מאת: איטו אבירם
דווקא בחגיגת המחול הזו, שנקראת “אויסטר”, התיישב לפני, בשורה ה- 11 שבסוזן דלל, ענק מדובלל שיער שהסתיר לי לפחות חצי במה. היתה לי סיבה נהדרת לצאת מדוכדך ותאב נקם מהמופע זה, שמכונה “מופע המחול הישראלי המצליח ביותר בכל הזמנים”. אלא שבתום המופע, מחויך ונפעם מהחוויה, לא יכולתי אלא להצטרף אל כל המהללים והמשבחים. מדובר במופע חזק, מרגש ומפעים לב. נראה שגם ימשיך להרטיט לבבות עוד שנים רבות. הסוריאליזם נשקף בכל תמונה מתמונות המחול. דמויות גרוטסקיות שמחוללות בוירטואוזיות מעוררת השתאות, מריונטות שיוצאות ל”עצמאות” על הבמה. זקנים מדובללי איברים הרוקדים כמי שכפאם השד, ותפאורה מושקעת, העושה חסד עם עולם הדמיון העשיר הנרקם על הבמה. אפשר להשוות לעולמו של חנוך לווין, אפשר להיזכר במופעי המחול המהפנטים של להקת לינדסי קמפ, שכבשו אל הקהל הישראלי לפני שני עשורים ויותר. אפשר פשוט להישען לאחור על הכיסא ולצפות בעיניים קרועות לרווחה בדקויות הרגש וההבעה, הבאות לביטוי בתנועות עדינות להפליא של הרקדנים, עד שאלה מתחלפות בגרוטסקיות מתוכננת היטב הכובשת בעליבותה ומנצלת טריקים טכניים, כמו ריקוד החבלים הפנטסטי המאפשר לרקדנים לחולל חופשיים מחוקי המשיכה. ההפקה, שעלתה לראשונה ב-1998 וממשיכה לרוץ גם בימים אלה, מעלה על הבמה קרקס אנושי מעורר השראה, שרץ על הבמות בישראל 288 פעם. השילוב של שפה ויזואלית יוצאת דופן, תיאטרון, מחול וקולאז’ מוזיקלי, הביא לקופות הכרטיסים בישראל בלבד לאורך השנים 117 אלף צופים. מעבר לים רץ המופע 124 פעם, שיא מרשים להפקה שנחשבת באופן יחסי לאינטימית” – כך תואר המופע באתר YNET ביום העצמאות 2009. התכנית עלתה לראשונה ב-1999, נוצרה מתוך יומן חייםשל ענבל פינטו ואבשלום פולק, רישומים ויזואליים של חוויות מהחיים. מחול-תיאטרון-קרקס שופע דמיון והומור, בעולם פנטסטי מלא אירוניה. זכתה בפרס התיאטרון בקטגוריית המופע הבולט בתחום אמנויות הבמה ב-2000. כוריאוגרפיה, בימוי, עיצוב תפאורה, עיצוב תלבושות ועריכה מוסיקלית: ענבל פינטו ואבשלום פולק. מומלץ בחום.
|
לכל הכתבות בנושא >> |