Image default
איפה לישון בצפון לינה

נופש אחרי הקורונה: כפר נופש באצבע הגליל – נופי גונן בונים לך חופשה בצפון החל מ- 18 ליוני

 

בקתה כפרית בכפר הנופש הקיבוצי. מרחבים ודשא.
בקתה כפרית בכפר הנופש הקיבוצי. מרחבים ודשא.

קטע הדרך האחרון אותו עשינו במכונית, לפני שהגענו לקיבוץ גונן, היווה הכנה מתאימה למה שחיכה לנו בחופשה. הכביש הכפרי לקח אותנו בין שדרות עצים מצלות ומוריקות, שחשפו מדי פעם משמאל את השדות הפרושים, רוויי נופי מים של “האצבע”, ומימיננו, קרובים ומאיימים, מדרונות הסלע של רמת הגולן.

כפר הנופש עצמו שוכן במרכזו של הקיבוץ. מדשאות, חורשות, ממטרות וריח של לולים. תחילה עשינו דרכנו אל הקבלה, הנמצאת בתוך מבנה חדיש, המשמש גם כחדר אוכל, ויש בו פינה מיוחדת למטיילים, הכוללת מפות, קופונים וברושורים של אטרקציות ובתי אוכל, וגם מסך טלוויזיה שדרכו ניתן להפוך את רוב האטרקציות הללו לסרטוני וידאו מעוררי חשק. כבר בקבלה פגשנו את יוסי, מארחנו החביב, שיהפוך בהמשך לדמות דומיננטית בחופשתנו. זאת, מכיוון שיוסי אינו רק אינציקלופדיה מהלכת לידיעת הארץ, ובמיוחד צפון הארץ, אלא גם מנהל בלתי נלאה של מרכז הטיולים שהוא גולת הכותרת של כפר הנופש. מוקד של מידע ורעיונות אינסופיים להיכן כדאי לטייל, איפה יש מסלול עם מים זורמים, מה שווה לאכול ומתי, ואיך להגיע לכל מקום. עוד נחזור אליו בהמשך.

את הבקתה הכפרית שלנו גילינו בין 38 בקתות עץ דומות, ש”נשתלו” במורד המדרון שעליו נבנה כפר הנופש המגונן להפליא. (כל כך מקפידים כאן על הגינון, עד שבבוקר יום המחרת העיר אותנו הגנן הזריז, שהתחיל במלאכת הגיזום שלו כבר בשבע בבוקר, כשהוא מתעלם לגמרי מהעובדה ששוכני הבקתות המקיפות אותו אינם קיבוצניקים עמלים, אלא אורחים שהגיעו לנפוש ולנוח.)

עיצוב כפרי ספון עץ, מרווח ומצויד.
עיצוב כפרי ספון עץ, מרווח ומצויד. (הקלק להגדלה)

בקתה מספר 308 היתה קיצונית, מוקפת ירק, רחבת ידיים (45 מ”ר) והעניקה לנו פרטיות ראויה. אנחנו טורחים לומר זאת, מכיוון שהשבילים שבין הבקתות חולפים בסמוך לחלונות השקופים הענקיים והנאים של הבקתות, ומאפשרים הצצה אל הנעשה בתוכן. כמובן שהחלונות מצוידים בוילונות מתאימים, ואולם – מי שהפרטיות והצנעה חשובים לו, ייאלץ להסתפק באפלולית הבקתה לאחר שיוריד את הוילונות, שיאטמו את אור השמש.

היתה לבקתה מרפסת רחבת ידיים ובה שולחן וכסאות עץ, והנוף שנשקף ממנה, כל כך חשוב, היה מערבה, אל השדות מעוררי הכמיהה ואל חומת ההר, היא רמת נפתלי, הצומחת ותוחמת את קו האופק בצלליתה הדומיננטית. בתוך הבקתה ספונת העץ, גילינו שני חללים שאינם מופרדים (כלומר, ההורים אינם יכולים להמשיך ולישון אם הילדים החליטו שהגיע הזמן לקום). משמאל – מיטה זוגית נוחה ורחבה ומולה מסך טלוויזיה בינוני, ומימין – סלון הבקתה, כולל פינת ישיבה ושתי מיטות יחיד נוחות. בפינת הסלון ניצב המטבח, שכלל פינת שתייה חמה אלמנטרית, כיור מרווח ועמדת ייבוש כלים, מדפים, צלחות וכוסות וסכו”ם לארבעה.

נוכחות בולטת במיוחד היה לג’אקוזי הגדול, שלקח לעצמו חלק נכבד משטחה של הבקתה. מעין בריכת שחייה קטנה ופרטית, המפרידה בין שני החללים, וחוברת אל הדי.וי.די והטלוויזיה המרכזיים בבקתה. חדר השירותים מופרד בדלת, ובנוי בחכמה. יש שם אסלה מוסתרת יחסית, מקלחון גדול, שקוף ואטום ומשטח גדול להניח עליו את כלי הרחצה ובמרכזו כיור. יש למגבות מתלים נוחים, הדלת אינה חורקת ונציין לטובה את רמת התחזוקה של הבקתה.

ארון הבגדים מספיק גדול גם למשפחות מרובות ילדים, והעובדה שבג’קוזי יש גם מקלחון, מאפשרת לבני המשפחה להתרחץ בשני מוקדים בעת ובעונה אחת. עוד נאמר לנו, שישנן בקתות עם נגישות לנכים.

חדר האוכל החדש של כפר הנופש
חדר האוכל החדש של כפר הנופש (הקלק להגדלה)

שכונת בקתות העץ היא רק חלק אחד מכפר הנופש. מעברו השני של שביל הכניסה ניצבים חדרי המלון הרבים, בבניינים דו קומתיים. אלה משמשים בעיקר קבוצות מאורגנות של מטיילים. האווירה בין שבילי הכפר ובחדר האוכל נוחה וחופשית. אנחנו מצאנו בין האורחים נציגות של כל המגזרים בישראל, כולל תיירים לא מעטים, והאווירה התאימה לנו. אגב, בכפר הנופש מעודדים את האורחים להכין בעצמם את ארוחותיהם, כולל בר-ב-קיו ליד הבקתה. מה שאסור הוא להביא חיית מחמד, ועוד יותר מזאת – מערכת הגברה, כזו שתגרום לאורחים אחרים בכפר להצטרף בעל כורחם אל החפלה העליזה שהחלטתם לקיים על חשבונם.

במסגרת שלושת הימים אותם בילינו בנופי גונן הספקנו להשתובב בבריכת השחיה, לטייל עם יוסי בעמק יעפורי הדרוזי, שבמרכזו שוכנת ברכת רם. צפינו, טעמנו מהדובדבנים, האפרסקים והתפוחים שתושבי מסעדה, בוקעתא ומג’דל שמס בגדלים בעמק, המושקה ממים המסופקים למקום מסוריה, ונהנינו מכל רגע. עוד שוטטנו להנאתנו במסלול רגלי לאורך נחל חרמון וקפצנו לביקור במרכז קנדה, כדי להחליק על הקרח ולגלגל כדור בבאולינג. הקדשנו שעה וחצי לביקור מפתיע במוזיאון האדם הקדמון, שאותו אהבו הילדים במיוחד, ואת שפע המתקנים שמציע צוק מנרה (רכבל, אומגה אימתנית, קיר טיפוס בטבע, טרמפולינות ומגלשות מהירות הנעות על מסילה במורד ההר) ואת שיט הקיאקים שהוא בבחינת שיאו של כל ביקור קייצי בצפון, החלטנו לשמור לביקור הבא.

עוד מקום שלא הצלחנו לבקר בו הפעם הוא “אינדי פארק” – פארק אטרקציות חדש ורטוב שנפתח ליד אגמון החולה. כמובן שנדאג לבקר במקום בהקדם, להתרשם ולדווח לכם עליו.

יחידת נופש 3 חדרים. ישנן יחידות נופש משופצות במלון, ליד הבקתות.
יחידת נופש 3 חדרים. ישנן יחידות נופש משופצות במלון, ליד הבקתות.

אני, שמתעקש על ריצה יומית בחיק הטבע, הצלחתי למצוא את שער היציאה מהקיבוץ מערבה, אל השדות. רצתי להנאתי על שביל, חלקו מוצל, חלפתי בין שדות תירס, כותנה ועגבניות, הגעתי עד לירדן החולף במרחק של קילומטר מהקיבוץ וחזרתי מתנשף ומלא תחושת הישגיות, היישר אל בריכת השחייה הקרירה. המסלול הזה בהחלט מומלץ בעונות קרירות יותר, לכל המשפחה.

חדר האוכל: אורחי כפר הנופש מוזמנים לאכול באולם חדש, מעוצב ונאה. ארוחת הבוקר כפרית ומגוונת, וניתן לאכול במקום גם ארוחות ערב, במחיר נוסף. הארוחה מוגשת בכלים נאים ובשיטת המזנון החופשי. אך אל תצפו לארוחה ברמת השפע, מגוון הטעמים והפינוק שאליה הורגלתם בבתי המלון הישראלים הגדולים, כמו אלו שבאילת, למשל.

בריכת השחייה - ברושים, דשא ונוף.
בריכת השחייה – ברושים, דשא ונוף.

בריכת השחייה של הקיבוץ וכפר הנופש היא בריכה מרווחת, גדולה ומוקפת מדשאות. היא פתוחה בעונה החמה רוב שעות היום, ונסגרת בשבע בערב, קצת מוקדם מדי, לדעתנו… הבריכה מציעה את הבילוי הבסיסי הרטוב והמקובל. אהבנו את העובדה שהמצילה לא התעקשה לבקש מהאורחות לעטות על ראשיהן את כובעי הרחצה האוויליים, הנדרשים בבריכות עירוניות רבות במדינה. פחות אהבנו את יחסו המעט עוין של הבחור הממונה על חלוקת מגבות הרחצה, שהתעקש לעשות את תפקידו כאילו היה מדובר בעונש, אותו קיבל ממזכירות הקיבוץ. (ואולי זה באמת כך?!)

מחירים: נופי גונן נהנים מתפוסה גבוהה, ובחופשות כמעט ולא ניתן למצוא בקתות פנויות. בסופ”ש של ספטמבר, כשבועיים אחרי החופש הגדול, מצאנו בקתה בכפר לשני לילות במחיר של כ- 1500 ₪ לזוג, כולל ארוחות בוקר.

מרכז הטיולים: שירות ייחודי הניתן בכפר הנופש בניצוחו של יוסי הסמנכ”ל, הוא חופשה בהתאמה אישית לנופשים בחדרי האירוח והבקתות, במסגרתו מתכננים את החופשה על פי העדפות האורחים טרם הגעתם. שווה לאתגר את יוסי, ועוד יותר שווה לצאת ההרגלים הקבועים שלפיהם את סדר הפעילויות והטיולים בכל אחד מימי החופשה אתם מטילים על ניסיונכם האישי. מדובר בשירות ברמה גבוהה במיוחד, החוסך לכם זמן וכסף, ומציע לכם אופציות בילוי ופעילות מפתיעות ומסקרנות שלא העלתם בדעתכם. (האם ידעתם, למשל, כי במרחק דקות נסיעה מהקיבוץ ממתינה לכם בריכה טבעית של מעיינות חמים, מעין ג’קוזי בחיק הטבע?)

יוסי מסביר על נופי עמק יעפורי, ואדר בולע כל מילה.
יוסי מסביר על נופי עמק יעפורי, ואדר בולע כל מילה.

מרגע יצירת הקשר הראשוני וסיכום פרטי חופשתכם ידאג יוסי לספק לכם הצעות ואפשרויות לאטרקציות, סיורים ומסלולי טיולים כבר בדרך אל כפר הנופש. תוכלו לעצור בדרך הארוכה, לטייל, לנפוש, לגלות ולבלות במקומות שעל קיומם לא ידעתם, או אולי שכחתם. כשתגיעו לצפון תוכלו לבחור (בחינם!) ממגוון מסלולים, אטרקציות ופיתויים שיוסי יציע לכם, תוך התאמה למזג האוויר, להרכב המשפחתי של הנופשים ומטרת חופשתכם. אגב, אינכם חייבים להיות אורחי נופי גונן כדי ליהנות מהשירות הזה, הניתן בתשלום סביר (50 ₪ למשפחה) גם למטיילים שאינם אורחי הכפר.

ואכן, בסופי השבוע יוצאים מכפר הנופש טיולים מודרכים. בין הטיולים- טיול מודרך במשאית ספארי פתוחה המגיעה לפינות מסקרנות בלב רמת הגולן, בין השדות ובצד הנחלים השוצפים, במסלולים מרתקים ובנקודות לא מוכרות. במהלך הטיול ניתן לחזות בציפורים הנודדות, ביופיים של העצים, לנשום את האוויר הגלילי הנקי וליהנות משלל הפריחות הצבעוניות המרשימות ביופיין והריחות שבטבע. שוב נציין: היציאה לטיול לאורחי כפר הנופש היא ללא תשלום.

*

נופי גונן מציע מבצע מיוחד לסוף הקיץ

אנחנו שמחים ונרגשים לקבל אתכם למועדון החברים שלנו בכפר הנופש ‘נופי גונן’. כמה נרגשים? עד כדי כך שארגנו לכם יופי של תכניות לסוף החופש: רחצות ליליות בבריכה, טיולי עששיות, הטבות, הנחות ופינוקים, אינסוף מסלולים, פינות חמד ובריכות סודיות שרק מומחי הטיולים הפרטיים שלנו יכולים להכיר לכם. אז רגע לפני שהילדים מתחילים לטפס על הקירות, טפסו על האוטו ובואו לבקר את החברים החדשים שלכם בצפון! לחצו כאן לראות מה הכנו לכם!

“נופי גונן”, קיבוץ גונן, גליל עליון, מיקוד: 12130. טלפון: 073-7598823

הטווס - משוטט חופשי בין הבקתות ואחריו מפזזים ילדים מופתעים.
הטווס – משוטט חופשי בין הבקתות ואחריו מפזזים ילדים מופתעים.

 

 

אולי תאהב\י גם:

אירוח כפרי בכפר גליקסון – האם באמת כמו חופשה בטוסקנה?*

איטו אבירם

מלון בוטיק “המקום” בנטועה – הרחק מההמון הסואן

איטו אבירם

צימר “העיגול הפנימי” בעין עירון – שלווה במושב

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן