Image default
אטרקציות ופעילויות דרום איפה לאכול בדרום מסעדות מסעדות דרום

מסעדת גן ירק בצופר שבערבה – טועמים ומתחברים אל הירוק-ירוק…

רונית אלעזרי וארוחת הבוקר בתוך מבנה החממה במשק אלעזרי במושב צופר
רונית אלעזרי וארוחת הבוקר בתוך מבנה החממה במשק אלעזרי במושב צופר

לארוחת הבוקר שלהם ילדיי נוהגים להצהיר, ממש כמו ילדיכם, כי הם מעדיפים כמה שפחות ירוק בתוך הצלחת. אבל אחרי שגילו את טעמו המתוק-מסוכר של קלח תירס בן יומו שאותו קטפו בגינה, ואחרי ששאפו בקשית עשויה חמציץ אגל טל צונן, גם הם נאלצו להודות כי נהנו מאד ממגוון הסלטים, הגבינות והתוספות לאין-סוף שרונית, בעלת המקום, הערימה על שולחננו. על חביתת הירק בכלל אין מה לדבר – “חבל על הזמן”!

את ארוחת הבוקר הזאת, המקורית והמתמשכת ביותר בערבה, טעמנו בלב חממה טרופית במושב צופר. מוקפים בערוגות שבהם גדלים כ- 150 סוגי ירק, ממעל מזמזמות דבורים סבלניות במיוחד, מזן שאינו עוקץ, אבל מפרה את הצמחים בקצב רצחני, לא יכלו עינינו לשבוע ממראה המזונות הנערמים על השולחן, ומשיחי החציל, הצנוניות, התרד, התבלין והירק שהקיפו אותנו מכל עבר.

עוד לפני הארוחה זכינו לסיור בגינה הלימודית שבתוך החממה. זוהי גינה מיוחדת במינה. היא “שייכת” לעשרות ילדים המגיעים אל החוגים לחקלאות שאותם מעבירה רונית. בקצה כל ערוגה נמצא שלט ועליו מתנוסס שמו של הילד או קבוצת הילדים שהערוגה שייכת להם. שם הם מגדלים בדיוק את מה שמתחשק להם: מקלחי תירס ועד בטטות, מפלפלים ועד עגבניות שרי. וכך, בזמן שרונית עמלה על הכנת ארוחת הבוקר, אנחנו זכינו לליווי צמוד של מוטי, בעלה, שעזר לנו לזהות את ההבדל בין עלי החסה לעלי הכרוב, בין דבורה רגילה לדבורה “מיוחדת” שלה מותר להיכנס לתוך החממה, ולהבין את מחזוריות גידול הירקות.

גן ירק הסבר על הערוגות
רומי ואדר מקבלים שיעור מזורז בגננות מפיו של מוטי אלעזרי.

אחד הרגעים המרגשים יותר עבור הילדים היה כשגילו, כבר בכניסה, ערוגה ובה צומחים חמציצים. מוטי הציע להם להפוך שני גבעולי חמציצים לקני-קש בעזרתם יוכלו למצוץ אגלי טל שנערמו בלילה בליבם של העלים הגדולים שצמחו בערוגה סמוכה. אחר כך, היכן שהשתילים הגבוהים, זקופי הקומה, מצמיחים את קלחי התירס, טעמו הילדים את טעמו המתוק-מסוכר (ממש כך, יותר אחוזי סוכר בפה מאשר בסוכר עצמו) של קלחוני התירס הצעירים.

רומי מוצה את אגל הטל בעזרת גבעול חמציץ
רומי מוצה אגל טל בעזרת גבעול חמציץ.

הארוחה עצמה היתה חגיגה לפה, לנחיריים ולעיניים. חביתת הירק שאותה העדיפו הילדים על פני החביתות ה”נקיות” שהוצעו להם, מראה הצלוחיות גדושת הסלטים, סוגי הגבינות, פרוסות הלחם המהבילות ותה הצמחים, גרמו גם לילדיי לטעום, ללעוס ולבלוע עלים וגבעולים ירוקים כאילו היו עגלים באחו.

הארוחה המוצעת משנה את גווניה בהתאם לעונות השנה. לרוב ניתן לקבל חביתת ירק עסיסית, סלטי עגבניות שרי במגוון הצבעים, לפחות שני סוגי סלט, גבינות, חציל טרי מאודה, קולרבי חתוך עם שפריץ לימון, סוגי לחם כפרי, פלפלים קלויים, ריבת שרי ביתית, ופסטו זעתר.

רונית ומוטי אלעזרי, הבעלים, נטועים במושב צופר בערבה ממש כמו עשרות העצים, השיחים והגידולים החקלאיים המקיפים את ביתם, בירכתי המושב. רונית, בעברה מורה ותיקה למדעים, עשתה הסבה, והחליפה את בית הספר בחממה, שאותה הפכה לבית ספר “שדה” שאליו מגיעים בשמחה מאות ילדי הסביבה. החוגים שהיא מעבירה מאד פופולאריים, והיא נאלצת להקצות ערוגות שלמות גם לקבוצות בני נוער, שהתחילו אצלה לפני שנים כילדים ואינם מוכנים להפסיק. מוטי הוא חקלאי ותיק, המייצר, כמו חבריו החקלאים בערבה, תנובה בערך כלכלי גבוה, המיועדת בעיקר לייצוא.

ארוחות הירק (רונית מקפידה להדגיש שאין מדובר בארוחות בוקר, אלא בחוויה מתמשכת) מוצעות ליחידים, למשפחות ולקבוצות בהזמנה טלפונית בלבד. זהו בדיוק הטלפון ששווה לכם להרים כדי “להרים” את חווית האירוח שלכם בערבה, בפעם הבאה.

מסעדתגןירקבמושב צופר בערבה. רונית אלעזרי – 0723946579

מה עוד שווה לכם לטעום, לעשות ולחוות בערבה:

אטרקציה על כביש הערבה – מרכז המבקרים של מו”פ ערבה בדרך לאילת עוצרים בחצבה במרכז המבקרים החדש המציע סרטון תלת מימד על הערבה, אולם פעילות אינטראקטיבי חדשני ושיטוט בחממות ובהן ירקות שלא ראיתם בחייכם!

משחק ניווט מדברי ב”נוף צוקים” – פעילות מומלצת לקבוצות וליחידים בדרך לאילת במרכז המדברי שבישוב צוקים בערבה תוכלו להשתתף במשחק טריוויה שלוקח אתכם אל תחנות ניווט במדבר ומעניק לכם רגעים של גיבוש, אתגר וכיף.

נוף צוקים – חוויה מדברית בבקתות אירוח מפנקות מרכז האירוח הכפרי מציע ווילות מרווחות הנטועות על ספו של המדבר וכוללות מטבח מאובזר, אמבט ספא במרפסת, בריכת שחיה, אופני הרים ומשחק ניווט מפתיע ומרתק בתוך נוף הקדומים, המתאים לכל המשפחה.

מסעדת הגמלייה על כביש הערבה – מתרווחים על הכריות ופותחים שולחן מסעדה בסגנון בדואי על הדרך לאילת: יש אוכל, יש אווירה, הילדים משחקים על השטיחים ולהקת נגנים מנעימה ברקע. המחירים?לגמרי שפויים! לא תעצרו לארוחה?!

איך גילינו “מטמון בערבה” – צימר מומלץ בערבה – עין יהב שלא הכרתם… שווה לנפוש בערבה: יש יותר מ- 200 צימרים באזור עין יהב והסביבה מתפתחת במהירות לאטרקציה תיירותית לכל המשפחה. עכשיו – אפילו יותר!

חוות מִדְבָּרא – צימר מדברי בוילה מפנקת עתה הזמן לצאת לנגב ולשלב חופשה בצימר מעוצב ומפנק ביחד עם הצוקים, הלס והמדבר שמקיפים אותו.

ימי מדבר חופשה מדברית בערבה בבקתה בכפר האקולוגי שליד צוקים העברנו שלושה ימים של כיף אמיתי באווירה משוחררת

קפה אורסולה – לאכול טוב (וזול) על כביש הערבה מסעדה בסגנון גרמני, בית קפה משובח, מקום עם אופי ובקיצור – שעה וקצת לפני אילת שווה לעצור בכניסה לישוב צוקים לקפה, ארוחת בוקר או לארוחת נקניקיות וכרוב כבוש. גם המחירים נמוכים, מתוך פרינציפ!

 

 

אולי תאהב\י גם:

מסעדת ואמוס בראשל”צ – חוויה מקסיקנית שווה!

איטו אבירם

מסעדת רוטנברג ליד קיבוץ גשר – פעם, עצירת חובה בדרך לצפון

איטו אבירם

מסעדת נחלה בנהריה – ארוחה עם חצר משחקים לילדים

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן