Image default
בימה ומחול

צפינו ונהנינו מ”הלילה ה-12″ – קומדיה מוסיקלית עם אירווינג ברלין בשכונת התיקווה

אין כמו קומדיה שייקספירית משובחת, מלווה במוסיקת הג’אז הרומנטית של אירווינג ברלין, בביצוע תזמורת חיה, ובחבורה נלהבת של שחקנים (חלקם כבר מוכרים) שהם תלמידי בית הספר של יורם לווינשטיין, כדי להפוך עוד ערב גשום, קר ומדכא של ימי קורונה אלה לחגיגה מרגשת ורווית אדרנלין.

 

הדרמנו ביום חורפי גשום אל סמטאותיה הבלתי אפשריות של שכונת התקווה ואחרי שהצלחנו לחנות בין מכולת אשפה לשוטר מנומנם שפיקח על חסימת ציר תנועה לצורך עבודות תשתית הזויות, מצאנו את עצמנו שותפים בהצגה שהיתה חגיגה עליזה. אירוע משפריץ הורמונים, של צוות שחקנים נלהב, שביחד עם כותבי ובמאי ההצגה רתמו את שייקספיר כדי להלהיט את לחייהם של הצופים בקומדיה בת מאות שנים, שמצליחה להצחיק גם בחורף הישראלי 2022.

אני הגעתי לשם בעקבות המוסיקה של אירווינג ברלין. לא יכולתי שלא להסתקרן מהשילוב של קטעי ג’אז כמו Puttin’ on the Ritz, או Cheek to cheek (עדן) בקומדיה בת מאות שנים. לא התאכזבתי. צוות השחקנים התוסס, הצעיר, כמו שרק תלמידי בית ספר למשחק העומדים רגע לפני היציאה אל הבמות של בתי התיאטרון המוכרים, סדרות הטלוויזיה והפרסום הבלתי נמנע אכן, נתנו על הבמה את כל הנשמה.

האולם קטן, צפוף, קומץ של צופים על הטריבונה, אנחנו יושבים בשורה הראשונה ומניחים רגלינו על הבמה הלא מוגבהת. עוד מעט תפצח התזמורת (ארבעה נגנים שעושים עבודה למופת) במוסיקה של אירווינג ברלין, בתרגום לעברית של מיטב השירים, כפי שהם רלוונטיים לקומדיה, ולנגד עינינו תיווצר הסינטזה בין החומרים המשובחים, שיניבו שעתיים של צחוקים, התרגשות והנאה. למי? ראשית כל – לשחקנים, שכמו משחקים בשביל עצמם, בשביל הקטע, בשביל הרגעים הללו, ובנוסף גם לנו, הצופים, שכמו במקרה נקלענו לחגיגה.

בין השחקנים יש טובים וטובים יותר, ובין רגעי ההצגה היו גם כאלה שנמתחו יותר מהאחרים כמו העובדה שנושא שילובה של העדה האתיופית מצא את ביטויו, בצורה די מלאכותית, בהפקה. אבל התוצאה הסופית העלתה חיוך של סיפוק על פניהם מכוסי המסכות של הצופים, וזה העיקר.

הלילה ה- 12 הוא קומדיית טעויות רומנטית, מסוגננת ושנונה, אשר במרכזה משולש אהבה: הדוכס אורסינו מחזר באובססיביות אחרי הרוזנת אוליביה, שמתאהבת במשרתו של הדוכס, סזריו, שהוא בעצם ויולה המחופשת לנער, ובעצמה מאוהבת בדוכס. כל זה מתרחש באי המוזר איליריה, אי שבו אהבה ונאמנות הם לא בדיוק מה שהם נראים.

גיבורי המחזה כולם , כל אחד בדרכו, כמהים לאהבה, לתקשורת ליחסים לביטוי עצמי והמחיר שהם משלמים על היהירות, ההדחקה וחוסר האותנטיות שאותם הם חיים הנו מחיר הבדידות. הסתרות  של  זהויות והדחקות של רגשות הגורמות לכזה בלבול ולכאלה תסבוכות שהאמת בסופו של דבר חייבת לפרוץ החוצה במלוא עוצמתה, וכמו בכל קומדיה טובה הסדר חייב לשוב על כנו.

כל זה נהפך להפקה מוסיקלית רבת משתתפים, צבעונית ועשירה, בליווי תזמורת, הממוקמת בשנות השלושים של המאה העשרים, והיא מלווה בשירי הג’אז הנפלאים של המלחין אירווינג ברלין, בליווי תזמורת חיה.

“Blue Skies”, “Ritz”, “Cheek to Cheek” ולהיטים רבים נוספים מתור הזהב של המחזמר האמריקאי שמדברים על אהבה, לפעמים בהומור, באירוניה ולפעמים בכאב ורגש משתפך. כי בלילה ה-12 , כמו ביצירות מופת אחרות ,כמו באהבה, שזורים הטרגדיה והקומדיה, הכאב  וההומור זה בזה….

מאת וויליאם שייקספיר / תרגום המחזה והשירים: דורי פרנס / עיבוד ובימוי: רפי ניב / שירים: אירווינג ברלין / ניהול מוסיקלי, עיבודים ועיבודים קוליים: שי בן יעקוב / כוראוגרפיה: דור אלדר / תפאורה: סבטה ברגר  תלבושות: יהודית אהרון / תאורה: איל תבורי / הדרכה קולית: יאיר ירום אפשטיין / קרבות במה: לירן מזרחי / הדרכת שפה: אפרת ליפשיץ

משתתפים (לפי סדר הופעתם)

ויולה: לירז אברה

רב חובל : רועי כהן

פסטה: שגיב לוי

אורסינו: גיל זגורי

ולנטיין: רועי כהן

סר טובי בלץ: דור אלמקייס

מריה: רעות גל /נועה סבח

סר אנדריו אגיצ’ק: ליעם פינטו

פביאן: דניאל פרץ

אוליביה: מיקה צור

מלווליו : בן דרורי

סבסטיאן: דניאל טגאו

אנטוניו: הרן רודוי

 

לוח המופעים:

עד 22.1.22– אולם “עבאס”, רח’ חנוך 19, שכ’ התקווה, ת”א

מידי ערב (חוץ מיום שני 17.1.21) בשעה 20:00

יום שישי 21.1.21 בשעה 11:00 ובשעה 16:00

שבת 15.1.21 בשעה 16:00 ובשעה 20:00

שבת 22.1.21 בשעה 17:00 ובשעה 20:00

מחירון כרטיסים :

עלות כרטיס רגיל מכירה מוקדמת 60 ₪

רגיל 70 ₪

אזרח ותיק 55 ₪

אולם “עבאס” – רח’ חנוך 19, שכ’ התקווה, ת”א  https://www.studioact.co.il/

03-6886514

 

 

אולי תאהב\י גם:

האופרטה “נקמת העטלף” – מה, בעצם, רוצה קטורזה?

איטו אבירם

‘מארינה מקסימיליאן, שלומי שבן והקאמרטה’ – חיבור מנצח.

איטו אבירם

הרבה מחול ישראלי ובינלאומי, וגם לילדים בעונת 2021 של מרכז סוזן דלל

איטו אבירם

הגב לפוסט

דילוג לתוכן