Image default
איפה לאכול בדרום מהיר מסעדות מסעדות דרום

מסעדת הגמלייה על כביש הערבה – מתרווחים על הכריות ופותחים שולחן

מוסיקה חיה ובועטת, וחגיגה לילדים שנמאס להם לשבת ליד ההורים
מוסיקה חיה ובועטת, וחגיגה לילדים שנמאס להם לשבת ליד ההורים

נוסעים דרומה לאילת? המשבר החברתי המתפתח בין נוסעי המכונית במהלך שעות הנסיעה הרבות עולה לכם על העצבים? הנה הפיתרון: עצירה לצורך אכילה במקום שיש לו אופי, במקום בדוכן אוכל חפוז, ביחד עם מאות נוסעי אוטובוסים מצטופפי תורים, הסותמים גם את חדרי השירותים הלא מטופלים.

ואמנם, יותר ויותר מטיילים, העושים דרכם אל קצה הדרומי של המדינה או בחזרה צפונה, קולטים שאין צורך להתאפק ולא לאכול בקטע הענק הזה שבין אילת ובאר שבע. יש איפה לעצור. ולא מדובר במזנון מהיר, אלא באופציה שפויה, טעימה ואפילו בריאה יותר.

מדובר במקומות חדשים יחסית, שממוקמים על אם הדרך, בין אם זה בכביש הערבה או במקבילו – הציר העובר במצפה רמון. המהדרין יעשו את דרכם הלוך על ציר אחד, ובחזרה – בדרך השנייה, והם החכמים מכולם, כי אסור להחמיץ את החוויות והנופים השונים שמציע הנגב בשני הצירים האלה.

הגמליה שנמצאת על כביש הערבה, ממש מול “מקדונאלס” והאורחן של תחנת הדלק של עין יהב, היא אחד המקומות האלה. מקום מרווח, הבנוי יריעות אוהלים, שפע של חנייה בחוץ, ולא מעט שולחנות הסבה נמוכים עם כריות, ובצידם שולחנות רגילים, היוצרים חלל גדול, פתוח ומזמין. המקום ממוזג ומחומם, ולמרות יריעות צמר הבד הסוככות מעל, הוא עמד בגבורה בכל הסערות שפקדו את הנגב בשנים האחרונות.

אוכל עממי, לא מתוחכם ובדרך כלל טעים
אוכל עממי, לא מתוחכם ובדרך כלל טעים

לכאן באים בכיף. גם כדי להתרווח לאחור, לשחרר כפתור לוחץ במכנסיים, לשכוח מהפורמליות וליהנות כמו שישראלי יודע ליהנות ממקום של ישראלי אחר שמציע לו חוויה בדואית, וגם כדי לאכול בלי לקרוע את הכיס. ציון, הבעלים, פתח את המקום הזה אחרי שעבד בו כשכיר עוד בתקופה שהיו לא מעט גמלים במקום, והפרנסה היתה בעיקר מהם. בצד המסעדה ישנו גם מאהל גדול לקבוצות המבקשות ללון במקום, עם אפשרות לעשות שימוש בחללים מקורים המוצעים לקיום סדנאות או מפגשים.

אנחנו הגענו לקראת שעת הערב במוצ”ש. עוד מבחוץ קידמה אותנו מוסיקת תופים וכלי פריטה, וכשנכנסנו פנימה הופתענו לגלות את הסועדים הרבים, חבורות החברים והמוני הפעוטות שרקדו, שיחקו והתגלגלו בכיף על השטיחים מול הבמה המרכזית. המוסיקה האלטרנטיבית תאמה את האווירה הכללית, ויצרה תחושה נעימה של אי פורמליות. טוויסט מעניין התחולל קצת יותר מאוחר, כשאל הנגנים על הבמה הצטרף השף של המסעדה. בלי בושה הוא נטל את הגיטרה והראה לסועדים את זריזות אצבעותיו גם במה שלא קשור לחיתוך מהיר של פטרוזיליה.

ומה בתפריט: בפינת האוכל הקל מביא תפריט המסעדה את סגנונו המיוחד בתחומי הניגובים. סלטים רעננים, פיצות מושקעות, טוסט מדבר, פיתה בדואית לוהטת עם שמן זית, זעתר ותוספות, פסטות במגוון רטבים ועוד. בתפריט המנות העיקריות של מסעדת חאן גמלייה חוגגים עם פרגיות וסטייקים עסיסיים בליווי צ’יפס פריך, אורז וסלט ולקינוח, סופלה שוקולד עם גלידה, פאי תפוחים ועוד מגוון קינוחים.

ילדים: במסעדת חאן גמלייה תפריט ילדים עשיר הכולל, שניצלונים, פסטות, ג’חנון עם ביצה ורסק עגבניות, פיצות ועוד.

gamalia-11

אנחנו אהבנו מאד את האוכל בסגנון בדואי, וקצת פחות את הפיצה בסגנון איטלקי. גם הסלט שהושם על הצלחת בצידם של האורז והקבבונים, הרגיש בעצמו קצת זר ומנוכר, והיה מלא רחמים עצמיים. מאידך, האווירה הנהדרת חיפתה על הכל. הכיף הזה, המאפשר לך לקפוץ בכל רגע מהמושבים והכריות ולצאת למסע חיפוש עצמי מסביב למאהל, שווה כל מחיר. הקטנים יכולים לשחק תופסת או מחבואים, בזמן שהמבוגרים מתפננים על האוכל. המקום, הרי, מרווח, דונמים שלמים שבהם אוהלים, מתקני מחנאות, עצים והפתעות.

ציון מסביר כי רבים עורכים במקום אירועים וחאפלות, ימי הולדת, מסיבות רווקים/ות, ערבים חברתיים, מסיבות עובדים, מפגשים מוסיקליים ועוד. במקרים כגון אלה ניתן להתאים תפריט מיוחד לכל אירוע.

הגמלייה מתפקדת גם כמרכז הסדנאות למורים ולמנחי סדנאות בנושאים רבים ומגוונים כמו מדיטציה, מוזיקה, טיפול אלטרנטיבי, תופים וקצב, הרצאות ועוד. משתתפי סדנאות המגיעים למקום נהנים מאווירת מאהל נגבית קסומה ובערב, אחרי שגמרו לפתוח את הראש, מתאספים סביב למדורה מתחת לכיפת השמיים או במאהל האירוח.

מחירים: מנות ראשונות (חומוס במגוון סגנונות, פלאפל, צ’יפס וכו… 20 – 40 ₪), סלטים, פשטידות, מאפים ופסטות 20 – 40), מנות עיקריות – (קבבונים, חזה עוף, המבורגר וכו… 55 ₪), מנות ילדים (30) וקינוחים (12 – 30 ₪).

מסעדת חאן גמלייה. טלפון: 072-3948045

דרום, ערבה, פארק ספיר.

א’, ב’: סגור ג’-ה’: 14:00-23:00 ו’: 13:00-22:30 שבת: 11:00-22:30

דוא’ל: gamal@arava.co.il

אל כתבות התרשמות אחרות באזור:

נוף צוקים – חוויה מדברית בבקתות אירוח מפנקות מרכז האירוח הכפרי מציע ווילות מרווחות הנטועות על ספו של המדבר וכוללות מטבח מאובזר, אמבט ספא במרפסת, בריכת שחיה, אופני הרים ומשחק ניווט מפתיע ומרתק בתוך נוף הקדומים, המתאים לכל המשפחה. מחירים: 900 – 1400 ₪ לווילה ללילה, בהתאם ליום בשבוע, למספר ימי השהייה ולגודל הווילה.

משחק ניווט מדברי ב”נוף צוקים” – פעילות מומלצת לקבוצות וליחידים בדרך לאילת במרכז המדברי שבישוב צוקים בערבה תוכלו להשתתף במשחק טריוויה שלוקח אתכם אל תחנות ניווט במדבר ומעניק לכם רגעים של גיבוש, אתגר וכיף.

איך גילינו “מטמון בערבה” – צימר מומלץ בערבה – עין יהב שלא הכרתם… שווה לנפוש בערבה: יש יותר מ- 200 צימרים באזור עין יהב והסביבה מתפתחת במהירות לאטרקציה תיירותית לכל המשפחה. עכשיו – אפילו יותר!

ימי מדבר חופשה מדברית בערבה בבקתה בכפר האקולוגי שליד צוקים העברנו שלושה ימים של כיף אמיתי באווירה משוחררת.

חוות מִדְבָּרא – צימר מדברי בוילה מפנקת עתה הזמן לצאת לנגב ולשלב חופשה בצימר מעוצב ומפנק ביחד עם הצוקים, הלס והמדבר שמקיפים אותו.

 

אולי תאהב\י גם:

מחפשים מסעדה באילת? לכו ל”פדרו” מסעדת שף שכונתית, ובר יין

איטו אבירם

חנדל’ה – מסעדה כפרית בין רעננה להוד השרון

איטו אבירם

מחלבת ברקנית בכפר יחזקאל שבעמק יזרעאל – ארוחת בוקר בטעם של עיזים

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן