Image default
לשטח ולחיק הטבע צרכנות רעיון לחופשה

“סברה גיר” מותג תרמילי הגב וציוד הטיולים הבינלאומי שכולו תוצרת הארץ – גם בשעת חירום.

אם אתם תרמילאים או סתם חובבי טיולים ולא שמעתם עדיין על “סברה גיר” זו הבעיה שלכם. טיילים ותרמילאים מרחבי העולם דווקא מכירים את המותג הזה היטב. למפעל הקטן לייצור תרמילים וציוד טיולים איכותי מירוחם יש כבר שנים לקוחות בארצות הברית, בקנדה, בצרפת, בדרום אמריקה ובאירופה… וגם בישראל, במיוחד בשעת חירום שכזאת.

סברה גיר”  הוא העסק והשיגעון הפרטי של ערן מנשרוב. אחרי שסיים את שירותו הצבאי כקצין בחיל האוויר החליט ערן שאהבת התרמילאות גוברת אצלו על כל האהבות האחרות. בשנים שלאחר שחרורו הוא הספיק לחרוש ברגליו את מיטב השבילים בנגב, בגליל וגם במקומות אחרים בעולם. לעיתים עם חברים, לא מעט – לבדו.

וכך, כששק השינה, האוהל ושאר הציוד ספון בתרמיל הגב שלו, והוא משוטט בין גבעה לעמק, בין הר לקניון, הגיע ערן למסקנה שהוא יכול לייצר לבדו את תרמיל הגב האולטימטיבי. זה שיענה על כל הדרישות שכל תרמילי הגב שניסה על גבו לא הצליחו לענות בצורה המיטבית.

"סברה גיר" בשימוש כוחות הביטחון. כאן, במעלה חצרה שבנגב.
“סברה גיר” בשימוש אנשי מקצוע. כאן, על גבו של גיא סרוסי, מומחה ישראלי להישרדות בשטח.

בינתיים חלפו כמה שנים. ערן השקיע זמן רב בלימוד יסודי של תכנון תרמילי גב. הוא למד תפירה, רכש ציוד מקצועי והקים את “סברה גיר“. העסק הקטן גדל במהירות. ערן הספיק לעבוד עם צה”ל ועם צבאות נוספים. הוא סיפק פתרונות יצירתיים למנשאים ולציוד לוגיסטי אחר שלקוחותיו השונים הזדקקו להם, ולאחרונה החל להתמקד יותר בייצור תרמילי גב ותיקים מקצועיים לטיילי שטח.

אחרי שסיים תקופה של שותפות עם חבר, גילה ערן את היכולת ללמוד ולהתפתח לבד. הוא למד לנצל את הרשתות החברתיות כדי למכור ולשווק, לקחת סיכונים מבוקרים, להפוך את העסק למותג בינלאומי וליצור שיתופי פעולה עם גורמים מקצועיים מהארץ ומהעולם.

בימים אלה העביר ערן את המפעל שלו אל מושב בארותיים, שם הוא מתגורר עם רעייתו הטריה שירן יוסף (זמרת ומורה לפיתוח קול), ואנחנו ניצלנו את ההזדמנות כדי לערוך עמו ראיון קצר.

מה הביא אותך לפתוח עסק שמייצר ציוד לטיולי תרמילאות?

זאת באמת עבודה קצת מוזרה.
מגיל צעיר תמיד אהבתי לטייל בטבע ולאורך השנים השתמשתי בהרבה ציוד מכל הסוגים והמותגים ותמיד הייתה לי אהבה לא מוסברת דווקא לתרמילים. אחרי השירות הצבאי שלי עבדתי כמה שנים בחנות טיולים מרכזית בארץ, הכרתי הרבה סוגי מטיילים, סוגי תרמילים, ובעיקר מה החסרונות ונקודות החולשה של הציוד.
השקעתי את מיטב כספי בציוד טוב אבל לא מצאתי תיקים שאני ממש סגור עליהם. יום אחד קפץ לי לראש שאני יכול לעשות את זה טוב יותר. בחיים לא תפרתי, אבל זה לא הפריע לי לקנות מכונת תפירה, בדים, מוטות אלומיניום תעופתי, ועוד כל מיני חומרי גלם, ולהתחיל לבנות לעצמי את התרמילים שבעיני יהיו מושלמים.
כמובן שבהתחלה הם יצאו גרועים, אבל שיפרתי ותפרתי והקשבתי לעצות מחברים, התחלתי ללמוד עקרונות של אנטומיה, להעמיק את הידע שלי בהרכבים הכימיים של החומרים ולעשות עליהם ניסויים הזויים, לצלם כל תרמיל שחוק וישן של כל חברה שהייתה קיימת ולסדר מסקנות בטבלאות אקסל, ובאופן כללי לשקוע לתוך זה בקטע ממש אובססיבי.
בסוף, התרמילים שבניתי לעצמי יצאו ממש טובים. חברים ראו, רצו גם כאלה תיקים ומהר מאוד זה הפך לעסק.
עם השנים קם מותג התרמילים סברה גיר, הקהל התרחב ונצבר הרבה ידע וניסיון מפידבקים של לקוחות מכל העולם ומאנשי מקצוע שנמצאים עם ציוד על הגב יום אחרי יום. הכול נכנס לעיצוב של התרמילים והקונספט של העסק נשאר כמו הרצון ההתחלתי – לעשות את הציוד הכי טוב שאני יכול בלי לחסוך בכלום. רק שעכשיו אני לא עושה את התרמילים רק לעצמי אלה לכולם.

מטייל ותרמיל גב קשוח על פסגה הררית בספרד

האם המוצרים שלכם באמת מיוצרים בישראל או שרק חלק קטן עושים פה בארץ?

כן, לגמרי בישראל. את רוב חומרי הגלם לא מייצרים ברמה גבוהה בארץ, כך שרוב חומרי הגלם מיובאים, חלק גדול מהם מיוצרים בארה”ב.
ההכנה, התפירה, ההרכבה ובקרת האיכות (שזה כל תהליך הייצור) נעשים בישראל.
חלק מתהליך הייצור מתבצע במפעלים מוגנים, שהעובדים בו הם אנשים עם הפרעות נפש, ואני שמח שיש לי את ההזדמנות להכניס לשם עבודה ולתמוך בהם. השאר מיוצר באופן רגיל והכול עובר תחת בקרת האיכות המחמירה של סברה גיר, נארז באהבה ונשלח ללקוחות.
רוב החבילות נשלחות לחו”ל, בעיקר לארה”ב ומדינות אירופה, וגם בישראל יש לנו קהל קטן שנהנה מהציוד שלנו.

בעולם ציוד הטיולים יש מגמה לעשות ציוד יותר ויותר קל, למה התרמילים שלכם יחסית כבדים?

זה נכון, יש מגמה כזאת וגם יש כמה חברות שעושות תרמילים בהתאם, חלקם ממש אחלה.
יש לציוד קל יתרונות אבל גם יש לו חסרונות, תלוי מה הדרישות ממנו.
הקטע שלנו הוא אחר. לקוחות שקונים מאיתנו הם הרבה פעמים אנשי מקצוע, מדריכים או אנשי כוחות הביטחון שעובדים עם הציוד יום אחרי יום וצריכים שיהיה נוח על הגב, פרקטי לתפעול, שיהיה ממש חזק ושלא יאכזב אותם בשטח. ליתרונות האלה יש משקל – תרתי משמע…
האמת שבקטגוריה שסברה גיר נמצאת (שזה ציוד קשוח בסטנדרט צבאי) התרמילים שלנו יחסית קלים. הקהל שמטייל עם התרמילים שלנו אוהב אותם כי הם קשוחים מאוד ואפשר לכסח אותם ובהרבה מקרים הם במשקל דומה לתרמילי טיולים קונבנציונליים שהם הרבה פחות עמידים.
יכול להיות שבעתיד נעשה ליין של מוצרי “אולטרה לייט” אם אני ארגיש שיש לי יתרון מיוחד להביא לתחום, אבל כרגע הלקוחות שלנו צריכים ציוד “אולטרה אמין”.

פיתוח הציוד מתבצע בשיתוף עם אנשי מקצוע מנוסים. בצילום: ערן (מימין) עם החובש אבי בר חיים.
פיתוח הציוד מתבצע בשיתוף עם אנשי מקצוע מנוסים. בצילום: ערן (מימין) עם החובש אבי בר חיים.

אבל התרמילים של סברה גיר אי אפשר למצוא בחנויות טיולים, נכון? מה הקטע?!

אני נתקל בשאלה הזאת הרבה כי דרך ההפצה שלנו היא לא שגרתית.
כשמוכרים דרך חנות גם החנות צריכה להרוויח מן הסתם, וגם החנות משלמת מיסים. זה בא לידי ביטוי במחיר שהלקוח צריך לשלם.
אם יעלה לי לייצר מוצר 100 ₪ אז המחיר שלו בחנות יהיה 450 ₪.
אם אני לא מוכר דרך חנות אני יכול לייצר מוצר יותר טוב ב 150 ₪ ולמכור אותו ישירות ללקוח ב 300 ₪. כולם מרוויחים, כולם מבסוטים.
החנות היא אתר האינטרנט שלנו (www.sabra-gear.com), מזמינים משם ציוד והחבילה מגיעה בדואר עד הלקוח כמעט לכל העולם.
יש לנו בחו”ל מפיצים שאנחנו עובדים איתם שיש להם חנויות אינטרנט עם קהל לקוחות משלהם, הרווח שהם צריכים לקחת לעצמם נמוך בהרבה מחנויות פיסיות כי העליות שלהם נמוכות יותר, וזה מאפשר לנו למכור בלי שהצרכן ישלם יותר ובלי להתפשר על איכות ציוד שאנחנו מייצרים גם אם אנחנו מוכרים דרכם.

אז איך לקוחות חדשים שומעים על התיקים של סברה גיר?

נכון לעכשיו יש כמה דרכים עיקריות:
קודם כל המוצרים שמסתובבים בשטח עושים הרבה מעבודת השיווק. הם חריגים בנוף מבחינת מראה, מאפיינים וביצועים, מה שגורם לאנשים חדשים להתעניין.
יש לקוחות ששומעים עלינו בעזרת פייסבוק והרשתות החברתיות
(פייסבוק: https://www.facebook.com/SabraGearPacks/). אנחנו עובדים עם אנשי מקצוע, אם זה מדריכי טיולים או מדריכי לחימה. מעבר לפידבק המקצועי המדהים שאנחנו מקבלים מכל אחד מהם, יש להם גם את הקהל שלהם שעובר אצלם הדרכות ונחשף לציוד שלנו.
בנוסף, התחילו לצוץ עלינו כתבות בכל מיני מגזינים של ציוד ברחבי העולם שגם דרכן אנשים שומעים על הציוד המיוחד שלנו, ויש גם לקוחות שמגיעים אלינו דרך ביקורות וסקירות ב”יוטיוב”, רובן באנגלית.

זאבי גורדון
חקר אנטומי צמוד לכל תיק – ערן מנשרוב (מימין) ביחד עם הפיסיולוג המומחה למאמצי ספורט זאבי גורדון.

מה הופך, לדעתך, סתם תרמיל לתרמיל טוב?

בראיה שלי תרמיל טוב נועד לאפשר לאנשים לעשות את המשימה שלהם בקלות, לא משנה אם המשימה היא לצאת לקרב, לטפס על הר, או לצלם תמונות יפות.
המטרה היא לא הציוד אלה מי שמשתמש בו.
זה קצת כמו כתיבת מוסיקה לסרט, אם לא שמת לב למוסיקה ופשוט התרגשת מהסרט אז זה אומר שהפסקול מעולה.

איפה אתה רואה את סברה גיר בעוד 15 שנים?

15 שנה זה משהו שקצת קשה לי לנבא מבחינה עסקית, אבל בוא נגיד שהחזון לעוד 7-8 שנים זה להיות מותג עם יכולת הפצה גדולה, שמוביל את התעשייה מחינת חידושים ועיצוב. כמובן שזה חייב להגיע עם גידול של העסק מבחינת מכירות, קטלוג מוצרים והתרחבות לתחומים וקהלים חדשים.
אני גם מאמין שזה יקרה, בלי עין הרע, כי הדרך שלנו היא בעשיית טוב גם לסביבה וגם ללקוחות שלנו.

הרבה מהלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים, שנותנים לנו פידבק, עוזרים לנו להשתפר וגם שותפים פעילים בהפצת הבשורה. אני אסיר תודה על זה.
זה נשמע היפי, אבל אני מאמין שכשעסוקים בעשיית טוב מקבלים דברים טובים חזרה, עד כה השיטה הזאת מוכיחה את עצמה. סברה גיר בדרך הנכונה.

סברה גיר. סברה גיר בפייסבוק.

אולי תאהב\י גם:

Pomegranate – שחקן חדש בשוק מוצרי הטיפוח והקוסמטיקה

איטו אבירם

“להשכיר דירה משפחתית בלונדון” – מסלול טיול וחופשה בעיר

איטו אבירם

חופשה בכיכר סדום – טיולים, יצירה וכיף

איטו אבירם

תגובה אחת

איתי ינואר 27, 2017 at 4:22 pm

מחכה בהתרגשות רבה לגדלים וצבעים נוספים, במיוחד לתרמיל גדול יותר.

אפשר להזמין ולהסתכל על פרטים נוספים גם באתר של גיא סרוסי.
http://www.hisardut4all.co.il/store/c34/%D7%A1%D7%91%D7%A8%D7%94_%D7%AA%D7%A8%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.html

ממליץ על חברה ישראלית נוספת – מרעום דולפין (גם ממנה בשיטת הזמנה ישירה, לדוגמה דגם infield 65 ליטר, בצבע שחור, עולה 1400 שקל).
http://www.marom-dolphin.com/

http://www.marom-dolphin.com/infield-series

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן