Image default
מה חדש

“תל אביב דאנס” 2017 במרכז סוזן דלל – 3 חודשים של מחול בינלאומי וישראלי

מתוך מופע המחול “DUST”

גם השנה, כמדי שנה, מקיים מרכז סוזן דלל את אירוע המחול הגדול בישראל בין התאריכים 2 באוגוסט עד ה-31 באוקטובר. “תל אביב דאנס” 2017  מארח השנה 12 מופעים מגרמניה, סין, הונגריה, ספרד, טורקיה, בלגיה ,שבדיה ואוקראינה, לצד 15 בכורות עולמיות ומופעים חדשים של יוצרים ישראליים הפועלים בארץ ובחו”ל.

לדברי יאיר ורדי מנכ”ל סוזן דלל: “התוכנית מייצגת מחול עכשווי עשיר עם עבודות שנעות בין אמירה פוליטית נוקבת ואקטואלית, להתבוננות פנימה אל עולם המחול תוך הרהור על מקומה ותפקידה של התרבות בחברה. לצד יצירות פואטיות, שחושפות מגוון רחב של סגנונות, עולמות ותרבויות, מציע “תל אביב דאנס”  מבט רחב ומעודכן על שדה העשייה המחולית בארץ ובעולם.”

בין מופעי המחול הבינלאומיים:

DUST – להקת kNoname Artist ביצירה של רודריק ג’ורג’ -הרכב גברי של ארבעה רקדנים המפתיע בשילוב מתעתע בין היצירתיות והגמישות של ההיפ-הופ, לבין הקשיחות המובנית של הבלט הקלאסי.  (7-9 באוגוסט).

כרמן” לכוריאוגרפיה של בלזה וינסנצ’ה בביצוע להקת הבלט העכשוי  פצ מהונגריה. גרסה עכשווית לדרמה הקלאסית, עשירה בדימויים מלאי חיים, אקרובטיקה, תפאורה מקורית וצבעים עזים. היצירה מבוצעת על ידי 16 רקדנים ומוצגת בתעוזה קיצונית המביאה הסתכלות אחרת לסיפור הידוע בתוספת של אלמנטים עממיים ושונים מהמקובל. (10 באוגוסט).

חץ קר/ משחק גו – להקת בייג’ין דאנס ביצירתם של לי האן-ז’ונג ומא בו. בייג’ין דאנס / LDTX. (12 באוגוסט- 2 מופעים).

“יומן מסעות” לכוריאוגרפיה של ביהן מרפי בביצוע תיאטרון המחול והאופרה  של איסטנבול. להקת המחול המודרני הממוסדת היחידה בתורכיה, המציגה יצירות חדשות ברחבי העולם ומתמקדת בהגברת המודעות החברתית לאמנויות הבמה כמדיום לשינוי תרבותי ואחריות חברתית. (18-19 באוגוסט).

Petisa Loca – להקת שרה קאלרו – דיוות הפלמנקו חוזרת למרכז סוזן דלל עם יצירה חדשה שנוצרה בהשראת גל ההגירה הגדול מספרד של אמצע המאה ה-20′ ומספרת, בתוך כך, את סיפור הנשים המהגרות על אי-הודאות, הפחדים והתקוות שמציפים ועל העולמות החדשים שממתינים כהבטחה מהולה באיום. (24-25 באוגוסט).

“בין הרוחות” קבוצת המחול המודרני העירונית מהונג קונג תעלה יצירה מוערכת במיוחד מתוך רפרטואר ה-CCDC, של הכוריאוגרף הותיק ווילי טסאו, יחד עם סאנג ג’י-יה וסינג ליאנג. דרך המופע האקזוטי והמצאה מחדש של אלמנטים “אוריינטליים”,  היצירה מטילה מבט מפקפק בסקרנות המערבית בנוגע למזרח. (28-30 באוגוסט).

“נשמה בוערת” – להקת תור ביצירתו של תיירי סמיטס . אחד עשר רקדנים גברים במצב של עירום מתמשך – החושף מבני גוף ומוצאים שונים – משליכים את עצמם אל הנשמה הבוערת. היצירה מתפתחת דרך צלילים וסביבות אורגניות והרקדנים עושים שימוש בגופם, נשימותיהם וקולם. הריקוד מתעצם בקרשנדו ונוגע בגבולות הטראנס.המטרה: להגיע לשיא רגשי משותף ואינטנסיבי ולשחרור מכבלים ומעול הקיום בהווה. (13-14, 18-19 באוקטובר)

לוח מופעי חודש אוגוסט 2017:

מיכל ברט- משל המערה

אולם סוזן דלל

“משל המערה”, שנכתב לפני 2400 שנה על ידי אפלטון, מבטא במילים יסודות עמוקים ומרתקים בחוויה הבסיסית של תפיסת המציאות. משל זה מקבל גוף, מרחב וחיים במופע פלמנקו-מודרני של מיכל ברט, המשלב מוסיקה חיה ומקורית של גיטריסט הפלמנקו הספרדי “Jose Carillo “El Fyty.

היצירה מעלה לדיון את השאלה בדבר ה-‘מציאות האמיתית’ בעידן המידע הקפיטליסטי, ומשקפת היבטים שונים מחיי היום-יום של הסובייקט הכלוא בתוך נורמות חברתיות, בפולחן אישיות, במרדף אחר המעמד והממון, שעה שה-‘צלליות’ חולפות על הצגים מולו, והוא נושא עיניו אליהן – בעיוורון.

הכוריאוגרפיה של ברט – המבוצעת על ידה ועל ידי רקדניות האנסמבל שלה, מבטאת ברגישות, בעצמה וגם בהומור את החוויה הפיזית-מרחבית שנוצרת בין הפרטים בחברה הכבולה בשלשלאות בלתי נראות.

2.8 יום ד’ בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 90-100 ₪

 

סאלי אן פרידלנד- בכורה

אולם סוזן דלל

אור של מקרן יוצר דיאלוג מיוחד בין הרקדנים לבמה .

הוא מוביל את הרקדנים למצבים מלאי הומור וגורם להם לשבור מוסכמות של תנועה ושפת גוף.

3.8 יום ה’ בשעה 21:00

2.9 שבת בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 110 ₪

 

להקת הפלמנקו הישראלית- חוגגים 20 שנה ליצירה

אולם סוזן דלל

להקת הפלמנקו הישראלית COMPAS בניהולה האמנותי של מיכל נתן חוגגת 20 שנות יצירה.

ערב מקורי, יצירתי, מיוחד ומרגש הכולל ממיטב רפרטואר הלהקה לאורך 20 השנים..

4.8 יום ו’ בשעה 21:00

5.8 שבת בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 130-150 ₪

 

רודריק ג’ורג’ (גרמניה)

אולם סוזן דלל

בווירטואוזיות טכנית מרשימה, רודריק ג’ורג’,הפועל בברלין גרמניה, משלב בין הרוח הלוחמנית והמהות האורבנית של ההיפ הופ לצד טקסי החיזור והקווים האלגנטיים של הבלט, על מנת ליצור קוורטט של יופי מרהיב, חלק, שרירי ובלתי צפוי. את הקוורטט מלווה המוזיקה של צמד התקליטנים SAD, אשר שוברת את הרשמיות של קונצרט מחול ומשווה לו תחושה של מועדון אורבני.

7.8 יום ב’ בשעה 21:00

8.8 יום ג’ בשעה 21:00

9.8 שבת בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 189-219 ₪

 

בלט פצ (הונגריה) בשיתוף פסטיבל כרמיאל-כרמן

אולם סוזן דלל

בלט Pécs, להקת הבלט העכשווי הראשונה מהונגריה, מציגה את ‘כרמן’, הדרמה הקלאסית העוסקת באהבה פראית ונצחית, המובילה לטרגדיה בלתי נמנעת.

כיצד מנצחת התשוקה את ההיגיון? היכן עובר הגבול בין אהבה, תשוקה ואובססיה?

האם אהבה מלאת תשוקה היא בהכרח חוסר שפיות?

גרסה מודרנית זו עשירה בדימויים מלאי חיים, אקרובטיקה, תפאורות דינמיות וצבעים עזים.

היצירה מבוצעת על ידי 16 רקדנים ומוצגת במלוא תעוזתה הקיצונית.

10.8 יום ה’ בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 189-239 ₪

 

בייג’ינג דאנס/ LDTX (סין)- החץ הקר

אולם סוזן דלל

להקת המחול LDTX מסין במופע שייקח את הצופה למסע מרגש עם עוצמה מלטפת. היצירה גדושה בדימויים מהתרבות הסינית העשירה, מציגה משחק בשחור לבן שבו 14 רקדנים מהלכים על הקו שבין אחידות, שלווה וכאוס. מצודת החיים דורשת מאתנו לעשות צעדים, אך לעיתים אנו רואים בצעדים קטנים אלה את השחור והלבן, את הטוב מול הרע, היתרונות מול החסרונות. הרקדנים נעים בין משבצותיו של לוח משחק ענקי, בדומה לאופן בו כולנו נעים בין החוויות והאנשים המרכיבים את חיינו.

12.8 שבת בשעה 17:00, 21:00

מחיר כרטיס: 219-269 ₪

 

קבוצת מחול תיאטרון אור ואורן- בכורה

במת סוזן דלל-מקומות לא מסומנים

שלוש נשים מרכיבות ומפוררות לסירוגין דימויים של נשיות. הן בוחנות את חומריות הדימוי על גופן ושל גופן, מתנסות בתהליכים פנימיים וחיצוניים של התרוקנות הגוף והתמלאותו בדימוי. הן נעות בחלל, מטפלות באופן ‘כירורגי’ במרכיבים החומריים של הדימויים (הפרחים המפוזרים) המרכיבים הפיזיים (גופן הנשי) בכדי למצוא את הפער או את מידת ההתאמה בין ‘הנשי’ ו’היפה’ לבין ‘החומרי’ ו’המכני’. דרך שלושה נרטיביים רגשיים שכל אחת חווה בנפרד, הן מקפלות אל תוך החלל דימויים נוספים שאותם הן מפרידות מעצמן כחומר זר ומתחילות לפגוש זו את זו במקומות בהן הגוף הוא רק גוף והאנושי חשוף, דק ושברירי.

הן חושפות אחת את השנייה וחוקרות, דרך חפצים או קירות הבמה, את הנוכחות הישותית שלהן שאינה משתנה. נוכחות שאינה נגועה בהתניה מוקדמת או בדימוי חיצוני שמשולב בהן עוד מזמנים קדומים, מתוך רצון לזכך את עצמן לכדי גרעין פנימי נטול שייכות ונקי מכל, גרעין של כלום, של ריק.

העבודה התחילה את מחקרה כחלק מפסטיבל הרמת מסך 2015 בליווי אמנותי של איציק ג’ולי. לאחר זמן מחקר נוסף תוצג בבכורה את גרסתה השנייה של היצירה, באורך מלא ובקאסט חדש.

*העבודה מבוצעת בעירום חלקי

13.8 שבת בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 85 ₪

 

יסמין גודר- שתיים שעשוע ורוד- בכורה מחודשת

אולם סוזן דלל

יצירתה של גודר בשיתוף עם הרקדנית איריס ארז, שהועלתה לראשונה ב 2003

ובעקבות הצלחתה הופיעה ונחשפה ברחבי העולם.

בוורסיה המחודשת יופיעו הרקדנית דור פרנק, מלהקתה של גודר ופרנצ’סקה פוסקריני – רקדנית וכוריאוגרפית איטלקיה איתה גודר משתפת פעולה בשנים האחרונות.

ביצירה “שתיים שעשוע ורוד” שתי נשים משיבות למבט התמידי הבוחן אותן. מתמודדות עם הציפייה של המסתכל, בוחנות את סמלי הגוף המשמשים כלי תרבותי ומתוך כך יוצרות מערכת יחסים ביניהן. עם השראה מדימויים סוריאליסטיים ואנרגיית פופ, שלושת חלקי הערב מציגים היבטים שונים של הגוף והנפש הנשית וחושפים שפה מרעננת, שהינה בו-זמנית מסתורית, מצחיקה ומטרידה.

15.8 יום ג’ בשעה 21:00

16.8 יום ד’ בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 90-110 ₪

 

להקת המחול המודרנית, איסטנבול (טורקיה)- יומן מסעות מאת בייהן מרפי

אולם סוזן דלל

תיאטרון המחול המודרני של איסטנבול היא להקת המחול המודרני הממוסדת היחידה בתורכיה, המציגה יצירות חדשות ברחבי העולם ומתמקדת בהגברת המודעות החברתית לאמנויות הבמה כמדיום לשינוי תרבותי ואחריות חברתית. עם שובם למרכז סוזן דלל, הם יעלו את יומן מסעית מאת המנהל האמנותי והכוריאוגרף באהיין מרפי, יצירה המציינת 400 שנה לכתביו של אווליה צ’לבי, מגלה הארצות העותמאני שסייר באורכה ולרוחבה של האימפריה העותמנית והארצות השכנות במשך 40 שנה, מצעד את מסעו ביומן מסע, לו נתן את השם Seyahatname. היצירה היא מסע רב-מימדי הנע בין מסעותיו הגיאוגרפיים של צ’לבי ובין מסע החיפוש הנפשי של הסופרת התורכיה העכשווית אליף שאפאק. העבר וההווה נשזרים יחד לאורך ההיסטוריה של העם התורכי הנודד ואהבתם של התורכים למסעות בכלל.

18.8 יום ו’ בשעה 21:00

19.8 שבת בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 219-269 ₪

 

להקת בלט ירושלים- אילוף הסוררת- בכורה

אולם סוזן דלל

מבוסס על עלילת הקומדיה של שייקספיר.

המופע מועתק לתקופה המודרנית ומעלה את לידתה של אהבה בין שתי דמויות חזקות בסגנון קולנועי עם אלמנטים של קומדיה דלארטה, פארסה שערורייתית, על גבול הקרקס.

20.8 יום א’ בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 90-110 ₪

 

תיאטרון מחול רעננה- JOHNNY– בכורה

אולם סוזן דלל

שלוש יצירות מגוונות ודינאמיות, בעיצובם הייחודי של הכוריאוגרפים, הזוג הנשוי, איביצה באגו ולימור זיו. המיזוג של שני אמנים אלה, שמגיעים מרקע תרבותי ומקצועי שונה, יוצר תנועה מורכבת ומאתגרת ובמרכזה רגש טהור וסוחף. מלבד זכייתו במקום השלישי באליפות העולם בהתעמלות קרקע ומכשירים, איביצה באגו רקד בלהקות המחול המודרניות המפורסמות של הארץ: ענבל פינטו, ורטיגו והקיבוצית. הקריירה של לימור זיו פרחה באחת הלהקות המובילות באנגליה, “Scottish Ballet”. שם היא רקדה תפקידים של סולנית ועבדה עם מספר רב של כוראוגרפים ידועי שם בעולם המחול.

21.8 יום ב’ בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 149 ₪

 

להקות הפלמנקו רמנגאר ופלמנקונטורל- ערב פלמנקו ירושלמי

אולם סוזן דלל

1 // להקת הפלמנקו – Remangar בקטעים מתוך המופע – DESAHOGAR

מאת: קרן ואבנר פסח. | רקדניות רמנגאר: מאיה מארק, יונית מודן, שוהם ברמן, עדי כהן ואשרת קליין.

2 // להקת הפלמנקו – FlamencoNatural בקטעים מתוך היצירה TERITORIA

מאת: שרון שגיא. | רקדניות פלמנקונטורל: שרון שגיא, שרון רמתי-איטח ומאיה כהן.

3 // בחלקו האחרון של הערב יועלה קטע משותף של הרקדניות קרן פסח ושרון שגיא.

 

זהו שיתוף פעולה שלישי בין היוצרים. השילוב בין הסגנונות והאופי השונים ועם זאת השורשים המשותפים של הפלמנקו מעורר עניין וחידוש בתוך היצירה המשותפת כמו השראה הדדית בין היוצרים ורצון לחלוק במה ויצירה.

לאורך המופע הקהל יוכל לראות סגנונות והתפתחויות שונות של הפלמנקו- הפלמנקו השורשי והמסורתי לצד הפלמנקו המושפע מטריטוריות שונות של אמנות הבודק את הגבולות של המסורת עם החדש. כמו כן המפגש והחיבור הקרוב והחזק בין שתי יוצרות שתי רקדניות בעלות ניסיון גדול בתחום הפלמנקו העולות יחדיו לבמה ביצירה משותפת.

22.8 יום ג’ בשעה 11:00 בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 119-159 ₪

 

להקת שרה קלרו (פלמנקו ספרד)

אולם סוזן דלל

שרה קלרו, פרימה-בלרינה ודיווה מעולם הפלמנקו בספרד, חוזרת למרכז סוזן דלל ביצירה חדשה, PETISA LOCA. באמצע המאה העשרים אלפי ספרדים יצאו לתפוצות. אי-וודאות, פחד, תקווה… עולמות חדשים המתינו להם, מלאים הבטחה לצד חשש מאיים. החיים הפכו שוב להישרדות.

PETISA LOCA הוא סיפור בעל פנים רבות של אישה, של כל הנשים, בעיצומה של ההגירה הגדולה מאירופה לאמריקה במאה העשרים, כאשר אלפי ספרדים יצאו לתפוצות.

קלרו הווירטואוזית רוקדת במופע דרמטי זה כשהיא מלווה על ידי הזמרת הספרדית המצליחה, ג’מה קבלרו. מבוסס על פלמנקו מסורתי, טהור וקלסי, בשילוב עם כוריאוגרפיה חדשנית, מקורית ועכשווית.

24.8 יום ה’ בשעה 21:00

25.8 יום ו’ בשעה 14:00

מחיר כרטיס: 189-239 ₪

 

סילביה דוראן חוגגת 40 שנה- ערב גאלה

אולם סוזן דלל

חוגגים 40 שנה של פעילות פורצת דרך במחול הפלמנקו בישראל לכבודה של גב סילביה דוראן.

סילביה דוראן הגיעה ארצה כעולה חדשה 1973 עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים, היא הגיעה לישראל כאומנית מתנדבת מספרד כדי להופיע בפני חיילי צה”ל בחזית ובבתי חולים.

בשנת 1977 הקימה את בית ספרה, בית הספר הראשון למחול ספרדי ופלמנקו בישראל עם תוכנית לימודים משלה, מאושרת ע”י גדול רקדני ספרד “Antonio “El Bailarin. בית הספר הוכר על ידי שגרירות ספרד בישראל ומכון סרוונטס.

סילביה נחשבת לחלוצת הפלמנקו בארץ והכוהנת הגדולה של הפלמנקו בישראל מאז ועד היום.

מיטב רקדני הפלמנקו בארץ הוכשרו ע”י סילביה בבית ספרה ולהקתה.הקימה דורות של רקדנים מקצועיים ביניהם נטע שיזף, מיכל נתן, כרמל נתן, יעל אסף, אור נילי אזולאי, אלה וייך, שרון סולטן ועוד רבים.

26.8 יום ד’ בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 189-219₪

 

להקת המחול המודרנית הונג קונג- 365 דרכים של עשייה וביטול האוריינטליזם

אולם סוזן דלל

המושג “מזרח”, לא בהכרח בגלל מסורת או פרספקטיבה תרבותית, מתייחס בד”כ לאסיה, בעוד ש”המערב” מתייחס לאירופה ולאמריקה. מה אנו חווים כשאנו מגיעים למזרח? קליגרפיה, בודהה, פנג שוואי, מקלות אכילה, חלוקים סיניים, אמנויות לחימה, שרוולים ארוכים, דרקונים, מדיטציה ויוגה?365 דרכי עשיית ולביטול האוריינטליזם היא יצירה מתוך רפרטואר ה-CCDC, של הכוריאוגרף הותיק ווילי טסאו, יחד עם סאנג ג’י-יה וסינג ליאנג. דרך המופע האקזוטי והמצאה מחדש של אלמנטים “אוריינטליים”,  היצירה מטילה מבט מפקפק בסקרנות המערבית בנוגע למזרח.

28.8 יום ב’ בשעה 21:00

29.8 יום ג’ בשעה 21:00

30.8 יום ד’ בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 219-269 ₪

 

אנסמבל קייזר אנטונינו- הודעה

במת סוזן דלל- מקומות לא מסומנים

צליל של חצוצרה מכריז על שינוי, מעבר ממצב אחד למשנהו, צליל שמכין אותנו להגיב, קריאה שמבקשת תשומת לב. שינוי קטן או גדול, שינוי פנימי כמעט בלתי מורגש, או שינוי עצום, המחייב אותנו להתמודד עם תוצאות חדשות, מציאות חדשה שבה עלינו לחיות.

הגוף שלנו מגיב לכל מצב חדש והוא מסוגל עם אינטליגנציה אינטואיטיבית, להסתגל, לקבל להמשיך ולתפקד. היצירה בוחנת התנהגויות ותגובות במצב בו אנו מוקפים בהודעות בתחום האישי ,ציבורי, פוליטי, חברתי ותרבותי.

31.8 יום ו’ בשעה 21:00

מחיר כרטיס: 70 ₪

מופעים לילדים ולכל המשפחה

 

להקת הפלמנקו הישראלית Compas– שלגיה ושבעת הגמדים

אולם סוזן דלל

עיבוד חדש ומקורי לכל המשפחה לסיפור הקלאסי של שלגיה המושלכת אל היער על ידי המלכה הרעה,

שם היא נקלעת לשלל הרפתקאות מרתקות. היא מתגברת על שדוני היער האכזריים, מוצאת נחמה בידיה של הלבנה הטובה ופוגשת את שבעת הגמדים המצחיקים.

כשהמלכה מגלה ששלגיה חיה למרות הכול, היא מחליטה לעשות מעשה ולהפטר ממנה אחת ולתמיד…

אך לבסוף בכוח האומץ, האמונה והאהבה שלגייה זוכה בנסיך – בחיר ליבה.

מופע תיאטרון – פלמנקו מיוחד, המשלב פסקול של מוסיקת פלמנקו, מוסיקה קלאסית ומוסיקה עכשווית.

יום ו’ 4 באוגוסט בשעה 11:30

מחיר כרטיס: 70 ₪

 

תל אביב דאנס 2017

מרכז סוזן דלל, תא

טל’ להזמנת כרטיסים: 035105656

https://www.facebook.com/suzannedellalcentre?fref=ts

 

אולי תאהב\י גם:

שעונים מחופשים שתעשו בעצמכם – בחולון

איטו אבירם

קולנוע וקולינריה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2019 

איטו אבירם

בקרוב הסרט: “סולו – סיפור מלחמת הכוכבים”

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן