We Are One: A Global Film Festival, זהו שמה של התכנית האמנותית של פסטיבל הקולנוע המקוון הראשון מסוגו הכולל שיתוף פעולה של 21 פסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם כולל קאן, ברלין, ונציה וסאנדנס.
הפסטיבל, המופק ומאורגן בידיTribeca Enterprises וחברת YouTube, יימשך עשרה ימים ויתקיים בתאריכים 29 במאי – 7 ביוני. התוכנית האמנותית כוללת יותר מ-100 סרטים ותוכניות מ-35 מדינות, לצד שיחות עם אנשי קולנוע (בהם פרנסיס פורד קופולה, סטיבן סודרברג ובונג ג׳ון-הו), תכני מציאות מדומה והופעות מוזיקה. כלל התכנים יוצעו לצופים ללא עלות ובמהלך הפסטיבל יגויסו תרומות למען המאבק בנגיף הקורונה.
את הסרטים והתכנים אצרו אנשי הפסטיבלים המשתתפים: פסטיבל אנסי לאנימציה, פסטיבל ברלין, פסטיבל לונדון, פסטיבל קאן, פסטיבל גואדלחארה, פסטיבל מקאו, פסטיבל ירושלים, פסטיבל מומבאי, פסטיבל קרלובי וארי, פסטיבל לוקרנו, פסטיבל מרקש, פסטיבל ניו יורק, פסטיבל סאן סבסטיאן, פסטיבל סרייבו, פסטיבל סאנדנס, פסטיבל סידני, פסטיבל טוקיו, פסטיבל טורונטו, פסטיבל טרייבקה, פסטיבל רוטרדם ופסטיבל ונציה.
אנשי פסטיבל הקולנוע ירושלים התמקדו ביוצרים ישראלים ובחרו להציג את התכנים הבאים:
חתונה מאוחרת: שני עשורים של קולנוע ישראלי חדש
סרט הביכורים של דובר קוסאשווילי מ-2001, בכיכובם של ליאור אשכנזי ורונית אלקבץ, הוא אבן דרך בתולדות הקולנוע הישראלי, ורבים רואים בו את יריית הפתיחה של תור הזהב שהגיע בעקבות חוק הקולנוע (החוק שלמעשה הסדיר את חלוקת התקציבים לסרטים בארץ). הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל קאן, ובהמשך הוצג באינספור פסטיבלים וגרף שורה ארוכה של פרסים, כולל פרס וולג’ין לסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים ועשרה פרסי אופיר, בהם פרס הסרט הטוב ביותר, התסריט, השחקן (אשכנזי) והשחקנית (אלקבץ). “חתונה מאוחרת” היה גם אחד הסרטים הישראלים הנצפים ביותר של ראשית המאה ה-21, עם כ-300 אלף צופים שהגיעו לצפות בו בבתי הקולנוע, והחל לבנות את האמון המחודש של הקהל בארץ בקולנוע הישראלי.
ההקרנה תיפתח בהקדמה של הבמאי דובר קוסאשווילי והשחקן ליאור אשכנזי. באדיבות טרנספקס הפקות.
לאבד את אליס: בכורה עולמית לסדרה החדשה של HOT
הסדרה החדשה של סיגל אבין בכיכובם של איילת זורר, ליהי קורנובסקי וגל תורן בהפקת דורי מדיה דרסט, כוללת שמונה פרקים ומשלבת אלמנטים של מותחן פסיכולוגי ופילם-נואר. העלילה שואבת השראה מסיפורו המיתולוגי של פאוסט ועוקבת אחר אליס, במאית קולנוע בת 48 שזכתה להצלחה בעברה ואולם כעת חייה מסתכמים בעיקר בטיפוח חיי משפחה. יום אחד היא פוגשת בסופי, פאם-פטאל יפהפייה ותסריטאית מבריקה. בהדרגה מפתחת אליס אובססיה כלפי הכישרון, הנעורים והמיניות המתפרצת של סופי, ומכניסה אותה אל תוך חייה המקצועיים, המשפחתיים והזוגיים. במה שנראה כבחירה מודעת, נשאבת אליס אל עולמה האפל וההרסני של סופי, וככל שהעלילה מתקדמת ומתפתלת כבר לא ברור מי חדרה לחייה של מי, מי לוקחת ומי נותנת ומי תוביל את מי אל הסוף הפטאלי.
במסגרת הפסטיבל יוקרן הפרק הראשון מהסדרה. באדיבות HOT, דורי מדיה ופסטיבל Canneseries. הסדרה תעלה לשידור ב-HOT במהלך חודש יוני ותופץ בעולם ע”י דורי מדיה. הסדרה נבחרה להשתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל Canneseries באוקטובר, במהלכה יוקרנו שני הפרקים הראשונים.
Love Chapter 2
תיעוד ייחודי של מופע המחול האפל והסוחף מאת שרון אייל ושותפה ליצירה גיא בכר, בביצוע רקדני להקת L-E-V. את היצירה עטורת השבחים מתארת אייל באופן הבא: “אני חיה, אוהבת, מתפקדת. נשברת לתוך פירורים של אהבה ונכנעת להדף. אסון, סוף ותקווה מועברים כמחלה לגוף הרקדן. עכשיו, כשאין גבולות, אנחנו מסכנים את עצמנו. טיפות של אינפורמציה, הכאב של האובדן ועייפות מנטלית משתנים לכדי לב עטוף באפלה וחומר של סודות שמורים. היצירה הזו היא פוסט-מחלה, אחרי שהכל אבד היא מחזיקה בנגיעה כדי לשמור אותנו חולמים בחיים בתוך גוף עיוור. היצירה הזו היא סיבה לבכות”. רקדנים: גון בירן, דארן דאוואני, רבקה היטינג, דניאל נורגרן-ינסן, מריקו קאקיזקי, קרן לוריא פרדס. מוזיקה: אורי ליכטיק, עיצוב תאורה: אלון כהן, בימוי וידאו: לואיז נרבוני.
באדיבות La Belle Télé, L-E-V – שרון אייל וגיא בכר
כיתת אמן עם נדב לפיד
נדב לפיד, מבכירי היוצרים של הקולנוע הישראלי העכשווי, מי שכתב וביים את “השוטר” ו”הגננת” וזכה בשנה שעברה בדב הזהב בפסטיבל ברלין על סרטו “מילים נרדפות”, מעניק כיתת אמן מיוחדת בהנחיית רומי אבולעפיה שצולמה והופקה בידי פסטיבל הקולנוע ירושלים. במסגרת כיתת האמן משוחח לפיד על הממד האוטוביוגרפי של סרטיו, על העיבוד האמריקאי של “הגננת”, על יצירת סרטים בעבור ענקיות הסטרימינג, על סרטו החדש שנמצא כעת בעריכה, על עתיד עולם הקולנוע ביום שאחרי הקורונה וגם על החיים עם תואר אצולה קולנועי.
בתוך כך, החליטה הנהלת פסטיבל הקולנוע ירושלים לקיים את מהדורתו ה-37 של הפסטיבל בתאריכים 20-30 באוגוסט, 2020. הפסטיבל, שהיה אמור להתקיים השנה באמצע יולי, נדחה בעקבות התפרצותה של מגפת הקורונה בארץ ובעולם. כעת, שעה שהמגבלות על התקהלות בישראל מוסרות בהדרגה, נקבע המועד החדש והוחלט כי הפסטיבל יתקיים בסוף אוגוסט, וזאת כמובן בכפוף להנחיות משרד הבריאות והרשויות.
ד״ר נועה רגב, מנכ״לית סינמטק ירושלים ופסטיבל הקולנוע ירושלים, מסרה: ״אין ספק שכולנו כבר משתוקקים לצאת לעולם שמחוץ לבית – ולחזור גם לקולנוע ולחיי התרבות, שהם חלק מהותי ובלתי נפרד משגרת חיינו. ההחלטה לקיים את הפסטיבל בנסיבות המיוחדות של השנה הזאת נובעת מתוך מחויבות עמוקה לקהל שלנו, ליוצרי הקולנוע וליצירותיהם החדשות שטרם הגיעו למסך. פסטיבל הקולנוע ירושלים יציע כמדי שנה עשרה ימים של הקרנות בכורה למיטב הסרטים הישראליים והבינלאומיים, מסגרות תחרות הנושאות פרסים בגובה מיליון ש״ח, ואירועים באוויר ההרים הצלול של ירושלים. מי שמכיר את האווירה המיוחדת הזאת לא יוותר עליה – במיוחד לא השנה״.
כמו כן, מסרה רגב כי “חזרתו לפעילות של עולם התרבות בישראל כרוכה בהשגת מתווה כלכלי שיאפשר זאת, כולנו מקווים שעניין מהותי זה יוסדר בהקדם”.
- הפסטיבל יתקיים בעמוד ייעודי של YoutTube בקישור הבא: YouTube.com/WeAreOne
- התוכנית המלאה ולוח הזמנים יפורסמו באתר הפסטיבל: www.weareoneglobalfestival.com