Image default
אטרקציות ופעילויות צפון הגליל חיים בריאים טיולים

חוף חוקוק בכינרת – משפחתי וזוכה “חוף דגל כחול”, אך לא תמיד מטופח *

בדרך לרמת הגולן, או לאצבע הגליל, אפשר לעשות הפסקת טבילה איכותית בחוף השמור.
בדרך לרמת הגולן, או לאצבע הגליל, אפשר לעשות הפסקת טבילה איכותית בחוף השמור.
  • שימו לב בסוף הכתבה לתגובת גולשת שבקרה במקום, התאכזבה ורוצה ליידע גם אתכם

ביקרנו בחוף חוקוק ביום שהיה חם במיוחד. שמחנו לגלות שהחוף זרוע לא רק בעצים, אלא בדשא, שעליו ניתן לפרוש מחצלת קש כדי להתמקם. אהבנו גם את העובדה שלא היתה מוסיקה קולנית, ולמעט המציל שהיה פעיל במיוחד, והרבה להשתמש במגפון (אם כי מסיבות של בטיחות) השקט נשמר כהלכה.

חוף הים של חוקוק הוא מפלט ראוי למי שמעדיף את צדה המערבי של הכינרת. זה אינו נהפך לגלי משעות הצהרים, אבל סובל מהרוח המערבית, שיכולה להיות חזקה במיוחד. רוח שגם סוחפת בקלות כדורים, מנופחים למיניהם וגם קטנטנים הצפים העל המים ללא השגחת מבוגר. עוד גילינו, כי ממש בחוף הסמוך (כרי דשא) גם כן שוררת שלווה, יש עצים וצל, והמעבר בין שני החופים אפשרי, לאלה שמחפשים אפילו יותר שקט וסטלבט.

מי הכינרת באזור זה, ממש בצמוד למשאבות המוביל הארצי (אל דאגה, אין חשש היסחפות…) הוא מהנקיים והעמוקים יותר שמציע האגם הלאומי. הכניסה לתוך המים חלקה, אפילו חלקלקה לעיתים. הבוץ רך, ולפעמים עיסתי ומעט טובעני, אבל זה עדיף על סלעים ומכשולים תת מימיים אחרים.

אגב, בחלקו השני של החופש הגדול מתמקמים דרומית לחוף מאות רבות של חניכי תנועות הנוער, אשר מרכיבים בעצמם רפסודות ענק ומגיחים, בסופם של הרבה צחוקים, צהלה וכיף, אל חציית הכינרת, אירוע המושפע ישירות מעוצמת הרוח, ואורך כמה שעות.

נודע לנו, כי החוף המטופח של חוקוק צפון קיבל, זו הפעם השנייה, מארגון אקו אושיין “EcoOcean” את תו האיכות הבינלאומי “הדגל הכחול. הדגל מונף בחוף ומהווה סימן היכר לתיירים ונופשים מכל רחבי העולם, המעיד על רמת איכותו הגבוהה של החוף. במרכז חוף חוקוק צפון, הוצב שילוט המפרט על המערכת האקולוגית, איכות המים בחוף, שעות פעילות המצילים, כללי ההתנהגות בחוף ועוד.

תו האיכות הבינלאומי “הדגל הכחול”, מחייב עמידה בסדרה של קריטריונים מחמירים כגון: קיום פעילויות חינוכיות, פרסום מידע סביבתי, ביצוע בדיקות איכות מים, ניהול סביבתי, שמירה על הבטיחות, נגישות נכים, מיחזור ומתן שירותים, במטרה לאפשר לציבור הנופשים והמבקרים חווית שהות בחוף ברמה גבוהה.

במסגרת שינוי המציאות בחופי הכינרת אותו מוביל איגוד ערים כינרת, הושקעו בחוף חוקוק הצפוני כ- 13 מיליון שקלים בפיתוח ושדרוג תשתיות, כאשר בפסח השנה הסתיימה בנייתו של מבנה חנות נוחות ומזנון ראשון מסוגו בחופי איגוד ערים כינרת.

המים נקיים מסלעים וקצת בוציים
המים נקיים מסלעים וקצת בוציים

קידום פרויקט הדגל הכחול בכינרת, ביזמת איגוד ערים כינרת ובשיתוף ארגון “EcoOcean”, מתקיים במטרה לעורר מודעות סביבתית בקרב הנופשים, הקהילות המקומיות ומנהלי החופים לניהול סביבתי נכון. לאור הצלחת היזמה בחוף חוקוק צפון, נערכים באיגוד ערים כינרת להכרזה על חוף אמנון כחוף דגל כחול חדש, נוסף בעונת הרחצה 2010, וכבר עכשיו החלה פעילות המטה לעניין זה הכוללת ביצוע דגימות מים, הכנת תכנים לפעילויות חינוכיות, מילוי טפסים והכנת החוף על פי דרישות הועדה הבינלאומית.

דנה בכר, מנהלת אגף סובב כינרת ברשות ניקוז ונחלים כינרת מבטיחה כי “לקראת עונת הרחצה הבאה אנו מתכננים, כי הדגל הכחול יונף גם בחוף אמנון ובעתיד בחופים נוספים של איגוד ערים כינרת”. אז בינתיים יש לנו את חוף חוקוק צפון.

 

אולי תאהב\י גם:

חופשה משפחתית באשדוד – בילינו סופ”ש ב”לאונרדו פלאזה אשדוד”

איטו אבירם

פסטיבל המשוררים ה-18 במטולה – החגיגה השנתית של השירה והמשוררים בישראל

איטו אבירם

לאן עכשיו? גם בסתיו – לשמורת הסחנה – אטרקציה רטובה ושווה בכל עונה

איטו אבירם

2 תגובות

פרץ כרמלה יולי 7, 2019 at 11:04 am

ביקרנו בחוף זה ביום חמישי האחרון 4.7.19 אני ומשפחתי המורחבת. החוף היה מוזנח ומלוכלך השירותים מטונפים.בכל מקום פקקי בירה שיכולים לפצוע.
אין שום שולחן שאפשר לאכול עליו .השולחנות היחידים שהיו במתחם סגור ניתן להשתמש בהם בעלות של 80 ש”ח.
בקיצור, אכזבה גדולה.לחוף זה לא נשוב אני ומשפחתי המורחבת.
ראוי לציין שהיה צוות די גדול שהיה בשטח כנראה אין מי שינהל אותו.(carmelaperetz105@gmail.com)

איטו אבירם מגיב: יש מצב שהישראלי המכוער מלכלך בקצב גדול יותר משצוות המקום יכול לנקות. חבל. לגבי השולחנות – זוהי באמת קצת הפרזה לדרוש כסף עבור שימוש בשולחן בחיק הטבע.

השב
ester281206@walla.com יולי 26, 2019 at 12:50 pm

בשבוע שעבר ביום שישי היינו בחוף .שרותים זוועה!!! וגם המקלחות קקי על הרצפה. אמרו לנו סליחה בדיוק באים לנקות.
היום 26/7/19 אני כאן. אותה טינופת בשרותים. הורים לא מכניסים ילדים לשירותים בגלל הזוהמה. ולכן ילדים עושים צרכים על הדשא. פניתי לאחראים התשובה שלהם”אי אפשר כל היום לנקות” למרות שעל כל דבר לוקחים כסף. כסא שולחן עולים כסף . גם הקמפינג לא זול
אני לחוף הזה כנראה שלא אחזור. זוועה!!! צריך לשלוח את משרד הבריאות

השב

הגב לפוסט

דילוג לתוכן