גולמית לזירת המחול העכשווי בליטא. המטרה היא לחשוף את הפוטנציאל האמנותי של ריקודי רחוב ולהציגם לאוהבי תיאטרון בכל העולם. איירידה גודייטה ולאורינס ז‘קביצ‘וס הקימו את הקבוצה בשנת 2012 כתיאטרון המחול האורבני הראשון בליטא.

יום שבת, 25 במאי בשעה: 19:00 באולם ירון ירושלמי

המופעים יתקיימו בין ה23-25 במאי  במרכז סוזן דלל. מחירי כרטיסים: 150-180 ₪. רכישה בקופות ובאתר סוזן דלל  www.sdc.org.il  

https://www.facebook.com/LithuanianCultureinIsrael/

 

 

 

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

נופשים בגליל? ב”יקב רימון” מציעים לכם פעילות משפחתית

איטו אבירם

“דגי הזהב” – מופע המחול, המתאים גם לילדים, של להקת פינטו/פולק חוזר למוזיאון ת”א

איטו אבירם

ב.מ.וו? רולס-רויס? “שופוני יא נאס” תערוכה על מכוניות, גברים וגבריות ועל המזרח התיכון.

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן