Image default
אטרקציות ופעילויות מרכז מה חדש

קיץ מפתיע של אירועי תרבות בירושלים

נקודת מגע - צילום: מיכל פטאל
נקודת מגע – צילום: מיכל פטאל

עיריית ירושלים מפתיעה הקיץ, ומציעה, באמצעות “עונת התרבות בירושלים”, (שהיא עמותה פילנתרופית) שפע של אירועי תרבות, חלקם מקוריים ומסקרנים. הנה תקציר:

פסטיבל בבית יוצא לחצר האחורית של ירושלים: שיטוט עם אוזניות בין בתי הכפר הנטוש ליפתא / רננה רז בשימוע נוסף למורה אדם ורטה / השקת העונה השלישית של תוכנית הרדיו “סיפור ישראלי” בלייב מול קהל.

נקודת מגע חוגגת יובל למוזיאון ישראל: ״מאזינים לאויב״ – סיור מודרך עם אנשים ממדינות אויב/ מרתון ריצה אמנותית ברחבי הקמפוס/ פרויקט הקטלוגים הופך את הקטלוגים מ-50 שנות מוזיאון ליצירות אמנות חדשות.

טוקטוק מציע מופעים אינטימיים רבי משתתפים בחדר מלון: בהשתתפות השף מרואן אהרון עליאן / “החדרנית” נעמי לבוב / העיתונאי עקיבא נוף /  המאסז’יסטית ורד דרור / תזמורת הרחוב הירושלמית ורבים אחרים.

החזית מציגה מוסיקה לא ארוזה מבריכת הכדורים של המזרח התיכון: המלחין המחונן עדי גלברט חוזר מברלין לירושלים בקונצרט חד פעמי / ערב שירי כלא עם מוריס (מסרטן השד) ועו”ד ברק כהן / ערב הזייתי חזיוני עם דרך 12, תומר דמסקי ואנסמבל של טרור במערת צדקיהו.

מתחת להר מעלה את הר הבית על ראש שמחתו: יעל ברתנא בחזיון אור קולי על הר הבית בשנת 3,615 לספירה / סנטיאגו סיירה (מקסיקו) במיצג חי בהשתתפות חיילים במיל’ / שחזור בניית קיר מקרח של אלן קאפרו ברחבת הכותל.  

פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת פורס חוויהמוסיקלית חוצת גבולות, הגדרות ואמונות: שי בן צור וג’וני גרינווד במופע טרום בכורה עולמי / שולי רנד שר משירי מאיר אריאל / עומרי מור ועומר סוסה  נפגשים על הפסנתר / מארק אליהו מארח מאסטרים יחידים בדורם/ נביא הרגאיי מקס רומיאו עולה לציון.

מנהל אמנותי: איתי מאוטנר, מנהלת כללית: נעמי בלוך פורטיס

*******

פסטיבל בבית (27-30 ביולי)

מנהלת אמנותית: דפנה קרון

מפיקה: ליה לרר

פירוט מופעי פסטיבל בבית בקובץ המצורף או בלינק: http://www.jerusalemseason.com/in-house

 

נקודת מגע (6 באוגוסט)

 סערה לילית של אמנות ואנשים במוזיאון ישראל

מנהלת אמנותית: רננה רז

מפיקות: נטע כהן למוזיאון ישראל, הדס בלאס לעונת התרבות בירושלים

 

טוק טוק (10-13 באוגוסט)

 אירוע אינטימי רב משתתפים בבית מלון

הכל יתחיל בצ’ק אין לשעה בלבד במלון פרימה רויאל בירושלים.

פקיד הקבלה יפנה אותך לחדרך: מיטה זוגית גדולה, סדינים לבנים מתוחים, שידה, טלוויזיה, מגבות, סבונים עטופים אחד-אחד. בדיוק כמו בחדר הצמוד, וכמעט כמו בכל מלון שביקרת בו. בבית מלון, אתה תמיד רחוק מהבית וקרוב אל עצמך. בחדר ששכרת לזמן מוגבל, אתה חופשי להשתחרר, להסתחרר, להסתתר ולהרהר.

בחדר כזה, רגיל לגמרי, מתחיל “טוק טוק”. אירוע אינטימי רב משתתפים. מאחורי כל דלת יחכה לכם סוד: כ-40 אמנים, אנשי וידאו וסאונד, שחקנים, מוזיקאים, חדרניות, טבחים, כותבים ובמאים ייצרו, ביחד ולחוד, חוויות פרטיות וחד פעמיות לכל צופה וצופה. יותר מזה לא נוכל לגלות.

מנהלת אמנותית: מיכל ואעקנין

מפיקים: עומר אלשייך וליה לרר

קונספט ושותפה לניהול האמנותי: דפנה קרון / קונספט וליווי אמנותי: איתי מאטונר

יוצרים שותפים (רשימה חלקית): עלית קרייז, בניה רכס, עופר עמרם, מיטל רז, נעמי לבוב, מרואן אהרון עליאן, יובל המאירי, אמג’ד האשם, עקיבא נוף, נטלי צוקרמן, אנסמבל אברא: חנן בן סימון, פיי שפירו ויפעת זיו, ורד דרור, שירה פטל, לירז פאנק,  עקיבא נוף, ג’רמי פוגל, יונתן לוי, תזמורת הרחוב הירושלמית ועוד לא צריך בולד.

 

החזית (17-21 באוגוסט)

ארבעה ימים של מוסיקה לא ארוזה מירושלים

מנהל אמנותי גילי “דה קיד” לוי

מפיק: דודו קושר

פרטים נוספים אודות אירועי פסטיבל החזית בקובץ המצורף או בלינק: http://www.jerusalemseason.com/frontline-heb

מתחת להר ) 25-28 באוגוסט)

פעולות והתכנסויות סביב הר הבית/חראם א-שריף והמעגלים סביב לו

הר הבית הוא בראש ובראשונה היסטוריה רב-שכבתית של פעולה בלתי נרגעת, רוויית חיים ודם. הכנענים, היבוסים, היהודים, הבבלים, הפרסים, היוונים, הרומאים, המוסלמים, הצלבנים, האיובים, הממלוכים, העות’מאנים, הבריטים, הירדנים, הישראלים והפלסטינים, ולא רק הם, העלו על ההר הזה את המיטב.

על פי המסורת היהודית כאן נעקד יצחק, בברית החדשה נכתב שמכאן ישוע בן נצרת גורש, מספרים שמכאן עלה הנביא מוחמד השמיימה. כאן עמד בית המקדש. כאן עומד מסגד אל-אקצה. כאן נרצח המלך עבדאללה, כאן משחקים נערים כדורגל וכאן שכנה המזבלה הביזנטית הגדולה. וכאן, במקום הזה, שהוא רמה מלבנית בת 144 דונם בגובה 743 מטר מעל פני הים עם שתי כיפות, ובשוליו קיר שהוא שריד לחורבן, מתחתיו מנהרות ומסורות שונות על אבן היסוד של העולם כולו, מתקיימים עד היום טקסי תפילה רבי משתתפים לצד המאבקים הכי משמעותיים, הכי אלימים והכי נפיצים במזרח התיכון.

פסטיבל מתחת להר, בשנתו הרביעית, יתקיים סביב הנקודה הטבורית של הר הבית ובמעגלים הולכים ומתרחבים סביבה. הוא יבחן את היחסים שנחרטו בהיסטוריה עקובה מדם, כמו גם את מרקם החיים היומיומי על ההר. הפסטיבל יציע שיחה שכוללת את הקדושה, ההיסטוריה, הקונפליקט והמיתולוגיה, יחד עם הכיבוש, היופי, השנאה, ההוד, הלאומנות והכאב שטמונים בהר הזה, ויבקש להרכיב מהם תצרופות חדשות ותובנות על המקום ועל הזמן הזה, על העתיד האפשרי והמדומיין.

הפעולות וההתכנסויות שיוצגו בפסטיבל ינכיחו נרטיבים הכרוכים בהר ויציעו פרפורמנס של קדושה, פולחן ומסתורין כמו גם סיפורים ומחוות אתאיסטיים, הומניסטיים ואוניברסליים. הן יציגו מבנים של קודש ותשוקות של חילון, שדרכם נוכל לשאול איך מתוך העושר התרבותי המשותף לנו כבני אדם והכרת ההבדלים והזהויות השונות, נוכל לחלום עתיד משותף של צדק ושלום. איך ניתן לצאת מתוך כל מה שמוכר וידוע על ההר לבחינת דרכים להיחלצות מהמבוי הסתום הפוליטי והרוחני שאליו הוא נקלע.

מנהל אמנותי: עומר קריגר

מפיקה: הילה שטרית

פרטים נוספים אודות אירועי פסטיבל מתחת להר בקובץ המצורף או בלינק: http://www.jerusalemseason.com/content/event/under-mountain-heb

 

פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת

(30 ביולי – 4 בספטמבר 2015)

בסוף הקיץ, כשהלילות כבר בהירים והאוויר צלול וזך, ממלא פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת את העיר הקדושה והמורכבת בעולם באווירה שמימית. מתוך חומות העיר העתיקה, מכיכרות הומי אדם, ממרכזי העיר המתחדשת ומחללים מכושפים תחת כיפת השמיים עולה ובוקע שיר חדש שמטעין את ירושלים בשיר חדש, פתוח והרמוני.

פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת הוא הרבה יותר מפסטיבל של מוסיקה טובה. הוא קריאה טהורה, ברורה ואמיצה ליוצרים ולאורחים מכל גזע, דת ולאום לבוא לירושלים ולחגוג את עצמם ואת כל מה שקדוש עבורם. הוא מבקש להפוך את ירושלים, למשך שבוע לפחות, לעיר שבה האוטופיה מקבלת הזדמנות לבצבץ במציאות. למקום שהופך לאתר עלייה לרגל שבו ניתן לבנות הווה חדש על בסיס כל מה שהיה וכל מה שכבר קיים.

בשנתו הרביעית מגיע פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת לעומקים חדשים. אנחנו מתכבדים לפרוס בפניכם תוכנית אמנותית רחבה יותר ולהציע לכם לצלול לסגנונות מוסיקליים חדשים ולהכיר שילובים שמעולם לא שמעתם. אנחנו נרגשים לקרוא לכם להתענג על הפקות מקור בלתי נשכחות, לפתוח בפניכם צוהר לחוויה מטלטלת, מרעננת וחד פעמית ולהזמין אתכם לקחת חלק פעיל בחגיגה מוסיקלית חוצת יבשות, הגדרות ואמונות.

הצטרפו אלינו למסע גילוי מרגש שמתחיל באוזניים ונגמר בלב. בואו לירושלים. בואו בשלום!

מנהלים אמנותים: איתי מאוטנר, גיל קרניאל וגיל-רון שמע

מנהלת כללית: מלכי אמיר דנון קרדיטים למטה

פרטים נוספים אודות אירועי פסטיבל ירושלים למוסיקה מקודשת בקובץ המצורף או בלינק: jsmfestival.com.www

לפרטים על פסטיבל מוסיקה מקודשת:

נידר עוז תקשורת ויחסי ציבור: יעל קידר // 0508728722 // yael@nidaroz.co.il, מרב להב // 0508728721 // merav@nidaroz.co.il

 

 

 

 

 

אולי תאהב\י גם:

“בעקבות כד הבושם” – הילדים חופרים ומגלים עתיקות בבית ג’וברין

איטו אבירם

פותחים את השנה במלונות אוליב ב- 49 ₪ לאדם ללילה !

איטו אבירם

תיאטרון תמונע מציג: פסטיבל אינטימדאנס “הפיכה” 2020 מקוון

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן